PantoPac

pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (11 meningen)
Helicobacter pylori (5 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

18-08-2018

Helicobacter pylori

Wat een rotzooi. Hoe ellendig kan een mens zich voelen?! Ik ben hartpatiënt (incl pacemaker) en heb met mijn 38 jaar al flink wat ziekenhuizen gezien, waaronder 2x een hartoperatie. De kuur ben ik op een dinsdagavond begonnen en woensdagochtend kwam hoofdpijn opzetten, gelijkend op migraine. Deze is niet meer weggegaan en er heeft zich sinds gisteravond (4e dag) oorsuizen [lees meer...]aangediend. Ik drink veel water en slik er 4x per dag paracetamol bij om de hoofdpijn tegen te gaan, die dan voor 2 uurtjes naar de achtergrond gaat maar keihard terugkomt. Eetlust verminderd (eet zo gezond mogelijk, áls ik eet). Kan de hele dag slapen, zo vermoeid zijn mijn spieren. Het voelt als een hele zware griep. Ooit eerder Amoxicilline gehad en 6 weken lang intravasxulair Rifampicine (tegen endocarditis) nodig gehad. Nooit bijwerkingen ondervonden! Ik sta echt voor een raadsel hoe het kan dat ik hier zo heftig op reageer?! Effectiviteit nog geen ervaring mee. Mag hierna nog 2,5 dag slikken.
11-12-2017

PantoPac (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)

Na maanden met vervelende klachten te zitten opgescheept kwam naar voren dat ik deze bacterie had. Eindelijk een kuur gekregen en alles ging prima toen opeens de klachten terugkwamen. Ik kreeg door dat dit te maken had met vet voeding (he?). Dus ik stopte met vet eten en de pijn van de avond bleef uit maar ik had nog steeds in de ochtend enorme buikpijn voordat ik naar de [lees meer...]toilet ging. Niet fijn!
23-10-2017

Maagontsteking

Na lange tijd klachten aan de rechterkant onder mijn rib te hebben. Gevoel of er een ontsteking zat, is uiteindelijk mijn ontlasting nagekeken op de heliobacter bacterie... en ja die was aanwezig... een pantopac kuur gekregen voor 1 week. Totaal geen last van bijwerkingen gehad. Nam wel elke tablet afzonderlijk met een glas water in en liet de tablet zo kort mogelijk in m[lees meer...]ijn mond. Nu na ruim 4 weken weer ontlasting laten onderzoeken en de bacterie zit er nog... dus morgen weer met een nieuwe kuur beginnen.... hoop er deze keer helemaal van af te komen. Na de eerste kuur waren mijn klachten wel een heel stuk minder geworden.
04-10-2017

Helicobacter pylori

Na al de negatieve reacties die ik had gelezen nadat door bloedonderzoek was vastgesteld dat ik de helicobacter bacterie heb, valt het mij achteraf reuze mee. De vieze smaak in mijn mond verminderde ik door af en toe een dropje of pepermuntje. Als ik naar het toilet moet heb ik dunne ontlasting, maar niet echt diarree. Ik kreeg de kuur net voordat ik op vakantie ging en[lees meer...] door de vele negatieve reacties ben ik met de kuur na de vakantie begonnen. Verder heb ik geen bijwerkingen.
18-06-2017

Helicobacter pylori

Bacterie verdwijnt, maar blijf maag klachten behouden. Vervolgens hevige blaasontstekingen met bloed in urine en de griep gehad. Hele immuunsysteem was op!
05-02-2017

Helicobacter pylori

Wie kan mij iets meer vertellen over de helicobacter bacterie, ik heb vorig jaar pantopac geslikt, maar nu 1 jr later maar weer bloed laten prikken, omdat mijn uitademing niet te harden is, pure ontlasting geur. Bij wie is de bacterie teruggekeerd, of had ik veel langer die pantopac moeten slikken?
20-10-2016

Helicobacter pylori

Al tien jaar last van een brok in mijn keel en van PDS, in combi met veel buikpijn. Vaak hoesten, veel slijm, duizelig, wegtrekkingen. Twee maanden geleden kreeg ik heel veel last van maagzuur. Omeprazol was licht effectief. Ademtest wees helicobacter uit. Of deze ook het brokgevoel veroorzaakt weet ik niet. Hoop dat dat nog verdwijnt. Pantopac heeft bij mij de volgende [lees meer...]bijwerkingen veroorzaakt (tot nu toe, gister de kuur afgerond): geirriteerde slijmvliezen (mond, keel), buikpijn (hele buik), maagpijn, rommelende darmen, schimmelinfectie, duizeligheid.
05-07-2016

Bacteriële infectie

Voor maagoperatie bloed geprikt en toen helicobacter bacterie gevonden. Ik kon de pillen makkelijk innemen, al is drinken op de nuchtere maag voor mij een uitdaging. Geen ontlasting gehad vanaf dag 1. Dag 3 naar de apotheek gegaan en lactulose gekregen (siroop). Dag 5 ontlasting (4x). Enorme opluchting , want was er redelijk naar van. Laatste dag nog steeds opgeblazen m[lees meer...]aag.
01-04-2016

Maagklachten

Ik de helicobacter pylori in mijn maag. Een vol gevoel met name na het eten. Niet weten of ik honger heb of misselijk ben. Al jaren heb ik dagelijks last van diarree. Het is een heftige kuur met vervelende bijwerkingen. De kuur is nu afgelopen en hopelijk ben ik ook gauw van de bijwerkingen af. Maar ik merk nog geen verandering, heb nog steeds een vol gevoel.
22-02-2016

Maagzweer

Goedemiddag, Ik heb ook deze pantopac keur afgemaakt, mijn bijwerkingen waren slecht slapen in het begin en scheurtjes in mijn lip. De kuur heeft zeker effect gehad op mijn genezing. Ik voelde me tijdens de kuur veel beter, maar nu dat de kuur is afgelopen, voel ik me weer slecht, moeilijk eten, opgezette buik, druk op de borst en weer druk en licht in mijn hoofd. Dit vind[lees meer...] ik echt heel erg vervelend. De dokter geeft aan dat dit gevoel nog wel 1 à 2 weken kan aanhouden. Mijn vraag is heeft iemand hier ook last van? Groetjes
15-01-2016

Bacteriële infectie

Ik heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen omdat de Heliobacter Pylori in mijn ontlasting was aangetroffen. Ik gebruik het medicijn nu 2 dagen (van de 7 dagen) en de bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Na het lezen van de bijsluiter brak me zowat het angstzweet uit....er kunnen nogal wat heftige bijwerkingen naar voren komen. Zelf heb ik last van erg rommelige darmen[lees meer...] en winderigheid. Ook is mijn ontlasting papperig. Mijn urine stinkt ontzettend. Mijn anus is wel beginnen te jeuken. Hopelijk blijft het hierbij.
18-11-2015

Maagzweer

Mijn tip: voor de antibiotica maakt het niet zo veel uit of je ze voor of na de maaltijd neemt, voor de maagbeschermer wel. Ik nam de pantoprazol (het kleine pilletje) daarom voor de maaltijd en de twee grote pillen na de maaltijd. Scheelde heel veel in de bijwerkingen.
23-10-2015

Maagklachten

Na bloed en maagonderzoek (Gastroscopie) bleek dat ik een maagontsteking en de Helicobacter was geconstateerd. Veertien dagen het medicijn Pantopac voorgeschreven gekregen. Ik vind het een zeer heftig medicijn. Ik had behoorlijke bijwerkingen en nog. Diarree, brandende tong, blaasjes op mijn lip en in mijn mond. Hartkloppingen, vooral de eerste week en 's avonds na inname.[lees meer...] In mijn keel lijkt een dikke prop te zitten. Kloven in mondhoeken. En de bittere smaak! Na tien dagen dacht ik om te stoppen. Ik voelde mij de dag ervoor zo beroerd. Toch ben ik nog aan het doorzetten. De laatste dagen eet ik yoghurt met soms beschuit, dat ik eerst zacht laat worden. 'n Schepje yoghurt wil ook even helpen tegen de vieze smaak en pijnlijke tong. Vandaag, heb ik voor het eerst geen last van diarree. Nog drie dagen het medicijn slikken en dan hoop dat ik van de klachten af ben. Veertien dagen is wel lang hoor. De pijnlijke tong schijnt nog een tijd aan te houden. Ook te hopen dat de bacterie is verdwenen, dat moet nog blijken na onderzoek bloed en ontlasting. Wanneer de bacterie er nog zit, kan ik weer opnieuw beginnen.
16-10-2015

Maagzweer

Pantopac voorgeschreven door huisarts vanwege maagzweer. (bloedverlies) Waarschuwingen voor bijwerkingen van huisarts en apotheek. Ik heb enige bijwerkingen gehad in de vorm van 's morgens diarree. Verder weinig last. Heb gewoon mijn dagelijkse beslommeringen gedaan zonder veel problemen.
21-08-2015

Maagontsteking

Hoi, ook bij mij is helaas de bacterie ontdekt heliobacter. Nadat ik in de gaten kreeg dat me ontlasting vettig was. Opgeblazen gevoel buik, kortademig na paar weken zeuren bij huisarts doorverwezen naar mdl maag darm lever specialist. Bloedonderzoek gehad, ontlasting was positief voor de bacterie. Toen gelijk begonnen met de Pantopac kuur. Eerste dag gelijk bijwerkingen,[lees meer...] zweten, duizelig. En toen begon het: Hoofdpijn, brok in keel, benauwd, pijn gewrichten, rug in brand, borstkast in brand, buik ook. Wazig zien, duizelig, niet kunnen slapen, wakker worden, ziek gevoel, pijn op borst, schouderbladen, ook gevoel van onwel, onrustige darmen, spastische darm, links onder rib voorkant, maar ook rechts soms. Misselijk na 5minuten inname medicatie, trekt beetje bij beetje weg. Maar moet kuur afmaken anders was het voor niks. Mijn tip voor de Pantopac is: Eten vóór inname medicatie, anders voel je je echt beroerd. En soms wat zoet drinken voor de vieze smaak bitter / metaal smaak in keel mond. Hoop dat de zware Pantopac kuur zal helpen, want mijn klachten waren minder dan nu. Gewoon doorzetten ook al is het zwaar. Mvg, belmondo
28-07-2015

Maagzweer

Na de reviews op deze site te hebben gelezen, keek ik er niet bepaald naar uit om deze kuur te gaan volgen n.a.v. het aantreffen van de Helicobacter bacterie en bijbehorende maagklachten. Gelukkig is het in mijn geval reuze mee gevallen en heb ik niet tot nauwelijks last gehad van bijwerkingen. Ik heb gewoon kunnen doorgaan met mijn dagelijkse bezigheden (werk, prive, i[lees meer...]ncl sporten) en zelfs geen aangepast eten gehad. Of het effectief was kan ik pas over een half jaar na een nieuwe blaastest definitief uitsluitsel over geven, maar tot nu toe zeer tevreden over deze kuur.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum