Oogontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor oogontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: oogontsteking

03-11-2023 | Man | 6
Oogontsteking
Mijn zoontje van 6 jaar krijgt al 4 maanden lang deze druppels in z'n oogje tegen uveitis. Plus de zalf, plus nog andere druppels die niet in de mond mogen komen omdat ze zo giftig zijn?! Ik vind het zeer kwalijk dat de huidige zorg geen alternatieve behandelingen aanbied. De druppels en zalf onderdrukken namelijk alleen de ontsteking. Ik lees dat deze ontsteking vaak teru[lees meer...]gkeert, wat dus logisch is, omdat er geen probleem wordt aangepakt. Het is slechts onderdrukking, terwijl de ontsteking volgens diverse andere theorien een teken van heling is, wat niet onderbroken mag worden. Ik weet de schade nog niet aan z'n oog, maar wel dat wij gaan stoppen hiermee. Het werkt niet.

Methotrexaat

02-10-2023 | Vrouw | 55
methotrexaat
Oogontsteking
Ik was heel bang toen ik hoorde dat ik MTX moest gaan innemen. En dat kwam vooral door alle negatieve reacties die de mensen geven over de bijwerkingen. Ik wil een positieve reactie geven ik heb helemaal geen bijwerkingen alleen zo af en toe een paar aften in mijn mond die ook zo weer weg gaan.

22-08-2023 | Vrouw | 54
Oogontsteking
Deze zalf van Ursapharm van de huisarts gekregen vanwege een ontsteking van de ooglidrand door verstopt talgkliertje. Na 2 keer gebruiken gestopt. Ik kreeg ernstige pijn/steken in mijn oog. Oogrand werd rood en dik. Mijn oog helemaal waterig. Vreselijk! Beter is om het ooglid regelmatig te verwarmen met warme compressen en warme natte washandjes.

28-06-2023 | Vrouw | 66
Oogontsteking
Ik had gel gekregen voor ontsteking van ooglid. Na eerste gebruik werd het alleen maar erger. Op advies van dokter en apotheek nog 1 dag langer gebruikt maar nu is het nog erger geworden. Pijn en irritatie in mijn oog en ooglid nog veel dikker en roder geworden.Ik ben er nu mee gestopt. Middel is erger dan de kwaal.

Hypromellose Oogdruppels

25-06-2023 | Vrouw | 68
hypromellose
Oogontsteking
vanwege ontstekingen aan mijn oogleden gebruikte ik Hypromellose Had geen enkel efffect en bleef last houden van mijn ogen, ongeacht of ik het een of vier keer per dag gebrukte. Daarom overgestapt naar Livocab

Livocab oogdruppels

25-06-2023 | Vrouw | 68
levocabastine
Oogontsteking
Blijkbaar wordt dit middel, ondanks de vele negatieve ervaringen, toch veel gebruikt. Momenteel is het n.l. niet leverbaar, Gebruik het hele jaar door, vanwege kleine ontstekingen aan de oogranden. Werk goed. Groot bijkomend voordeel: mijn zicht in de verte was een stuk beter toen ik de druppels gebruikte. Nu al twee weken niet en de apotheek laat niets van zich horen[lees meer...] op mijn vraag wanneer ze de druppels weer kunnen leveren, al is het maar eerst 1 flacon.

21-06-2023 | Vrouw | 44
Oogontsteking
Ik gebruik het al ruim 5 jaar met nu een grote kans op staar. Het middel is meer een pressiemiddel. Oogziekenhuis heeft geen idee welke oogontsteking ik heb. Ik hou heel veel vocht vast, gezicht is opgezwollen, veel onverklaarbare klachten. Gewichtstoename. Gevoelig voor licht en lucht. Ik wil stoppen, maar arts wil per se doorzetten.

Methotrexaat

16-06-2023 | Vrouw | 74
methotrexaat
Oogontsteking
De dag na inname vd wekelijkde medicatie erg moe. Ook viel mijn haar erg uit. Mijn okselhaar verdween helemaal. Normaal zou ik er blij mee zijn maar dit is een hormoonkwestie. Toen ik mijn lange haar af liet knippen had ik net een permanentje. Wel wat slag altijd maar geen krullen. Voor de mtx pfednison gebruikt een half jaar en nu cell cept. Dat slaat gelukkig aan.

