Superol

Keelpijn (14 meningen)
Aften (3 meningen)

08-04-2019

Keelpijn

Voor mij is het echt een wondermiddel. Bij opkomende keelpijn of verkoudheid gorgel ik ermee (zo diep mogelijk in de keel laten komen) en ontsmet na het snuiten mijn neusgaten. Binnen 2 dagen is elk beginnend probleem verdwenen. Het smaakt walgelijk, maar werkt fantastisch!
09-03-2019

Keelpijn

Bij mij begint verkoudheid altijd met een keelonsteking. Een paar maanden gelden heb ik het nog gehad en ben er flink ziek van geweest. Eergisteren kreeg ik weer last van keelpijn. “Daar gaan we weer....(zucht)” dacht ik.. Ik herinnerde me dat mijn moeder mij vroeger in zulke gevallen mij met surperol liet gorgelen. Gelukkig had ik het nog (erg oud: tabletjes te oplossen [lees meer...]in water) in de medicijnla liggen. Toch maar eens proberen.... 3x keer per dag gegorgeld en na twee dagen is de keelpijn over. Enige nadeel is dat het vies smaakt, het bijt in de keel. Maar dat vind ik niet erg. Dus volgens mij werkt dit goed.
07-12-2018

Keelpijn

Op maandagavond laat voelde ik dat ik grieperig werd (of snipverkouden): koorts, stijve spieren, zere gewrichten, loopneus, zware oogleden, keelpijn en algehele lamlendigheid. "O, jee, dat gaat een week duren", dacht ik. Op dinsdagochtend meteen begonnen mijn keel te ontsmetten door te gorgelen met een mespunt Superol in een glas water. Die dag drie keer gedaan en de hele [lees meer...]dag slap en met koorts in bed gehangen. De tweede dag 's morgens nog tweemaal gegorgeld en in de loop van de dag verdwenen de symptomen en was mijn temperatuur weer normaal. Mijns inziens heb ik door te gorgelen met Superol de verspreiding van de infectie vanuit de keelholte weten te voorkomen. Aan het eind van de woensdag was ik weer zo fit als een hoentje. Niks week ziek... In anderhalve dag was de infectie mijn lijf uit gejaagd. Superol is héél smerig en ook héél werkzaam! Topspul. Verkrijgbaar in het buitenland en bij apotheek (poeder).
21-03-2017

Keelpijn

Met name effectief bij beginnende keelpijn. Direct gorgelen voorkomt in meeste gevallen ellende. Ben nogal van het experimenteren, dus door zout water gemengd bij hevige neusverkoudheid en dat ingesnoven. Niet weg maar wel enorm verminderd, van verstopt naar nauwelijks loopneus. Opgelost en als inhalatiespray bij slijmhoest ook geprobeerd, geen resultaat voor zover ik wee[lees meer...]t. Helaas voorkomt de smaak dat gezinsleden er ook snel naar grijpen...gevolg onnodige keelpijn. Schandalig dat zo'n goed werkend middel eruit ligt door hoge toelatingskosten, zuigtabletten waren echt heel goed, nu blijft het behelpen met gorgelen.
07-02-2017

Keelpijn

Superol moet je gorgelen en daarna uitspugen, smaakt vies maar werkt super.
03-05-2016

Keelpijn

Bij beginnende keelpijn direct gorgelen, mespunt in glaasje water, (oplossen in beetje heet water, dan koud erbij) kreeg maandagavond hevige keelpijn, slikken erg pijnlijk. Gegorgeld ca. 22.00 uur, om 03 en 06 uur weer. Dinsdagochtend was de keelpijn grotendeels weg
27-08-2015

Aften

Laatste maanden regelmatig aften; huisarts schreef medicatie voor maar die werkte niet, ik moest geduld hebben. Op advies van collega Superol gekocht: snel resultaat, alleen nog niet definitief.. Veel beter dan reguliere medicatie.
11-01-2015

Aften

Ik ben intussen 78 jaar oud en heb al aften vanaf mijn vroege jeugd. Sinds ik Superol gebruik in opgeloste vorm, ben ik binnen drie dagen van die vervelende ontstekingen af. Tegenwoordig kun je poeder online bij Bik bestellen. Wat een uitkomst!
04-01-2015

Aften

Na wat gegoogle blijken de gele tabletjes in veel andere landen nog wel verkrijgbaar onder de naam NeoChinosol (alleen om de mondholte te ontsmetten - gorgelen).
28-08-2014

Keelpijn

Ik ken het product superrol al heel lang en nam het om te gorgelen bij keelpijn maar ook bij kiespijn.. nu heb ik mijn ellebogen erg ruw/ pijnlijk sinds 2 dagen dep ik de ellebogen met oplossing superrol en het is weg. ben super tevreden gelukkig dat superrol te krijgen is bij Bik en Bik apotheek
11-02-2013

Superol (oxychinoline)

Ontsmetten in het algemeen, wondjes, keelpijn, zweren, etc Ook hier hebben de HEAO'ers weer toegeslagen. Dus iets wat werkte is verziekt. weet je wel wat dat kost!!!!?
10-12-2012

Keelontsteking

Had hevige keelontsteking. Dit gebeurd eens in de 2 of 3 jaar. Sind mijn jeugd gebruik ik dit middel en ben zeer tevreden.....Na enkele dagen was het over. Heb een pijnstiller erbij gebruikt.
05-12-2012

Keelpijn

Via mijn vader gebruik ik al sinds mijn jeugd dit medicijn / gorgel-ontsmettingsmiddel. Ben zo super blij dat het nog steeds te verkrijgen is bij Bik en Bik te Haarlem. Echt gewoon super. Eerlijk is eerlijk, de smaak is dramatisch maar het werkt echt en daar gaat het toch om.
22-06-2012

Kiespijn

Ik had pijnlijk tandvlees, 6 maanden na een wortelkanaalbehandeling. Samen met een kuurtje peniciline en spoelen 2 x daags na het poetsen is mijn klacht zo goed als verdwenen reeds na twee dagen. Ik ga nog even door met de kuur en spoel nog 1x per dag, tot het helemaal genezen is.,
01-02-2012

Keelontsteking

hallo goed nieuws voor alle trouwe Superol fans, het is tegenwoordig in poedervorm te verkrijgen, oa bij Bik & Bik drogisterijen (online verkoper) dit schijnt makkelijker te zijn voor degenen die het gebruiken om te gorgelen, maar het belangrijkste is het is er dus nog. Wellicht dat er ook nog verkooppunten zijn die de bekende buisjes hebben Ik hoop dat deze info bruik[lees meer...]baar was
13-01-2012

Allergie