Maagzuur

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagzuur

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagzuur

21-12-2023 | Vrouw | 62
Maagzuur
altijd blauw witte pilletjes gehad nu geel beige achtig nu weeig gevoel in maar net of er wat in keel zit droge tong weet niet of het daar van komt , maar sinds ik deze gebruik heb ik dat

14-12-2023 | Vrouw | 52
Maagzuur
De tabletten zijn niet meer leverbaar. Werkte altijd perfect. Nu capsules gekregen. Nare smaak en geur aan de capsules. Ook komt de maagzuur terug. Op advies van de arts nu 2 x pd 40 mg capsule gaan nemen. Was 1x pd 1 tablet. Tablet nergens last van. Hopelijk komt de tablet weer terug.

20-11-2023 | Man | 51
Maagzuur
Mijn man slikt dit nu enkele jaren. Sinds de leverancier is veranderd, van de blauwe naar de gelige/bruine pillen, ineens bijwerkingen. Misselijk, maagzuur. Eigenlijk de klachten waarvoor hij deze medicijnen slikt komen nu juist terug. Met de blauwe pillen had hij nergens last van.

26-10-2023 | Man | 49
Maagzuur
Ik had in de avonden veel maagzuur en opboeren daardoor slapeloze nachten na veel onderzoeken scope en verschillende medicijnen gebruik onderanderen omeprazol gaviscom etc… heeft geen effect voor mij gehad na 6 weken ging ik uit mezelf panazol gebruiken binnen paar dagen was van deze hinderlijke maagzuur af.

05-07-2023 | Vrouw | 65
Maagzuur
Ik had veel last van maagzuur. Ook bij bukken bijvoorbeeld. 8 jaar geleden begonnen met 2 x per dag 20 mg. Nu is alleen smorgens 1 capsule. Totaal geen last van bijwerkingen.

17-06-2023 | Man | 59
Maagzuur
Nadat ik 2 weken zonder enig resultaat pantoprazol geslikt te hebben tegen maagzuur, ben ik eerst naar mijn apotheek geweest of het kwaad kon dat ik over zou stappen naar omaprezol. Dit omdat ik bloedverdunners en hart medicijn heb. Na toestemming van mijn apotheek dit medicijn bij een bekende drogist gekocht, 10 mg kan zonder recept. Ik kan alleen maar zeggen dat ik[lees meer...] er veel baat bij heb. Veel meer dan pantoprazol. Heb nog wel een brok in keel, maar het branden in de keel is echt minder. Uiteraard nog wel langs kno voor onderzoek, maar tot die tijd kan ik me goed helpen met dit medicijn

Pantozol

15-06-2023 | Man | 59
Maagzuur
Slik ze nu ruim 2 weken ivm maagzuur maar ze helpen totaal niet. Maagzuur blijft maar komen. Gekregen omdat mijn slokdarm een heel branderig gevoel heeft,en het gevoel van brok in keel. Wordt nu doorgestuurd naar kno arts. Voor mij is dit een waardeloos medicijn

06-06-2023 | Man | 67

09-05-2023 | Man | 71

Losec

07-05-2023 | Man | 63
Maagzuur
Gebruik al bijna 30 jaar losec . Aantal jaren geleden moest ik ook overstappen naar ome promeprozol . Dit werkte bij mij een stuk minder goed . Hele discussie bij de apotheek Was volgens hun hetzelfde medicijn ! Er werkte het zelfde : nou mooi niet . Ben deze toen zelf gaan betalen voor losec. Echter een jaar geleden las ik een artikel over het vervangen van los[lees meer...]ec voor een gember schot extractie . Was hier uiteraard sceptisch over ; maar bij mij werkt dit echt fantastisch Gebruik nu meer als een jaar geen Losec meer. Dus zou dit zeker een keer gaan proberen ,

02-05-2023 | Vrouw | 61
Maagzuur
Ik gebruik al jaren Omeprazol Focus en totaal geen bijwerkingen. Medicatie van een Nederlandse fabrikant. En nu wilde de apotheek het vervangen door maagzuurremmers van Sandoz Groothandel en nota bene van een buitenlandse fabrikant. Hoezo duurzaam? Uiteraard blijf ik de Nederlandse variant Omeprazol Focus 20 mg gebruiken.

10-04-2023 | Man | 48
Maagzuur
Ik ben hartpatient en gebruik bloedverdunners, bloedrukregelaar en psk9 remmers. Tevens heb ik ADD en heb erg veel baat bij Tentin (dextroamfetamine). Door deze medicijnen krijg ik vaak last van mijn maag en omeprazol leek de oplossing. Helaas lijkt het toch vervelende bijwerkingen te hebben die zeker voor mij als hartpatient niet fijn zijn. Het voelt vaak alsof mij[lees meer...]n hart even overslaat en vervolgens heb ik moeite met slikken. Dat triggert dan weer een kleine paniekaanval. Of het écht door de omeprazol komt ga ik nu onderzoeken. Ik stop voor een tijd en mochten de klachten dan achterwege blijven zal ik deze reactie laten staan.

