Ervaringen met Ranitidine Tabletten

ranitidine

Terugroepactie groot deel maagzuurremmer ranitidine

College ter Beoordeling van Geneesmiddelen, 04-10-2021

Maagzuur (brandend) (12 meningen)
Maagzuur (11 meningen)
Reflux (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Maagontsteking (2 meningen)

Ranitidine, zowel generiek als merkmiddel Zantac, onderzocht op kankerverwekkend middel NDMA

Op verzoek van de Europese Commissie moet het EMA een onderzoek instellen naar ranitidine-geneesmiddelen nadat uit tests is gebleken dat sommige van deze producten een onzuiverheid bevatten die N-nitrosodimethylamine (NDMA) wordt genoemd. Ook de Amerikaanse registratie-autoriteiten, FDA, stellen een onderzoek in.

Ze adviseren momenteel niet het gebruik van ranitidine of Zantac direct te stoppen maar geven wel aan dat er alternatieven zijn die met de arts besproken kunnen worden.

redactie mijnmedicijn (13-09-2019)

03-06-2018 | Vrouw | 54
Maagzweer
Vanaf dag 1 sinds start medicatie, gedaan met maagpijn na de maaltijden.

17-05-2020 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
Ranitidine werd uit de handel genomen

29-09-2018 | Vrouw | 58
Maagklachten
Ik kreeg ranitide voor maagklachten door teveel,histamine. Ik was erg veel afgevallen en in no time nu weer de kilootjes erbij. Gaat wel erg snel ... Ook veel,haaruitval, niet zeker of dit door de ranitide komt maar dat ga ik ondervinden. Verder droge mond en toch gewoon sterke histamine reacties ondanks de inname van 300 mg .

11-10-2017 | Vrouw | 58
Maagklachten
Voor het eerst gebruik ik nu Rantidine het helpt perfect, geen misselijkheid meer, geen maagzuur of vervelend gevoel. Helpt goed en snel bij mij. Ik heb verschillende andere medicijnen gehad, maar deze is effectief, je kunt het zelf ook nu bij kruidvat kopen scheelt veel geld, maar die weet ik nog niet of ze hetzelfde effect hebben.

24-02-2016 | Man | 58
Maagzuur (brandend)
Ik heb al vele jaren a.g.v. scheurtje in middenrif last van brandend maagzuur. Ik gebruikte Omeprazol (1x per dag) en dat werkt op zich goed. Echter de jarenlange inname baarde mij zorgen. Ik heb gastroscopie laten uitvoeren en ben op advies specialist Ranitidine gaan gebruiken. Het heeft er echter alle schijn van dat het middel lang zo effectief niet is als Omeprazol. Mis[lees meer...]schien in een andere dosis?

04-10-2019 | Man | 59
ranitidine (75mg)
Reflux
Vroeger had ik Axid, en dat werkte ook prima, echter deze Ranitidine zou milder zijn voor het lichaam en dat idee had ik er ook altijd van, echter meer als 75mg innemen is vragen om hallucinaties en omkeerbare geestelijke verwardheid als ik ga slapen. Overdag heb ik daar geen last van. Het medicijn vind ik wel naar Diesel smaken!

07-11-2011 | Man | 60
ranitidine
ik neem het bij de avondmaaltijd, dan nergens last van.

27-10-2011 | Man | 60

26-10-2011 | Vrouw | 60
Preventief.
soms 1x daags, soms 2x daags. naar behoefte.

31-08-2021 | Man | 61
Reflux
Vroeger had ik het medicijn Axid, daarna Ranitidine en daarna Cimetidine en als laatste Famotidine, van het hele rijtje is Famotidine de beste, werking is perfect met 10gram kan ik prima uit den voeten, echter als ik van deze reeks maag medicijnen ook maar meer dan een half pilleke inneem van de laagste dosering, heb ik heel de nacht last van ernstige Absurde Levendige dro[lees meer...]men.

21-02-2011 | Vrouw | 61
Zuurbranden
ondanks medicatie toch nog last van zuurbranden

23-01-2011 | Vrouw | 62
Maagzuur
nog wel last van maagzuur

10-10-2019 | Vrouw | 63
ranitidine (300mg)
Het werkt prima nadat ik van jarenlang gebruik Omeprazol, erge gewrichtsklachten kreeg. De Ranitidine 300 mg gekregen, was evenwennen, maar gebruikte het tit vituperative week, 4 oktober, i.v.m. Mogelijk kankerverwekkende stof erin. Nu dus Famotidine gekregen 40 mg.

17-08-2019 | Vrouw | 63
ranitidine (150mg)
Zeer rusteloze benen, spierkramp in bovenbeen, heb het 3 dagen ingenomen, direct na 3 slapeloze nachten ermee gestopt, overigens voor het maagzuur werkte het wel

24-08-2020 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
Overgestapt van 40 mg Omeprazol naar Ranitidine omdat huisarts dat beter vond. Wel even wennen. Wat scherpere kruiden kan niet meer. Maar daarmee heb ik vrede. Helaas werd de Ranitidine in 2019 meen ik uit de handel,genomen, in ieder geval niet meer leverbaar. Nu gebruik ik Famotidine

27-07-2020 | Vrouw | 64
ranitidine (300mg)
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door de longarts, omdat ik al jaren last had van vreselijke hoestbuien, vooral in de ochtend. Die hoestbuien werden veroorzaakt doordat ik last had van brandend maagzuur. Hoewel ik er voorheen van alles aan deed om het brandend maagzuur af te remmen zonder maagzuurremmers of met kalktabletten, ben ik hier toch mee begonnen. 300 mg. [lees meer...], dus wel een hoge dosering. Ik gebruik dit middel nu ongeveer 3 a 4 jaar en heb praktisch geen hoestbuien meer en ook minder last van brandend maagzuur. In de zomer halveer ik de dosering tot 150 mg. per dag. De laatste tijd krijg ik echter steeds meer last van mijn maag, lichte misselijkheid en een naar gevoel, ook zet mijn buik dan op. Nou was mijn maag altijd al wat vervelend, maar het lijkt of het erger begint te worden. Ik ga een afspraak maken met mijn huisarts, misschien toch een bijwerking van de Ranitidine?