categorie

Kanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Kanker

24-06-2021 | Vrouw | 63
Actinische keratose
Na 4 weken efudix te hebben gebruikt veel klachten in de herstelfase. Open wondjes in het gezicht, kloppende pijn, branderig en jeuk . Fusidinezuur moet gaan helpen, maar na 4 dagen nog geen resultaat. Grieperig gevoel en lichte koorts . Ben ook niet goed voorgelicht door de dermatoloog van het UMC.

31-05-2021 | Man | 52
Ziekte van Crohn
Sinds 2008 colitis ulcerosa in dikke en endeldarm. In 2015 kwam er crohn bij in dunne darm. In 2019 dusdanig ernstig dat de crohn naar de colitis ging en door de ontstekingen de darmen dicht zaten. Laxeren ging op geen enkele wijze. Alleen veel bloed. Ik reageer averechts op corticosteroïden bleek vervolgens. Uiteindelijk op 100mg purinethol gegaan per dag. Alles is rustig[lees meer...] nu. Ik ervaar geen enkele bijwerking gelukkig.

18-05-2021 | Vrouw | 53
Nefrotisch syndroom
Sinds 25 februari slikte ik 200 mg Endoxan in combinatie met 60 mg Prednisolon per dag. De Endoxan is inmiddels terug gebracht naar 150 mg per dag. Inmiddels sinds 8 maart 100% afgekeurd omdat ik niet meer functioneren kan. Ook sinds 4 weken onverklaarbare koorts/ verhoging variërend van 38,1 tot 40,4 waarvoor ik net 8 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Geen lichamelijk[lees meer...]e oorzaken gevonden dus nu wachten op de volgende afspraak met de nefroloog of het toch de Endoxan is die me plaagt. Almet al op dit moment niet blij met deze medicatie.

02-05-2021 | Vrouw | 78
capecitabine
1) in beginfase veel last van hand and footsyndrome.( tijdelijk stoppen. ) 2) na afslanken medicatie, minder bijwerkingen. Nagels lijken te misvormen!! Slik nu 3mnd capacitabine.

08-04-2021 | Man | 66
Actinische keratose
creme op aanraden huisarts. 3 weken smeten, daarna wondjes met ontstekingscreme. verassing voor gezicht. deed aanvankelijk paar gerichte plekjes. door smeren manifesteerden er steeds meer rode plekken. Dus deze ook maar smeren. Maar nu komt het. In bijsluiter, fora en demathologensiyes syeefs niets over dat vage rode plekjes blijven gezien. De huisarts geeft ook vaag antwo[lees meer...]ord. Dermathologie ziekenhuis wil mij ook geen informatie geven. bot. enfin wie weet het? Of moet ik in herhaling de procedure opnieuw doen. Weer opname van vreemde stoffen in mijn bloed...

16-03-2021 | Vrouw | 52
Colitis ulcerosa
Toxische waarden bleven veel te hoog, ondanks minderen van de medicatie

26-01-2021 | Man | 71
Actinische keratose
In gelaat en met name voorhoofd veel actinische keratose. Vier weken 2x daags smeren. In coronatijd weinig afspraken, dus uitermate geschikte periode. Tweede en derde week heftig rood gelaat. Hierna ( na 4e week) stoppen met smeren en allemaal korstjes die afschilferen met een mooi glad resultaat.

10-12-2020 | Man | 54
Rectumkanker
na 7 dosis van 1800 mg per 12 uur zonder enige bijwerking plotseling kransslagader verkramping aanvallen die steeds sneller kwamen en minuten aanhielden. (lijkt op hartinfarct maar is het niet) een mega pijnlijke hel . Als ik niet naar SEH was gegaan had ik het niet kunnen navertellen. 48 uur aan de hartbewaking. gelukkig geen schade aan hart(spier) of aders. dire[lees meer...]ct gestopt. Dan maar operatie en stoma, maar nooit meer deze rotzooi in mijn lijf

01-11-2020 | Vrouw | 74
Actinische keratose
Ik was bekend met Efudix .Plekjes op been en arm. Nu was het mijn neus. Mijn huid is erg gevoelig. Ik reageerde met een paar dagen al bijzonder heftig. Met 1 week moeten stoppen. Aardbeien neus, uitlopend naar wangen , een opgezet gezicht vooral de oogleden, ook door vochtophoping. Het gezicht prikt,steekt,jeukt. Koude kompressen helpen én pijnstillers. Ibuprofen. De n[lees meer...]eus heeft al n nieuwe huid, maar gezicht blijft vooral 's morgens met wakker worden erg opgezet, dus koude kompressen. Decolleté was ook nodig, dat jeukt ook, met babypoeder kan ik het rustig houden (jeuk). Ik hoop op een zonneschadevrij gezicht hierna, zal nog wat geduld vragen

