categorie

Kanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Kanker

12-01-2023 | Vrouw | 59
Actinische keratose
Efudix ben ik nu aan het gebruiken op mijn onderlip eerste week zag ik niks na 6/8 dagen grote blaren zoals koortslip nu komt er vocht uit de blaren en worden korsten doordat mijn bovenlip soms mijn onderlip raakt is deze ook geïrriteerd nu na 12 dagen ga ik stoppen en kijken wat er gebeurt

10-01-2023 | Man | 70
Dikkedarmkanker
Ervaar nauwelijks bijwerkingen. Ook in de bloedwaardes geen afwijkingen. Heb de kuur preventief en heb nu drie van de 8 kuren ondergaan

04-01-2023 | Man | 76
Actinische keratose
Ik heb 4 weken efudix ,2keer daags op mijn kalen hoofd, en voorhoofd moeten smeren. Na 2weken begon ik op een kretenbol te lijken. Overal rode plekken, en lichte jeuk. Na 4weken met vaseline gaan smeren. Na 6 weken een luier gekocht, ik dacht dat ik baby billen had terug gekregen. Dus zo kan het ook verlopen, en ben uiters tevreden over het verloop en resultaat.

Mercaptopurine

23-12-2022 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Puri-nethol 5 maanden gebruikt, in het begin ging het goed maar na zo'n 2 maanden begonnen de bijwerkingen zware vermoeidheid, spierpijn, gewrichtspijn kon amper opstaan, en lopen. Ik zag overal als een berg tegenop, alles was teveel, ik was 27 en voelde me 80. Ik had heel erg haaruitval, na weken tobben spiegel geprikt, die waardes waren te hoog vanaf toen geswitcht n[lees meer...]aar thiosix dat gaat tot nu toe gelukkig goed.

22-09-2022 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Begonnen met 1 pil van 50 mg. Na 4 dagen kreeg in een heel benauwd gevoel in mijn borstkas alsof mijn hart eruit ging springen. Hele hoge hartslag. Mijn lijf begon te verkrampen en kon amper lopen, liggen en of zitten. In overleg een week gestopt en daarna met een halve pil weer opnieuw begonnen. Klachten kwamen in lichte mate terug. Na een week met de halve dosis weer op [lees meer...]een hele pil. Na 2 dagen waren alle klachten weer terug zoals de eerste week. In overleg gestopt. Dit is niet mijn medicijn.

11-09-2022 | Vrouw | 61
Huidkanker
Huidkanker gekregen na bestraling van borstkanker. Dermatoloog stelde voor 1 maand Efudix zalf te smeren. Dan te stoppen, mijn huid was rood daarna blaasjes die nadien open zijn gegaan met etter tot gevolg. Heb 2x daags gesmeerd. Nadien is mijn huid mooi genezen. Na een rustpauze van 2 maand heb ik terug de zalf gebruikt om te zien of ik nog reageerde, ik heb weer de uitsl[lees meer...]ag zoals voordien dus de kanker is nog niet weg en zal weer een afspraak maken met de dermatoloog .

04-06-2022 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Door alle ervaringen hier was ik erg huiverig om te starten met puri-nethol, maar na veel twijfelen toch maar gestart. ik gebruik het nu al een tijdje 100mg per dag in de ochtend, en tot nu toe geen bijwerkingen. bloedwaarden zijn steeds goed, en Crohn is rustig op het moment.

09-04-2022 | Vrouw | 80
hydroxycarbamide
Gebruik nu 3 1/2 jaar Heydra 500mg voor MPN ET 1 per dag met de nodige bijwerkingen De vermoeidheid verg heel veel moet s,middags naar bed anders trek ik het niet

06-04-2022 | Vrouw | 51
capecitabine
Gebruikt voor borstkanker (triple negative) Na 7 kuren mocht ik gelukkig stoppen. Ik gebruikte 2300mg per dag 2 weken 1 week rust. De laatste 3 weken waren niet te doen. Afwachten wat de toekomst mij gaat bieden🙏

29-03-2022 | Man | 80
hydroxycarbamide
1989 milt opgezet onder ribben uit en moeilijk ademen,na bloed/beenmerg controle bloedplaatjes 900 direct 4 capsules Hydrea p/d tot plaatjes 500 daarna 25 jaar lang 2 capsules p/d (aandoening nog niet erg bekend) bijwerkingen: vermoeidheid, zweren in mondholte (tijdelijk) later huidkanker basalt en plaveisel laatste 3jaar open voeten onder enkels (na stoppen Hydrea g[lees meer...]enezen) 3 x beenmerg punctie. Na 25 jaar direct gestopt met Hydrea beenmerg maakte bindweefsel aan. 3 mnd aderlating gedaan in afwachting voor toestemming van zorgverzekeraar en ziekenhuis ander medicijn Jakavi (Ruxolitinib) duur medicijn. In deze mnd liepen bloedplaatjes op tot 1200/1300 bijwerkingen na douchen hevige huidpijn aanvallen en erge vermoeidheid. Na 7 jaar Jakavi gaat het redelijk. Myelofibrose

21-02-2022 | Vrouw | 41
Ziekte van Crohn
Ik gebruik purinethol nu 4 maanden als onderhoudsmedicijn voor mijn Crohn. Ik neem het nu voor het slapen gaan in ipv na het opstaan, omdat ik er misselijk van werd. Wel wat last van bijwerkingen. Spierpijn, alsof je een marathon hebt gelopen. En ook last van mijn gewrichten. Heb de laatste tijd veel last van vaginale schimmelinfectie en ook van een koortslip . Contact me[lees meer...]t het ziekenhuis gehad en zij zeiden dat het geen bijwerking is van het medicijn. Maar het lijkt mij doordat je afweer vermindert je veel eerder last krijgt van dergelijke infecties. Dus geen bijwerking maar een bijkomstigheid. (Hebben andere hier ook last van?) Medicatie doet wel goed zijn werk, dat is dan wel weer een voordeel.

18-02-2022 | Vrouw | 65
Actinische keratose
Behandelen van handen en armen verliep prima, decolleté en gezicht was een ramp. Al na 7 dagen vuurrood, opgezwollen, open en bloederige wonden, vuurrood opgezwollen oog. Ik ben op advies van dermatoloog moeten stoppen. Een groot deel van mijn gezicht moet nog, hals ook nog. Nu komt de keratose op mijn handen in mijn decolleté na 3,5 maanden al weer opzetten. De zalf versp[lees meer...]reidde zich bij mij onderhuids, waardoor niet zichtbare zonneschade zonder daar gesmeerd te hebben geactiveerd werd tot vuurrode keratoseplekken. Zo kom ik van de regen in de drup.

Temodal

13-02-2022 | Man | 65
temozolomide
Het moet helpen

27-01-2022 | Man | 68
Ziekte van Crohn
Gedurende circa een jaar 2017 gebruikt omdat chrohn vaak optvlamde Nystagnus symptomen eind 2017 hebben in overleg met de MDL arts tot stoppen met dit medicijn geleid, Nystagnus is helaas gebleven tot heden evenals een licht verstoord evenwicht Momenteel is mijn Crohn zeer stabiel met inflectra 8 weken infusen Purinethol is in mijn geval dus toxisch voor diverse neurol[lees meer...]ogische functies gebleken

17-01-2022 | Vrouw | 70
Actinische keratose
Mijn huid is zo dun, dat ik zeer extreem reageer op Efudix. Voor mij eigenlijk niet geschikt, maar werkt het beste. Heel naar agressief middel!

21-12-2021 | Vrouw | 50
Actinische keratose
Na diverse keren zowel basaal als plaveisel operatief te hebben laten verwijderen werd besloten de gehele decolleté en voorhoofd te behandelen met efudix. Eerste 2,5 week wel wat rood maar verder viel het mee. Uiteindelijk werd het allemaal vuurrood, korsten en enorme branderig en pijnlijk. De jeuk was ondanks dat nog het ergste. Na 4 weken gestopt en de genezing verliep w[lees meer...]onderbaarlijk snel. Na paar dagen werd de roodheid vele malen minder. Korstjes verdwenen, mede door de vaseline. Wel heel veel “vervelling” die gepaard ging met extreme jeuk. Die jeuk is om gek van te worden. Kwam een mooie huid uiteindelijk tevoorschijn.

24-10-2021 | Vrouw | 63
Actinische keratose
ik eb al jaren Actinische Keratose in mn gezicht plus Melaloom op hoofd. meleloom stuk van 7/5.5 weg gehaald. mooi genezen maar komen nog wat kleine plekjes terug dus ook die ingesmeeed ermee. nu nog 1 week volhouden moest 4 weken doen.is wel goed te doen alleen naar buiten gaan is lastig omdat als de zon schijnt en ik op een scoot mobile rij altijd wel wat zon op je[lees meer...] gezicht schijnt. ik hou angst vallig mn pet op en mn hand voor mn wang en neus terwijl ik rij. De vorige keer werden de rode plekken ook korstjes die er af vielen en het weer mooi er uit zag. helaas komt het steeds terug. dus ik denk dat het een levenslange bedoeling blijft, maar ik blijf positief. er zijn ergere vormen van kanker !!!

08-10-2021 | Vrouw | 55
Ziekte van Crohn
Ik zou aanstaande maandag moeten beginnen….maar ik twijfel zo ik lees zoveel over dit medicijn veel negatief dus twijfel zo….ik wil het eigenlijk niet!Waar doe ik nou goed aan?

24-06-2021 | Vrouw | 63
Actinische keratose
Na 4 weken efudix te hebben gebruikt veel klachten in de herstelfase. Open wondjes in het gezicht, kloppende pijn, branderig en jeuk . Fusidinezuur moet gaan helpen, maar na 4 dagen nog geen resultaat. Grieperig gevoel en lichte koorts . Ben ook niet goed voorgelicht door de dermatoloog van het UMC.

31-05-2021 | Man | 52
Ziekte van Crohn
Sinds 2008 colitis ulcerosa in dikke en endeldarm. In 2015 kwam er crohn bij in dunne darm. In 2019 dusdanig ernstig dat de crohn naar de colitis ging en door de ontstekingen de darmen dicht zaten. Laxeren ging op geen enkele wijze. Alleen veel bloed. Ik reageer averechts op corticosteroïden bleek vervolgens. Uiteindelijk op 100mg purinethol gegaan per dag. Alles is rustig[lees meer...] nu. Ik ervaar geen enkele bijwerking gelukkig.

Endoxan

18-05-2021 | Vrouw | 53
cyclofosfamide
Nefrotisch syndroom
Sinds 25 februari slikte ik 200 mg Endoxan in combinatie met 60 mg Prednisolon per dag. De Endoxan is inmiddels terug gebracht naar 150 mg per dag. Inmiddels sinds 8 maart 100% afgekeurd omdat ik niet meer functioneren kan. Ook sinds 4 weken onverklaarbare koorts/ verhoging variërend van 38,1 tot 40,4 waarvoor ik net 8 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Geen lichamelijk[lees meer...]e oorzaken gevonden dus nu wachten op de volgende afspraak met de nefroloog of het toch de Endoxan is die me plaagt. Almet al op dit moment niet blij met deze medicatie.

02-05-2021 | Vrouw | 78
capecitabine
1) in beginfase veel last van hand and footsyndrome.( tijdelijk stoppen. ) 2) na afslanken medicatie, minder bijwerkingen. Nagels lijken te misvormen!! Slik nu 3mnd capacitabine.

08-04-2021 | Man | 66
Actinische keratose
creme op aanraden huisarts. 3 weken smeten, daarna wondjes met ontstekingscreme. verassing voor gezicht. deed aanvankelijk paar gerichte plekjes. door smeren manifesteerden er steeds meer rode plekken. Dus deze ook maar smeren. Maar nu komt het. In bijsluiter, fora en demathologensiyes syeefs niets over dat vage rode plekjes blijven gezien. De huisarts geeft ook vaag antwo[lees meer...]ord. Dermathologie ziekenhuis wil mij ook geen informatie geven. bot. enfin wie weet het? Of moet ik in herhaling de procedure opnieuw doen. Weer opname van vreemde stoffen in mijn bloed...

16-03-2021 | Vrouw | 52
Colitis ulcerosa
Toxische waarden bleven veel te hoog, ondanks minderen van de medicatie

26-01-2021 | Man | 71
Actinische keratose
In gelaat en met name voorhoofd veel actinische keratose. Vier weken 2x daags smeren. In coronatijd weinig afspraken, dus uitermate geschikte periode. Tweede en derde week heftig rood gelaat. Hierna ( na 4e week) stoppen met smeren en allemaal korstjes die afschilferen met een mooi glad resultaat.

10-12-2020 | Man | 54
Rectumkanker
na 7 dosis van 1800 mg per 12 uur zonder enige bijwerking plotseling kransslagader verkramping aanvallen die steeds sneller kwamen en minuten aanhielden. (lijkt op hartinfarct maar is het niet) een mega pijnlijke hel . Als ik niet naar SEH was gegaan had ik het niet kunnen navertellen. 48 uur aan de hartbewaking. gelukkig geen schade aan hart(spier) of aders. dire[lees meer...]ct gestopt. Dan maar operatie en stoma, maar nooit meer deze rotzooi in mijn lijf

01-11-2020 | Vrouw | 74
Actinische keratose
Ik was bekend met Efudix .Plekjes op been en arm. Nu was het mijn neus. Mijn huid is erg gevoelig. Ik reageerde met een paar dagen al bijzonder heftig. Met 1 week moeten stoppen. Aardbeien neus, uitlopend naar wangen , een opgezet gezicht vooral de oogleden, ook door vochtophoping. Het gezicht prikt,steekt,jeukt. Koude kompressen helpen én pijnstillers. Ibuprofen. De n[lees meer...]eus heeft al n nieuwe huid, maar gezicht blijft vooral 's morgens met wakker worden erg opgezet, dus koude kompressen. Decolleté was ook nodig, dat jeukt ook, met babypoeder kan ik het rustig houden (jeuk). Ik hoop op een zonneschadevrij gezicht hierna, zal nog wat geduld vragen

02-10-2020 | Vrouw | 21
Colitis ulcerosa
3 weken geleden begonnen met dit medicijn, eerste 2 weken maar een half pilletje moeten slikken. Dit ging prima totdat ik een hele moest slikken. Ik slikte de pil altijd savonds dit juist voor de bijwerkingen. Ik werd er alleen maar zieker van , buikpijn was onverdraaglijk en zat heel de nacht op de wc, maagpijn waar ik nog nooit last van had gehad, koude rillingen van de[lees meer...] pijn zo erg dat ik er van moest braken. Had een dag geen pil genomen en de volgende dag voelde ik me zo veel beter. Dag erna kreeg ik maag beschermers voorgeschreven maar ook deze hielpen niet. Het is belachelijk dat je ziek word van medicijnen die je in de eerste fase niet eens helpen tegen je probleem. Ik ben ook vrij gevoelig voor heftige medicatie (niet allergisch voor iets ) raad dit zeker niet aan als je erg gevoelig bent en nog heel jong.

22-09-2020 | Man | 59
Essentiële trombocytemie
Voor mij onbruikbaar ,,,,kon echt niet meer spreken en had voortdurend pijn.

02-09-2020 | Vrouw | 59
Borstkanker
Ze werken goed tegen kanker ! Maar ontzetten ziek was ik er van overgeven misselijk niet kunnen eten ontzettend moe 18 kilo afgevallen ! Kloven in handen en voeten ! Gestopt wegens ernstige complicatie,s

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5888)
Anticonceptie - overig (4314)
Cholesterol (3143)
Depressie - antidepressiva overig (2972)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2717)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2409)
Verslavingsziekten (2197)
Pijn (2184)
Bloeddruk - betablokkers (1846)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1636)
Anticonceptie - eenfase (1517)
Angststoornissen (1470)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1455)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1357)
Depressie - antidepressiva TCA (1180)
Antibiotica - urineweginfectie (1167)