Ervaringen met Prezal

lansoprazol

Maagzuur (brandend) (2 meningen)
Reflux (1 mening)
Maagzuur (0 meningen)

16-06-2016 | Man | 72
lansoprazol (30mg)
Reflux
gebruik dit medicijn Prezal 30 mg al 27 jaar een keer per dag tot volle tevredenheid. Moest ander middel gebruiken het was te duur. Maar daar moest ik de hele dag Rennie bij slikken. Gebruik nu al weer heel wat jaren prezal, moet het wel zelf betalen. Ik kreeg het voorschreven door de maag darm specialist toen het net op de markt kwam.

17-02-2011 | Vrouw | 56
Maagzuur
Heb dit middel jaren gebruikt en ik had hier maar één capsule per dag van nodig. Sinds de nieuwe medicijnenwet, waar de verzekering beslist of je de medicijnen wel of niet vergoed krijgt heb ik al verschillende andere tabletjes gehad op het ogenblik heb ik pantoprazol 20 mg en hier slik ik er al drie al vier per dag van omdat ik nu steeds meer zuurbrand heb gekregen sinds [lees meer...]ik geen prezal meer slik. Vraag me af wat nu goedkoper is. 1 Prezal of 3 á 4 Pantoprazol.? En volgens mij is Prezal door de goede werking ook beter voor de patient, mede omdat zuurbrand ook Kanker kan veroorzaken. Mocht dit gebeuren kost het nog veel meer. Waar zijn we mee bezig in dit land.

25-11-2010 | Man
Ontstoken slokdarm

10-05-2010 | Vrouw
Brandend gevoel in slokdarm
Uitstekend product die mij jaren goed is bevallen, helaas moest ik nu overstappen naar de omeprazol, Dat beslist een verzekeringsmaatschappij omdat er moet worden bezuinigd. Helaas helpt dit middel niet of nauwelijks, ondanks dat volgens de dokter en apotheek het middel exact hetzelfde moet zijn. Ik moet er nu twee per dag innemen, houd echt rekening met het eten, niet vet[lees meer...]. Maar ondanks dat staat de brand er echt in. Niet iedere dag maar wel vaak. Ik krijg nu weer een ander middel om uit te proberen, pantozol. Ik zie het wel, wat me dit gaat brengen. Ik weet één ding, geld is belangrijker dan gezondheid van mensen en of de mensen zich er goed bij voelen dat interesseert geen mens. Twee pillen i.p.v. één en twee doktersbezoeken is naar mijn mening duurder dan 1 pilletje Prezal.

14-12-2009 | Man
lansoprazol
Bij last van maagzuur (brand gevoel in maag en slokdarm
werkt zeer snel (binnen 20 minuten) en zeker acht uur lang. Zo kan ik weer goed slapen en of werken; geen bijwerking gemerkt en ik gebruik het zeker al zes jaar. Andere medicijnen hadden bij mij niet zo goed resultaat

13-07-2009 | Man
lansoprazol
Gebruik het al jaren tegen overtollig maagzuur, werkt prima