Famotidine Tabletten

24-03-2023 | Vrouw | 71
famotidine
Maagzuur
Heel veel pijn aan linker pols. Dik en rood en krachtverlies. CRP 69. Na een week dezelfde pijn aan rechterpols . Weer naar de huisarts die me wilde doorsturen naar de reumatoloog ! In overleg met de apotheker en de arts besloten om te stoppen met dit medicijn..

20-02-2023 | Vrouw | 64
Maagzuur
Ik heb Omeprazol al jaren zonder bijwerkingen. Sinds twee jaar diazepam. In bijsluiter wordt interactie met diazepam gemeld maar volgens apotheek is dit miniem. Toch maar over op Pantoprazol. In januari langzaam afgebouwd en kreeg al ontwenningsklachten. Afgelopen vrijdag over en hele erge ontwenning. Dus gebruik geen omeprazol met diazepam..

19-01-2023 | Man | 72
Maagzuur
Al jaren gebruik ik Omeprazol 20 mg, vroeger zelfs 40 mg. Nu las ik laatst een artikel dat dit middel zorgt voor een magnesium en B12 tekort. Hoe weet ik of dit bij mij het geval is en welke dosering van beide supplementen zijn dan nodig om dit tekort op te heffen. Ik kan nergens een echt antwoord vinden. Is er ook een middel die beide componenten bevat ?

24-11-2022 | Vrouw | 67
Maagzuur
Ja, 10 mg was voor mij ook voldoende. Moeilijk te krijgen. Alleen bij bestelling.

22-09-2022 | Vrouw | 66

12-09-2022 | Vrouw | 33
Maagzuur
Inmiddels sinds juni aan de esomeprazol ivm last van slokdarm zuur wat omhoog in me mond komt .. pijn tussen schouderbladen .. ik heb niet het idee dat dit werkt maar ik moest het z’n inwerkings tijd geven.. 11 oktober naar de MDL arts. Nog meer mensen ervaring hiermee ? En wat hebben jullie uiteindelijk gedaan?

05-07-2022 | Vrouw | 71
Maagzuur
Dood ziek van deze medicatie, Door deze medicatie kan je wazig gaan zien kan je oogontsteking krijgen Staat niet in de bijsluiter , Ook behoorlijk veel last van depressieve klachten Nu ik gestopt ben zijn de klachten weg,

09-02-2022 | Man | 32
Maagzuur
Is slechte pil hoofdpijn misselijkheid slecht invloeden ik drink niet meer na 3 dagen voel ik mijn zieke person slecht beter mag pijn als die 💊

06-02-2022 | Vrouw | 29
Maagzuur
Ook ik heb maagpijn bij omeprazol. Bij (40mg ) kreeg ik hele erge spierpijn tussen mijn schouderbladen tot dat ik stopte, was het weg. Ik neem nu pas een pilletje van 20mg als ik maagzuur heb, niet van te voren. Snachts word ik wakker van de maagpijn (als ik niet genoeg eet) houd het uren aan, een pijnlijk knagend gevoel in de maag. Als ik teveel eet word ik benauwd onder [lees meer...]het eten, slik problemen (kortademig soms) door mijn opgezette buik. Ik vind omeprazol dan wel weer fijn als je heftige darmkrampen hebt. Werkt daar wel prima tegen maar voor de rest.. nee hoef ze niet meer.

02-11-2021 | Vrouw | 18

14-05-2021 | Man | 77
Maagzuur
Vanwege alle medicijnen bescherming voor de maag

07-05-2021 | Man | 62

07-05-2021 | Man | 62
Maagbeschermer

15-04-2021 | Vrouw | 62
Maagzuur
Heeft niet veel effekt...

Nexium

10-04-2021 | Man | 55
Maagzuur
het werkt echt super, maar de bijwerkeningen zijn minder

Antagel

16-03-2021 | Man | 74
algeldraat/magnesiumhydroxide
Maagzuur
Ik mocht 2 weken geen Medium gebruiken i.v.m. onderzoek ontlasting. Ik kreeg weer lichte klachten. De eerste dag van het gebruik kreeg ik weer veel last van zuurbranden. Ook de twee dagen daarna flinke klachten. Toen ben ik gestopt. Nu heb ik soms lichte klachten. Bij mij werkt dit medicijn averechts.

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Het middel werkt bij mij absoluut niet wat het moet doen.

Losec

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Ik ben 69 jaar en gebruik al 20 jaar Losec, daarvoor heb ik niet 2 maar 20 verschillende medicijnen geprobeerd, er ging een wereld voor mij open toen ik Losec voorgeschreven kreeg. Ik heb 10 jaar geleden een hartstilstand gehad en kreeg in het ziekenhuis omeprazol. Mijn vrouw heeft destijds van huis de Losec meegenomen omdat omeprazol bij mij niet werkt. Afgelopen week kre[lees meer...]eg ik te horen dat Losec voor mij niet meer betaald wordt door de zorgverzekeraar. Ik betaal samen met mijn vrouw bijna € 300,- aan premie + 2 X € 385,- eigen risico dus in feite betaal ik ze nog zelf. Het draait voor de zorgverzekeraars en apothekers maar om een ding en dat is GELD, GELD en nog eens GELD en de gebruikers van dit medicijn bekijken het maar.