Ervaringen met Bocasan

Tandvleesontsteking (14 meningen)
Kiespijn (3 meningen)

15-12-2010 | Vrouw
Tandvleesontsteking
Bocasan was een ideaal produkt maar is plotseling uit de handel genomen. Er zijn vervangers maar lang niet zo gebruiksvriendelijk. Een fles die na opening beperkt houdbaar is, is niet geschikt om op vakantie mee te nemen bijvoorbeeld. Zakjes die je zelf met warm water kunt oplossen is fijn om een paar mee te nemen.

21-11-2010 | Vrouw
Ontstoken tandvlees
Bocasan help geweldig tegen ontstoken tandvlees.Na drie dagen zijn de klachten over. Helaas uit de handel genomen!

16-06-2010 | Vrouw
Last van ontstoken tandvlees
helpt erg goed was zo te verkrijgen bij apotheek of droist,onschuldig middel wat nu blijkt uit de handel genomen te zijn zonder dat er een goed ander alternatief voor is de andere spoelvloeistoffen zijn in flessen die door bacteriegroei snel besmet kunnen raken daarom wil ik zoiets niet gebruiken,en vind ik het raar dat bocasan uit de handel is

17-05-2010 | Vrouw
natriumperboraat
Voorkomen ontsteking tanden/tandvlees na behandeling
Vraag: waarom wordt het niet meer in de winkels verkocht, evenmin als in de apotheken. E.e.a. werd duidelijk in weekend na Hemelvaartsdag.

05-05-2010 | Vrouw
natriumperboraat
Tandvlees problemen na eten van zuurtjes

14-08-2009 | Vrouw
Keelpijn, kiespijn
Ik had pijn in mijn keel eerst licht acherin meer links dan rechts. Dag erna kon ik mijn mond niet goed meer open doen en slikken was echt vrij pijnlijk. Mijn zusje is tandarts en die heb ik gebeld. Ze zei dat het hoogstwaarschijnlijk van verstandskies kwam. Proberen goed te spoelen met waterstofperoxide of bocasan.. dat had ik nog in kast dus ben dat gaan doen na tandenpo[lees meer...]etsen. Na 3 dagen was het eigenlijk over. Het prikkelde wel in mijn mond op die plek juist waar de pijn zat.. gaf mij het gevoel dat het werkte.. sja vreemd, maar had het idee dat het direct al goed ontsmette. Pijn en klachten zijn weg. Geen ontsteking geworden. Dus ik ben erg blij en als ik weer iets voel in mijn mond pak ik gewoon weer een sachetje Bocasan.. Ben 8 maanden zwanger trouwens en mocht het gewoon gebruiken.

13-07-2011 | Man | 21
Tandvleesontsteking
Het middel was als enige direct effectief. Bij tandvleesontstekingen na het poetsen even oplossen en spoelen en je voelt direct verzachting. De volgende ochtend al bijna alles weg. Het had een hele neutrale smaak tijdens het spoelen, handig in gebruik en was zeer gemakkelijk mee te nemen naar werk en op vakantie. Het maakte altijd deel uit van de EHBO-doos. Het medicijn be[lees meer...]hoort tot een selecte groep medicijnen zonder bijwerkingen. Geen medicijn kan tippen aan Bocasan. Nu het weg is, blijkt er geen alternatief te zijn. Alles is vloeibaar, ongemakkelijk en minder werkzaam. Nu er een gat in de markt ligt hoop ik snel op een goede vervanger!

01-06-2011 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking of kiespijn
bocasan was een super middel werkte heel goed en makkelijk mee te nemen. ik gebruikte het altijd als ik last van kiespijn of tandvleesontsteking had en was er dan ook zo weer vanaf echt jammer dat je het niet meer kunt halen

02-10-2021 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Bocasan werkte altijd goed tegen problemen in de mond zoals tandvleesontsteking en aften. Bikosan is een goede vervanger. De korrel us iets grover, waardoor deze iets moeilijker oplost, maar de werking is precies hetzelfde

22-01-2013 | Man | 36
natriumperboraat
Helaas uit de handel, hoe kunnen ze. Laat hun maar even met de blaasjes in de mond lopen. dan hebben ze vast zelf nog wel wat liggen. Bocasan, ik zal altijd aan je blijven denken.

27-10-2020 | Vrouw | 39
natriumperboraat (10)
Tandvleesontsteking
Op internet heb ik een alternatief voor Bocasan gevonden: Bikosan. Eenvoudig en redelijk goedkoop te bestellen bij een Nederlandse internetapotheek. Het lijkt hetzelfde qua samenstelling en werking. Ook net als het oude product oplossen in een beetje heet water.

08-02-2012 | Vrouw | 42
Kiespijn
Mijn tandvlees is vaak ontstoken daarnaast zijn er bij mij een aantal kiezen getrokken voor het plaatsen van implantaten, in die periodes gebruikte ik altijd Bocasan.Ook heb ik een brug van 3 kiezen waar het tandvlees vaak pijnlijk is en ook dan gebruikte ik Bocasan.In januari 2010 was mijn mond weer eens helemaal ontstoken en was ik door mijn voorraadje heen maar plots wa[lees meer...]s het nergens meer te krijgen,heel vervelend.Inmiddels heb ik alle alternatieven al geprbeerd maar niets is zo effectief en handig in gebruik als Bocasan.

04-09-2012 | Man | 44
natriumperboraat
was heel goed middel, jammer dat het niet meer te krijgen is, maar nu heb ik een alternatief gevonden : bikosan

20-03-2012 | Vrouw | 45
natriumperboraat
Persoonlijk vind ik het vreselijk wezenloos dat ze elke keer medicijnen, preparaten ed dergelijke die goed werken zomaar uit de handel nemen. waar is dan onze politieke partijen of hebbend ie er nooit geen last van? Bocasan is een zeer goed werkend middel waar menig mens al heel veel baat bij heeft. nu kan je gaan spoelen met weet ik veel wat OOK nog eens niet helpt [lees meer...]en wat extreem duurder is. Godzijdank heb ik nog een paar zakjes pffffft. (Red; mening ingekort tot gebruikerservaring.)

26-10-2012 | Vrouw | 46
natriumperboraat
Vaak ontstoken tandvlees, na paar keer te hebben gespoeld met bocasan is het weg. Zeer jammer dat nu uit de handel is. Verschillende mondspoeling geprobeerd maar bocasan is toch de beste. Vandaag bikosan bestelt, ik ben benieuwd. Over een poosje laat ik jullie weten of het inderdaad even goed werkt als bocasan.

31-05-2020 | Vrouw | 47
natriumperboraat
Trekken van tand of kies
Bocasan was een goed en gebruiksvriendelijk product. Jammer dat het niet meer wordt gemaakt. Er is wel een drogist of apotheek die een vergelijkbaar product maakt en verkoopt, bikasan.