Protopic

15-03-2023 | Vrouw | 35
tacrolimus
Oogontsteking
Tijdens gebruik zijn mijn ogen puntgaaf. Nergens last van zodat je denkt, mooi ik kan ermee stoppen want het beeld is rustig. Maar zodra je met de oogzalf stopt krijg je klachten die nog erger zijn dan de oorspronkelijke kwaal. Ik kan opeens niet meer tegen zonlicht (photofobie), de rand rondom mijn iris is ontstoken. Enorme jeuk en ontstoken rode branderige huid zelfs ron[lees meer...]dom de ogen (dit had ik eerst niet). Gestopt en ik hoef het nooit meer!!

RoActemra

13-03-2023 | Vrouw | 49
tocilizumab
Oogontsteking
Va 2007 heb ik uveitis. Ontstekingsgebied onder in het oog met lekkende vaatjes en daardoor vocht onder netvlies. Jaren stabiel geweest tot na de 1e Pfizer vaccinatie. Een bloeding in het oog gekregen en de ontstekingen waren heel actief. Geen vaccinatie weer genomen hierna. Oog is behandeld met Avastin injecties, prednison en laserbehandelingen maar niks heeft resultaat g[lees meer...]ehad. In Rotterdam werd Tocilizumab geadviseerd. De eerste maanden vaak moeten stoppen met spuiten omdat ik opeens verkouden was, longen niet schoon, koortsblaren, griep enz. terwijl ik daarvoor nooit ziek was. Na 3 mnd kwakkelen eindelijk 5 mnd achter elkaar kunnen doorspuiten. Daarna kreeg ik enorm last van haaruitval en steeg mijn bloeddruk behoorlijk waardoor ik gestopt ben. Tijdens de maanden van gebruik op de spuit dag en de 3 dgn daarna erg vermoeid geen energie en druk op de borst. Pijnlijk bij diep inademen en bij inspanning waardoor dat nauwelijks mogelijk was. Veel gebruikers van de contact groep uveitis hebben hetzelfde probleem. Het schijnt dat de ademhalingsspieren reageren op het middel. Ook gebruikers van ander immuun remmers herkennen het gevoel . Nu inmiddels 5 mnd gestopt met spuiten. Ogen zijn weer stabiel er is na het stoppen geen verslechtering opgetreden

11-03-2023 | Vrouw | 64
Oogontsteking
Benauwd, kortademig, gelijk bij het gebruik van Pred Forme oogdruppels,wie kan weten of mijn vertellen,hoe dit kan onstaan,is het een druppel die door in het bloed gaat ,en kortademig benauwdheid veroorzaakt?

Dexamethason / Chlooramfenicol / Polymyxine B Oogdruppels

17-02-2023 | Vrouw | 33
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B
Oogontsteking
Langdurig gebruik bij oogontstekingen. Ooit een keer gehad en kwam er eigenlijk amper vanaf want de oogontstekingen vlamde steeds heftiger op. Dus steeds opnieuw moeten starten en weer afbouwen. Zelfs mijn eczeem werd heftiger. Oogheelkunde hiervan op de hoogte gesteld maar dat zou er niet van komen. Later prednison nodig gehad. Nu aan de ciclosporine om alles onderdrukt t[lees meer...]e houden maar dan vlamt het zelfs nog op. Ooit een keer 8x per dag de dexamethason moeten druppelen en sindsdien steriod responder (glaucoom). Daarnaast blijkt mijn gezichtsveld aan 1 kant uit te vallen. Men moet zeker bij zoiets iets als eczeem nagaan of de bijwerkingen het waard zijn tegenover de kwaal. En zeker nooit langdurig gebruiken. Artsen moet duidelijker en beter risico’s bespreken van dit middel.

15-12-2022 | Vrouw | 44
Oogontsteking
Zeer slechte zalf, het maakte mijn oog ontstekingen veel erger! Ik had een beetje zwelling bij mijn ooglid en na één keer gebruik werdt mijn oog dikker, rod en veel pijn in mijn oog en de hele wang ook! Gebeld naar de huisarts en moest ik foto's sturen! En nog geen reactie. Dus niet gebruiken!

RoActemra

09-10-2022 | Vrouw | 48
tocilizumab
Oogontsteking
Voorgeschreven gekregen voor uveitis. Ontstekingsgebied onder in oog met lekkende vaatjes en vocht onder netvlies. Na de eerste spuit moest ik al stoppen omdat ik griep kreeg terwijl ik nooit ziek ben. Na een week weer gestart en na de volgende spuit moest ik weer stoppen omdat m’n longen niet schoon waren. Daarna vanaf mei 2022 onafgebroken elke week gespoten. 1 a 2 u[lees meer...]ur na het spuiten werd ik in het begin erg moe later is dit minder geworden. Ik kreeg last van misselijkheid en buikpijn wat ook iets minder is geworden. Na een aantal weken kreeg ik last van druk op de borst, pijn bij diep inademen en niet kunnen inspannen. Huisarts heeft een hartfilmpje gemaakt en die was goed. Waarschijnlijk zijn het de ademhalingsspieren. Na 2 a 3 dagen is het gevoel weg. Ook ging ik een tijdje slecht slapen maar ook dat is weer beter geworden. Na 3 mnd waren m’n bloedwaarden prima. Ik kreeg toen last van haaruitval en af en toe duizeligheid bij het opstaan en af en toe hoofdpijn. M’n bloeddruk was toen nog prima. Na 5 mnd een enorm hoge bloeddruk gemiddeld 160/105. Daarom nu gestopt en aan de bloeddrukverlagers. Bij de laatste controle leek de ontsteking rustig en het vocht afgenomen. Het lijkt er dus op dat het wel iets heeft gedaan. Wat betreft zicht zie ik minimaal verschil. Ik moest er zelf op aandringen dat mijn bloedwaarden werden gecontroleerd om de 3 mnd terwijl de fabrikant dit met klem adviseert. Ook m’n bloeddruk werd in het ziekenhuis niet gecontroleerd. Dus gebruik je dit middel laat het checken.

16-07-2022 | Vrouw | 55
Oogontsteking
Door langdurig gebruik allergisch geworden voor chlooramhenicol

Ofloxacine oogdruppels

16-07-2022 | Vrouw | 55
ofloxacine

Vfend

01-05-2022 | Man | 22
voriconazol
Oogontsteking
Stevig medicijn. Doet zijn wdfk, mijn zicht is beter geworden na twee dagen. Het nadeel zijn de bijwerkingen, hier heb je echt wel last van. Bijwerkingen zijn onder andere: hoofdpijn, lichtflitsen zien, pijnlijke benen (kuiten), duizeligheid…

19-04-2022 | Vrouw | 53
Oogontsteking
Al bijna 3 weken last van ontstoken ogen, rechteroog het ergst, fucithalmic ooggel van huisarts gekregen, druppel het 4 dagen in ogen, rechteroog nog meer roder, jeuk, veel plakkerigheid en gezwollen ooglid volgende dag, dus ga huisarts weer raadplegen bij mij helpt het niet word erger...

Amoxicilline / Clavulaanzuur

02-04-2022 | Vrouw | 46
amoxicilline / clavulaanzuur
Oogontsteking
Ivm fikse oogontsteking een kuur voor 5 dgn gekregen. Na 2dgn ging t met de ontsteking een stuk beter. Alleen op dag 2 begonnen de bijwerkingen, misselijk, heel moe, diarree, jeuk vagina, koude rillingen, gevoel van algehele malaise. Na 4 dgn gestopt. Dit middel is effectief,maar met tig bijwerkingen. Ik hoop nu dat ik ben gestopt dat de bijwerkingen ook snel verdwijnen.[lees meer...]

Livocab oogdruppels

05-09-2021 | Vrouw | 59
levocabastine
Oogontsteking
Als gevolg van allergische reactie op stof en pillen vaak oogklachten: tranen, ontstoken, lichtschuw, pijnlijk. De druppels helpen een beetje. Ben niet erg tevreden over de effectiviteit.

26-05-2021 | Man | 59
Oogontsteking
Ontsteking van linkeroog en mindere mate rechter oog. Waarschijnlijk door combi van hard computerwerk met slechte leesbril en bacteriele infectie door corona-handontsmettingsmiddel uit het flesje dat bij een winkelingang staat of zonnebrand. Zonder handen te wassen met vingers in mijn ogen gezeten.

19-02-2021 | Man | 70
Oogontsteking
Omdat het medicijn (de oogzalf met anibiotica) na 7 dagen alleen maar irritatie en wazig zicht opleverde ben ik in overleg met de oogarts gestopt met het gebruik van het medicijn. Nu maar afwachten of er hetstel optreed.

Dexamethason / Chlooramfenicol / Polymyxine B Oogdruppels

22-12-2020 | Man | 15
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B

Valaciclovir

06-12-2020 | Vrouw | 56
valaciclovir
Oogontsteking
Oog ontsteking door herpes infectie. Binnen een half uur na inname: braken, diarree, mega beroerd. Voor mij niet het juiste medicijn gezien de heftige bijwerkingen

Azathioprine

14-08-2020 | Vrouw | 33
azathioprine
Oogontsteking
Voor mijn autoimmuunziekte (POHS, ontstekingen aan net- en vaatvlies) gebruik ik Humira. Om hier geen antistoffen tegen aan te maken heb ik een tweede immuunsysteemonderdrukker nodig. Heb hiervoor een jaar Ciclosporine gebruikt, maar vanwege complicaties moet ik overstappen naar een ander medicijn. Gestart met Azathiorpine, 100mg per dag (had eerder al eens 150mg per dag, [lees meer...]hiervan werd ik geel). Voelde me vanaf de start niet goed. Eerst geen eetlust meer wat langzaam overging in misselijkheid en uiteindelijk constant overgeven. Continu vermoeid, vreselijke hoofdpijnen die dagen aanhielden en niet minder werken (uiteindelijk alleen met tramadol). Na 6 weken bloedwaarden geprikt en die waren niet goed: opbouw van billirubine en een te hoge medicijnspiegel. Direct na stoppen voelde ik me weer goed.

09-06-2020 | Vrouw | 30
Oogontsteking
Ivm rechter oog ontsteking deze zalf voorgeschreven gekregen. 4x1maal daags aanbrengen. Rechter oog goed genezen. Ik moet zeggen, het is wel agtessief spul. Ontsteking is overgeslagen maar het linker oog..ik gebruik de zalf weer, maar ervaar extreme vermoeidheid. Ik zal in het vervolg ondanks de effectiviteit liever een ander middel gebruiken. Het is en blijft troep.

Monoprost

15-05-2020 | Man | 6
latanoprost
Oogontsteking
Vanwege verhoogde en verlaagde oogdruk wordt dit medicijn gebruikt.

Valaciclovir

27-04-2020 | Vrouw | 56
valaciclovir
Oogontsteking
Ik heb al circa 7 jaar last van recidiverende herpesinfectie HSV1 in 1 oog. Gelet op de hoge terugkerende frequentie (4-6 keer per jaar) en moeizame genezing is besloten tot een standaard onderhoudsdosis van 1000 miligram valacyclovir per dag en 1 druppel FML of dexamethason. Dat helpt om het virus enigszins terug te dringen, nu circa 2 tot 3 opvlammingen per jaar en als h[lees meer...]et gebeurt is het weer sneller onder controle. Tijdens een actieve ontsteking krijg ik 3000 mg voorgeschreven en samen met Zovirax zalf. Al met al een lastige aandoening die bij mij niet makkelijk onder controle blijft. Jammer dat er geen echt medicijn is wat ervoor zorgt dat het herpesvirus niet meer terugkomt. Maar Valacyclovir is goed te verdragen, geen kast van bijwerkingen, wel grote pillen.

03-03-2020 | Vrouw | 26
Oogontsteking
Ik heb gisteren dit medicijn van de huisarts gekregen, mijn linkeroog was licht ontstoken en deze crème zou snel en goed helpen. Ik heb het gisteren avond 1 keer gebruikt en werd wakker met een veel erger geiriteerd roder oog. Voor mij is dit medicijn geen aanrader, bij mij is het alleen maar erger geworden en na het lezen van de andere reacties sluit ik me helemaal aan b[lees meer...]ij zeer ontevreden.

23-01-2020 | Vrouw | 33
Oogontsteking
Ik moest dit gebruiken omdat ik van mijn zoontje een oogontsteking kreeg. Elke dag schoonmaken en druppelen. Het duurde even voordat het effect had maar het is uiteindelijk weggegaan. Nu weken later nog steeds last van droge ogen. Elke ochtend wakker met ogen die moeilijk open gaan. Geen ontsteking maar wel heel vervelend.