Ervaringen met Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf

Oogontsteking (35 meningen)

13-04-2017 | Man | 36
chlooramfenicol (5mg/ml)
Oogontsteking
Stekende pijn en brandend slecht zicht. Ik ging door een hel, nooit meer.

09-02-2011 | Vrouw | 36
Oognfectie
Tijdens het oogdruppelen moet je je traanbuis dichthouden 1 minuut alles gedaan zoals het hoort, ik kreeg hevige keelpijn, dikke slijm en tong. Heb heel veel pijn en me ogen zijn zo rood en gevoelig dat ik het echt afraad om dit spul te gebruiken. Mijn keelholte is helemaal opgezet, leef nu even op parcetamol om de pijn te verzachten. Wanneer dit over is ??

20-05-2016 | Man | 35
Oogontsteking
Ik vind dit troep, ik heb dagen niks gedaan. Mijn zicht ging achteruit en ik had alleen maar helse pijn. Let op wat U gebruikt voor u er aan begint.

11-02-2012 | Man | 33
chlooramfenicol
Via een por in mijn oog door mijn 11 maanden oude zoontje een bacteriele ooginfectie opgelopen. 3x daags een sliertje chlooramfenicol oogzalf onder het onderste ooglid gelegd. De eerste 4 dagen merkte ik geen verschil, daarna verdween de infectie net zo snel als deze gekomen was. Het aanbrengen is wat ongemakkelijk, maar helpt mijn inziens prima.

24-01-2021 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
oogzalf: 4x moest ik dit aanbrengen van de huisarts, kreeg eerst wat last van prikkelende en branderige ogen en dit bleef aanhouden tot einde gebruik. In het latere stadium van gebruik kreeg ik pas een bittere/chloorsmaak waardoor ik ook een gevoeliger geïrriteerde keel kreeg, ook in de neus drong het chloor door en kreeg ik wat irritatie bovenin. Even een kortstondige [lees meer...]verergering van mijn al bestaande hoofdpijn van de ontsteking. Gebruiksgemak: wat lastig aanbrengen, steeds handen gewassen maar ook met een wattenschijfje mijn ogen eerst schoongemaakt met water omdat er toch wat zalf achterbleef in het oog. - m.a.w. dit middel toch maar niet weer gebruiken want helemaal weg is het nog niet, wel wat minder maar iets teveel bijwerkingen voor mij.

14-08-2014 | Vrouw | 32
Oogontsteking
In december een hoornvliesontsteking gehad. Ging prima met deze zalf. Ondanks de ernst toch binnen een week beter. Vorige week echter weer hetzelfde liedje. Ernstige steken, rood, tranen...kortom weer een fikse ontsteking. De zalf hielp de eerste dagen prima, maar de ontsteking ging niet weg. Na 3 dagen gebruik werd de pijn zelfs zo heftig dat ik niet eens meer in het lich[lees meer...]t kon zitten. Toch doorgegaan. Sinds gisteravond op eigen initiatief tijdelijk gestopt met de zalf. Vanochtend zat het oog helemaal dichtgeplakt, maar toch de dosis van vanmorgen overgeslagen. Nu voelt het oog redelijk aan en tot nog toe geen steken. Ik blijf er dus even vanaf!

09-06-2020 | Vrouw | 30
Oogontsteking
Ivm rechter oog ontsteking deze zalf voorgeschreven gekregen. 4x1maal daags aanbrengen. Rechter oog goed genezen. Ik moet zeggen, het is wel agtessief spul. Ontsteking is overgeslagen maar het linker oog..ik gebruik de zalf weer, maar ervaar extreme vermoeidheid. Ik zal in het vervolg ondanks de effectiviteit liever een ander middel gebruiken. Het is en blijft troep.

19-11-2017 | Man | 30
chlooramfenicol (10mg/g)
Ik had een staalsplinter in mijn oog gekregen, deze is bij de huisartsenpost verwijderd. Om ontstekingen te voorkomen heb ik deze oogzalf gekregen. Ik krijg er ernstige zwelling van, een stekende pijn en branderig oog. Ik stop met dit medicijn!

14-05-2017 | Man | 29
Oogontsteking
Ondanks dat de ontsteking oversloeg naar mijn andere oog ben ik verder gegaan met de behandeling. Zonder ernstige bijwerkingen een prettige geneesproces ondergaan binnen 1 week.

19-07-2011 | Man | 28
chlooramfenicol
Ontsteking van talgklier in ooglid
gebruik de zalf nu 6 dagen en de kwaal wordt alleen maar erger, hopelijk is het snel voorbij

03-03-2020 | Vrouw | 26
Oogontsteking
Ik heb gisteren dit medicijn van de huisarts gekregen, mijn linkeroog was licht ontstoken en deze crème zou snel en goed helpen. Ik heb het gisteren avond 1 keer gebruikt en werd wakker met een veel erger geiriteerd roder oog. Voor mij is dit medicijn geen aanrader, bij mij is het alleen maar erger geworden en na het lezen van de andere reacties sluit ik me helemaal aan b[lees meer...]ij zeer ontevreden.

21-12-2017 | Vrouw | 24
chlooramfenicol (5mg/ml)
Weet waar je aan begint, het voelt alsof je 'chloor' in je eigen ogen druppelt.

05-09-2016 | Vrouw | 23
Oogontsteking
De zalf deed niets. Sterker nog, de klachten werden als maar erger!

23-07-2015 | Man | 23
Oogontsteking
Door de huisarts kreeg ik deze oogzalf voorgeschreven voor een ontstoken ooglid. Drie maal daags voor één week de zalf onder het ooglid aanbrengen. De bijwerkingen waren (zoals voorspeld door de huisarts en de apotheker) tijdelijk wazig zicht (ongeveer 5 tot 10 minuten). Mijn ontsteking was binnen een week genezen! Het is inmiddels al bijna twee maanden geleden, en ik heb [lees meer...]nog geen last weer gehad. Ik moet wel noteren dat ik de zalf zelf niet goed kon aanbrengen daar men er zeer voorzichtig mee moet omgaan om het ooglid NIET met de tube aan te raken, maar gelukkig was er iemand bereidt mij hiermee te helpen.

05-04-2021 | Vrouw | 21
chlooramfenicol (10mg/g)
Kleine beschadiging aan mijn hoornvlies, dit gekregen van de huisarts. Eerste dag twee maal gebruikt, werd snachts wakker met een super opgezwollen oog die ik amper kon openen en mijn zicht was heel wazig. Pijn was ondragelijk, steken in mijn oog en hoofdpijn die erbij kwam, niet kunnen slapen. Ik dacht eerst dat het van de beschadiging kwam. Toen het de volgende ochtend [lees meer...]een stuk beter ging was ik opgelucht. Toen deed ik weer de zalf aanbrengen en zwol mijn oog weer precies zo hard op als die avond en kwamen alle klachten in een keer terug, dit was voor mij het teken dat het ligt aan de zalf. Nooit meer voor mij, ik stop meteen!

06-10-2010 | Vrouw
Oogontsteking
mijn oogonsteking was zodanig erg dat ik er hoofdpijn van heb gekregen, mijn ogen zaten dicht geplakt bij het wakker worden en zelfs computeren was te vermoeiend. na de eerste keer de zalf te hebben gebruikt voelde ik al verlichting en de ochtend erna werd ik niet meer wakker met dichtgeplakte ogen:)