02-10-2020 | Vrouw | 21
Colitis ulcerosa
3 weken geleden begonnen met dit medicijn, eerste 2 weken maar een half pilletje moeten slikken. Dit ging prima totdat ik een hele moest slikken. Ik slikte de pil altijd savonds dit juist voor de bijwerkingen. Ik werd er alleen maar zieker van , buikpijn was onverdraaglijk en zat heel de nacht op de wc, maagpijn waar ik nog nooit last van had gehad, koude rillingen van de[lees meer...] pijn zo erg dat ik er van moest braken. Had een dag geen pil genomen en de volgende dag voelde ik me zo veel beter. Dag erna kreeg ik maag beschermers voorgeschreven maar ook deze hielpen niet. Het is belachelijk dat je ziek word van medicijnen die je in de eerste fase niet eens helpen tegen je probleem. Ik ben ook vrij gevoelig voor heftige medicatie (niet allergisch voor iets ) raad dit zeker niet aan als je erg gevoelig bent en nog heel jong.

Hydrea

22-09-2020 | Man | 59
Essentiële trombocytemie
Voor mij onbruikbaar ,,,,kon echt niet meer spreken en had voortdurend pijn.

02-09-2020 | Vrouw | 59
Borstkanker
Ze werken goed tegen kanker ! Maar ontzetten ziek was ik er van overgeven misselijk niet kunnen eten ontzettend moe 18 kilo afgevallen ! Kloven in handen en voeten ! Gestopt wegens ernstige complicatie,s

Hydroxyureum

30-07-2020 | Man | 59
Essentiële trombocytemie
Hydroxy ureum is goedkoop maar de bijwerkingen waren erger als de kwaal, vooral mijn mond/slijmvliezen ontsteken waardoor spreken niet meer kon. Voelde me ook gewoon slecht met dit spul. Interferon is veel prettiger om te verdragen....zeker ook niet leuk maar de bijwerkingen zijn te verdragen vooral de dagen na het spuiten.

Hydrea

19-05-2020 | Man | 64
hydroxycarbamide
I.v.m. mijn aandoening te veel rode bloedplaatjes (ET essentiële trombocythemie) over gegaan van (max) 6 Hydrea pillen per dag naar nu 1 Pegasys 135 mg injectie per week. Dit werkt beter dan de Hydrea pillen en is aanzienlijk makkelijker toe te dienen.

29-04-2020 | Vrouw | 42
Vasculitis
Na 6 herseninfarcten in de periode van mei 2019 t/m december 2019 is er een werkdiagnose PACNS vasculitus vastgesteld in het AMC. Mijn immuunsysteem is over actief en ziet mijn hersenen niet als lichaamseigen en valt deze aan. Vaatwanden zijn verkleurd en gerimpeld door zuurtsof gebrek wat hersininfarcten heeft veroorzaakt. Na 4x drie prednison kuren via het infuus bleek[lees meer...] dit niet voldoende te zijn. De Pacns vlamde heftig op. In februari 2020 gestart met endoxan cyclofosfamide 50 mg 3x daags in combinatie met anti biotica en prednison 20 mg. Na bijna drie maanden was het resultaat van de LP waarmee ze mijn hersenvocht afnemen (op vrij structurele basis aangezien de ontstekingswaarden niet meetbaar zijn in het bloed) volledig normale waarden en de PACNS is weer rustig. Volgende week krijg ik te horen welke onderhoudsmedicatie ik krijg in combinatie met prednison. Ervaring met cyclofosfamide is mij 100 procent meegevallen. Ik had mij goed ingelezen en was op alles voorbereid. De misselijkheid en vermoeidheid nemen toe na inname van de medicatie. Ik had gelezen dat de huid en lippen drog zouden worden deze ben ik vanaf het begin af aan met purol creme in gaan smeren en heb geen klachten gehad. Ik heb vanaf het begin haarmaskers aangebracht elke week want je haar wordt gort droog en je hebt meer uitval dan normaal. In mijn geval ging mijn haar krullen van de kuur. Ik ben niet kaal geworden . mijn haar is alleen wat dunner geworden. Ik snoot haarzakjes uit na twee weken , dit is de volledige kuur aangebleven. De kuur heeft effect gehad op mijn tanden en tandvlees. Op advies van de tandarts Elmex gaan gebruiken ( de paarse) brengt een beschermend laagje aan. Naast dat ik altijd al de waterpick en tandenstokers gebruikte ben ik ook gaan spoelen met sensodyne. Dit alles bij elkaar zorgde ervoor dat ik na twee weken weinig last meer had. Elke ochtend heb ik verse gember thee gedronken met munt. Dit hielp enorm tegen de misselijkheid. Na twee maanden voelde ik echt effect en kreeg vaardigheden terug en uitval en wat we dachten dat restverschijnselen waren werd extreem veel minder. Nu werk ik weer een paar uurtjes. Voor mij heeft dit medicijn echt wat gebracht en ik heb weinig ingeleverd aangezien de dreiging van meer herseninfarcten groot was.

