Ervaringen met Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf

chlooramfenicol

Oogontsteking (35 meningen)

22-08-2023 | Vrouw | 54
Oogontsteking
Deze zalf van Ursapharm van de huisarts gekregen vanwege een ontsteking van de ooglidrand door verstopt talgkliertje. Na 2 keer gebruiken gestopt. Ik kreeg ernstige pijn/steken in mijn oog. Oogrand werd rood en dik. Mijn oog helemaal waterig. Vreselijk! Beter is om het ooglid regelmatig te verwarmen met warme compressen en warme natte washandjes.

28-06-2023 | Vrouw | 66
chlooramfenicol (5mg/ml)
Oogontsteking
Ik had gel gekregen voor ontsteking van ooglid. Na eerste gebruik werd het alleen maar erger. Op advies van dokter en apotheek nog 1 dag langer gebruikt maar nu is het nog erger geworden. Pijn en irritatie in mijn oog en ooglid nog veel dikker en roder geworden.Ik ben er nu mee gestopt. Middel is erger dan de kwaal.

26-05-2021 | Man | 59
Oogontsteking
Ontsteking van linkeroog en mindere mate rechter oog. Waarschijnlijk door combi van hard computerwerk met slechte leesbril en bacteriele infectie door corona-handontsmettingsmiddel uit het flesje dat bij een winkelingang staat of zonnebrand. Zonder handen te wassen met vingers in mijn ogen gezeten.

11-05-2021 | Vrouw | 52
Orgaantransplantatie
Nieuw hoornvlies, recept ingeleverd bij apotheek AMC - > chlooramfenicol Teva geen probleem, prima gebruik geen last. Lokale apotheek had alleen andere chlooramfenicol URSAPHARM. Gevolg mega pijnlijk oog, veel filamentjes, meteen door spoedpoli, nieuw recept ingeleverd bij apotheek AMC - > chlooramfenicol Tevs, geen last. Later met recept naar lokale apotheek weer URSAPH[lees meer...]ARM en na paar dagen mega pijnlijk oog, steken, filamentjes en bak ellende. Doorgestuurd naar spoedpoli nu trafloxal, Teva was niet meer op voorraad Apotheek amc Ik ben dus allergisch voor conserveermiddelen URSAPHARM. Wolvet en chlooramfenicol zit ook in Teva.

12-04-2021 | Vrouw | 53
chlooramfenicol (10mg/g)
Binnen enkele dagen toenemende irritatie, pijn, wazig zien en zwelling van het oog, gevold door herpes achtige uitslag en galbulten rond het oog.

05-04-2021 | Vrouw | 21
chlooramfenicol (10mg/g)
Kleine beschadiging aan mijn hoornvlies, dit gekregen van de huisarts. Eerste dag twee maal gebruikt, werd snachts wakker met een super opgezwollen oog die ik amper kon openen en mijn zicht was heel wazig. Pijn was ondragelijk, steken in mijn oog en hoofdpijn die erbij kwam, niet kunnen slapen. Ik dacht eerst dat het van de beschadiging kwam. Toen het de volgende ochtend [lees meer...]een stuk beter ging was ik opgelucht. Toen deed ik weer de zalf aanbrengen en zwol mijn oog weer precies zo hard op als die avond en kwamen alle klachten in een keer terug, dit was voor mij het teken dat het ligt aan de zalf. Nooit meer voor mij, ik stop meteen!

24-01-2021 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
oogzalf: 4x moest ik dit aanbrengen van de huisarts, kreeg eerst wat last van prikkelende en branderige ogen en dit bleef aanhouden tot einde gebruik. In het latere stadium van gebruik kreeg ik pas een bittere/chloorsmaak waardoor ik ook een gevoeliger geïrriteerde keel kreeg, ook in de neus drong het chloor door en kreeg ik wat irritatie bovenin. Even een kortstondige [lees meer...]verergering van mijn al bestaande hoofdpijn van de ontsteking. Gebruiksgemak: wat lastig aanbrengen, steeds handen gewassen maar ook met een wattenschijfje mijn ogen eerst schoongemaakt met water omdat er toch wat zalf achterbleef in het oog. - m.a.w. dit middel toch maar niet weer gebruiken want helemaal weg is het nog niet, wel wat minder maar iets teveel bijwerkingen voor mij.

09-06-2020 | Vrouw | 30
Oogontsteking
Ivm rechter oog ontsteking deze zalf voorgeschreven gekregen. 4x1maal daags aanbrengen. Rechter oog goed genezen. Ik moet zeggen, het is wel agtessief spul. Ontsteking is overgeslagen maar het linker oog..ik gebruik de zalf weer, maar ervaar extreme vermoeidheid. Ik zal in het vervolg ondanks de effectiviteit liever een ander middel gebruiken. Het is en blijft troep.

03-03-2020 | Vrouw | 26
Oogontsteking
Ik heb gisteren dit medicijn van de huisarts gekregen, mijn linkeroog was licht ontstoken en deze crème zou snel en goed helpen. Ik heb het gisteren avond 1 keer gebruikt en werd wakker met een veel erger geiriteerd roder oog. Voor mij is dit medicijn geen aanrader, bij mij is het alleen maar erger geworden en na het lezen van de andere reacties sluit ik me helemaal aan b[lees meer...]ij zeer ontevreden.

02-12-2018 | Man | 62
Bacteriële infectie
Oogzalf voorgeschreven gekregen na infectie. Lastig aan te brengen. Tijdens gebruik weinig bijwerkingen (kortstondig wazig zien). Na twee / drie dagen infectie verdwenen. Volgens gebruiksaanwijzing nog twee dagen extra gebruikt. Sinds staken gebruik snel ge-irriteerde ogen. Duurt nu al bijna drie weken. Kortom middel effectief tegen infecties, maar zeer vervelende bijwe[lees meer...]rkingen achteraf.

12-10-2018 | Vrouw | 53
chlooramfenicol (5mg/ml)
Oogontsteking
Ik gebruik de druppels nu 2 dagen en naar mijn idee wordt het erger. Had eerst geen pijn, wel rood en beetje opgezet. De laatste 2 nog steeds. Inmiddels staat er weer een afspraak bij de huisarts. Nu ook last van hoofdpijn erbij.

25-08-2018 | Man | 67
chlooramfenicol (10mg/g)
Agressieve troep die mijn oogontsteking snel verhielp MAAR het liep in de nacht uit mijn oog en nu heb ik onder mijn oog een plek van ongeveer 1 cm breed en 2 centimeter lang waarop een korst zit met de kleur van het middel . Het lijkt wel of de chloor-troep mijn huid daar heeft weggevreten. Echt verschrikkelijk als dat niet geneest.

11-03-2018 | Man | 37
chlooramfenicol (10mg/g)
Preventief Na verwijdering staalsplinter Binnen 2!dagen is het hard achteruit gegaan met mijn oog het werkt hartstikke rood gewoon echt pijn te doen Het werd steeds erger en irriteerden uiteindelijk uitgespoeld toen verdwenen de klachten al meteen Niet gebruiken dit is goedkope rommel Je kunt net zo goed zout in je oog smeren dat ontsmet ook ha ha

06-01-2018 | Vrouw | 43
Oogontsteking
Had al een week last van een rood en pijnlijk oog afgelopen donderdag naar de huisarts geweest keek even en schreef chlooramfenicol voor het is nu zaterdag en geen verbetering wordt alleen maar erger oog veel roder hoofdpijn aan 1 kant wazig zien de hele dag pijn in het oog dus ik gebruik het niet meer maandag maar even terug naar de huisarts

19-11-2017 | Man | 30
chlooramfenicol (10mg/g)
Ik had een staalsplinter in mijn oog gekregen, deze is bij de huisartsenpost verwijderd. Om ontstekingen te voorkomen heb ik deze oogzalf gekregen. Ik krijg er ernstige zwelling van, een stekende pijn en branderig oog. Ik stop met dit medicijn!

20-08-2017 | Vrouw | 58
chlooramfenicol (4mg/ml)
Oogontsteking
Bij mij helpt het niet. Ik gebruik de druppels nu 6 dagen en geen verbetering. Het wordt alleen maar erger.