Sutent

sunitinib

Bij  NierkankerX

Pancreaskanker (1 mening)
Blaaskanker (0 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

30-04-2019

Nierkanker

augustus 2018 per toeval middels een echo een vergrote nier te zien. Na onderzoek bleek ik Nierkanker te hebben dat nog eens later erfelijk bleek te zijn en uitgezaaid naar lypheklieren. Sept 2018 begonnen met Sutent 50mg 4weken op 2 weken rust. Omdat ik naast de Sutent ook Antipileptica drink, verlaagt dit middel de werking van de Sutent en ben ik in overleg met oncoloog [lees meer...] uiteindelijk verhoogd naar 87,5mg (opgebouwd), maar de bijwerkingen werden te zwaar en zit ik op een dosis van 75mg die ik goed verdraag. De bijwerkingen die ik ervaar zijn smaakverlies, Gele verkleuring van de huid en een beetje van mijn haar, droge handen en voeten en in de ochtend buikkrampen die weg zijn nadat ik naar het toilet ben geweest. Misselijk gevoel heb ik af en toe maar is tot nu toe niet noemenswaardig. Mijn nier is niet verwijderd, mijn bijnier is enkele mm gegroeid, maar tot nu toe zegt mijn oncoloog dat ik stabiel ben afgaande van de scans. Ik ben redelijk tevreden met dit middel.
06-04-2019

Nierkanker

September begonnen met pijn, echo bloedcontrole. Tumor op nier geconstateerd. Scan gekregen en uitzaaiingen geconstateerd.. December nier verwijderd incl tumor. (Was alweer 1 cm gegroeid) en hierna gestart met sutent 50 mg 2wkn 1stopweek. Na 2 mnd overleg met oncoloog. Bijwerkingen zo heftig dat er weinig levenskwaliteit over is... Aangepast naar 37, 5 mg. En zelfde sch[lees meer...]ema. Nu uitslag gehad van 1e scan en sutent slaat goed aan.
03-12-2018

Nierkanker

dit is mijn tweede reactia op sutent na bijna 2 jaar nog steeds stabiel met één week 50, één week 32.5 en één week sutentvrij met magnesium, tasectan, bicarbonaat, nivea repair & care is het vol te houden voor mij.
12-01-2018

Nierkanker

Nierkanker (verwijderd) maar uitgezaaid in de longen. Sinds ik Sutent neem (2 weken / 1 week recup) is er geen evolutie van de uitzaaiingen. Mijn grootste probleem zijn de aambeien en constant moe. Diarree, ongemakken in de buik sterk verbeterd door lactose-vrij te eten, krampen vooral in de handen onder controle door magnesium (metarelax) te nemen. Dikkere droge pijnlijk[lees meer...]e huid aan handen, voeten en microscheuren aan anus meester door Nivea repair & care regelmatig te gebruiken. Nu heeft de oncoloog de dosis van de 2° week verminderd naar 37.5mg/dag afwachten of het werkt maar de nevenwerkingen zijn veel draaglijker.
16-08-2017

Nierkanker

Ben stage 4 mChRCC patiënt. MTOR als affinitor werkte niet. In deze dosis is het standaard schema 4 weken op 2 weken af niet vol te houden. Zit nu op een schema 2 weken op 1 week af. Ben nu 8 maanden bezig en hoor over een week of dit nog werkt en belangrijker nog of de metastases nog in volume afnemen.
22-02-2017

Nierkanker

In 2013 geopereerd aan nierkanker. Nier verwijderd alsmede tumortrombus en doorgroei in de grote ader. Verder werden tijdens operatie aangetaste lympfeklieren verwijderd. In voorjaar 2015 was duidelijk dat de tumoren op diverse plaatsen in mijn lichaam waren teruggekeerd. Voorgesteld werd behandeling met Sunitinib. Gestart in juli 2015. Na 3 sessies bleek dat ik onvoldoend[lees meer...]e reageerde op het middel. In samenspraak met arts overgegaan op een ander regime te weten 5 weken op en 1 week af (ipv 4-2). Dat hielp. Tumoren verkleinden aanmerkelijk. Bijwerkingen zeer dragelijk (diarree, dunne huid, kleurverlies haar, smaakverlies) en belangrijk geen concentratieproblemen, waardoor ik kon doorwerken en een redelijke conditie bezat. Na 18 maanden is het middel uitgewerkt. Jammer, maar helaas. Ben nu op een andere behandeling overgegaan. Nog geen scan gehad, dus......wordt vervolgd.
03-10-2016

Nierkanker

Een goed medicijn die goed zijn werk doet
20-06-2015

Nierkanker

In april 2013 is bij mij nierkanker otdekt met uitzaaingen in klieren bij mijn luchtpijp. Mijn rechternier is 11 juni 2013 verwijderd de operatie liep voorspoedig. De uitgezaaide niercelcarcinoom wordt nu met sunitinib onder drukt. Bij de laatste CT-scan waren de uitzaaiingen kleiner geworden. Ik heb als bij werking slijm vermindering waardoor droge ogen en een gevoelig[lees meer...]gemond de ontlasting is soms pijnlijk. Ik moet 4 weken iedere dag 50 mgr en 2 weken medicijn vrij. Om de 6 weken een CT-scan. Ik ben bij het Antoni van Leeuwenhoek onder behandeling.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum