Ervaringen met Endoxan

cyclofosfamide

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

18-05-2021 | Vrouw | 53
Nefrotisch syndroom
Sinds 25 februari slikte ik 200 mg Endoxan in combinatie met 60 mg Prednisolon per dag. De Endoxan is inmiddels terug gebracht naar 150 mg per dag. Inmiddels sinds 8 maart 100% afgekeurd omdat ik niet meer functioneren kan. Ook sinds 4 weken onverklaarbare koorts/ verhoging variërend van 38,1 tot 40,4 waarvoor ik net 8 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Geen lichamelijk[lees meer...]e oorzaken gevonden dus nu wachten op de volgende afspraak met de nefroloog of het toch de Endoxan is die me plaagt. Almet al op dit moment niet blij met deze medicatie.

12-03-2018 | Vrouw | 60
cyclofosfamide (500mg)
Non-Hodgkin lymfoom
Na 4 kuren R-CVP erg lage bloedplaatjes en algemene zwakte, maar na enkele weken rust de 5e en nu de 6e kuur gehad. Deze eigenlijk zonder probleem tot nu toe doorstaan. wel enkele bijverschijnselen zoals misselijkheid, rare smaak in mond, af en toe erg slap in de benen(spierzwakte) . Volgens de specialist zijn alle lymfeklieren en de milt kleiner geworden dus is het wel e[lees meer...]ffectief. Hij denkt erover om nog een 7e en 8e kuur te geven. Dit moet ik nog even afwachten.

23-01-2017 | Man | 45
cyclofosfamide (150)
IgA nefropathie
Endoxan in combinatie prednison. 2 1/2 maand bezig. Er is progressie, gelukkig. Bijwerkingen nemen toe. Vermoeidheid, duizeligheid, kortademig, andere smaak, kramp, minder/weinig energie.

17-02-2015 | Vrouw | 43
Nieraandoening
Vanwege IgA Nefropathie èn Nefrotisch Syndroom met snel dalende nierfunctie een combinatie van prednison, bloeddrukverlagers en endoxan. Veel bijwerkingen maar ook van de prednison. Van Endoxan nu na 3 weken inname vooral rare smaak in mond, maag/darmklachten en misselijkheid. En heel moe en spierzwakte maar dat had ik ook al van de prednison die ik al langer slik. Effect [lees meer...]op nierfilterontsteking kan pas na tijdje gemeten worden. Wel heftig middel... Hoop dat ik mijn haar houd...

29-07-2010 | Vrouw

26-05-2019 | Vrouw | 3
Nefrotisch syndroom
Mijn dochtertje is 3,5 jaar en heeft sinds november het nefrotisch syndroom. Elke keer als ze afbouwt met de prednisone krijgt ze terug een opstoot. Z4 weken geleden is ze gestart met edoxan 50 Mg elke dag 8 weken lang. Sindsdien slaapt ze heel slecht, eetlust is weg maar voor de rest heeft ze veel energie, is ze niet misselijk... De medicatie slaat goed aan.

19-04-2019 | Man | 47
cyclofosfamide (150mg)
Vasculitis
Het middel nu 5,5 maand gebruikt in combinatie met prednison en nog een aantal ondersteunende medicijnen. Kan gelukkig zeggen dat de ziekte in remissie lijkt. Door de combinatie van medicijnen heb ik een groot aantal bijwerkingen mogen ervaren. Metaalsmaak, misselijkheid, haaruitval, terugtrekken tandvlees, spierkrampen, zweetbuien ook overdag, fysiek terug gebrach[lees meer...]t naar 0. Dus nu weer langzaam aan sporten en opbouwen. Ondanks alle narigheid is het slikken of doodgaan, keuze is dus makkelijk. Heb mezelf (als man) voorgesteld dat een vrouw met een slechte zwangerschap zieker is, en dat ik me erdoorheen moest slaan. Want een half jaar lijkt niks, maar duurde vies lang op deze manier

21-01-2019 | Vrouw | 33
Vasculitis
Ik slik dit middel nu bijna een maand samen met 60 mg prednison voor vasculitis en SlE. Dit middel gekregen omdat mijn lichaam niet meer reageerde op cellcept. De onstekingen lijken nu af te nemen en het middel lijkt daardoor zijn werk te doen. Helaas wel heel vaak misselijk met overgeven. Ik ben ook in de laatste twee weken nu mijn haar kwijt geraakt. Dit ging geleide[lees meer...]lijk tot ineens grote kale plekken. Tevens ben ik vermoeider maar dit kan te maken hebben met het ziek zijn en het herstellen daarvan. De bijwerkingen wegen niet op tegen de ziekte dus ik neem ze voor lief.

20-09-2011 | Man | 21
Nefrotisch syndroom
Slik dit medicijn nu een aantal weken ivm mijn nefrotisch syndroom (lekkende nieren)... De medicijnen lijken goed aan te slaan! Wel vind ik het een enge gedachte dat je er onvruchtbaar van kan worden en hoop daarom ook zo snel mogelijk te mogen afbouwen! Ik vind het wel erg vervelend voordurend rekening te moeten houden met andere personen (zittend plassen, intiem met vrie[lees meer...]ndin etc.)! Verder geen bijwerkingen als vermoeidheid, duizelig, haaruitval!

29-04-2020 | Vrouw | 42
Vasculitis
Na 6 herseninfarcten in de periode van mei 2019 t/m december 2019 is er een werkdiagnose PACNS vasculitus vastgesteld in het AMC. Mijn immuunsysteem is over actief en ziet mijn hersenen niet als lichaamseigen en valt deze aan. Vaatwanden zijn verkleurd en gerimpeld door zuurtsof gebrek wat hersininfarcten heeft veroorzaakt. Na 4x drie prednison kuren via het infuus bleek[lees meer...] dit niet voldoende te zijn. De Pacns vlamde heftig op. In februari 2020 gestart met endoxan cyclofosfamide 50 mg 3x daags in combinatie met anti biotica en prednison 20 mg. Na bijna drie maanden was het resultaat van de LP waarmee ze mijn hersenvocht afnemen (op vrij structurele basis aangezien de ontstekingswaarden niet meetbaar zijn in het bloed) volledig normale waarden en de PACNS is weer rustig. Volgende week krijg ik te horen welke onderhoudsmedicatie ik krijg in combinatie met prednison. Ervaring met cyclofosfamide is mij 100 procent meegevallen. Ik had mij goed ingelezen en was op alles voorbereid. De misselijkheid en vermoeidheid nemen toe na inname van de medicatie. Ik had gelezen dat de huid en lippen drog zouden worden deze ben ik vanaf het begin af aan met purol creme in gaan smeren en heb geen klachten gehad. Ik heb vanaf het begin haarmaskers aangebracht elke week want je haar wordt gort droog en je hebt meer uitval dan normaal. In mijn geval ging mijn haar krullen van de kuur. Ik ben niet kaal geworden . mijn haar is alleen wat dunner geworden. Ik snoot haarzakjes uit na twee weken , dit is de volledige kuur aangebleven. De kuur heeft effect gehad op mijn tanden en tandvlees. Op advies van de tandarts Elmex gaan gebruiken ( de paarse) brengt een beschermend laagje aan. Naast dat ik altijd al de waterpick en tandenstokers gebruikte ben ik ook gaan spoelen met sensodyne. Dit alles bij elkaar zorgde ervoor dat ik na twee weken weinig last meer had. Elke ochtend heb ik verse gember thee gedronken met munt. Dit hielp enorm tegen de misselijkheid. Na twee maanden voelde ik echt effect en kreeg vaardigheden terug en uitval en wat we dachten dat restverschijnselen waren werd extreem veel minder. Nu werk ik weer een paar uurtjes. Voor mij heeft dit medicijn echt wat gebracht en ik heb weinig ingeleverd aangezien de dreiging van meer herseninfarcten groot was.

20-04-2010 | Vrouw
Sle
dat endoxan voor sle wordt gebruikt.dat heb ik gekrijgen omdat ik sle heb,dat heeft mij heel goed geholpen.ik heb mijn energie terug.de bijwerkingen zijn alleen misselijk heid de dag er op.