Ervaringen met Pariet

Maagzuur (10 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Reflux (6 meningen)
Maagklachten (3 meningen)
Middenrifsbreuk (3 meningen)
Maagontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

26-07-2011 | Vrouw | 57
Maagzuur
Sinds ik van de KNO-arts dit medicijn heb gekregen heb ik geen slikklachten meer en krijg ik nauwelijks nog maagzuur. In eerste instantie kreeg ik 10 mg, maar inmiddels is het 20 mg geworden omdat mijn slikproblemen terugkwamen. Ik heb nauwelijks tot geen bijwerkingen gehad.

13-07-2011 | Vrouw | 24
Maagontsteking

19-04-2011 | Man | 40
Hernia diafragmatica (reflux)
In het begin redelijk veel bijwerkingen. deze gaan gelukkig voorbij

20-02-2011 | Vrouw | 51
rabeprazol
Brandend gevoel in de maag.
Voor mij een goed medicijn, Geen pijn meer in mijn maag al heb ik geen maagzuur wat omhoog komt maar echt een brandende plek in mijn maag, komt meteen terug als ik Pariet ook maar een dag laat staan.

23-01-2011 | Vrouw | 73
Slokdarm
moest goedkoper-contact met specialist. elke 3 mnd. minder pijn=eten beter

08-06-2010 | Vrouw
Ernstige maag/ slokdarm ontstekingen

12-04-2010 | Man

17-03-2010 | Man
Reflux-Oesofagitis (niet-sluitend maagklepje)
Werkt prima, ik merk het direct als ik een dag heb overgeslagen. Wel veel last van winderigheid, maar weet niet of dat komt door de Pariet.....

25-09-2009 | Vrouw

23-09-2009 | Vrouw
Crohn en reuma

16-03-2014 | Vrouw | 60
Maagklachten
Na eerst van allerlei andere maagmiddelen te hebben uitgeprobeerd dit middel van de MDL-arts gekregen. Van de apotheek moest ik eerst Rabeprazol nemen maar hier werd ik echt ontzettend misselijk van. Het middel Pariet bleek eindelijk een middel dat werkt. Ik kan echt niet meer zonder.

18-02-2013 | Man | 57
Maagzweer
I.v.m. chronische zweer aan overgang slokdarm/maag heeft de specialist uiteindelijk besloten Pariet voor te schrijven. Dit middel tot volle tevredenheid gebruikt tot op heden. Enige minpuntje is dat het door de apotheek telkens bij andere importeurs/fabrikanten werd ingekocht met als gevolge afwijkende doordrukstrips en bijsluiters in Grieks of oosteuropees. Bij mijn her[lees meer...]halingsrecept werd mij vandaag te kennen gegeven dat ik pariet niet meeer vergoed krijg en dat ik maar genoegen moet nemen met aurobindo. Waarom worden patienten toch telkens als het uitschot van de samenleving behandeld en worden testen en voorschriften van specialisten genegeerd. En waarom worden patienten steeds weer in verwarring gebracht met andere medicijnen of dezelfde medicijnen in kleinere of groter tabletten met telkens weer afwijkende verpakkingen. Dit vraagt om problemen, omdat vooral ouderen, maar ook mensen met een visuele beperking steeds in de war worden gebracht.

12-09-2012 | Vrouw | 62

12-09-2012 | Man | 65
Maagklachten
geen last van.

24-11-2011 | Man | 53
rabeprazol
Slecht werkende maagklep + breuk middenrif
Gebruik dit medicijn elke dag vanwege een slecht werkende maagklep en een breuk in het middenrif. Werkt prima en geen bijwerkingen. Soms vergeet ik wel eens een pil maar dat merk ik dan meestal wel aan het eind van de dag. Bij verkoudheid/griep en voortdurend hoesten slik ik wel eens 2 tabletten. Slik dit medicijn reeds meer dan 10 jaar. Voorheen ooit op advies van de huis[lees meer...]arts Losec geslikt voor het maagzuur. Hierdoor kreeg ik hevige pijn in de onderbenen en voeten. Duurde 4 maanden voordat klachten helemaal weg waren.

23-10-2011 | Man | 59
Middenrifbreuk/slokdarminfecties
Sinds ik de diagnose middenrifbreuk kreeg in 2007 door de MDL arts en verschillende ontstekingen in de slokdarm had, schreef hij mij Pariet voor. Sinds die tijd geen klachten meer en de ontstekingen zijn weg. Gebruik alleen s,morgens 1 tablet. Wanneer ik s,avonds laat eet of vet eten heb neem ik een 2de tablet.