fluorouracil

Actinische keratose (7 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

21-02-2020 | Vrouw | 68
Actinische keratose
Geduld wordt een schone zaak? De keratose zit vlakbij het oog zowel bij neusvleugel en onder het r.oog. Tere huid daar en moest het dus secuur aanbrengen: dun gesmeerd met pink topje. Iets ruimer aangebracht dan zichtbare keratose. 1e 2 wkn geen verschil maar toen kwamen er plekjes tevoorschijn die voorheen niet zichtbaar waren. Soort tovercrème dus. 3e week kwamen de [lees meer...]vieze gele pusachtige korsten, af en toe branderigheid en/of jeuk. Elke ochtend met lauw water gedept/schoongemaakt alvorens te smeren. Na 4 wkn moest ik stoppen en voor het eerst vaseline op de plekken gesmeerd en daardoor wat korsten losgelaten en dan zie je op paar wondjes na een hele tere huid, maar nog knalrood. De 1e nacht zónder creme een pijnlijk gevoel alsof het een verse schaafwond was, branderig en niet kunnen slapen. Koude compressie erop en dat hielp en daarna geen last meer. Vaseline ms slecht idee geweest en toch aan die korsten zitten pulken? Ik zie nu weer korstjes ontstaan en blijf er verder af, dus geduld geduld. Weinig de deur uitgeweest want onsmakelijk gezicht. Ik heb op bovenbeen een basaalcelcarcinoom en ook met Efudix behandeld, maar dat zit verborgen, taaie huid en af en toe jeukerig. Nog paar wkn wachten tot algehele resultaat en zie het nu met vertrouwen tegemoet. Op blog een geweldig verslag van dag tot dag met foto's van de patient gevonden. Aanrader en het gaf mij geruststelling al was het heftig. . Sterkte voor een ieder.

01-02-2020 | Vrouw | 57
Actinische keratose
Mijn hele decolleté en hals moest behandeld worden. Na 1 week begon de huid stuk te gaan. De 4de week was echt vreselijk pijnlijk. De huid was helemaal stuk. Een grote wond waar vocht uit kwam en korstvorming. Mijn kleding plakte steeds vast en bij het lostrekken gingen de wonden weer open. Insmeren was bijna onmogelijk omdat aanraken ontzettend pijn deed. Nu ruim een week[lees meer...] geleden gestopt met smeren. De genezing gaat wonderbaarlijk snel. Huid is nog rood en schilferig en het jeukt verschrikkelijk, maar alle wonden zijn inmiddels dicht. Nu maar hopen dat het eindresultaat straks goed is.

22-12-2019 | Vrouw | 67
totaal geen effect

28-10-2019 | Man | 62
Actinische keratose
Nu 2 delen van de borst behandeld. Vanaf de 2e / 3e week wordt het gebied pijnlijk. Dan begint dus ook de tijd van slapeloosheid. Het steeds wakker worden van de pijn bij omdraaien in bed. Maar het resultaat is prachtig.

16-11-2018 | Man | 59
Actinische keratose
4 jaar gelden voor het eerst ondekt op mijn hoofd. Picato gebruikt was heftig maar snel herstel.Laatste 2 jaar Efudix, nu ook mijn gezicht. Eerst gedacht dat het enkele plekjes waren , maar Efudix detecteerde veel meer ( wat niet zichtbaar was) Ik ben zwaar getekend met vele korsten en jeuk. kan niet meer werken. Nu ook nog allergische reactie na ochtend insmeerbeurt: bult[lees meer...]en en vlekken op de gewrichten, voeten, stuitje,oksels, heupen die ontzettend jeuken , heel intens. Nog 2 weken smeren... pfffff

07-10-2018 | Man | 71
fluorouracil (50mg/ml)
reeds de 4de kuur. Lelijke wonden door het middel. Helaas komt het steeds terug

03-10-2018 | Vrouw | 45
Actinische keratose
De dermatoloog raadde aan losse plekjes te behandelen. Vanwege de problemen met blootstelling aan de zon ben ik pas na de zomer gestart met de behandeling. Omdat ik meeer dan een paar plekjes vermoedde heb ik mij gehele voorhoofd behandeld. Er bleken wel 50-60 plekjes op te lichten en roos te worden. Met een bandana is het gelukt om de zon-dagen door te komen. Zo gauw de [lees meer...]vellen erbij hingen gestopt met smeren. Herstel ging in twee weken.

22-03-2018 | Man | 78
fluorouracil (50mg/g)
Korstjes op hoofdhuid door zoninwerking. Twee keer al uitstekend gewerkt. Tweede keer in 5 jaar, ging nu helemaal fout. Grote ontstekingswarboel op hoofdhuid en een bijwerking van allergie.

17-08-2017 | Vrouw | 54
Actinische keratose
Ik moest drie weken smeren en rekening houden met drie weken herstel. Het is fijn dat ik daarover zo goed ben voorgelicht. Het proces was geen verrassing voor me. De eerste smeerweek had ik weinig last en was ik toonbaar. Week 2 en 3 waren minder maar te doen. De heftigste weken waren de twee weken na het stoppen met smeren. Dikke korsten en veel jeuk en een trekkend gevoe[lees meer...]l. Het was echter wel te dragen. Ik had mijn hele neus onder de dikke korsten en het zag er niet smakelijk uit en bleef daarom meestal in huis. Het resultaat is fantastisch. Het is het absoluut allemaal waard geweest.

13-04-2016 | Vrouw | 68
fluorouracil (50mg/g)
Zonbeschadigde huid op decollete. Volgens recept heb ik 3 - 4 weken de creme op de huid gesmeerd. Op de huid waren ongeveer 20 felrode plekjes zichtbaar geworden. Sommige plekjes waren kapot gegaan. Nu ik ruim 2 weken niet meer smeer, gaan de plekjes geleidelijk weg. Goede manier om erger te voorkomen!

30-08-2011 | Man | 74
fluorouracil
Actinische keratosen
Efudix alleen gebruikt op schedel, allergische reactie over gehele lichaam nu al sinds een jaar na de behandeling van efudix, Ik zal er uit als een wandelende hamburger, had ook gevoelsverlies in handen en vingers, deze zijn nu weer normaal. Efudix tast het enzymproductie systeem aan als er een allergie zich ontwikkeld, nu pDT behandeling gehad voor schedel, geen resultaa[lees meer...]t

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum