Efudix

fluorouracil

Actinische keratose (4 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

16-11-2018

Actinische keratose

4 jaar gelden voor het eerst ondekt op mijn hoofd. Picato gebruikt was heftig maar snel herstel.Laatste 2 jaar Efudix, nu ook mijn gezicht. Eerst gedacht dat het enkele plekjes waren , maar Efudix detecteerde veel meer ( wat niet zichtbaar was) Ik ben zwaar getekend met vele korsten en jeuk. kan niet meer werken. Nu ook nog allergische reactie na ochtend insmeerbeurt: bult[lees meer...]en en vlekken op de gewrichten, voeten, stuitje,oksels, heupen die ontzettend jeuken , heel intens. Nog 2 weken smeren... pfffff
07-10-2018

reeds de 4de kuur. Lelijke wonden door het middel. Helaas komt het steeds terug
03-10-2018

Actinische keratose

De dermatoloog raadde aan losse plekjes te behandelen. Vanwege de problemen met blootstelling aan de zon ben ik pas na de zomer gestart met de behandeling. Omdat ik meeer dan een paar plekjes vermoedde heb ik mij gehele voorhoofd behandeld. Er bleken wel 50-60 plekjes op te lichten en roos te worden. Met een bandana is het gelukt om de zon-dagen door te komen. Zo gauw de [lees meer...]vellen erbij hingen gestopt met smeren. Herstel ging in twee weken.
22-03-2018

Efudix (fluorouracil)

Korstjes op hoofdhuid door zoninwerking. Twee keer al uitstekend gewerkt. Tweede keer in 5 jaar, ging nu helemaal fout. Grote ontstekingswarboel op hoofdhuid en een bijwerking van allergie.
17-08-2017

Actinische keratose

Ik moest drie weken smeren en rekening houden met drie weken herstel. Het is fijn dat ik daarover zo goed ben voorgelicht. Het proces was geen verrassing voor me. De eerste smeerweek had ik weinig last en was ik toonbaar. Week 2 en 3 waren minder maar te doen. De heftigste weken waren de twee weken na het stoppen met smeren. Dikke korsten en veel jeuk en een trekkend gevoe[lees meer...]l. Het was echter wel te dragen. Ik had mijn hele neus onder de dikke korsten en het zag er niet smakelijk uit en bleef daarom meestal in huis. Het resultaat is fantastisch. Het is het absoluut allemaal waard geweest.
13-04-2016

Efudix (fluorouracil)

Zonbeschadigde huid op decollete. Volgens recept heb ik 3 - 4 weken de creme op de huid gesmeerd. Op de huid waren ongeveer 20 felrode plekjes zichtbaar geworden. Sommige plekjes waren kapot gegaan. Nu ik ruim 2 weken niet meer smeer, gaan de plekjes geleidelijk weg. Goede manier om erger te voorkomen!
30-08-2011

Actinische keratosen

Efudix alleen gebruikt op schedel, allergische reactie over gehele lichaam nu al sinds een jaar na de behandeling van efudix, Ik zal er uit als een wandelende hamburger, had ook gevoelsverlies in handen en vingers, deze zijn nu weer normaal. Efudix tast het enzymproductie systeem aan als er een allergie zich ontwikkeld, nu pDT behandeling gehad voor schedel, geen resultaa[lees meer...]t

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum