Copaxone

glatirameer

Systemische sclerose (0 meningen)

Avonex (52 meningen)
Rebif (21 meningen)
Plegridy (10 meningen)
Betaferon (3 meningen)
Immukine (3 meningen)

20-11-2019

MS (multiple sclerose)

Noodgedwongen in mei overgestapt op de Glatirameer Mylan ipv Copaxone. Binnen een week wat jeuk, binnen 2 weken ernstige aanvallen van netelroos. Ik stond he-le-maal onder de rode vlekken en bulten, en mijn enkels waren erg gezwollen. Antihystaminetabletten hielpen niet veel, enkel de jeuk nam wat af met een dubbele dosis. Meteen gestopt met de Mylan, en even niets gespote[lees meer...]n. Netelroos nam niet af, zelfs niet na 5 dagen een stevige Prednisonkuur! Lang verhaal kort: Na veel ellende en zelfs een bezoek aan de dermatoloog nam uiteindelijk na 2 maanden de netelelroos langzaam af, Gelukkig kreeg ik mijn oude vertrouwde Copaxone weer. Recente MRI liet nu na 3 jaar stabiel te zijn geweest een nieuwe kleine laesie zien. Kwam dat door de Mylan of gewoon door alle ellende? Neuroloog zegt van niet, maar het zou mij niets verbazen. Wat een vergif!
23-09-2019

MS (multiple sclerose)

na bijna 13 jaar gelukkig copaxonegebruik. gedwongen overgestapt van de real thing naar mylanversie. lopen verslechterd, veel naar toilet. moe moe moe. ik stop ermee.
17-09-2019

MS (multiple sclerose)

Ook ik heb sinds ik de glatirameer van Mylan gbruik veel meer last van vermoeidheid ook spelen ms-klachten vaker op.
11-09-2019

MS (multiple sclerose)

12,5 jaar Copaxone gebruikt.Zeer tevreden,sinds een half jaar de vervanger gekregen glatirameeracetaat Mylan.Mijn vermoeidheidsklachten nemen weer toe.Ben lusteloos en alles kost weer meer energie.Ben ik de enigste die deze klachten heeft?
14-02-2019

MS (multiple sclerose)

Sinds 2,5 jaar spuit ik 3x per week Copaxone. Erg wennen in het begin. De injecties zijn niet echt prettig. Pijnlijke jeukende harde schijven die soms wel 2 weken voelbaar blijven. In benen injecteren of in je bil is helemaal onprettig met als resultaat blauwe plekken dus dat doe ik niet meer. Het went allemaal wel alleen moet ik vaak zoeken naar een plaats om te injectere[lees meer...]n tussen de schijven. Dat is wel eens lastig want je MOET spuiten. Gelukkig werkt het medicijn wel goed. Ik heb geen problemen meer gehad sinds ik dit gebruik. Het doel heiligt de middelen dus. Wat ik erg jammer vind is dat ik nu over moet stappen op een preferent middel, dus met wel dezelfde stof naam, maar dan de goedkopere variant. Ben hier echt niet blij mee maar heb geen keus. Ik hoor graag of en welke ervaring anderen hebben met Glatirameer Mylan?
05-12-2018

20-07-2018

12-07-2018

MS (multiple sclerose)

Ik vind copaxone echt goed, heb heel weinig bijwerkingen. Het is wel wennen om elke dag in te spuiten.
30-06-2018

MS (multiple sclerose)

Sinds ik copaxone gebruik heb geen uitvalsverschijnsen meer gehad. Ondanks de twee necroses (erg pijnlijke afsterfplekken op de injectieplaats) blijf ik het tóch gebruiken omdat het werkt
27-06-2018

MS (multiple sclerose)

3 x per week zelf spuiten. In het begin wennen. Maar ben nu al 2 jaar zonder klachten. Ernst van de ziekte is niet verslechterd. enige irritante bijwerkingen zoals jeuk, spuit plekken. Verdwijnen naar 3 dagen weer.
04-04-2018

MS (multiple sclerose)

Zeer prettig om te injecteren, heeft bij mij wel een paar maanden nodig gehad om effect te merken. Wel vervelend zijn de harde schijven en de jeuk een dag na het prikken.
12-09-2017

03-03-2017

MS (multiple sclerose)

Gebruik nu bijna 2 jaar copaxone en heb er eigenlijk nooit bijwerkingen van. Kan alleen echt niet in mijn benen prikken omdat ik dan allemaal blauwe plekken krijg dus die sla ik over. Verder heb ik eigenlijk nooit last van plekken ed. De werking van het medicijn is vaak een gewetens vraag. Heb ik sinds het gebruik nooit meer schubs gehad? Nee, afgelopen zomer nog zelfs.[lees meer...] Had dit voorkomen kunnen worden door de medicijnen? Denk het ook niet, de omstandigheden waren erg MS uitlokkend namelijk. Stress, warmte, weinig tot geen rust etc. etc. Feit is wel dat vorig jaar april de MRI geen nieuwe plekken liet zien. Dus onder normale omstandigheden, die niet MS uitlokkend werken, werkt de medicatie gewoon goed. De begeleiding door Care4MS is ook gewoon goed en het bezorgen van de medicatie ook.
26-02-2017

MS (multiple sclerose)

Gebruik het nu bijna 14 jaar naar volle tevredenheid. Het zit helemaal in mijn systeem om elke dag te prikken, vandaar geen overstap naar 3 keer per week. Heel in het begin een 3 tal heftige reacties gehad na het spuiten. MS blijft stabiel. Voordien had ik een aantal keer per jaar lichte schubs ( wat ik toen niet wist dat het schubs waren).
31-10-2016

MS (multiple sclerose)

Sinds 2001 gebruik ik Copaxone, heb zelf, in overleg met de neuroloog, voor dit medicijn gekozen. Het spreekt mij aan dat dit medicijn bestaat uit amino-zuren die, hoewel synthetisch gemaakt, lichaamseigen zijn. Daarom heb ik ook nauwelijks tot geen bijwerkingen, behalve wel eens wat last gehad van het prikken maar dat is in de loop der jaren over gegaan. Copaxone houdt he[lees meer...]t eigen immuunsysteem voor de gek, i.p.v. Het eigen myeline valt het immuunsysteem de Copaxone aan. Het immuunsysteem zelf wordt dus niet onderdrukt, zoals sommige andere MS-medicatie wel doet. Ik heb 16 jaar geleden de diagnose gekregen en ben sinds 7 jaar klachtenvrij, een recente MRI wees uit dat er geen enkele laesie bij is gekomen. Ik voel me fit en heb geen enkele beperking meer. Voor mij is Copaxone het ideale medicijn!
13-09-2016

MS (multiple sclerose)

In maart 2010 gediagnosticeerd en ben in januari 2011 begonnen. Bevalt goed, veel minder last van vermoeidheid, lichamelijke beperkingen zijn nagenoeg verdwenen dan wel stabiel. Geen schubs meer gehad. Heb mijn leven weer grotendeels teruggekregen.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum