Rabeprazol

rabeprazol

Reflux (3 meningen)
Barrett's slokdarm (2 meningen)
Maagzuur (brandend) (1 mening)

21-03-2018

Reflux

Plotselinge verergering van langdurige klachten zomer 2016. Vervelendste klachten: talrijke pijnlijke slaaponderbrekingen. Gastroscopie: nog steeds sliding hernia, geen helicobacter pylori. Verhoging naar vijf maal 20mg per etmaal leidde in de herfst tot duidelijk minder klachten, maar veel onrust bij apotheker en huisarts. Afbouw naar drie tabl./etmaal. Additionele Gavi[lees meer...]scon suspensie plus droge biscuits 's nachts verminderen reflux significant, maar gaven vervelende tandvleesproblemen. Suggesties dus welkom!
09-03-2018

Maagbeschermer

Ik gebruik rabeprazol met name omdat ik pijnstillers gebruik. Nu kreeg ik al 1 jaar terug erge last van mijn rug en nu ook van mijn heup en knie gewrichten. Na bloed onderzoek was mijn fosfaat te laag en dit zorgt zowiezo voor een slechte opname van vitaminen ( en calcium dus ). Omeprazol gaf ook gewrichtsklachten. Gebruik nu Pantoprazol, maar hoop te stoppen met pijns[lees meer...]tiller en zodoende ook met maagzuur remmers.
25-09-2017

Barrett's slokdarm

Klachten begonnen in 2013 na ong. vier jaar gebruik! Dit culmineerde deze zomer in totale uitputting en zware maag/darmklachten afwisselen verstopping en diarhee Nergens werd een lichamelijke oorzaak gevonden, alle bloedwaarden normaal. Uiteindelijk eind augustus 2017 bleken de leverfunctiewaarden licht verhoogd. Leverecho vond een lichte leververvetting! Ik verdacht al[lees meer...] langer Rabeprozal als veroorzaker. Meteen opgehouden met dit middel en op een strak dieet gegaan bijna vetloos, geen koffie en geen druppel alcohol meer. NA 4 weken zijn alle bloedwaarden weer binnen de grenzen. Mijn conclusie is dat er geen maagzuur meer aangemaakt werd! Hierdoor is de gehele spijsvertering in het ongerede geraakt. Maak nu meer maagzuur aan wat slecht is voor mijn Barrett slokdarm. Heb dit in een week onder controle gekregen met: bed aan hoofdeind 10 cm hoger, Alka tabs en Alka Green. Droge havermoutvlokken als maagzuur toch naar boven komt. Hierdoor geen last van maagzuur meer!!!! Ik vermoed dat er duizenden mensen zijn die deze “bijverschijnselen” voor lief nemen. Vind dat huisartsen/ specialisten ook pro-actiever moeten zijn bij gebruik van maagzuurremmers!! Ik heb een heel ander leven in 4 weken tijd gekregen.
09-09-2017

Barrett's slokdarm

Klachten bestaan al vier jaar en werden steeds erger. Alle gangbare onderzoeken wezen niet op een oorzaak, was dus kerngezond. Toen het te erg werd nuchtere echo van de lever samen met bloedonderzoek leverenzymen. Toen viel het kwartje. Meteen opgehouden met Rabeprazol overgestapt op ouderwets zuiveringszout. Geen druppel alcohol meer (was zeer matige drinker) en voorzic[lees meer...]htig met vet. Voel me als herboren, na twee weken reeds. Over een paar weken weer bloedonderzoek en dan kijken hoe ik verder moet met mijn Barretslokdarm en stille reflux
12-06-2017

Reflux

Ik gebruik dit al heel lang voor reflux klachten, maar nu ook voor een middenrif hernia. Maar ik lees veel over maagzuurremmers, dat ze eigenlijk heel slecht zijn voor de maag. Want maagzuur hebben we juist nodig en zeker als we ouder worden gaat de productie omlaag.
28-10-2016

Maagzuur (brandend)

na 8 jaar gebruik er helemaal klaar mee. Duizeligheid, bijna omvallen, constipatie, voedsel blijft hangen in slokdarm. Algehele malaise. Eerst overgestapt naar natrium bicarbonaat (zuiveringszout), ouderwets maar werkzaam. Toen na een week naar Alka tabs original. Maag/slokdarm moesten zich een aantal dagen "zetten" naar de nieuwe situatie. Duizeligheid snel verdwenen. St[lees meer...]ille reflux ook weg!
13-01-2016

Reflux

De bijsluiter in briefvorm van de apotheek vermeldde alleen rugklachten en buikpijn. Ik ervoer langzamerhand algehele malaise, diepe depressie met levenseindangst. Ik had geen fut meer en het leven leek meer een opgave dan een feest. Toen ik nieuwe doosjes haalde, van een andere fabriek, zag ik op de bijsluiter dat ik zo'n beetje de hele lijst met ernstige bijwerkingen had[lees meer...]. Inmiddels was mij al sertraline voorgeschreven die uiterst snel resultaat boekte, en dat vond ik vreemd. Uiteindelijk besloot ik om gaviscon te kopen en de rabeprazol te laten staan. Met rasse schreden begon ik op te knappen, hoewel ik van die paar weken pillen slikken nog steeds uitgeput ben.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum