PantoPac

pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (9 meningen)

Omeprazol (738 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

06-05-2020

Maagzweer

net dag klaar met kuur, maar lijkt nu nog niet veel beter , kan zijn dat het nog even duurt ? branderig op borst en slokdarm blijft vooralsnog . ik ga er van uit dat het beter word maar kan nergens vinden hoelang dat duren gaat. de pijnen bij bepaalde bewegingen op de buik baren mij wel wat zorgen ook. die heb ik niet eerder gehad.
10-03-2020

Helicobacter pylori

Gastrocopie gehad, maag onsteking, opgezwollen maag klep en helio bacterie, in de 12vingerige darm mest cellen. Pantopac gekregen dag 1 ging goed dag 2 ook wel, dag 3 slaap problemen enorm vermoeid misselijk braken, dag 4 hele dag het gevoel of ik omwel ging raken werd bleek helemaal geen energie, dag 5 hele dag door diaree en schimmel infectie in mond opgezwollen tong, md[lees meer...]l arts gebeld direct stoppen met amoxilline met de andere 2 wel doorgaan op dag 6 heb ik geen van alle ingenomen zo enorm ziek van geworden vandaag zit ik op dag 8 en nog op de bank ziek liggen. Het schijnt de amoxilline te zijn die het zwaar heeft veroorzaakt maar ik wil eerst goed herstellen en daarna de ander 2 innemen. Voor degene die dit ook hebben neem tijdens het innemen altijd extra vitamines in zoals c je lichaam reageert enorm op die medicijnen met vitanimes hou je tenmiste nog wat energie over en anders heb je echt niets meer.
23-11-2019

Helicobacter pylori

Ik was een beetje bang geworden na het lezen van de ervaringen van deze kuur. Uiteindelijk toch maar mee begonnen, achteraf viel het allemaal erg mee. Ik had alleen eerste 2 dagen maagpijn, en af en toe was misselijk. Voor de rest van het prima te doen. Wel blij dat ik klaar was, 6 tabletten op een dag is geen pretje .
25-10-2019

Helicobacter pylori

Eerste 2 dagen wat misselijk na inname, Door het vervolgens in te nemen met yoghurt en yakult geen misselijkheid meer Rommelige darmen en wat winderigheid Zelf heb ik plots het probleem dat mijn haar opeens heel vet aanvoelde .. Voor de rest ,klinkt wel raar maar actiever en minder moe dan voor de start van de kuur ,slaap goed maar kom op een bepaald uur klaarwakker[lees meer...] Al bij al dus klein beetje klachten maar het valt heel goed mee
22-09-2019

Helicobacter pylori

Was echt bang om ze te slikken die 6 tabletten p.d na het lezen hier en de bijsluiter,maar wat valt het op de dunne ontlasting na mee. Eerste 2 dagen geen last dag 3 begon diaree,waarschijnlijk door eten zak patat,nog 3 en halve dag en dan klaar. Vanaf dag 1 geen maagpijn meer gehad,zo blij
18-08-2018

Helicobacter pylori

Wat een rotzooi. Hoe ellendig kan een mens zich voelen?! Ik ben hartpatiënt (incl pacemaker) en heb met mijn 38 jaar al flink wat ziekenhuizen gezien, waaronder 2x een hartoperatie. De kuur ben ik op een dinsdagavond begonnen en woensdagochtend kwam hoofdpijn opzetten, gelijkend op migraine. Deze is niet meer weggegaan en er heeft zich sinds gisteravond (4e dag) oorsuizen [lees meer...]aangediend. Ik drink veel water en slik er 4x per dag paracetamol bij om de hoofdpijn tegen te gaan, die dan voor 2 uurtjes naar de achtergrond gaat maar keihard terugkomt. Eetlust verminderd (eet zo gezond mogelijk, áls ik eet). Kan de hele dag slapen, zo vermoeid zijn mijn spieren. Het voelt als een hele zware griep. Ooit eerder Amoxicilline gehad en 6 weken lang intravasxulair Rifampicine (tegen endocarditis) nodig gehad. Nooit bijwerkingen ondervonden! Ik sta echt voor een raadsel hoe het kan dat ik hier zo heftig op reageer?! Effectiviteit nog geen ervaring mee. Mag hierna nog 2,5 dag slikken.
11-12-2017

PantoPac (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)

Na maanden met vervelende klachten te zitten opgescheept kwam naar voren dat ik deze bacterie had. Eindelijk een kuur gekregen en alles ging prima toen opeens de klachten terugkwamen. Ik kreeg door dat dit te maken had met vet voeding (he?). Dus ik stopte met vet eten en de pijn van de avond bleef uit maar ik had nog steeds in de ochtend enorme buikpijn voordat ik naar de [lees meer...]toilet ging. Niet fijn!
23-10-2017

Maagontsteking

Na lange tijd klachten aan de rechterkant onder mijn rib te hebben. Gevoel of er een ontsteking zat, is uiteindelijk mijn ontlasting nagekeken op de heliobacter bacterie... en ja die was aanwezig... een pantopac kuur gekregen voor 1 week. Totaal geen last van bijwerkingen gehad. Nam wel elke tablet afzonderlijk met een glas water in en liet de tablet zo kort mogelijk in m[lees meer...]ijn mond. Nu na ruim 4 weken weer ontlasting laten onderzoeken en de bacterie zit er nog... dus morgen weer met een nieuwe kuur beginnen.... hoop er deze keer helemaal van af te komen. Na de eerste kuur waren mijn klachten wel een heel stuk minder geworden.
04-10-2017

Helicobacter pylori

Na al de negatieve reacties die ik had gelezen nadat door bloedonderzoek was vastgesteld dat ik de helicobacter bacterie heb, valt het mij achteraf reuze mee. De vieze smaak in mijn mond verminderde ik door af en toe een dropje of pepermuntje. Als ik naar het toilet moet heb ik dunne ontlasting, maar niet echt diarree. Ik kreeg de kuur net voordat ik op vakantie ging en[lees meer...] door de vele negatieve reacties ben ik met de kuur na de vakantie begonnen. Verder heb ik geen bijwerkingen.
18-06-2017

Helicobacter pylori

Bacterie verdwijnt, maar blijf maag klachten behouden. Vervolgens hevige blaasontstekingen met bloed in urine en de griep gehad. Hele immuunsysteem was op!
05-02-2017

Helicobacter pylori

Wie kan mij iets meer vertellen over de helicobacter bacterie, ik heb vorig jaar pantopac geslikt, maar nu 1 jr later maar weer bloed laten prikken, omdat mijn uitademing niet te harden is, pure ontlasting geur. Bij wie is de bacterie teruggekeerd, of had ik veel langer die pantopac moeten slikken?
20-10-2016

Helicobacter pylori

Al tien jaar last van een brok in mijn keel en van PDS, in combi met veel buikpijn. Vaak hoesten, veel slijm, duizelig, wegtrekkingen. Twee maanden geleden kreeg ik heel veel last van maagzuur. Omeprazol was licht effectief. Ademtest wees helicobacter uit. Of deze ook het brokgevoel veroorzaakt weet ik niet. Hoop dat dat nog verdwijnt. Pantopac heeft bij mij de volgende [lees meer...]bijwerkingen veroorzaakt (tot nu toe, gister de kuur afgerond): geirriteerde slijmvliezen (mond, keel), buikpijn (hele buik), maagpijn, rommelende darmen, schimmelinfectie, duizeligheid.
05-07-2016

Bacteriële infectie

Voor maagoperatie bloed geprikt en toen helicobacter bacterie gevonden. Ik kon de pillen makkelijk innemen, al is drinken op de nuchtere maag voor mij een uitdaging. Geen ontlasting gehad vanaf dag 1. Dag 3 naar de apotheek gegaan en lactulose gekregen (siroop). Dag 5 ontlasting (4x). Enorme opluchting , want was er redelijk naar van. Laatste dag nog steeds opgeblazen m[lees meer...]aag.
01-04-2016

Maagklachten

Ik de helicobacter pylori in mijn maag. Een vol gevoel met name na het eten. Niet weten of ik honger heb of misselijk ben. Al jaren heb ik dagelijks last van diarree. Het is een heftige kuur met vervelende bijwerkingen. De kuur is nu afgelopen en hopelijk ben ik ook gauw van de bijwerkingen af. Maar ik merk nog geen verandering, heb nog steeds een vol gevoel.
22-02-2016

Maagzweer

Goedemiddag, Ik heb ook deze pantopac keur afgemaakt, mijn bijwerkingen waren slecht slapen in het begin en scheurtjes in mijn lip. De kuur heeft zeker effect gehad op mijn genezing. Ik voelde me tijdens de kuur veel beter, maar nu dat de kuur is afgelopen, voel ik me weer slecht, moeilijk eten, opgezette buik, druk op de borst en weer druk en licht in mijn hoofd. Dit vind[lees meer...] ik echt heel erg vervelend. De dokter geeft aan dat dit gevoel nog wel 1 à 2 weken kan aanhouden. Mijn vraag is heeft iemand hier ook last van? Groetjes
15-01-2016

Bacteriële infectie

Ik heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen omdat de Heliobacter Pylori in mijn ontlasting was aangetroffen. Ik gebruik het medicijn nu 2 dagen (van de 7 dagen) en de bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Na het lezen van de bijsluiter brak me zowat het angstzweet uit....er kunnen nogal wat heftige bijwerkingen naar voren komen. Zelf heb ik last van erg rommelige darmen[lees meer...] en winderigheid. Ook is mijn ontlasting papperig. Mijn urine stinkt ontzettend. Mijn anus is wel beginnen te jeuken. Hopelijk blijft het hierbij.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum