Ervaringen met Sutent

Nierkanker (14 meningen)
Pancreaskanker (1 mening)
Blaaskanker (0 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

23-10-2012 | Man | 60
sunitinib
Na 3 pillen sutent scheurde zijn aneurysma de behandelende oncologen wisten van het aneurysma af. Zij werden er ook nog eens op attent gemaakt bij de start van sutent. Hadden daar geen oren naar. Levensverlengende medicatie heeft mijn echtgenoot zijn leven verkort tot 3 dagen ...was in az nikolaas dr lybaert en dokter everaert. Zij waren duidelijk niet op de hoogte van dit[lees meer...] risico.

22-10-2012 | Man | 60
sunitinib
Mijn echtgenoot nam 3 pillen sutent wegens gemetastaseerd niercelcarcinoom . Hij had , en dit wisten de oncologen een aneurysma van 6 cm in de buikholte. Ondanks mijn bezorgdheid hierover werd toch sutent gegeven en na 3 pillen scheurde aneurysma en is mijn echtgenoot overleden door de behandeling. Verre van levensverlengend dus.

10-01-2011 | Vrouw | 60
Uitgezaaide niercelkanker in botten
Nu na bijna 2 jaar gebruik nemen de bijwerkingen toe. Na 6 maanden gebruik werkte mijn schildklier steeds minder. Na een klein jaar kwam de behandelende arts hier pas achter. Mijn advies is laat regelmatig de schildklierfunctie controleren. Eigenlijk heb ik voor 90% last van de beschreven bijwerkingen. De chronische diarree is lastig hanteerbaar, maar is wel mee te leven. [lees meer...]Er is geen keus.

20-06-2015 | Man | 69
sunitinib (50mg)
Nierkanker
In april 2013 is bij mij nierkanker otdekt met uitzaaingen in klieren bij mijn luchtpijp. Mijn rechternier is 11 juni 2013 verwijderd de operatie liep voorspoedig. De uitgezaaide niercelcarcinoom wordt nu met sunitinib onder drukt. Bij de laatste CT-scan waren de uitzaaiingen kleiner geworden. Ik heb als bij werking slijm vermindering waardoor droge ogen en een gevoelig[lees meer...]gemond de ontlasting is soms pijnlijk. Ik moet 4 weken iedere dag 50 mgr en 2 weken medicijn vrij. Om de 6 weken een CT-scan. Ik ben bij het Antoni van Leeuwenhoek onder behandeling.