Superol

Keelpijn (18 meningen)
Aften (3 meningen)

26-03-2020

Keelontsteking

Superol begon ooit als pilletjes om te gorgelen. Maar die kun je tientallen jaren bewaren, dus de fabrikant stapte over naar (slecht werkende) zuigtabletten. Superol (pillen/poeder) is multifunctioneel. Werkt voor keelpijn, maar kan ook wonden ontsmetten.. Bij beginnende keelontsteking dien je dit te gebruiken Dit heb ik gemiddeld 2/3 keer per jaar, en als ik niets[lees meer...] doe, heb ik een antibiotica nodig. Ik merk dat als ik gorgel met superolpoeder (vroeger waren dit pilletjes), dat ik er met 3 dagen compleet vanaf ben. Dit is vaak net het verschil tussen wel/geen antibiotica nodig hebben. Ze zouden dit goedkoop moeten maken, en in de basisverzekering stoppen. Scheelt bergen met antibiotica gebruik.
18-01-2020

Keelpijn

Bij ons thuis, vroeger (1960), werd dit al gebruikt bij beginnende keelpijn; tabletjes die in water werden opgelost. Heb ze altijd in huis gehad totdat het middel uit de verkoop werd gehaald. Tot mn grote opluchting is het in poedervorm gewoon online in NL verkrijgbaar. Het is zeer effectief bij keelpijn, meer dan welk zuigtablet ook. Niet gebruiken tijdens zwangerschap [lees meer...]en borstvoeding.
08-01-2020

Keelpijn

Bij de eerste verschijnselen van een beginnende keelpijn gelijk een mespunt Superol Poeder oplossen in een glas warm water en een slok nemen en achter in de keel gorgelen. Een paar keer per dag en binnen 2 dagen is je keelpijn verdwenen. Het heeft, zoals velen al schrijven, een vieze smaak. Het effect is echt super. Zeer aan te bevelen.
07-10-2019

Keelontsteking

Werkt prima bij eerste tekenen van keelpijn meteen een mespuntje oplossen in water en ‘gorgelen’. De tabletjes zijn niet meer te koop ik bestel het inmiddels al jaren bij de enige drogist die het volgens mij nog zelf maakt. In Leiden.
30-09-2019

Keelpijn

Kunt u mij ook meedelen waar ik het kan kopen? Ik kan het nergens meer vinden. Ook ik zweer bij Superol tabletten. Ben naarstig op zoek
18-09-2019

Keelpijn

Vanmorgen wakker geworden met keelpijn, vooral bij het slikken. Dat is voor mij altijd het begin van ernstige verkoudheid en/of griep. Gelukkig herinnerde ik me het buisje Superol tabletjes dat ik nog had. TIEN jaar voorbij de gebruiksdatum maar ik heb 't toch maar gebruikt. Oplossen in warm water (zéér slecht oplosbaar), en langdurig gorgelen. Binnen enkele uren was d[lees meer...]e keelpijn weg. Ooit heb ik geprobeerd een nieuw buisje te kopen maar de drogist vertelde mij dat het medicijn allang verboden was ! Vandaar dat ik heel erg zuinig ben op de weinige overgebleven tabletjes. P.S. Zojuist ontdekte ik dat Superol wel degelijk nog steeds verkrijgbaar is !
08-04-2019

Keelpijn

Voor mij is het echt een wondermiddel. Bij opkomende keelpijn of verkoudheid gorgel ik ermee (zo diep mogelijk in de keel laten komen) en ontsmet na het snuiten mijn neusgaten. Binnen 2 dagen is elk beginnend probleem verdwenen. Het smaakt walgelijk, maar werkt fantastisch!
09-03-2019

Keelpijn

Bij mij begint verkoudheid altijd met een keelonsteking. Een paar maanden gelden heb ik het nog gehad en ben er flink ziek van geweest. Eergisteren kreeg ik weer last van keelpijn. “Daar gaan we weer....(zucht)” dacht ik.. Ik herinnerde me dat mijn moeder mij vroeger in zulke gevallen mij met surperol liet gorgelen. Gelukkig had ik het nog (erg oud: tabletjes te oplossen [lees meer...]in water) in de medicijnla liggen. Toch maar eens proberen.... 3x keer per dag gegorgeld en na twee dagen is de keelpijn over. Enige nadeel is dat het vies smaakt, het bijt in de keel. Maar dat vind ik niet erg. Dus volgens mij werkt dit goed.
07-12-2018

Keelpijn

Op maandagavond laat voelde ik dat ik grieperig werd (of snipverkouden): koorts, stijve spieren, zere gewrichten, loopneus, zware oogleden, keelpijn en algehele lamlendigheid. "O, jee, dat gaat een week duren", dacht ik. Op dinsdagochtend meteen begonnen mijn keel te ontsmetten door te gorgelen met een mespunt Superol in een glas water. Die dag drie keer gedaan en de hele [lees meer...]dag slap en met koorts in bed gehangen. De tweede dag 's morgens nog tweemaal gegorgeld en in de loop van de dag verdwenen de symptomen en was mijn temperatuur weer normaal. Mijns inziens heb ik door te gorgelen met Superol de verspreiding van de infectie vanuit de keelholte weten te voorkomen. Aan het eind van de woensdag was ik weer zo fit als een hoentje. Niks week ziek... In anderhalve dag was de infectie mijn lijf uit gejaagd. Superol is héél smerig en ook héél werkzaam! Topspul. Verkrijgbaar in het buitenland en bij apotheek (poeder).
21-03-2017

Keelpijn

Met name effectief bij beginnende keelpijn. Direct gorgelen voorkomt in meeste gevallen ellende. Ben nogal van het experimenteren, dus door zout water gemengd bij hevige neusverkoudheid en dat ingesnoven. Niet weg maar wel enorm verminderd, van verstopt naar nauwelijks loopneus. Opgelost en als inhalatiespray bij slijmhoest ook geprobeerd, geen resultaat voor zover ik wee[lees meer...]t. Helaas voorkomt de smaak dat gezinsleden er ook snel naar grijpen...gevolg onnodige keelpijn. Schandalig dat zo'n goed werkend middel eruit ligt door hoge toelatingskosten, zuigtabletten waren echt heel goed, nu blijft het behelpen met gorgelen.
07-02-2017

Keelpijn

Superol moet je gorgelen en daarna uitspugen, smaakt vies maar werkt super.
03-05-2016

Keelpijn

Bij beginnende keelpijn direct gorgelen, mespunt in glaasje water, (oplossen in beetje heet water, dan koud erbij) kreeg maandagavond hevige keelpijn, slikken erg pijnlijk. Gegorgeld ca. 22.00 uur, om 03 en 06 uur weer. Dinsdagochtend was de keelpijn grotendeels weg
27-08-2015

Aften

Laatste maanden regelmatig aften; huisarts schreef medicatie voor maar die werkte niet, ik moest geduld hebben. Op advies van collega Superol gekocht: snel resultaat, alleen nog niet definitief.. Veel beter dan reguliere medicatie.
11-01-2015

Aften

Ik ben intussen 78 jaar oud en heb al aften vanaf mijn vroege jeugd. Sinds ik Superol gebruik in opgeloste vorm, ben ik binnen drie dagen van die vervelende ontstekingen af. Tegenwoordig kun je poeder online bij Bik bestellen. Wat een uitkomst!
04-01-2015

Aften

Na wat gegoogle blijken de gele tabletjes in veel andere landen nog wel verkrijgbaar onder de naam NeoChinosol (alleen om de mondholte te ontsmetten - gorgelen).
28-08-2014

Keelpijn

Ik ken het product superrol al heel lang en nam het om te gorgelen bij keelpijn maar ook bij kiespijn.. nu heb ik mijn ellebogen erg ruw/ pijnlijk sinds 2 dagen dep ik de ellebogen met oplossing superrol en het is weg. ben super tevreden gelukkig dat superrol te krijgen is bij Bik en Bik apotheek

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (493) - Antibiotica - penicillines breedspectrum