ziekte

Maagzuur

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagzuur

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagzuur

12-07-2019

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagzuur

Last van duizeligheid wazig zien
08-05-2019

Maagzuur

Af en toe veel last van overtollig maagzuur, oprispingen e.d. en pijn in de hartstreek. Bij cardioloog werden geen hartafwijkingen vastgesteld. Pijn in de borststreek zou heel goed een gevolg kunnen zijn van juist maagklachten. Omeprazol werkt uitstekend tegen de maagklachten en ook de pijn in de borststreek is verdwenen. Ik gebruik de omeprazol alleen als ik maagklachte[lees meer...]n heb. In verleden was dat 1-2 maandelijks voor een bepaalde periode. Sinds mijn dagelijkse ontbijt van een hap zuurkool en gember/kurkuma/zwarte peper/citroen-thee nauwelijks of geen last meer van de maag. Omeprazol wordt dan ook nog maar incidenteel gebruikt
12-03-2019

Maalox (algeldraat/magnesiumhydroxide)

07-12-2018

Maagzuur

Ik slik sinds mei 2018 dagelijks 1 tablet Pantoprazol Pensa 40 mg tegen maagzuur. Mijn huig of strootehoofd was geetst door het maagzuur. Het middel werkt goed. Daar staat tegenover dat mijn fysieke gesteldheid merkbaar is afgenomen. Mijn geestelijke gesteldheid is in geringe mate afgenomen. Ik ben ontzettend stram geworden en heb behoorlijke spier- en schouder/knieklachte[lees meer...]n. Mogelijk zit dit in de genen. Een zuster van mij heeft ook knieklachten. Maar het verband met Pantoprazol lijkt dat de voorgenoemde klachten toegenomen zijn sinds ik het constant slik. Het lijkt dat ik iets vergeetachtiger ben geworden. Herkent iemand deze klachten?
03-11-2018

Regla-pH tabletten (aluminiumhydroxidemagnesiumcarbonaat)
Maagzuur

Deze tabletten zijn helaas niet meer te krijgen. Deze tabletten hebben mij altijd zeer goed geholpen tegen mijn maagzuur en werkten zeer snel. Nadat ik gestopt was met roken kreeg ik zeer veel last van maagzuur na accupunctuur etc gebruikte ik alleen Regla PH voor nood gevallen omdat ik veel in het buitenland zit en met plaatselijke voeding nog wel eens last had van maag[lees meer...]zuur. Zeer spijtig dat deze tabletten niet meer te krijgen zijn en moet op zoek naar wat anders.
07-10-2018

Maagzuur

Na slechte ervaring met omecat hielp dit middel me binnen enkele dagen van mijn klachten af
07-10-2018

Omecat (omeprazol)
Maagzuur

Ik gebruik sinds 1998 maagzuurremmers. Eerst losec later generieke omeprazol Behalve bij de overgang van losec capsules naar losec mups eigenlijk steeds zonder problemen. De overgang naar omecat echter zorgde binnen 1 week voor terugkerende klachten. Alsof het een onwerkzaam middel betreft. Terugkeer naar ander merk omeprazol zorgde binnen 2 dagen voor verdwijnen klachte[lees meer...]n. Bij mijn vader bleek overigens exact hetzelfde gebeurd te zijn. Worden alternatieve producenten eigenlijk wel voldoende getest?
09-05-2018

Antagel (algeldraat/magnesiumhydroxide)
Maagzuur

Hielp mij enorm van het maagzuur af. werkte de hele nacht door
05-01-2018

Ranitidine Tabletten (ranitidine)
Maagzuur

knallende hoofdpijn en alsof mijn gelaat ineen trekt/krimpt evenals mijn iris, ook pijnlijk ogen, hoofdpijn duurt een paar dagen. nu 2 maanden later is de hoofdpijn vrijwel weg, alleen nog steeds pijn in mijn ogen (chronisch?), ik raak dat spul niet meer aan. heb een baan achter het beeldscherm en daar heb ik dus nu veel last van met droge, licht pijnlijke ogen (voorheen n[lees meer...]ooit, al 10+ jaar niet).
29-12-2017

Maagzuur

Sinds mijn 14e maagzuurklachten en heftige krampen. Steeds mee gesukkeld en veel last van. Door dit medicijn leef ik weer zonder pijn ☺
19-12-2017

Maagzuur

Heb medicijnen voor maagzuur nl omecat 40 mg bruikbaar tot 02-2018 ! Nu moest ik van apotheek nieuwe komen halen omdat ze maar 3 maanden gebruikt mogen worden!! Dit vind heel raar als ze wel volgen de leverancier gebruikt mogen worden?? vr .gr. (mijn medicijn : privé gegevens verwijderd)
16-11-2017

21-09-2017

Rennie Duo (alginezuur / calciumcarbonaat / magnesiumcarbonaat)
Maagzuur

Als dagelijks gebruiker van Pantomed vergeet ik 's morgens mijn pilletje al eens en gegarandeerd dat ik na enige tijd last krijg van brandend maagzuur. Dit kon ik met gewone Rennies meestal onderdrukken, maar in de ergste gevallen gebruikte ik Gaviscon (uit de fles). De combinatie van de twee in een pilletje is ideaal voor mij en werkt uitstekend. Het smaakt nog beetje vie[lees meer...]s, maar 't is niet zo erg als Gaviscon drinken of Gaviscon tabletten en je went er snel aan. Bovendien kan ik het overal meenemen in tegenstelling tot zo'n fles. Het werkt snel en degelijk bij mij en ik heb nog geen bijwerkingen ervaren.
14-09-2017

Maagzuur

Slik dit middel nu ruim 19 jaar i.v.m maagzuur klachten en een slecht sluitende maagklep. het medicijn werkt voor mij goed...verder geen klachten meer na gebruik hiervan
06-07-2017

Maagzuur

Chronisch maagzuur probleem. Huisarts zeer gemakkelijk omeprazol voorgeschreven, verder geen onderzoek. Op 1 januari 2014 voor een flinke bijholteontsteking een breed spectrum antibiotica gekregen. Vanaf toen van alle problemen af. Altijd onderzoek laten doen bij maagzuurproblemen.
21-04-2017

Maagzuur

levenlang = ca 50 jaar zeer frequent ernstig last van maagzuur (tot in de keel vaak). en dus altijd rennies en/of malox bij de hand. sinds gebruik van omeprazol bijna nooit meer klachten dwz sporadisch nog maar. afwisselend 20 en 40mg gebruikt.
01-03-2017

28-02-2017

Losec (omeprazol)
Maagzuur

Super medicijn. Op verzoek van apotheker eens omeprazol gebruikt (ik moest wel 5 tot 6 tabletten op een dag slikken om de maagzuur te remmen), met de losec heb ik elke ochtend 1 tablet en heb nergens last van.
25-01-2017

Maagzuur

Ook gekregen vanwege het gebruik van Atorvastatine, dat weer nodig is om het cholesterol te verlagen.
30-11-2016

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagzuur

8 jaar genomen (voor slokdarmkramp dat zou voort komen uit maagzuur), steeds meer last lichamelijk zonder te weten dat dit van deze medicatie komt. (spierkrampen 's nachts vooral, maagpijnen, slokdarmkrampen ging trouwens niet weg (dus waarom schrijven ze het dan voor), kribbig etc... Op eigen houtje gestopt nu een jaar geleden, stilaan afgebouwd en probleem opgevangen m[lees meer...]et 'gewone' maagzuurremmers, nadien deze ook afgebouwd en mits extra maagzuur te nemen & voedingssupplementen ben ik nu geheel pilvrij! En belangrijker: KLACHTENVRIJ! Extra maagzuur nemen, gezien last van maagzuur in veel gevallen te wijten is aan te weinig maagzuur. Er bestaat wetenschappelijke lectuur over, ik vind dit niet uit. Succes.
13-10-2016

Maagzuur

Heb de medicijnen 2 maand gebruikt. Ik voelde me steeds beroerder, maar had niet in de gaten dat het door deze medicijnen kon komen. Ik had trillende benen, ontzettend opgejaagd gevoel, erge paniekaanvallen en zeer depressieve gedachten. De arts wilde me zelfs laten opnemen op een crisis afdeling. Toen gestopt met deze pillen en binnen een week waren bovenstaande klachten [lees meer...]verdwenen. Bijzonder slecht dat dit soort medicijnen zomaar zonder controle voorgeschreven mogen worden en dat er bij een arts geen lichtje gaat branden over deze bijwerkingen.
12-10-2016

Maagzuur

Overgestapt ivm combi bloedverdunnermedicijn van omeprazol naar pantoprazol. Ondanks 40 mg nog heel veel last van zuurbrand. Verder veel maag en darmklachten en hoofdpijn. Na 2 weken gebruik ineens enorme uitslag met jeuk over hele lichaam. Ik vermoed van dit medicijn. Volgende week hoop ik weer over te mogen stappen naar omeprazol, want met deze ga ik absoluut stoppen.
11-06-2016

08-06-2016

Maagzuur

heb er goede ervaringen mee. Als ik teveel last heb van opkomend maagzuur, neem ik een augurk waardoor je het maagzuur voelt wegtrekken.
07-04-2016

Maagzuur

jaren omeprazol 40, na ziekenhuis bezoek over op pantoprazol ging 3 weken goed. Toen veel ellende, mag nu terug naar omeprazol, om te proberen krijg ik omecat. Ik word er knettergek van, de bijwerkingen liegen er niet om, werd ik moe van omeprazol incl nachtmerries, begin ik te hoesten van pantoprazol tot ik me verslikte tot paar keer, en dan denk ik wat moet ik, omecat h[lees meer...]eeft ook veel bijwerkingen, ik wacht tot morgen, zie wel wat ik ga doen, ben zat van dit gedoe.
30-03-2016

Maagzuur

Omeprazol bleek niet sterk genoeg om de beschadiging door reflux te genezen. Ook bij een hogere doses van 2 x 20 mg bleek niet voldoende, immers na endoscopisch onderzoek bleek dat circa 2 cm van het onderste deel van de slokdarm geen slokdarmslijmvlies aanwezig was , maar dat een deel was vervangen door maagslijmvlies. Daartussen zat een lacune dat de pijn veroorzaakte, m[lees meer...]et zowel het gebruik van zurige produkten als ook na een reflux.
30-03-2016

Maagzuur

Zeer effectief, eerste twee maanden 2 x 40mg per dag, daarna om de dag 1 en 2 x 40 mg daarna verder afbouw tot 1 x per dag 40 mg. De bedoeling is om daarna overstappen naar Omeprazol. Dit moet nog gebeuren, uiteraard in overleg met de huisarts.
26-03-2016

Maagzuur

Nadat ik vanaf 12 januari tot 11 maart deze medicijnen zonder problemen had geslikt, kreeg ik hartritmestoornissen, die snel in frequentie toenamen. Eerst zat er een halve week tussen, toen was het om de dag en al gauw was het iedere dag uren lang en ik kon het alleen met extra flecainide weer onder controle krijgen. Op internet gelezen, dat de opname van magnesium door d[lees meer...]it medicijn bemoeilijkt wordt en hartritmestoornissen kan veroorzaken. Ik ben meteen gestopt met het nemen van dit medicijn en heb ook magnesiumrijk voedsel gegeten zoals cacao, noten en abrikozen. De hartritmestoornissen zijn niet meer terug gekomen.
21-03-2016

Maagzuur

Helpt zeer goed voor maagzuur. Nieuw merk gekregen Omecat (3 maanden geleden), voorheen had ik van Actavis en had ik minder bijwerkingen.
09-12-2015

Maagzuur

Maandag ben ik begonnen met het slikken van de capsules. Ik had een zure smaak in mijn mond, elke dag moest ik wel kokhalzen en heel veel hoesten om het kokhalzen tegen te gaan. Een uur na inname van de capsule viel ik in slaap. Sinds maandag slaap ik al, en het is nu woensdagavond. Overdag kan ik mijn ogen ook niet open houden. Uiteraard kom ik uit bed om te ontbijten en [lees meer...]avondeten, maar vlak daarvoor moet ik alweer mijn nieuwe capsule innemen en beginnen de bijwerkingen weer van voor af aan. Gisteren heb ik er ook hoofdpijn bij gekregen. Ik ben 29 jaar en de laatste keer dat ik hoofdpijn had was in mijn kinderjaren. Het is dat ik nu vakantie heb, maar als ik maandag weer naar mijn werk moet dan kan ik het niet maken om in slaap te vallen. Ik heb geen griep dus het is alleen maar in slaap vallen. De doktersassistente zei aan de telefoon dat het een zeldzame bijwerking is, maar dat ik het nog maar even moet aankijken. Ik vind het maar vreemd dat ik inmiddels niet ben uitgerust van al dat slapen... Ik hoef in principe niet meer te kokhalzen, maar voel mijn maag wel continu borrelen..

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1620)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)