Puri-Nethol

mercaptopurine

Ziekte van Crohn (33 meningen)
Colitis ulcerosa (14 meningen)
Leukemie (1 mening)

04-02-2019

Colitis ulcerosa

Ik slik dit medicijn al jaren. Eerst 25 mg. Daarna 50 mg. Toen 150 mg., alleen toen waren mijn leverwaarden zo afwijkend dat ik weer snel op de 50 mg. zat. Nu wel met toevoeging van 100 mg. Allupurinol. Heb buiten de vermoeidheid, geregeld krampen in mijn benen en afwijkende bloedwaarden geen verdere bijwerkingen. Mijn colitis is al jaren vrij rustig en hoop ook dat dit [lees meer...]lang zo blijft!
24-01-2019

Crohn

Heb geen bijwerkingen gehad tenminste voor zover mij bekend is. Mijn Crohn is nu rustig en vandaar dat ik met deze inname mocht stoppen.
07-10-2018

Ziekte van Crohn

IK ben bijna 21 jaar en in mijn leven heb ik me nog nooit zo ziek gevoeld. Ik vraag me dan ook in oprechtheid af waarom en hoe dit product ooit op de markt gekomen is. Als ik je advies zou moetten geven. Neem dit medicijn nooit maar dan ook NOOIT! Ik ben langer ziek geweest van deze medicijnen dat dat ik ze geslikt heb en ben dan ook zwaar ontevreden.
30-05-2018

Ziekte van Crohn

Ik heb de ziekte van Crohn sinds ik 9jaar oud was, destijds in maastricht behandeld voor colitis ulcerosa en Crohn tegelijk omdat er geen definitieve diagnose is gesteld. doodziek geworden van de hoeveelheid medicijnen en stopte met groeien. een jaar later overgestapt naar een ander ziekenhuis (Utrecht) en na een jaar klachten en medicatie vrij voor een periode van 10jaar.[lees meer...] UMC Maastricht raad ik dus af om onder behandeling te staan als kind zijnde (18-). Nu ben ik 21 en heb weer een opvlamming gehad, enkele weken aan de wc gekluisterd gezeten. Momenteel onder behandeling in Eindhoven met puri-nethol en (sinds kort gestopt) met mesalazine, nu geen last meer van crohn en kan weer normaal leven. Alleen regelmatig aften in mijn mond maar daar is prima mee te leven.
24-05-2018

Ziekte van Crohn

Werkt goed, ik heb eigenlijk nooit echt klachten meer en geen merkbare bijwerkingen in de tijd dat ik het heb gebruikt. Wel eerst enkele weken prednison gebruikt om de ergste klachten te verminderen.
05-10-2017

Colitis ulcerosa

Ik zou Purinethol krijgen als nieuw onderhoudsmedicijn. De eerste twee weken ging goed, wat meer vermoeid en af en toe wat misselijk. Echter na 2 en halve week werd ik ontzettend ziek, de hele dag misselijk, erge maagsteken, erg veel diarree met bloed en helemaal geen energie meer. Bloed geprikt en zeer verhoogde lever- en ontstekingswaarden. Ook werd mijn alvleesklier aan[lees meer...]getast. Ik moest onmiddellijk stoppen en mag het niet meer hebben. Helaas kan ik er dus niet tegen, had gehoopt dat dit voor mij zou werken.
16-12-2016

Ziekte van Crohn

Tot ruim 2 jaar geleden Puri-Nethol gebruikt, dosering weet ik niet meer maar de gevolgen wel!! Sinds 2000 ziekte van Crohn, alle medicijnen gebruikt zonder goede resultaten. 10 jaar Prednison geslikt samen met Remicade. Toen voor second opinion naar ander ziekenhuis gegaan, nieuwe specialist heeft me van de Prednison af gekregen, maar deze vervangen door Purinethol. Het[lees meer...] is toen best wat vooruit gegaan alleen gingen mijn bloedwaarden achteruit, trombocyten bloedplaatjes en leverwaarden. 2 jaar geleden in ziekenhuis opgenomen met ernstige buikklachten, veel onderzoek gedaan, foto's scans en echo's. Wat bleek was dat mijn mild ernstig vergroot is, lymfklieren in buikgebied opgezet, poortale hypertensie en spataderen in slokdarm. Nu 3 weken geleden een leverpunctie gehad, weer in ander ziekenhuis, en het is zo goed als zeker dat dit alles te maken heeft met het gebruik van Purinethol, bedankt fabrikant voor het vernielen van mijn lichaam!!
21-09-2016