21-02-2020 | Vrouw | 68
Actinische keratose
Geduld wordt een schone zaak? De keratose zit vlakbij het oog zowel bij neusvleugel en onder het r.oog. Tere huid daar en moest het dus secuur aanbrengen: dun gesmeerd met pink topje. Iets ruimer aangebracht dan zichtbare keratose. 1e 2 wkn geen verschil maar toen kwamen er plekjes tevoorschijn die voorheen niet zichtbaar waren. Soort tovercrème dus. 3e week kwamen de [lees meer...]vieze gele pusachtige korsten, af en toe branderigheid en/of jeuk. Elke ochtend met lauw water gedept/schoongemaakt alvorens te smeren. Na 4 wkn moest ik stoppen en voor het eerst vaseline op de plekken gesmeerd en daardoor wat korsten losgelaten en dan zie je op paar wondjes na een hele tere huid, maar nog knalrood. De 1e nacht zónder creme een pijnlijk gevoel alsof het een verse schaafwond was, branderig en niet kunnen slapen. Koude compressie erop en dat hielp en daarna geen last meer. Vaseline ms slecht idee geweest en toch aan die korsten zitten pulken? Ik zie nu weer korstjes ontstaan en blijf er verder af, dus geduld geduld. Weinig de deur uitgeweest want onsmakelijk gezicht. Ik heb op bovenbeen een basaalcelcarcinoom en ook met Efudix behandeld, maar dat zit verborgen, taaie huid en af en toe jeukerig. Nog paar wkn wachten tot algehele resultaat en zie het nu met vertrouwen tegemoet. Op blog een geweldig verslag van dag tot dag met foto's van de patient gevonden. Aanrader en het gaf mij geruststelling al was het heftig. . Sterkte voor een ieder.

07-02-2020 | Vrouw | 22
Ziekte van Crohn
2 x geprobeerd dit middel te gebruiken en tweede keer ging het helemaal mis en ben ik 6 dagen in het ziekenhuis beland door een allergische reactie.

02-02-2020 | Vrouw | 60
capecitabine
Na 15 jaar uitzaaiingen in mijn botten .verschillende behandelingen gehad nu bezig met mijn 20e capecetabine kuur bezig. Ondanks veel bijverschijnselen ontzettend blij dat dit middel nog steeds zijn werk doet .en de groei van de kanker remt Elke dag is het genieten ook met de klachten .geniet van de kleine dingen en de vele lieve mensen om mij heen

01-02-2020 | Vrouw | 57
Actinische keratose
Mijn hele decolleté en hals moest behandeld worden. Na 1 week begon de huid stuk te gaan. De 4de week was echt vreselijk pijnlijk. De huid was helemaal stuk. Een grote wond waar vocht uit kwam en korstvorming. Mijn kleding plakte steeds vast en bij het lostrekken gingen de wonden weer open. Insmeren was bijna onmogelijk omdat aanraken ontzettend pijn deed. Nu ruim een week[lees meer...] geleden gestopt met smeren. De genezing gaat wonderbaarlijk snel. Huid is nog rood en schilferig en het jeukt verschrikkelijk, maar alle wonden zijn inmiddels dicht. Nu maar hopen dat het eindresultaat straks goed is.

Xeloda

26-12-2019 | Vrouw | 67
Borstkanker
Ik heb geen uitzaaiingen (voor zover bekend) en slik xeloda preventief, ivm borstkanker triple negatief, 24 weken 2x p dag in totaal 6 st. In 1e instantie 7 st maar nu 1 minder ivm hand en voet syndroom. Mijn handen zijn enigszins droog, voor de rest geen last. Ik weet niet of xeloda effectief is.

22-12-2019 | Vrouw | 67
totaal geen effect

28-10-2019 | Man | 62
Actinische keratose
Nu 2 delen van de borst behandeld. Vanaf de 2e / 3e week wordt het gebied pijnlijk. Dan begint dus ook de tijd van slapeloosheid. Het steeds wakker worden van de pijn bij omdraaien in bed. Maar het resultaat is prachtig.

