Ervaringen met Ipraalox

pantoprazol

03-09-2022 | Vrouw | 71
pantoprazol (40mg)
Middenrifsbreuk
Ik gebruik de pantoprazol al ruim 20 jaar. Had veel last van pijn op de borst tot aan mijn keel. Na onderzoek bleek ik geen last van het hart te hebben dus pantoprazol om de pijn te verdrijven. Het werkte prima 1 tablet in de morgen, daarnaast had ik ook zakjes sucrulfaat bij acute pijn om in te nemen dat werkte ook dan. 4 jaar geleden door een onderzoek echo voor een [lees meer...]andere klacht is er ontdekt dat ik een middenrif s reuk heb . Een jaar terug wilde de huisarts dat ik ging minderen en uiteindelijk ging stoppen met pantoprazol. Toen naar 20 mg gegaan en dat werkte ook. Na een tijdje op 10 mg en toen niets meer, dat ging helemaal fout zoveel pijn in de nacht rechtop zitten en dat was ook niet te doen . Ik ben toen maar weer met 20 mg begonnen. Nu 5 weken geleden weer een poging gewaagd en me goed ingelezen om te voorkomen dat de pijn te hevig zou worden. Voor het eten een theelepel droge havermout, goed kauwen en doorslikken. Een stukje geroosterd brood, je kunt van die kleine toast broodjes kopen. Het zakje sulcrofaat maar mag Max 3 per dag. Gemberthee. De eerste 4 weken kon ik eigenlijk niks meer eten of ik had vreselijke pijn dus nam bovenstaande regelmatig. Ik heb doorgezet en nu 5 weken verder en het gaat eigenlijk best goed. Wel de havermout voor elke maaltijd en af en toe een broodje geroosterd. Ben nu 4 dagen zonder klachten en iets positiefs ben nu 4 kg afgevallen en dat is niet overbodig. Toiletgang gaat nu ook beter dagelijks .

18-05-2022 | Man | 61
pantoprazol (20mg)
Hernia
Gebruik al 25 jaren. Nooit bijwerkingen ervaren. 3 maanden geleden ervaren: 7 dagen achtereen vreselijke diaree aanvallen. Daarna alles over. En nu begint dat weer! Weet niet of dat door de pantoprazol komt. Maar slik geen andere medicatie en kan geen andere oorzaak bedenken. Herkennen anderen dit??