Ervaringen met Omecat

omeprazol

Maagklachten (4 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagzuur (brandend) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)

27-03-2019 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Na operatie 4 omleidingen veel medicijnen

14-12-2017 | Vrouw | 71
Reflux
Kreeg eerst vanuit het ziekenhuis waar ze mijn slokdarm vrij gemaakt hadden van een etensprop Omeprasol 40 mg. Omdat ik absoluut geen maagzuur mocht hebben, maar ik werd daar echt ziek van, veel te zwaar voor mij en veel bijwerkingen. Op aanraden van de doktersassistente toen 10 mg 2 x per dag gekregen en dat was toen dus Omecat ipv Omeprasol maar ik ben er tevreden mee. [lees meer...]Alleen de duizeligheid is niet fijn maar is niet zo heel erg. Hoofdzaak ik heb geen maagzuur!

30-05-2016 | Man | 66
Reflux
Een gevoel in mijn keel of ik ergens overheen moest slikken. Het hielp zo snel en goed, dat ik er na korte tijd weer mee ben gestopt. Dit vreemde gevoel bleef weg. Omdat ik ook al enige tijd hoestklachten had en heb, werd mij onlangs verteld dat dit ook door reflux kan komen. Maar weer begonnen dus.

01-09-2017 | Vrouw | 59
Maagontsteking
bij inname van dit medicijn werkt het zeer vlug, dik tevreden.

13-07-2017 | Man | 60
Leverkanker
Hoe kan het dat een verzekeraar de kennis en integriteit van een huisarts in twijfel trekt om een apotheker opdracht geeft voorgeschreven medicijnen te veranderen Welke organisatie is / gaat dit gevecht aan ?

01-12-2017 | Man | 31
Hernia diafragmatica
Eerst Omeprazol gebruikt, maar hier ook het zelfde verhaal met vergoeding. Ik merk vrij weinig verschil. Hoewel ik denk dat het oude medicijn iets sneller en langer werkt, maakt het voor mijn gebruik weinig uit.

06-12-2016 | Vrouw | 20
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg omecat van de huisarts tegen brandend maagzuur. In een paar weken tijd is de dosering op 40mg gekomen. Eerst merkte ik dat ik minder vaak en minder heftig last had van maagzuur. Maar nu na een aantal maanden heb ik ondanks de omecat + maximale dosering rennies, onafgebroken last ervan. Zonder deze medicijnen is het wel veel heftiger dus het helpt wel, maar ik blij[lees meer...]f er last van houden.

26-12-2019 | Man | 64
Reflux
Sinds september 2019 door Zilveren Kruis op dit middel, voorheen probleemloos.

11-08-2021 | Vrouw | 76
Maagklachten
Na jaren gebruik Omeprazol Auro moest ik van de apotheker Omecat gaan gebruiken, groot drama... Nu betaal ik zelf de Omeprazol en het gaat weer goed met grote maaghernia !!!!!

05-06-2020 | Man | 59
Maagzuur (brandend)
Een hel is het, en dat omdat de verzekering weer eens de goedkoopste voorschrijft mag ik krom leggen van de pijn, dankzij dit verschrikkelijke verzekerings systeem.

26-05-2019 | Man | 61
omeprazol (20)
Reflux
Slik al zeker 15 jaar omaprazol ivm refluxziekte, maar moest van de verzekering over op deze waarschijnlijke goedkopere alternatief. Gevolg terugkerende klachten vanwege maagzuur , zelf in wanhoop maar bij de drogist de omaprazol gekocht en sindsdien geen keel klachten meer. Had ik dit niet gedaan had ik waarschijnlijk een levensgevaarlijk barett slokdarm ontwikkeld., d[lees meer...]an had d ed zorgkosten voor de verzekering nog hoger uitgekomen en mijn levensverwachting sterk gedaald. Zo ve rd zijn we al triest.

07-10-2018 | Man | 63
Maagzuur
Ik gebruik sinds 1998 maagzuurremmers. Eerst losec later generieke omeprazol Behalve bij de overgang van losec capsules naar losec mups eigenlijk steeds zonder problemen. De overgang naar omecat echter zorgde binnen 1 week voor terugkerende klachten. Alsof het een onwerkzaam middel betreft. Terugkeer naar ander merk omeprazol zorgde binnen 2 dagen voor verdwijnen klachte[lees meer...]n. Bij mijn vader bleek overigens exact hetzelfde gebeurd te zijn. Worden alternatieve producenten eigenlijk wel voldoende getest?

17-02-2018 | Vrouw | 70
Maagklachten
Toen ik vannacht wakker werd voelde ik me zo ziek. Dacht dat ik griep had. Voelde me al dagen zo moe en nu hele erge migraineachtige hoofdpijn met misselijkheid. Paracetamol genomen en de bijsluiter eens gelezen. Schrok. De bijwerkingen die daar staan, heb ik dus heel erg. Zo erg dat ik besluit die rommel niet meer te nemen. Bij het medicijn omneprazol dat ik slechts veert[lees meer...]ien dagen kreeg, had ik dat helemaal niet. Waarom maken ze die rommel als je juist je maagklachten weer terug krijgt?

05-12-2017 | Man | 53
omeprazol (40mg)
ik wilde omeprazol maar kreeg omecat kreeg meer last van mijn aandoening

26-07-2017 | Man | 50
Maagklachten
Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf betaald want[lees meer...] wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.

06-07-2017 | Man | 46
Keelontsteking
Kreeg deze door de KNO arts voorgeschreven om de irritatie van mijn ontstoken keel tegen te gaan i.v.m. (waarschijnlijk) een lichte reflux tijdens mijn slaap. Dit middel zou mijn maagzuur verminderen en daardoor zou ik minder irritatie aan mijn keel hebben wat de ontsteking in stand houd. Of het middel voor deze klachten helpt weet ik niet, daar heb ik het te kort voor geb[lees meer...]ruikt. Na overleg met de KNO arts gestopt met het slikken van dit medicijn vanwege de bijwerkingen en ga vanmiddag een ander medicijn halen bij de Apotheek. Bijwerkingen: verlies eetlust, futloos, ziek voelen, geen energie, last van maag. Steeds het gevoel hebben zo zwak te zijn dat ik geen zin had om iets te ondernemen of wat dan ook. Nadat ik stopte met het slikken van dit medicijn verdwenen de klachten.