Copaxone

glatirameer

MS (multiple sclerose) (42 meningen)
Systemische sclerose (0 meningen)

Avonex (52 meningen)
Rebif (21 meningen)
Plegridy (8 meningen)
Betaferon (3 meningen)
Immukine (3 meningen)

12-09-2017

06-05-2016

MS (multiple sclerose)

Heb een jaar copaxone gespoten ondanks dat heftige schub gehad. Werd kaal op bepaalde plaatsen op mijn hoofd na ong half jaar. De spuiten vond ik zeer pijnlijk. Het gebruik was niet echt makkelijk vanwege de noodzaak steeds op andere plaatsen te moeten spuiten volgens een bepaald schema sommige plekken vond ik lastig bereikbaar en het feit dat ik diabeet ben en daar ook 4x[lees meer...] per dag voor moest spuiten maakte het alles bij elkaar niet echt prettig.
16-08-2012

MS (multiple sclerose)

Ik heb een allergie tegen senthetische stoffen daarom snap ik niet dat ik dit perse moest proberen ik krab me wezeloos en heb dagen na het spuiten nog opgezwollen spuitplek en harde schijven. Er zit een schema bij waar je je aan moet houden om niet iedere dag op de zelfde plek te moeten spuiten nu jeukt dus mijn hele lichaam word er helemaar gek van. Eerder gebruikte ik [lees meer...]interferon-bèta dat in de spier wordt geïnjecteerd (intramusculair - afkorting IM). Dit betreft één injectie per week. Het toedienen van interferon-bèta gebeurd via een injectie en de frequentie wordt mede bepaald door de plaats van de injectie. Daar ben ik accuut mee moeten stoppen na een halfjaar gebruikt te hebben omdat mijn lever functie ernstig verhoogd was.(zorgwekkend hoog volgens mijn neurologe) als het bovenstaande niet werkt naar behoren dan gebruik ik liever niks heb meer hinder dan dat ik niks doe blijf ook gewoon shubs ervaren en grote mate tremoren in de borststreek houden.
23-10-2010
Vrouw

MS - Remitting Relapsing

Als eerste merkte ik dat ik minder vermoeid was. Echter, na 3 maanden begonnen de allergische reakties die door de Copaxone verpleegkundige als IPIR (onbegrepen reaktie) werden uitgelegd en ik moest gewoon doorspuiten... Na 6 maanden kreeg ik dus een anafylactische shock die ruim 30 minuten duurde. Ik moest acuut stoppen met het gebruik van Copaxone.
30-06-2018

MS (multiple sclerose)

Sinds ik copaxone gebruik heb geen uitvalsverschijnsen meer gehad. Ondanks de twee necroses (erg pijnlijke afsterfplekken op de injectieplaats) blijf ik het tóch gebruiken omdat het werkt
07-09-2016

MS (multiple sclerose)

Sinds jan 2016 gebruik ik dagelijks 20 mg copaxone. Ik injecteer handmatig want ik vind de prikpen onhandig. Sinds het gebruik van de copaxone ben ik 10 kilo aangekomen en hou ik vocht vast. Daarom ga ik over naar een ander medicijn. Sindsdien 1 schub gehad. De jeuk/pijn na het prikken wordt naarmate je langer prikt steeds beter.
02-06-2016

MS (multiple sclerose)

Rond Dec 2015 begonnen met de injecties, in het begin vond ik het helemaal niks. Veel bijwerkingen vooral op het cognitieve gebied. Nu is het beter, het prikken is gewend en bijna geen bijwerkingen meer. Blij dat ik begonnen ben.
09-01-2015

MS (multiple sclerose)

Ik Heb 22 jaar MS en gebruik 10 jaar Copaxone, geregeld heb ik dat ik waarschijnlijk een bloedvaatje raak, en een gevoel heb dat m'n hoofd opgeblazen word, heel akelig, tevens krijg ik dan buikpijn, na een paar minuutjes neemt het af. Ik vraag me toch vaak af, is dit goed voor me, heeft iemand hier ervaring mee?
09-03-2014

MS (multiple sclerose)

MS patiente sinds 1990, relapsing remitting, eerst behandeling met interferon beta in 1997 begonnen, slechte bloedwaarde in 2008, toen gestopt, na zwangerschap en schub in dec. 2009 met avonex begonnen. nu vaker last van blaasontsteking gevolgd door een pseudo=schub en ik weet niet, of dit aan avonex ligt. wie heeft er ervaring mee??
07-11-2013

24-08-2013

MS (multiple sclerose)

