categorie

Kanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Kanker

23-03-2024 | Vrouw | 62
Actinische keratose

gesprongen lippen open wonden pijn jeuk branden op de huid

Huid bleef heel lang steeds weer rood worden en vervellen, jeuk, branderig en pijnlijk, hardnekkige plekken, ook lippen meeredere keren moet behandelen

19-03-2024 | Vrouw | 55

gesprongen lippen

Zonneschade op mijn onderlip. Advies van Dermatoloog 3/4 weken smeren 2 maal daags. Maar als het stuk ging moest ik stoppen. Dit was na 9 dagen. Lip helemaal stuk, vocht en bloed eruit. Daarna met antibiotica zalf gesmeerd. Nu ziet het er weer prachtig uit. Ben benieuwd wat er op de controle afspraak uitkomt. Op een website van een buitenlandse dermatoloog kwam ik tegen d[lees meer...]at de crème op de lip max 10 dagen mag smeren en minimaal 7 dagen.

19-02-2024 | Vrouw | 71
Actinische keratose
Eerste week werd de ingesmeerde huid in het gezicht langzaamaan roder, na twee weken korstjes en vanaf stoppen na drie weken werd het een paar dagen erger, schrijnend en jeukend en veel korst vorming. Daarna antibioticum zalf gebruikt en werd het snel beter. Twee weken na stoppen met Edufix vrijwel niets meer te zien en mooie gladde nieuwe huid.

10-02-2024 | Man | 73
Actinische keratose
Kreeg veel opmerkingen wat heb jij nu na twee maanden nog steeds rood en velletjes

08-02-2024 | Man | 60
Essentiële trombocytemie
Rot pillen, Maar geen keuze erg lastig ik heb een eigen bedrijf en heb echt veel,last van bij werkingen oa in mijn gewrichten. Voel als stroef en bij beweging pijnlijk de hele dag Met de wetenschap dat ik deze pillen mijn hele leven moet gebruiken het blijft chemo blijf moeilijk in mijn hoofd chemo maakt ook goede cellen kapot Ja ik heb er echt veel verdriet van, het o[lees meer...]verkomt je… X

20-01-2024 | Vrouw | 55
hydroxycarbamide
Heb ruim 15 jaar Hydroxycarbamide gebruikt. In het 1e jaar ontstond er al pijnlijke neuropathie aan beide voeten. In de loop der jaren kwamen daar de andere klachten bij. En sinds 7 jaar de voorstadium huidkanker plekjes. Die door artsen eerst niet erkend werden en waarvoor ik pas na 5 jaar (nu 2 jaar geleden een biopt heb gekregen). De wond genas zo slecht dat ik 3 maande[lees meer...]n niet kon lopen. Dermatoloog durft niet (meer) in mij te snijden. Efudix chemocrème gesmeerd zonder resultaat. Ga nu overstappen op ander medicijn.

Votrient

28-12-2023 | Man | 63
pazopanib
Longkanker
Ik had een fibrosarcoom in m’n knieholte, deze is verwijderd. Maar helaas is deze uitgezaaid via mijn bloedbaan , naar mijn longen. Hij groeit daar heel snel , ondanks de chemotherapie was de tumor 5 cm gegroeid. Wel vreemd dat al mijn andere vitale organen helemaal schoon zijn , ook de lymfeklieren zijn schoon . Heb nu votrient 2x200mg gekregen , wel wat bijwerkingen[lees meer...] maar het is te doen Ik heb er weinig vertrouwen in , want voor deze sarcoom staat geen overlevingskans en Verwacht wordt 15 tot 20 maanden. Ik heb me er maar bij neergelegd.

23-11-2023 | Vrouw | 59

30-10-2023 | Vrouw | 68
Actinische keratose
Voor de derde keer in jaren , weer n kuur v 3 weken begonnen met Efudix voor mijn voorhoofd en decolleté, Slapeloze nachten door de jeuk, en s’ morgens opstaan met opgezetten ogen en flinke opgezette huid gevuld met vocht🤔onder beide ogen! Leek wel n boxer ,zei mijn man! Het werkt perfect, maar je moet er heel wat voor over hebben wat ellende betreft! Zal blij zijn d[lees meer...]at ik weer maanden verder ben en m’n huid weer normaal is!

24-10-2023 | Vrouw | 56
Borstkanker
Borstkanker (triple negatieve). Ben nu aan mijn laatste week bezig. 8 kuren gehad (2weken slikken, 1 week rust). Heb veel last van mijn handen en voeten. Doen pijn en veel kloven aan mijn vingers. En een hele vieze smaak vind niet alles meer lekker. Ben de laatste weken ook erg moe, in het begin geen last van gehad. Ook vaak duizeligheid. Maar voor de rest is het bij mij g[lees meer...]oed te doen. Ben wel blij dat het de laatste week is. En hopelijk verdwijnen dan al die bijwerkingen.

14-09-2023 | Vrouw | 56
Essentiële trombocytemie
Ik gebruik Hydroxycarbamide harde capsules 500 mg Ervaring: veel last van jeuk. Daardoor is het douchen een ramp. Kan nu overstappen naar gebruik van injecties, 1x per week. Deze zou ik dan zelf moeten spuiten en dat vind ik een eng idee, (prikangst).

Puri-Nethol

17-07-2023 | Vrouw | 38
Ziekte van Crohn
Ik heb dit medicijn vorig jaar september gekregen voor de ziekte van Crohn. Ik ben er nog steeds erg blij mee. In alle opzichten ging ik vooruit en ondanks dat dit medicijn een verminderde weerstand veroorzaakt, voel ik me juist heel sterk en ben bijna nooit meer ziek. Ik sport zelfs weer 4 keer in de week. Wel heb ik vlagen van vermoeidheid, maar dat hoort een beetje ook [lees meer...]bij de ziekte en probeer ik te accepteren. Later dan half tien zal het bij mij niet gauw worden. Ik was heel huiverig om dit medicijn te gaan gebruiken, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Hiervoor al vanalles geprobeerd, maar voor mij werkt dit heel goed. Dus ik raad je aan het sowieso te proberen!

12-07-2023 | Vrouw | 57
Essentiële trombocytemie
Ja inderdaad heb ik ook wel eens een kapotte capsule gehad van dezelfde firma Eureco Pharma, net of de capsules vast gesmolten zaten aan de verpakking, ik heb het 2 keer meegemaakt in de 10 jaar dat ik dit medicijn gebruik.

01-06-2023 | Man | 57
Essentiële trombocytemie
De testuitslag was 707 x 10*9l. Na een behandeling van 6 weken waren ze gezakt naar 418x10*9l

30-05-2023 | Man | 44
Actinische keratose
Ik had een klein plekje zonneschade op m’n neus wat ook jeukte. Aangestipt door de huisarts maar het plekje kwam weer terug met wederom jeuk. Efudix voor 4 weken toegepast. Op eigen initiatief ruimer gesmeerd. Kwamen veel meer plekken tevoorschijn. Flinke jeuk, roodheid en korsten. Huid herstelde snel maar de roodheid is op sommige plekken nu na 8 weken nog niet weg ge[lees meer...]trokken. Het was even doorbijten maar het wel waard.

29-05-2023 | Vrouw | 66
Borstkanker
Gemetasteerde borstkanker, uitzaaiingen botten, long. Borstverwijderd, hormoontherapie, bestraling 20 jaar geleden. Nu immunotherapie

Puri-Nethol

12-05-2023 | Vrouw | 26
Ziekte van Crohn
Medicijn gekregen voor behandeling van Crohn. Eerste 2 weken met opbouwen vlagen van erge misselijkheid. Daarna leek het bij te trekken en voelde ik me op volledige dosis 2 weken prima. Plots erge hoofdpijn en maagpijn (dacht ik). Na aanhoudende erge pijn naar de huisartsenpost in het weekend, CRP niet verhoogd, dus doorslikken en maandag contact met MDL verpleegkundige. T[lees meer...]och bloed gaan prikken, bleek de waarde van mijn alvleesklier 10x te hoog te zijn. Dus toch een alvleesklierontsteking. Week lang moeten uitzieken en direct moeten stoppen met de purinethol. Vanaf volgende week starten met de thiosix. Is bekend dat deze minder bijwerkingen geeft maar wordt niet vergoed door de verzekeraar, mits je niet goed reageert op de purinethol.

09-04-2023 | Vrouw | 65
Actinische keratose
Een paar keer eerder behandeld met stikstof. Had 1 plekje dat maar niet dicht wilde. I.o.m. dermatoloog 4 weken 2x daags deze crème gebruikt. Helaas geen effect . Wel nare bijwerkingen. Ik ben 5 dagen eerder gestopt met smeren en direct, de dagen erna, verdwenen de bijwerkingen gelukkig. * IK weet niet of de eerste bijwerking (maagdarmstelsel) door deze crème komt omdat [lees meer...]de rest van de bijbehorende bijwerkingen ontbreken. Is niet onderzocht. Krijg op korte termijn wel een darmonderzoek.

02-04-2023 | Vrouw | 62
Actinische keratose
Na een week smeren begonnen de eerste plekjes in mijn gezicht te prikken en te jeuken. Na vier weken was de huid kapot en kon ik stoppen. De korstjes waren pijnlijk, vooral die boven mijn lip, omdat die door het bewegen van mijn mond telkens kapot gingen. Het herstel van de huid ging heel snel: na een week waren de korstjes er al af en na anderhalve week vervellen de ple[lees meer...]kjes nog een beetje. Kortom: veel jeuk tijdens het smeren, maar een super snel herstel.

30-03-2023 | Man | 62
Zonnebrand (huid)

Opdivo

15-03-2023 | Man | 67
nivolumab
Longkanker
In 2020 werd er longkanker vastgesteld na mijn allereerste bezoek aan een longarts. Dit na 22 jaar astma, behandeld door de huisarts. Ik kon vrij plotseling niet meer ademen zonder hoestbui. In eerste instantie zou er een klein deel van mijn linker long verwijderd worden. Maar na de narcose werd ik wakker gemaakt door de chirurg die vertelde dat de hele linkerlong verwijde[lees meer...]rd had moeten worden. Maar dat interesseerde mij niet op dat moment. Ik kon n.l. weer vlot ademen zonder hoestbui. : ) Ik volgde daarna de 4 geadviseerde chemo kuren zonder enige bijwerking. Ongeveer 1 jaar later bleken er bij controle uitzaaiingen te zijn. Dit werd gevolg door immunotherapie voor de rest van mijn leven. Ook hier op dat moment geen bijwerkingen. Op een gegeven moment, ongeveer een maand na pneumokokken en griepprik. Waardoor waarschijnlijk de volgende bijwerkingen (?), kreeg ik last van waterige diarree en een trage schildklier, bekende bijwerkingen van immuuntherapie. Mijn eerdere verzoek om van om de 2 weken immunotherapie, naar 1 keer per maand te gaan, kon gelukkig doorgaan. De immunotherapie op zich vind ik heel goed te doen. Ik kan deze evt. ook thuis krijgen. Maar ik woon op steenworp afstand en de gratis koffie en het klets uurtje is ook niet verkeerd. :)

Lanvis

09-03-2023 | Man | 18
tioguanine
Leukemie
Door iets in het dna van mijn zoon is hij overleden aan dit medicijn. Een bepaald enzym hoort de chemo af te breken maar dit gebeurde niet. De chemo bleef dus in zijn lichaam en bleef cellen kapot maken terwijl zijn lichaam de chemo niet meer afbrak. Hij raakte hierdoor vergiftigd en is na ruim 2 weken met veel pijn en benauwdheid bezweken.

Scemblix

08-03-2023 | Vrouw | 68
asciminib
Leukemie
Door te hoge bloedwaarden en falen van andere chemopreparaten Scemblix in hoge dosis gekregen. Na genoemde bijwerkingen is de dosering verlaagd naar 4 pillen per dag, waarna de bijwerkingen afnamen. Nu met huidige dosering goed te doen. Spierklachten verdwenen, vermoeidheid bleef.

06-03-2023 | Man | 68
Essentiële trombocytemie
Ik gebruik Hydrea inmiddels 10 jaar. Gebruikelijk is dat het medicijn in capsules zit, per 10 verpakt in een blister. Met alle merken die ik in de loop van de jaren heb gehad, had ik geen problemen. Onlangs kreeg ik een levering van Eureco-Pharma. Enkele dagen na elkaar trof ik kapotte capsules aan, in intacte blisters. Omdat je Hydrea niet met je handen mag aanraken maar [lees meer...]intact moet doorslikken, heb ik dit gemeld bij de apotheek, waarop de levering werd ingenomen en ik capsules van een andere fabrikant kreeg. Volgens de apotheek hoefde ik me geen zorgen te maken, ondanks waarschuwingen tegen aanraking (van intacte capsules) in de bijsluiter. Pas bij veelvuldig contact met capsules of hun inhoud zou dat schadelijk kunnen zijn. Enkele dagen geleden kreeg ik een nieuwe levering. Opnieuw Eureco-Pharma (een ander lot dan de eerdere levering) en opnieuw trof ik een kapotte capsule aan bij een van de eerste innames. Mijn vragen: 1. Hebben andere gebruikers ervaring met kapotte capsules van deze fabrikant? 2. Hoe kijken anderen aan tegen eventuele risico's bij regelmatig contact met handen, lippen en/of mond met de inhoud van capsules?

02-03-2023 | Vrouw | 67
Borstkanker
Bij capecitabine veel bijwerkingen, ook na doseringvermindering

Teysuno

02-03-2023 | Vrouw | 67
tegafur/gimeracil/oteracil
Borstkanker
Eerst Xeloda gebruikt, erge hand-voetsyndroom. Heel veel diaree en erg moe. Nu 3/4jaar Teysuno. Mildere bijwerkingen, bijna geen handvoetsyndroom. Diaree minder, zeker toen ik van 3 naar 2 tabletten ging. 2 tbl 2x per dag gedurende 2 weken, daarna 1 week rust. Na 3 1/2 jaar nog steeds stabiel bij gemetastaseerde mammacarcinoom

12-01-2023 | Vrouw | 59
Actinische keratose
Efudix ben ik nu aan het gebruiken op mijn onderlip eerste week zag ik niks na 6/8 dagen grote blaren zoals koortslip nu komt er vocht uit de blaren en worden korsten doordat mijn bovenlip soms mijn onderlip raakt is deze ook geïrriteerd nu na 12 dagen ga ik stoppen en kijken wat er gebeurt

10-01-2023 | Man | 70
Dikkedarmkanker
Ervaar nauwelijks bijwerkingen. Ook in de bloedwaardes geen afwijkingen. Heb de kuur preventief en heb nu drie van de 8 kuren ondergaan

04-01-2023 | Man | 76
Actinische keratose
Ik heb 4 weken efudix ,2keer daags op mijn kalen hoofd, en voorhoofd moeten smeren. Na 2weken begon ik op een kretenbol te lijken. Overal rode plekken, en lichte jeuk. Na 4weken met vaseline gaan smeren. Na 6 weken een luier gekocht, ik dacht dat ik baby billen had terug gekregen. Dus zo kan het ook verlopen, en ben uiters tevreden over het verloop en resultaat.

Mercaptopurine

23-12-2022 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Puri-nethol 5 maanden gebruikt, in het begin ging het goed maar na zo'n 2 maanden begonnen de bijwerkingen zware vermoeidheid, spierpijn, gewrichtspijn kon amper opstaan, en lopen. Ik zag overal als een berg tegenop, alles was teveel, ik was 27 en voelde me 80. Ik had heel erg haaruitval, na weken tobben spiegel geprikt, die waardes waren te hoog vanaf toen geswitcht n[lees meer...]aar thiosix dat gaat tot nu toe gelukkig goed.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)