Votrient

18-10-2019 | Man | 70
pazopanib
Longkanker
Een zeer goed gekende bijwerking is diarree , een combinatie met bv pantomed is taboe omdat zij interactief zijn, toch schrijven ze dit in sommige ziekenhuizen voor. Als het soms zo erg is dat het ondraaglijk is stellen ze een onderbreking van enkele dagen voor of een verlaging van de hoeveelheid Votrient.

15-09-2019 | Vrouw | 60
Borstkanker
Ik heb sinds 5 jaar uitgezaaide borstkanker in mijn botten en sinds dec vorig jaar in mijn lever.nu met 14e kuur bezig van 2 weken slikken en I week pauze . Ik hoop dat ik dit nog jaren vol mag houden

09-08-2019 | Vrouw | 55
Crohn
Na twee weken gebruik acute ziekenhuisopname ivm enorme toename ontsteking (van 30 cm naar 1.20 cm) wand en slijmvlies. Voorafgaand door stootkeur prednison sterke verbetering van ontdekte crohn ontsteking, uitgangssituatie was goed. Tevens koorts, heftige steken in buik, koud zweet, algehele malaise. Nooit geen purinethol meer.

28-07-2019 | Man | 39
Ziekte van Crohn
Na met purinethol gestart te zijn, de eerste dag weinig last. De 6 dagen erna problemen met ademhalen door een pijnlijke ribbenkast, braken na elke maaltijd en mijn kniegewrichten deden zo pijn dat lopen bijna niet ging. Na overleg met de mdl arts bloed laten prikken, toen de uitslag werd doorgebeld mocht ik meteen terug naar het ziekenhuis voor opname. Ik liep dus rond m[lees meer...]et een alvleesklieronsteking. De gemaakte echo wees uit dat alleen dit medicijn de oorzaak kan zijn geweest.

Votrient

02-07-2019 | Vrouw | 56
pazopanib
Nierkanker

26-05-2019 | Vrouw | 3
Nefrotisch syndroom
Mijn dochtertje is 3,5 jaar en heeft sinds november het nefrotisch syndroom. Elke keer als ze afbouwt met de prednisone krijgt ze terug een opstoot. Z4 weken geleden is ze gestart met edoxan 50 Mg elke dag 8 weken lang. Sindsdien slaapt ze heel slecht, eetlust is weg maar voor de rest heeft ze veel energie, is ze niet misselijk... De medicatie slaat goed aan.

Taxotere

26-04-2019 | Vrouw | 55
docetaxel
Borstkanker
Totale escalatie na de 4e infusie als onderdeel van een Serie TEC elke 3 weken. Binnen een paar dagen na ronde 4 opeens 9 Kg vocht vastgehouden; capillary leak syndroom ontstaan, massieve hartproblemen ( vocht op pericard, Diagnose tevens Prox. RIVA Stenose), vocht op liongen, massieve ademhalingsproblemen, totale uitputting, moest acuut dit medicament uit mijn behandeling[lees meer...] strepen, en door de aan houdende bijwerkingen na de 5 ronde Chemotherapie de gehele behandeling staken omdat deze acuut levensbedreigend wird.

19-04-2019 | Man | 47
Vasculitis
Het middel nu 5,5 maand gebruikt in combinatie met prednison en nog een aantal ondersteunende medicijnen. Kan gelukkig zeggen dat de ziekte in remissie lijkt. Door de combinatie van medicijnen heb ik een groot aantal bijwerkingen mogen ervaren. Metaalsmaak, misselijkheid, haaruitval, terugtrekken tandvlees, spierkrampen, zweetbuien ook overdag, fysiek terug gebrach[lees meer...]t naar 0. Dus nu weer langzaam aan sporten en opbouwen. Ondanks alle narigheid is het slikken of doodgaan, keuze is dus makkelijk. Heb mezelf (als man) voorgesteld dat een vrouw met een slechte zwangerschap zieker is, en dat ik me erdoorheen moest slaan. Want een half jaar lijkt niks, maar duurde vies lang op deze manier

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5455)
Anticonceptie - overig (3989)
Cholesterol (2993)
Depressie - antidepressiva overig (2825)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2500)
Pijn - morfine-achtigen (2299)
ADHD - psychostimulantia (2230)
Pijn (2079)
Verslavingsziekten (2063)
Bloeddruk - betablokkers (1747)
Maagzuur - protonpompremmers (1623)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1576)
Anticonceptie - eenfase (1451)
Angststoornissen (1285)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1242)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1203)
Depressie - antidepressiva TCA (1089)
Antibiotica - urineweginfectie (1029)