Ziekte van Crohn

Mijn zoon is al ruim 22 jaar bekend met deze ziekte tot begin augustus 4 x dgs Salofalk 500mgr geslikt en nu een flinke opvlamming gehad. Heeft nu een prednison schema 3 weken 30 mgr en daarna afbouwschema elke twee weken 5 mgr minder. daarnaast gebruikt hij pure-nethol 1 x dgs 50 mgr. De klachten zijn flink afgenomen, hij heeft alleen veel last van duizeligheid, is dit b[lees meer...]ij iemand bekend bij deze combinatie? Ik vraag dit in naam van mijn zoon, omdat hij het syndroom van down heeft.
19-06-2016

Ziekte van Crohn

Ik kwam er een jaar geleden achter dat ik de ziekte van croh heb. Ik ben 1 maand heel ziek geweest en kon niks meer. Nadat ik 1 week in het ziekenhuis heb gelegen, omdat ik zo verzwakt was en een aantal testen heb gedaan, kwam ik er achter dat ik de ziekte van crohn heb. Ze hebben mij toen prednison gegeven en dit werkte als een paardenmiddel. Ik kon binnen 2 dagen alles w[lees meer...]eer. Ik heb het middel nog 3 maanden lang moeten afbouwen. Ik ben ondertussen gestart met puri-nethol. In het begin gebruikte ik 2 pilletjes per dag, maar sinds januari 2016 hoef ik er maar 1 per dag. Ik heb sinds het ziekenhuis bezoek nergens meer last van gehad en kan alles eten en drinken. Dus het medicijn slaat goed bij mij aan!
20-05-2016

Colitis ulcerosa

Door de purinethol ben ik constant verkouden, maar voor de rest merk ik niet dat ik ziek ben. De keuze is dan snel gemaakt.
25-04-2016

Ziekte van Crohn

Ik slikte mercaptopurine om Crohn te onderdrukken. Mijn bloedbeeld werd steeds gecontroleerd, deze bleef goed. De Crohn bleef weg, maar na 4 jaar kreeg ik een herpesinfectie in mijn lever. Een zeer zeldzame en gevaarlijke aandoening. Wat ik wil zeggen, pas net als met babys, goed op met mensen met een koortslip als je immunosuppressiva gebruikt! Het kan fataal zijn.
18-02-2016

Ziekte van Crohn

Eind 2012 gediagnostiseerd met de ziekte van Crohn. Toentertijd met Azathioprine begonnen, maar tijdens het opbouwen van de dosis veel bijwerkingen gekregen en uiteindelijk een allergische reactie. Overstapt op puri-nethol. Eerst lange tijd 75mg per dag, maar nu wordt dat niet meer voldoende omgezet (te weinig van de wenselijke stof, en teveel van de stof die bijwerkingen [lees meer...]veroorzaakt). Dus nu 25mg puri-nethol en 100mg allopurinol (leverwaarden lijken op te lopen, dus dit is wellicht ook niet van lange duur). Ben erg vermoeid de laatste maanden voornamelijk, maar ook al behoorlijk sinds het starten met de puri-nethol (hoewel uiteraard nooit precies te stellen is hoeveel van die vermoeidheid te wijten is aan dit medicijn). Ik heb het een en ander aan huidproblemen die gerelateerd zouden kúnnen zijn aan puri-nethol (maar ook aan remicade, wat ik ook krijg). De (milde) Crohn gaat niet achteruit sinds ik puri-nethol gebruikt, dus dat is wel prima. Wel nog regelmatig perianale abcesvorming gehad, dus purinethol alleen was niet voldoende (vandaar de remicade).
30-12-2015

06-10-2015

Ziekte van Crohn

Ik gebruik dit medicijn vanaf het moment dat bij mij de ziekte van Crohn is vastgesteld, nu 2 jaar gelden. Ik heb vanaf dat moment geen opflammingen meer gehad.
29-09-2015

Ziekte van Crohn

Ik gebruik Purinethol sinds 2008 ivm ziekte van Crohn. In het begin last gehad van misselijkheid, nadat ik de medicijnen 's avonds ben gaan innemen (voor het slapen) is dit overgegaan. Helaas ondanks deze medicijnen recent toch weer geopereerd, daarom is de dosis inmiddels verhoogd van 1 naar 2 tabletten per dag.
27-08-2015

Ziekte van Crohn

Sinds het gebruik van dit medicijn heb ik niet meer zulke heftige opvlammingen. De crohn blijft rustig en ik voel mij een stuk beter! Zeer kleine tabletjes wat het innemen ook makkelijk maakt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum