Endoxan

cyclofosfamide

Lupus (1 mening)
Nieraandoening (1 mening)
IgA nefropathie (1 mening)

26-05-2019

Nefrotisch syndroom

Mijn dochtertje is 3,5 jaar en heeft sinds november het nefrotisch syndroom. Elke keer als ze afbouwt met de prednisone krijgt ze terug een opstoot. Z4 weken geleden is ze gestart met edoxan 50 Mg elke dag 8 weken lang. Sindsdien slaapt ze heel slecht, eetlust is weg maar voor de rest heeft ze veel energie, is ze niet misselijk... De medicatie slaat goed aan.
19-04-2019

Vasculitis

Het middel nu 5,5 maand gebruikt in combinatie met prednison en nog een aantal ondersteunende medicijnen. Kan gelukkig zeggen dat de ziekte in remissie lijkt. Door de combinatie van medicijnen heb ik een groot aantal bijwerkingen mogen ervaren. Metaalsmaak, misselijkheid, haaruitval, terugtrekken tandvlees, spierkrampen, zweetbuien ook overdag, fysiek terug gebrach[lees meer...]t naar 0. Dus nu weer langzaam aan sporten en opbouwen. Ondanks alle narigheid is het slikken of doodgaan, keuze is dus makkelijk. Heb mezelf (als man) voorgesteld dat een vrouw met een slechte zwangerschap zieker is, en dat ik me erdoorheen moest slaan. Want een half jaar lijkt niks, maar duurde vies lang op deze manier
21-01-2019

Vasculitis

Ik slik dit middel nu bijna een maand samen met 60 mg prednison voor vasculitis en SlE. Dit middel gekregen omdat mijn lichaam niet meer reageerde op cellcept. De onstekingen lijken nu af te nemen en het middel lijkt daardoor zijn werk te doen. Helaas wel heel vaak misselijk met overgeven. Ik ben ook in de laatste twee weken nu mijn haar kwijt geraakt. Dit ging geleide[lees meer...]lijk tot ineens grote kale plekken. Tevens ben ik vermoeider maar dit kan te maken hebben met het ziek zijn en het herstellen daarvan. De bijwerkingen wegen niet op tegen de ziekte dus ik neem ze voor lief.
12-03-2018

Non-Hodgkin lymfoom

Na 4 kuren R-CVP erg lage bloedplaatjes en algemene zwakte, maar na enkele weken rust de 5e en nu de 6e kuur gehad. Deze eigenlijk zonder probleem tot nu toe doorstaan. wel enkele bijverschijnselen zoals misselijkheid, rare smaak in mond, af en toe erg slap in de benen(spierzwakte) . Volgens de specialist zijn alle lymfeklieren en de milt kleiner geworden dus is het wel e[lees meer...]ffectief. Hij denkt erover om nog een 7e en 8e kuur te geven. Dit moet ik nog even afwachten.
23-01-2017

IgA nefropathie

Endoxan in combinatie prednison. 2 1/2 maand bezig. Er is progressie, gelukkig. Bijwerkingen nemen toe. Vermoeidheid, duizeligheid, kortademig, andere smaak, kramp, minder/weinig energie.
17-02-2015

Nieraandoening

Vanwege IgA Nefropathie èn Nefrotisch Syndroom met snel dalende nierfunctie een combinatie van prednison, bloeddrukverlagers en endoxan. Veel bijwerkingen maar ook van de prednison. Van Endoxan nu na 3 weken inname vooral rare smaak in mond, maag/darmklachten en misselijkheid. En heel moe en spierzwakte maar dat had ik ook al van de prednison die ik al langer slik. Effect [lees meer...]op nierfilterontsteking kan pas na tijdje gemeten worden. Wel heftig middel... Hoop dat ik mijn haar houd...
20-09-2011

Nefrotisch syndroom

Slik dit medicijn nu een aantal weken ivm mijn nefrotisch syndroom (lekkende nieren)... De medicijnen lijken goed aan te slaan! Wel vind ik het een enge gedachte dat je er onvruchtbaar van kan worden en hoop daarom ook zo snel mogelijk te mogen afbouwen! Ik vind het wel erg vervelend voordurend rekening te moeten houden met andere personen (zittend plassen, intiem met vrie[lees meer...]ndin etc.)! Verder geen bijwerkingen als vermoeidheid, duizelig, haaruitval!
29-07-2010
Vrouw

20-04-2010
Vrouw

Sle

dat endoxan voor sle wordt gebruikt.dat heb ik gekrijgen omdat ik sle heb,dat heeft mij heel goed geholpen.ik heb mijn energie terug.de bijwerkingen zijn alleen misselijk heid de dag er op.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum