Ervaringen met Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf

Chlooramfenicol Oogdruppe...

chlooramfenicol

22-08-2023 | Vrouw | 54
Oogontsteking
Deze zalf van Ursapharm van de huisarts gekregen vanwege een ontsteking van de ooglidrand door verstopt talgkliertje. Na 2 keer gebruiken gestopt. Ik kreeg ernstige pijn/steken in mijn oog. Oogrand werd rood en dik. Mijn oog helemaal waterig. Vreselijk! Beter is om het ooglid regelmatig te verwarmen met warme compressen en warme natte washandjes.

28-06-2023 | Vrouw | 66
Oogontsteking
Ik had gel gekregen voor ontsteking van ooglid. Na eerste gebruik werd het alleen maar erger. Op advies van dokter en apotheek nog 1 dag langer gebruikt maar nu is het nog erger geworden. Pijn en irritatie in mijn oog en ooglid nog veel dikker en roder geworden.Ik ben er nu mee gestopt. Middel is erger dan de kwaal.

16-07-2022 | Vrouw | 55
Oogontsteking
Door langdurig gebruik allergisch geworden voor chlooramhenicol

09-06-2020 | Vrouw | 30
Oogontsteking
Ivm rechter oog ontsteking deze zalf voorgeschreven gekregen. 4x1maal daags aanbrengen. Rechter oog goed genezen. Ik moet zeggen, het is wel agtessief spul. Ontsteking is overgeslagen maar het linker oog..ik gebruik de zalf weer, maar ervaar extreme vermoeidheid. Ik zal in het vervolg ondanks de effectiviteit liever een ander middel gebruiken. Het is en blijft troep.

03-03-2020 | Vrouw | 26
Oogontsteking
Ik heb gisteren dit medicijn van de huisarts gekregen, mijn linkeroog was licht ontstoken en deze crème zou snel en goed helpen. Ik heb het gisteren avond 1 keer gebruikt en werd wakker met een veel erger geiriteerd roder oog. Voor mij is dit medicijn geen aanrader, bij mij is het alleen maar erger geworden en na het lezen van de andere reacties sluit ik me helemaal aan b[lees meer...]ij zeer ontevreden.

25-04-2019 | Vrouw | 57
Oogontsteking
Een oogontsteking door een verstopte talgklier. Het oog was rondom ernstig opgezwollen. De huisarts gaf ook antibiotica tabletten mee omdat ze dacht dat de ontsteking te heftig was maar ik wilde het toch lokaal proberen. Na 1 dag begon de vermindering al en nu na bijna 2 weken is het vrijwel verdwenen. Wel volhouden, 6x per dg op timer. De tabletten gelukkig niet nodig geh[lees meer...]ad.

12-10-2018 | Vrouw | 53
Oogontsteking
Ik gebruik de druppels nu 2 dagen en naar mijn idee wordt het erger. Had eerst geen pijn, wel rood en beetje opgezet. De laatste 2 nog steeds. Inmiddels staat er weer een afspraak bij de huisarts. Nu ook last van hoofdpijn erbij.

11-01-2018 | Vrouw | 42
Oogontsteking
Gebruik Chlooramfenicol oogdruppels (4× p/dg) en zalf (1× p/dg) nu al 4 dagen echter zonder succes. Alleen maar verergering van de klachten en de nodige bijwerkingen oa hoofdpijn, rood pijnlijk oog, pijn in benen als bovenrug. Deze medicatie heeft een averechtse werking dus ik stop ermee en maar weer eens naar de huisarts.

06-01-2018 | Vrouw | 43
Oogontsteking
Had al een week last van een rood en pijnlijk oog afgelopen donderdag naar de huisarts geweest keek even en schreef chlooramfenicol voor het is nu zaterdag en geen verbetering wordt alleen maar erger oog veel roder hoofdpijn aan 1 kant wazig zien de hele dag pijn in het oog dus ik gebruik het niet meer maandag maar even terug naar de huisarts

28-09-2017 | Vrouw | 50
Oogontsteking
Eerst mijn oogontsteking behandeld met afgekookt water en 1 druppel babyshampoo. Dit was niet effectief. Nu bijna een week bezig met Chlooramfenicol. Linkeroog geneest beter dan rechteroog. Hoop op enige verbetering nog, anders terug naar huisarts. Had geen bijwerkingen.

05-09-2017 | Vrouw | 48
Oogontsteking
Nav. ontstoken ooglid, waarvoor in verleden Fucithalmic 10 mg ooggel, geen bijwerkingen, middel niet leverbaar. Daarom chlooramfenicol 4mg, middel wordt afgeraden door oogartsen trouwens, middel werkt wel, maar met veel en gevaarlijke bijwerkingen. Ik houd op met gebruik. NB de fabrikant is firma Thea in België.

20-08-2017 | Vrouw | 58
Oogontsteking
Bij mij helpt het niet. Ik gebruik de druppels nu 6 dagen en geen verbetering. Het wordt alleen maar erger.

02-07-2017 | Vrouw | 63
Oogontsteking
Mijn linkeroog was ontstoken, zag er erg rood uit traande en irriteerde, rechts een beetje. Mijn huisarts schreef mij Chlooramfenicol 10 mg/g voor en ik ben op dezelfde dag (vrijdag) nog begonnen met het aanbrengen van de oogzalf in beide ogen, 3x. Dat brandde en het duurde lang voordat dat minder werd. De volgende ochtend zag ik dat mijn bovenste oogleden iets dikker ware[lees meer...]n maar ik heb die dag het medicijn 2x aangebracht. De branderigheid werd erger en mijn ogen bleven rood en het leek erop dat de oogleden nog dikker werden. Ik bleef ook meestentijds wazig zien en ik kon mijn ogen niet goed openhouden. De dag daarna schrok ik toen ik 's morgens in de spiegel keek, zo dik waren mijn oogleden, boven en onder. Ik heb besloten het medicijn niet meer aan te brengen maar maandag eerst de huisarts te bellen. Ondertussen doet het nog steeds pijn en moet ik regelmatig een aantal minuten met mijn ogen dicht gaan zitten om dat te kalmeren. Dit medicijn is voor mij zeker geen aanrader.

09-04-2017 | Vrouw | 47
Oogontsteking
Mijn bijwerkingen: wazig zien, vermoeidheid, bittere smaak in mond.

04-01-2017 | Vrouw | 39
Oogontsteking
De naam van de fabrikant is: Théa. Mijn bijwerkingen: zware benen, slechte bloedsomloop in de onderbenen.

05-09-2016 | Vrouw | 23
Oogontsteking
De zalf deed niets. Sterker nog, de klachten werden als maar erger!