Ervaringen met Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf

Chlooramfenicol Oogdruppe...

Oogontsteking (35 meningen)

11-01-2018 | Vrouw | 42
Oogontsteking
Gebruik Chlooramfenicol oogdruppels (4× p/dg) en zalf (1× p/dg) nu al 4 dagen echter zonder succes. Alleen maar verergering van de klachten en de nodige bijwerkingen oa hoofdpijn, rood pijnlijk oog, pijn in benen als bovenrug. Deze medicatie heeft een averechtse werking dus ik stop ermee en maar weer eens naar de huisarts.

21-12-2017 | Vrouw | 24
chlooramfenicol (5mg/ml)
Weet waar je aan begint, het voelt alsof je 'chloor' in je eigen ogen druppelt.

05-09-2017 | Vrouw | 48
chlooramfenicol (4mg/ml)
Oogontsteking
Nav. ontstoken ooglid, waarvoor in verleden Fucithalmic 10 mg ooggel, geen bijwerkingen, middel niet leverbaar. Daarom chlooramfenicol 4mg, middel wordt afgeraden door oogartsen trouwens, middel werkt wel, maar met veel en gevaarlijke bijwerkingen. Ik houd op met gebruik. NB de fabrikant is firma Thea in België.

04-11-2015 | Vrouw | 56
Oogontsteking
Gebruik het nu voor de derde dag en mijn jukbeen en alles begint behoorlijk op te zwellen! Net huisarts gebeld, maar die is er vanmiddag niet dus morgen nog eens proberen..

08-04-2012 | Man | 63
chlooramfenicol
met een hevige conjunctivitis beiderzijds ha bezocht. Kreeg in eerste instantie chlooramfenicoldruppels 0.5 mgr 4 maal daags. Resultaat nihil toename van klachten. Op verzoek van mij in overleg ha overgegaan naar chlooramfenicolzalf. resultaat na 4 dagen nihil infectieklacht neemt weer toe. Maar weer terug naar ha mogelijk dat een kweek meer duidelijkheid brengt met e[lees meer...]en adequate therapie

10-03-2012 | Vrouw | 61
chlooramfenicol
Ik gebruik nu al 10 dagen chooramfenicol oogzalf van Ratiofarm in het linkeroog De ontsteking is wat rustiger geworden, maar blijft hardnekkig aanwezig. Ik vraag me af of het middel resistent is. Ik ben al 2x bij de huisarts geweest en moet dit blijven gebruiken, max 14 dg. Het zicht in mijn linkeroog is intussen minder geworden...geen idee of dit een bijwerking is of dat[lees meer...] het door de ontsteking komt.

01-02-2012 | Vrouw | 65
chlooramfenicol
Over de telefoon verteld dat ik een oogoperatie gehad heb(2 jaar geleden) een macula operatie en een nieuwe lens gekregen. Toch dit medicijn gekregen en een enorme jeuk aan mijn oog plus enige slaperigheid, was het gevolg. Vandaag door de eigen huisarts doorgestuurd naar de oogspecialist, omdat zij het erg tricky vond om wat te geven gezien het verleden.

27-11-2011 | Vrouw | 67
Ontstoken oogleden
- slecht zien - werd er erg slaperig van, de eerste dag ben ik 2x op de dag in slaap gevallen - de vermoeidheid is al die tijd gebleven, zolang ik het gebruikte. het in slaap vallen ging over

16-07-2022 | Vrouw | 55
Oogontsteking
Door langdurig gebruik allergisch geworden voor chlooramhenicol

28-09-2017 | Vrouw | 50
Oogontsteking
Eerst mijn oogontsteking behandeld met afgekookt water en 1 druppel babyshampoo. Dit was niet effectief. Nu bijna een week bezig met Chlooramfenicol. Linkeroog geneest beter dan rechteroog. Hoop op enige verbetering nog, anders terug naar huisarts. Had geen bijwerkingen.

14-08-2014 | Vrouw | 32
Oogontsteking
In december een hoornvliesontsteking gehad. Ging prima met deze zalf. Ondanks de ernst toch binnen een week beter. Vorige week echter weer hetzelfde liedje. Ernstige steken, rood, tranen...kortom weer een fikse ontsteking. De zalf hielp de eerste dagen prima, maar de ontsteking ging niet weg. Na 3 dagen gebruik werd de pijn zelfs zo heftig dat ik niet eens meer in het lich[lees meer...]t kon zitten. Toch doorgegaan. Sinds gisteravond op eigen initiatief tijdelijk gestopt met de zalf. Vanochtend zat het oog helemaal dichtgeplakt, maar toch de dosis van vanmorgen overgeslagen. Nu voelt het oog redelijk aan en tot nog toe geen steken. Ik blijf er dus even vanaf!

14-05-2017 | Man | 29
Oogontsteking
Ondanks dat de ontsteking oversloeg naar mijn andere oog ben ik verder gegaan met de behandeling. Zonder ernstige bijwerkingen een prettige geneesproces ondergaan binnen 1 week.

04-05-2017 | Man | 72
Oogontsteking
Rode en waterige ogen, veel pijn, erg opgezwollen bovenoogleden. Bij opstaan waren de wimpers dichtgeplakt. Huisarts schreef deze oogdruppels voor. Na 3 dagen trok alles geleidelijk weg nadat ik bijna de moed had opgegeven. De vierde dag geen pijn meer en geen opgezwollen oogleden. Nog een beetje rood en waterig. Heb er nu wel vertrouwen in dat de oogontsteking weg gaat

11-02-2012 | Man | 33
chlooramfenicol
Via een por in mijn oog door mijn 11 maanden oude zoontje een bacteriele ooginfectie opgelopen. 3x daags een sliertje chlooramfenicol oogzalf onder het onderste ooglid gelegd. De eerste 4 dagen merkte ik geen verschil, daarna verdween de infectie net zo snel als deze gekomen was. Het aanbrengen is wat ongemakkelijk, maar helpt mijn inziens prima.

06-10-2010 | Vrouw
Oogontsteking
mijn oogonsteking was zodanig erg dat ik er hoofdpijn van heb gekregen, mijn ogen zaten dicht geplakt bij het wakker worden en zelfs computeren was te vermoeiend. na de eerste keer de zalf te hebben gebruikt voelde ik al verlichting en de ochtend erna werd ik niet meer wakker met dichtgeplakte ogen:)

25-04-2019 | Vrouw | 57
Oogontsteking
Een oogontsteking door een verstopte talgklier. Het oog was rondom ernstig opgezwollen. De huisarts gaf ook antibiotica tabletten mee omdat ze dacht dat de ontsteking te heftig was maar ik wilde het toch lokaal proberen. Na 1 dag begon de vermindering al en nu na bijna 2 weken is het vrijwel verdwenen. Wel volhouden, 6x per dg op timer. De tabletten gelukkig niet nodig geh[lees meer...]ad.