Ik ben een man van 38 jaar en nu 2 jaar geleden is de eerste aanval van ms begonnen.ik had op dat moment ook een hartritmestoornis dus ben ik daarvoor behandeld. Afgelopen februari weer een aanval gehad, 3 dagen prednison gehad maar weinig opgeknapt. Wel was er elk half jaar een MRI gemaakt waarop telkens nieuwe plekken te zien waren. In mei ben ik begonnen met het spuite[lees meer...]n van Copaxone. Ik doe dat 's avonds. Het prikken gaat prima, met de prikken. Wel heb ik vaak harde plekken, m'n op m'n buik en op m'n kieuwen, die vaak flink jeuken. Als ik er last van heb smeer ik er wat mentholcreme op. Omdat de moeheid echt een behoorlijke stempel op m'n leven heeft ben ik naar de neuroloog geweest. Gestart met Modafynil 100 mg 2 dd. Het helpt me behoorlijk, krijg er energie van. Werk nu nog maar drie dagen, ga binnenkort voor 40 procent afgekeurd worden. Daarbij draai ik geen onregelmatige diensten als nachten en avonden meer. Ik ben verpleegkundige. We zien wel hoe het gaat. Of de copaxone resultaat heeft moet ik afwachten.
19-12-2012

MS (multiple sclerose)

heb aan mijn 34 jaar, gedeeltelijk door mijn werk en andere stressfactoren, een opstoot gekregen met een slechte afloop, volledige verlamming van de onderbenen en dijen, na medisch onderzoek en lumbale punctie hadden ze MS vastgesteld, ben dan goed opgevangen door mijn neuroloog en samen hebben we de mogelijkheden omtrent de medicijnen overlegd, doordat het eenvoudigte en [lees meer...]minst pijnlijk klonk, besloot ik voor het medicijn copaxone te kiezen, na possitieve ingesteldheid en dagelijks te oefen in combinatie van de injectie's kan ik nu toch weer all een tweetal km wandelen, mits bijwerkingen, ben ik tevreden van het resultaat, hopend ik terug redelijk zou kunnen functioneren in de toekomst, maar daar is men eerlijk over en kan men geen garantie's geven hoe het leven verder zal verlopen, het enige ik nog zou willen zeggen, tracht positief te blijven.
22-12-2010

MS al 17 jaar

Het prikken is geen probleem. De huiduitslag daarentegen wel. Ik verga van de jeuk nu na twee en een halve maand. Ik heb hormonenzalf geprobeerd, maar dat mag maar twee keer per dag. Nu smeer ik me rot aan mentholgel en gebruik na het spuiten gelijk mentholgel en het ijspackje want het brand nog flink. Hoe lang jeukt het nog?? De huid wordt ook altijd rood een dag, en a[lees meer...]ltijd een knobbel.
18-03-2010
Man

Multiple scleroses

sinds 3 maanden spuit ik dagelijks Copaxone. In het begin heftige huidreactie die nu zijn afgenomen. Het spuiten gaat wisselend goed en slecht, soms pijnlijk soms helemaal niet. De nawerking van de spuit varieert van gedurende langere tijd brandende pijn tot slechts enkele minuten enige pijn. Bedoeling is om langer mobiel te blijven dus zichtbaar resultaat is er niet.
29-11-2009
Man

MS klachten

Ik weet niet wat de precieze bijwwerkingen zijn in mijn lichaam op lange termijn. Ik weet wel dat het de laatste drie jaar goed gaat met me. Ik ben in twijfel over de periode hoe lang nog door te gaan hiermee. Je zou zeggen als het goed gaat is het beter te stoppen met spuiten. Medicijnen hebben mijninziens altijd twee kanten. Ik geloof nog altijd in genezing! Jan
14-02-2019

MS (multiple sclerose)

Sinds 2,5 jaar spuit ik 3x per week Copaxone. Erg wennen in het begin. De injecties zijn niet echt prettig. Pijnlijke jeukende harde schijven die soms wel 2 weken voelbaar blijven. In benen injecteren of in je bil is helemaal onprettig met als resultaat blauwe plekken dus dat doe ik niet meer. Het went allemaal wel alleen moet ik vaak zoeken naar een plaats om te injectere[lees meer...]n tussen de schijven. Dat is wel eens lastig want je MOET spuiten. Gelukkig werkt het medicijn wel goed. Ik heb geen problemen meer gehad sinds ik dit gebruik. Het doel heiligt de middelen dus. Wat ik erg jammer vind is dat ik nu over moet stappen op een preferent middel, dus met wel dezelfde stof naam, maar dan de goedkopere variant. Ben hier echt niet blij mee maar heb geen keus. Ik hoor graag of en welke ervaring anderen hebben met Glatirameer Mylan?

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum