Copaxone

glatirameer

MS (multiple sclerose) (44 meningen)
Systemische sclerose (0 meningen)

Avonex (52 meningen)
Rebif (21 meningen)
Plegridy (9 meningen)
Betaferon (3 meningen)
Immukine (3 meningen)

23-10-2010

MS - Remitting Relapsing

Als eerste merkte ik dat ik minder vermoeid was. Echter, na 3 maanden begonnen de allergische reakties die door de Copaxone verpleegkundige als IPIR (onbegrepen reaktie) werden uitgelegd en ik moest gewoon doorspuiten... Na 6 maanden kreeg ik dus een anafylactische shock die ruim 30 minuten duurde. Ik moest acuut stoppen met het gebruik van Copaxone.
21-09-2010

Multiple Sclerose

De eerste maanden erg wennen. Heb veel met ijs-kompressen gewerkt om de pijn te verzachten, maar al snel was dit helemaal niet meer nodig en heb ik helemaal geen last van het injecteren meer. Sinds het begin van het gebruik ervan, drie jaar geleden, geen enkele schub meer gehad!! Ben er erg blij mee.
07-09-2010

Oogaandoening

ben sinds 3 maanden met copaxone gegonnen.eerder 9maanden betaferon gespoten,waardoor ik konstant iedere dag grieperig was,zweten,nekklachten had,waardoor ik een zeer slechte nachtrust had.Deze klachten zijn verledentijd dankzij het inmiddels gebruikte medicijn copaxone.Ik hoop in de toekomst dat de ms hierdoor voor mij stabiel blijft,zoals het nu gaat ben ik zeer tevreden[lees meer...]!!Godzijdank
12-08-2010

Multiple Sclerose

Ik spuit nu alweer bijna drie jaar Copaxone. Hoewel ik me lange tijd heb verzet om ermee te beginnen, raad ik het een ieder die al eens een Schub heeft gehad, om hiermee zsm te beginnen. Zelf sinds 2003 MS, diverse Schubs gehad, tot het gebruik van Copaxone in 2007! Even moeten wennen aan het gebruik, maar ben er nu erg blij mee!
14-04-2010

MS

prima om dit medicijn te gebruiken om niet verder achteruit te gaan met MS. Helaas krijg ik, ivm MS, wel (weer) een Prednisonkuur volgende week. Het is heel jammer dat er nog steeds geen mdecijn is om MS ´weg te krijgen`.
18-03-2010

Multiple scleroses

sinds 3 maanden spuit ik dagelijks Copaxone. In het begin heftige huidreactie die nu zijn afgenomen. Het spuiten gaat wisselend goed en slecht, soms pijnlijk soms helemaal niet. De nawerking van de spuit varieert van gedurende langere tijd brandende pijn tot slechts enkele minuten enige pijn. Bedoeling is om langer mobiel te blijven dus zichtbaar resultaat is er niet.
01-03-2010

MS

Om niet verder achteruit te gaan blijf ik trouw dit medicijn gebruiken.
25-12-2009

MS

Nauwelijks last van bijwerkingen. Heb de indruk dat het beter werkt dat het middel dat ik daarvoor had. Zag eerst op tegen dagelijks injecteren, maar dat valt reuze mee omdat het een een kleine naald is en de injectie niet diep is.
15-12-2009

Vanwege MS

heb er nauwelijks ervaringen mee gehad. Ik ga uit van wat de neuroloog zegt: mijn toestand gaat niet verder achteruit en ik heb (gelukkig) nog geen krukken of rolstoel nodig.
15-12-2009

MS

Ik gebruik het al zeker 5 jaar en ik heb zo goed als geen MS-klachten, op mijn ogen na dan.... Jammer dat het elke dag via een onderhuidse injectie moet worden toegediend, maar daar ben je ook zo aan gewend. Je krijgt er wel wat verharding in de huid door en soms een rode plek direct na het spuiten, maar door elke dag op een andere plek te spuiten is daar goed mee om te ga[lees meer...]an. Vervelend is wel dat je na het spuiten een hyper kunt krijgen, dat is behoorlijk vervelend. Ik voel het dan gelijk in mijn maag, krijg een rood en warm gezicht en krijg het benauwd. Dit duurt bij mij korter dan ong. 3 minuten, dan is het weer over. Moet zeggen dat ik het de laatste jaren misschien max. 2 jr per jaar heb, dus dat valt mee. Ik weet niet hoe het met mij zou zijn, als ik dit medicijn niet zou gebruiken... maar het gaat behoorlijk goed met me nu ik dit medicijn gebruik. Dus stoppen is geen optie. Helaas weet je niet wat dit medicijn op de lange termijn met je doet. Zwanger worden is niet toegestaan als je dit medicijn gebruikt.
29-11-2009

MS klachten

Ik weet niet wat de precieze bijwwerkingen zijn in mijn lichaam op lange termijn. Ik weet wel dat het de laatste drie jaar goed gaat met me. Ik ben in twijfel over de periode hoe lang nog door te gaan hiermee. Je zou zeggen als het goed gaat is het beter te stoppen met spuiten. Medicijnen hebben mijninziens altijd twee kanten. Ik geloof nog altijd in genezing! Jan
12-08-2009

Multiple sclerose

Na het lezen van de bijsluiter heb je eigenlijk geen puf om er mee te beginnen, je hebt al genoeg aan een lijf dat niet doet wat je wilt. Na 3 maanden merkte ik goed het verschil, meer energie en ik kan nu na ruim een jaar zeggen dat ik veel stabieler ben. Ik heb geen schub meer gehad. De huidirritatie word na langer gebruik zeker minder. Het blijft natuurlijk een nadeel d[lees meer...]at het iedere dag onderhuids gespoten moet worden, toch ben ik een tevreden gebruiker en er blij mee!
05-12-2018

15-12-2011

Copaxone (glatirameer)

Het is nu 2.5 jaar geleden dat ik gediagnostiseerd ben met multiple sclerose. Ze hebben me als eerste behandeling interferon voorgeschreven en na 1 jaar, begonnen mijn bloedplaatjes af te nemen. Mijn neuroloog heeft me copaxone voorgeschreven, en nu lijken de bloedtests beter. En deze behandeling gaat heel goed met insuline aangezien ik diabeet ben.
02-06-2016

MS (multiple sclerose)

Rond Dec 2015 begonnen met de injecties, in het begin vond ik het helemaal niks. Veel bijwerkingen vooral op het cognitieve gebied. Nu is het beter, het prikken is gewend en bijna geen bijwerkingen meer. Blij dat ik begonnen ben.
12-07-2018

MS (multiple sclerose)

Ik vind copaxone echt goed, heb heel weinig bijwerkingen. Het is wel wennen om elke dag in te spuiten.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum