Glivec

imatinib

Leukemie (14 meningen)
Slokdarmkanker (1 mening)
Dunne darmkanker (1 mening)
Darmkanker (0 meningen)
Maagkanker (0 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

21-06-2013

Glivec (imatinib)

Vandaag is het 3e week dat ik glivic gebruik.ik heb drie weken geleden te horen gekregen dat ik cml heb :( mijn witte bloedcellen waren in waren keer omhoog gegaan naar 42.na drie weken gebruik van glivic is het waarde gedaald naar 6!! Dus dat ik heel erg positief.alleen ik heb wel een of andere bijwerkingen.ik ben vaak heel erg moe, misselijk,mijn polsen don pijn,mijn oge[lees meer...]n jeuken heel erg.ben in drie week tijd 5kilo aangekomen. Volgens arts is het allemaal vocht. Maar met al dat bijwerkingen ben ik toch blij dat medicijn zo goed werkt!arts was ook verbaast dat het zo snel gewerkt heeft. Ik wens iedereen die ziek is en vooral met leukemie heel veel strekte en hoop dat we allemaal op een dag ons beter voelen!
10-11-2012

Glivec (imatinib)

Bij mij zeer effectief. Uitzaaingen meer als 80 % kleiner geworden. Helaas kan met resistent worden en werkt het niet meer. Bijwerkingen -spierkrampen, gewrichtspijn vooral in pols. -Soms wat misselijk na inname, maar ligt eraan wat ik gegeten heb. - gewichtstoename, ook dikke ogen vooral bij warm weer - vermoeidheid. - door zon wat uitslag in gezicht Lijkt een he[lees meer...]le lijst, maar het is goed te doen. Tenslotte verlengd het mijn leven op een aanvaardbare manier.....
20-12-2011

14-11-2011

Gist tumor

Na kennisname dat ik een Gist tumor had van 11,5 cm grootte ben ik gestart met Glivec 400mg, aanvankelijk was dit medicament zeer effectief. Tumor verkleinde tot 3,5 cm. Na ongeveer 14 maanden werd er een terugval ontdekt op de scan. Glivec deed zijn werk niet meer en moest ik op de Sutent. Glivec had voor mij weinig nevenwerkingen, enkel dikke ogen s'morgens voor de r[lees meer...]est geen specifieke nevenwerkingen.
12-11-2011

C.M.L

Met Glivec had ik smorgens wallen onder mijn ogen, dan waren de bloedplaatjes weer niet goed dan weer bloedarmoede, en het had allemaal geen effect.
10-10-2011

C.M.L.

De medicijnen sloegen in het begin goed aan, maar ik kreeg wel opgezwollen ogen en ik hield vocht vast. Tot 10 februari bleef herstel stil staan en moest ik over op Sprycel.
28-07-2011

Cml

gebruik glivec vanaf het eerste uur,eerst 600 mg.en in 2007 naar 400mg. bij 600 gr had ik veel last van diaree maar heb er geen last meer van. verder heb ik last van vocht bij de ogen, dat vindt een wel een belenmmering voor mijn autorijden. doorsnee ben ik heel tevree over het medicijn imatinib/glivec
21-09-2010
Vrouw

Chronische myeloide leukemie

Last van dikke ogen (trekt 's ochtends na ong. 2 uur weg), blauwe plekken, gewrichtspijn, kramp. 400 mg voor mij niet genoeg, 800 mg teveel, kreeg bloedarmoede en te weinig bloedplaatjes. Nu ws. over op ander medicijn
06-02-2010
Vrouw

29-01-2010
Man

Cml

29-11-2009
Man

CML

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum