Chlooramfenicol Oogdruppe...

Oogontsteking (33 meningen)

16-07-2022 | Vrouw | 55
Oogontsteking
Door langdurig gebruik allergisch geworden voor chlooramhenicol

04-11-2015 | Vrouw | 56
Oogontsteking
Gebruik het nu voor de derde dag en mijn jukbeen en alles begint behoorlijk op te zwellen! Net huisarts gebeld, maar die is er vanmiddag niet dus morgen nog eens proberen..

25-04-2019 | Vrouw | 57
Oogontsteking
Een oogontsteking door een verstopte talgklier. Het oog was rondom ernstig opgezwollen. De huisarts gaf ook antibiotica tabletten mee omdat ze dacht dat de ontsteking te heftig was maar ik wilde het toch lokaal proberen. Na 1 dag begon de vermindering al en nu na bijna 2 weken is het vrijwel verdwenen. Wel volhouden, 6x per dg op timer. De tabletten gelukkig niet nodig geh[lees meer...]ad.

05-03-2015 | Man | 57
Oogontsteking
Na een paar dagen leek het oog te vebeteren, maar helaas te vroeg gejuicht. 2 weken later opnieuw naar de huisarts. Zelfde middel gekregen en zelfde resultaat. Even beter eb daarna opnieuw kloppend, rood pijnlijk oog. Intussen ook nog vreselijke huiduitslag gekregen (soort herpesachtige aandoening). Is dit een bijwerking? Nu opnieuw naar de huisarts ivm deze bizarre huidui[lees meer...]tslag.

20-08-2017 | Vrouw | 58
chlooramfenicol (4mg/ml)
Oogontsteking
Bij mij helpt het niet. Ik gebruik de druppels nu 6 dagen en geen verbetering. Het wordt alleen maar erger.

26-05-2021 | Man | 59
Oogontsteking
Ontsteking van linkeroog en mindere mate rechter oog. Waarschijnlijk door combi van hard computerwerk met slechte leesbril en bacteriele infectie door corona-handontsmettingsmiddel uit het flesje dat bij een winkelingang staat of zonnebrand. Zonder handen te wassen met vingers in mijn ogen gezeten.

10-03-2012 | Vrouw | 61
chlooramfenicol
Ik gebruik nu al 10 dagen chooramfenicol oogzalf van Ratiofarm in het linkeroog De ontsteking is wat rustiger geworden, maar blijft hardnekkig aanwezig. Ik vraag me af of het middel resistent is. Ik ben al 2x bij de huisarts geweest en moet dit blijven gebruiken, max 14 dg. Het zicht in mijn linkeroog is intussen minder geworden...geen idee of dit een bijwerking is of dat[lees meer...] het door de ontsteking komt.

02-12-2018 | Man | 62
Bacteriële infectie
Oogzalf voorgeschreven gekregen na infectie. Lastig aan te brengen. Tijdens gebruik weinig bijwerkingen (kortstondig wazig zien). Na twee / drie dagen infectie verdwenen. Volgens gebruiksaanwijzing nog twee dagen extra gebruikt. Sinds staken gebruik snel ge-irriteerde ogen. Duurt nu al bijna drie weken. Kortom middel effectief tegen infecties, maar zeer vervelende bijwe[lees meer...]rkingen achteraf.

02-07-2017 | Vrouw | 63
Oogontsteking
Mijn linkeroog was ontstoken, zag er erg rood uit traande en irriteerde, rechts een beetje. Mijn huisarts schreef mij Chlooramfenicol 10 mg/g voor en ik ben op dezelfde dag (vrijdag) nog begonnen met het aanbrengen van de oogzalf in beide ogen, 3x. Dat brandde en het duurde lang voordat dat minder werd. De volgende ochtend zag ik dat mijn bovenste oogleden iets dikker ware[lees meer...]n maar ik heb die dag het medicijn 2x aangebracht. De branderigheid werd erger en mijn ogen bleven rood en het leek erop dat de oogleden nog dikker werden. Ik bleef ook meestentijds wazig zien en ik kon mijn ogen niet goed openhouden. De dag daarna schrok ik toen ik 's morgens in de spiegel keek, zo dik waren mijn oogleden, boven en onder. Ik heb besloten het medicijn niet meer aan te brengen maar maandag eerst de huisarts te bellen. Ondertussen doet het nog steeds pijn en moet ik regelmatig een aantal minuten met mijn ogen dicht gaan zitten om dat te kalmeren. Dit medicijn is voor mij zeker geen aanrader.

08-04-2012 | Man | 63
chlooramfenicol
met een hevige conjunctivitis beiderzijds ha bezocht. Kreeg in eerste instantie chlooramfenicoldruppels 0.5 mgr 4 maal daags. Resultaat nihil toename van klachten. Op verzoek van mij in overleg ha overgegaan naar chlooramfenicolzalf. resultaat na 4 dagen nihil infectieklacht neemt weer toe. Maar weer terug naar ha mogelijk dat een kweek meer duidelijkheid brengt met e[lees meer...]en adequate therapie

01-06-2016 | Man | 64

01-02-2012 | Vrouw | 65
chlooramfenicol
Over de telefoon verteld dat ik een oogoperatie gehad heb(2 jaar geleden) een macula operatie en een nieuwe lens gekregen. Toch dit medicijn gekregen en een enorme jeuk aan mijn oog plus enige slaperigheid, was het gevolg. Vandaag door de eigen huisarts doorgestuurd naar de oogspecialist, omdat zij het erg tricky vond om wat te geven gezien het verleden.

25-08-2018 | Man | 67
chlooramfenicol (10mg/g)
Agressieve troep die mijn oogontsteking snel verhielp MAAR het liep in de nacht uit mijn oog en nu heb ik onder mijn oog een plek van ongeveer 1 cm breed en 2 centimeter lang waarop een korst zit met de kleur van het middel . Het lijkt wel of de chloor-troep mijn huid daar heeft weggevreten. Echt verschrikkelijk als dat niet geneest.

27-11-2011 | Vrouw | 67
Ontstoken oogleden
- slecht zien - werd er erg slaperig van, de eerste dag ben ik 2x op de dag in slaap gevallen - de vermoeidheid is al die tijd gebleven, zolang ik het gebruikte. het in slaap vallen ging over

20-02-2011 | Man | 67
goed!

19-02-2021 | Man | 70
Oogontsteking
Omdat het medicijn (de oogzalf met anibiotica) na 7 dagen alleen maar irritatie en wazig zicht opleverde ben ik in overleg met de oogarts gestopt met het gebruik van het medicijn. Nu maar afwachten of er hetstel optreed.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum