Ervaringen met Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf

Chlooramfenicol Oogdruppe...

Oogontsteking (35 meningen)

02-07-2017 | Vrouw | 63
Oogontsteking
Mijn linkeroog was ontstoken, zag er erg rood uit traande en irriteerde, rechts een beetje. Mijn huisarts schreef mij Chlooramfenicol 10 mg/g voor en ik ben op dezelfde dag (vrijdag) nog begonnen met het aanbrengen van de oogzalf in beide ogen, 3x. Dat brandde en het duurde lang voordat dat minder werd. De volgende ochtend zag ik dat mijn bovenste oogleden iets dikker ware[lees meer...]n maar ik heb die dag het medicijn 2x aangebracht. De branderigheid werd erger en mijn ogen bleven rood en het leek erop dat de oogleden nog dikker werden. Ik bleef ook meestentijds wazig zien en ik kon mijn ogen niet goed openhouden. De dag daarna schrok ik toen ik 's morgens in de spiegel keek, zo dik waren mijn oogleden, boven en onder. Ik heb besloten het medicijn niet meer aan te brengen maar maandag eerst de huisarts te bellen. Ondertussen doet het nog steeds pijn en moet ik regelmatig een aantal minuten met mijn ogen dicht gaan zitten om dat te kalmeren. Dit medicijn is voor mij zeker geen aanrader.

13-04-2017 | Man | 36
chlooramfenicol (5mg/ml)
Oogontsteking
Stekende pijn en brandend slecht zicht. Ik ging door een hel, nooit meer.

04-01-2017 | Vrouw | 39
chlooramfenicol (4mg/ml)
Oogontsteking
De naam van de fabrikant is: Théa. Mijn bijwerkingen: zware benen, slechte bloedsomloop in de onderbenen.

05-09-2016 | Vrouw | 23
Oogontsteking
De zalf deed niets. Sterker nog, de klachten werden als maar erger!

01-06-2016 | Man | 64

20-05-2016 | Man | 35
Oogontsteking
Ik vind dit troep, ik heb dagen niks gedaan. Mijn zicht ging achteruit en ik had alleen maar helse pijn. Let op wat U gebruikt voor u er aan begint.

02-09-2015 | Vrouw | 50
Oogontsteking
Ogen branden vuurrood en heel pijnlijk ook zag ik steeds slechter. Daarop doorverwezen naar de oogarts die deze zalf en een lotion voorschreef. Na het aanbrengen zag ik bijna niks en het zicht werd steeds slechter. Nu is de huid rondom mijn ogen helemaal opgezwollen en het advies werd :Direct te stoppen en schoonmaken met gekookt water . Troep is het wat hij voorgeschreve[lees meer...]n heeft.

05-03-2015 | Man | 57
chlooramfenicol (5mg/ml)
Oogontsteking
Na een paar dagen leek het oog te vebeteren, maar helaas te vroeg gejuicht. 2 weken later opnieuw naar de huisarts. Zelfde middel gekregen en zelfde resultaat. Even beter eb daarna opnieuw kloppend, rood pijnlijk oog. Intussen ook nog vreselijke huiduitslag gekregen (soort herpesachtige aandoening). Is dit een bijwerking? Nu opnieuw naar de huisarts ivm deze bizarre huidui[lees meer...]tslag.

24-04-2012 | Man | 74
Auto-immuunziekte
Jammer maar dit middel is mijn middel niet. Na een paar dagen worden de klachten ernstiger. Het liefst houd ik mijn ogen dicht. Een ramp voor een lezer als ik ben. Ik stop er mee. Ik vind dit middel erger dan de kwaal. Misschien is het conserveringsmiddel de oorzaak? Wel vervelend want de klachten zijn vervelend: minder scherp zien, branderige ogen die erg rood zien.

19-07-2011 | Man | 28
chlooramfenicol
Ontsteking van talgklier in ooglid
gebruik de zalf nu 6 dagen en de kwaal wordt alleen maar erger, hopelijk is het snel voorbij

09-02-2011 | Vrouw | 36
Oognfectie
Tijdens het oogdruppelen moet je je traanbuis dichthouden 1 minuut alles gedaan zoals het hoort, ik kreeg hevige keelpijn, dikke slijm en tong. Heb heel veel pijn en me ogen zijn zo rood en gevoelig dat ik het echt afraad om dit spul te gebruiken. Mijn keelholte is helemaal opgezet, leef nu even op parcetamol om de pijn te verzachten. Wanneer dit over is ??

03-09-2010 | Vrouw
Ontstoken oog door allergie
Het oog zelf valt mee maar er om heen is het branderig en rood ziet er niet uit. Nee dit is niet het juiste medicijn voor mij.

27-07-2010 | Vrouw
Toepassing na oogoperatie
Na eenmalige toepassing in de verkoeverkamer (dat enorme pijn en branderigheid veroorzaakt) anafylactische shock. Bleek veroorzaakt te worden door conserverings-middel. Vreselijke ervaring. Nu, 7 maanden later, zijn mijn ogen nog altijd superge-irriteerd. Weet niet of dit ooit nog voorbijgaat.

04-02-2010 | Vrouw
Ooginfectie
Ik heb het een week gebruikt voor een heftige bacteriele ooginfectie. Geen enkel effect opgemerkt, het oog werd zelfs erger en de infectie sloeg over naar het andere oog. Prettige wedstrijd dus.

27-05-2009 | Vrouw
Gruis in ogen
Deze druppels zijn enorm lastig aan te brengen en werken voor geen meter voor mijn geirriteerde ogen. Het gevoel dat er iets in de ogen zit, blijft. Volgens mij schrijven ze dit aan iedereen voor, onder het mom van 'droge ogen.'

19-02-2021 | Man | 70
Oogontsteking
Omdat het medicijn (de oogzalf met anibiotica) na 7 dagen alleen maar irritatie en wazig zicht opleverde ben ik in overleg met de oogarts gestopt met het gebruik van het medicijn. Nu maar afwachten of er hetstel optreed.