ziekte

Oogontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor oogontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: oogontsteking

Livocab oogdruppels

05-09-2021 | Vrouw | 59
levocabastine
Oogontsteking
Als gevolg van allergische reactie op stof en pillen vaak oogklachten: tranen, ontstoken, lichtschuw, pijnlijk. De druppels helpen een beetje. Ben niet erg tevreden over de effectiviteit.

26-05-2021 | Man | 59
Oogontsteking
Ontsteking van linkeroog en mindere mate rechter oog. Waarschijnlijk door combi van hard computerwerk met slechte leesbril en bacteriele infectie door corona-handontsmettingsmiddel uit het flesje dat bij een winkelingang staat of zonnebrand. Zonder handen te wassen met vingers in mijn ogen gezeten.

19-02-2021 | Man | 70
Oogontsteking
Omdat het medicijn (de oogzalf met anibiotica) na 7 dagen alleen maar irritatie en wazig zicht opleverde ben ik in overleg met de oogarts gestopt met het gebruik van het medicijn. Nu maar afwachten of er hetstel optreed.

Dexamethason / Chlooramfenicol / Polymyxine B Oogdruppels

22-12-2020 | Man | 15
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B

Valaciclovir

06-12-2020 | Vrouw | 56
valaciclovir
Oogontsteking
Oog ontsteking door herpes infectie. Binnen een half uur na inname: braken, diarree, mega beroerd. Voor mij niet het juiste medicijn gezien de heftige bijwerkingen

Azathioprine

14-08-2020 | Vrouw | 33
azathioprine
Oogontsteking
Voor mijn autoimmuunziekte (POHS, ontstekingen aan net- en vaatvlies) gebruik ik Humira. Om hier geen antistoffen tegen aan te maken heb ik een tweede immuunsysteemonderdrukker nodig. Heb hiervoor een jaar Ciclosporine gebruikt, maar vanwege complicaties moet ik overstappen naar een ander medicijn. Gestart met Azathiorpine, 100mg per dag (had eerder al eens 150mg per dag, [lees meer...]hiervan werd ik geel). Voelde me vanaf de start niet goed. Eerst geen eetlust meer wat langzaam overging in misselijkheid en uiteindelijk constant overgeven. Continu vermoeid, vreselijke hoofdpijnen die dagen aanhielden en niet minder werken (uiteindelijk alleen met tramadol). Na 6 weken bloedwaarden geprikt en die waren niet goed: opbouw van billirubine en een te hoge medicijnspiegel. Direct na stoppen voelde ik me weer goed.

09-06-2020 | Vrouw | 30
Oogontsteking
Ivm rechter oog ontsteking deze zalf voorgeschreven gekregen. 4x1maal daags aanbrengen. Rechter oog goed genezen. Ik moet zeggen, het is wel agtessief spul. Ontsteking is overgeslagen maar het linker oog..ik gebruik de zalf weer, maar ervaar extreme vermoeidheid. Ik zal in het vervolg ondanks de effectiviteit liever een ander middel gebruiken. Het is en blijft troep.

Monoprost

15-05-2020 | Man | 6
latanoprost
Oogontsteking
Vanwege verhoogde en verlaagde oogdruk wordt dit medicijn gebruikt.

Valaciclovir

27-04-2020 | Vrouw | 56
valaciclovir
Oogontsteking
Ik heb al circa 7 jaar last van recidiverende herpesinfectie HSV1 in 1 oog. Gelet op de hoge terugkerende frequentie (4-6 keer per jaar) en moeizame genezing is besloten tot een standaard onderhoudsdosis van 1000 miligram valacyclovir per dag en 1 druppel FML of dexamethason. Dat helpt om het virus enigszins terug te dringen, nu circa 2 tot 3 opvlammingen per jaar en als h[lees meer...]et gebeurt is het weer sneller onder controle. Tijdens een actieve ontsteking krijg ik 3000 mg voorgeschreven en samen met Zovirax zalf. Al met al een lastige aandoening die bij mij niet makkelijk onder controle blijft. Jammer dat er geen echt medicijn is wat ervoor zorgt dat het herpesvirus niet meer terugkomt. Maar Valacyclovir is goed te verdragen, geen kast van bijwerkingen, wel grote pillen.

03-03-2020 | Vrouw | 26
Oogontsteking
Ik heb gisteren dit medicijn van de huisarts gekregen, mijn linkeroog was licht ontstoken en deze crème zou snel en goed helpen. Ik heb het gisteren avond 1 keer gebruikt en werd wakker met een veel erger geiriteerd roder oog. Voor mij is dit medicijn geen aanrader, bij mij is het alleen maar erger geworden en na het lezen van de andere reacties sluit ik me helemaal aan b[lees meer...]ij zeer ontevreden.

23-01-2020 | Vrouw | 33
Oogontsteking
Ik moest dit gebruiken omdat ik van mijn zoontje een oogontsteking kreeg. Elke dag schoonmaken en druppelen. Het duurde even voordat het effect had maar het is uiteindelijk weggegaan. Nu weken later nog steeds last van droge ogen. Elke ochtend wakker met ogen die moeilijk open gaan. Geen ontsteking maar wel heel vervelend.

Dexamethason / Chlooramfenicol / Polymyxine B Oogdruppels

21-08-2019 | Vrouw | 46
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B
Oogontsteking
Dexamthason en Nevanac voorgeschreven door oogziekenhuis Rotterdam na een staar operatie. Na twee dagen druppelen voelde ik licht in mijn hoofd alsof ik een glaasje te veel op had, duizeligheid, druk in mijn hoofd en verhoogde hartslag tot 140-160. Voor de verhoogde hartslag naar het eerste hulp moeten gaan en een eventonderzoek gehad van een week om de hartslag te meten.[lees meer...] Meerdere maken contact gehad met het oogziekenhuis Rotterdam, maar ik moest gewoon blijven druppelen, want de klachten die ik had kwam niet van de oogdruppels. Ik gebruik verder geen ander medicatie. Gevraagd naar een alternatieve oogdruppel en oogziekenhuis Rotterdam had het niet en heeft mij ook niets voorgeschreven. Mijn toestand was zo erg dat ik niet functioneerde, was twee en een half week in de ziektewet en kon niets. Uit mezelf met de medicatie gestopt en de klachten zijn langzaam aan verminderd. Ander oog moet ook geopereerd worden en dat wordt een uitdaging met het oogziekenhuis.

Ciprofloxacine

18-08-2019 | Vrouw | 62
ciprofloxacine
Oogontsteking
Na 2 dagen moeilijk lopen en pijn knie en onderbeen due dagelijks toenam. Na dag 6 las ik de bijwerkingen pas in de bijsluiter. Pijnlijk en zwelling en leek wel of er uitval was van mijn voet. Zenuwpijn. Kon been nauwelijks nog optillen. Loop nu nog met krukken omdat ik niet kan belast kan lopen. ( 18 dagen geleden gestopt met kuur) Oedeem in li knie en been. Meniscus is g[lees meer...]escheurd zonder trauma! Dat het medicijn nog op de markt is en dat artsen het voorschrijven . De 3 huisartsen die ik gezien waren niet op de hoogte van deze bijwerkingen. De fysiotherapeut wel.

Flucloxacilline

11-08-2019 | Vrouw | 36
flucloxacilline
Oogontsteking
Alles begon met een pukkeltje op de rand van mijn ooglid. Ontstoken oog/talgklier met gevolg driedubbel dik oog. Eerst antibioticazalf gekregen voor in oog, maar het was te sterk. 5 dagen nu deze antibiotica en moet er nog 2. Hij slaat goed aan en daar ben ik wel tevreden over. Je moet hem 1 uur voor de maaltijd en 2 uur na de maaltijd innemen. Voor mij is dit echt een d[lees meer...]ingetje. Heb moeten puzzelen en wekkers gezet. Ik merk nu sinds dag 4 zo'n beetje dat ik op sta met een bepaalde zwaarte in mijn lijf en ben daarbij heel duizelig. Wordt er gewoon apathisch van. Weinig kracht. Ik ga wel door, moet wel, maar ik ben er niet helemaal bij. Ook last van maagzuur en heb het idee dat ik verhouden wordt met keelontsteking,wat me sterk lijkt aangezien ik antibiotica slik. Maar goed.

TFT-Ophtiole

09-07-2019 | Man | 65
trifluridine
Oogontsteking
Sinds enkele jaren niet meer te verkrijgen helaas.

Dexa-Pos

07-06-2019 | Vrouw | 33
dexamethason
Oogontsteking
Eerst andere oogdruppels gebruikt ivm nodulaire episcleritis aan 1 oog. Dit ging met de andere druppels niet over en heb van de oogarts deze gekregen. Heb om de 2 dagen 1x gedruppeld. Het is minder geworden maar nog steeds niet over. Heb geen bijwerkingen o.d gehad.

25-04-2019 | Vrouw | 57
Oogontsteking
Een oogontsteking door een verstopte talgklier. Het oog was rondom ernstig opgezwollen. De huisarts gaf ook antibiotica tabletten mee omdat ze dacht dat de ontsteking te heftig was maar ik wilde het toch lokaal proberen. Na 1 dag begon de vermindering al en nu na bijna 2 weken is het vrijwel verdwenen. Wel volhouden, 6x per dg op timer. De tabletten gelukkig niet nodig geh[lees meer...]ad.

12-10-2018 | Vrouw | 53
Oogontsteking
Ik gebruik de druppels nu 2 dagen en naar mijn idee wordt het erger. Had eerst geen pijn, wel rood en beetje opgezet. De laatste 2 nog steeds. Inmiddels staat er weer een afspraak bij de huisarts. Nu ook last van hoofdpijn erbij.

Dexamethason Oogdruppels

25-05-2018 | Vrouw | 27
dexamethason
Oogontsteking
Vaak ontstekingen in beide ogen door waarschijnlijk eczeem en make-up. Daarom gestopt met make-up en 1x per dag 1 druppel in beide ogen. Ogen blijven nu goed! Geen opgezwollen oogleden, geen rode ogen, geen overmatige oogzand productie. Al met al een goede ervaring!

Levocetirizine

09-05-2018 | Vrouw | 56
levocetirizine
Oogontsteking
Tranende ogen waardoor het ooglid helemaal kapot ging endaar door ook ontzettend ging jeuken, en dat was niet alleenin de zomer maar ook in de winter. Nu tranen mijn ogen bijna niet meer en dus geen kapot ooglid en jeuk.

19-04-2018 | Vrouw | 30
Oogontsteking
Sinds vanmorgen in gebruik voor een ooglidontsteking (niet het oog zelf!) sindsdien al een stuk beter geworden! Minder dik en minder pijnlijk, ik ben erg tevreden :) Heb dit al eens eerder gekregen maar toen hielp het niet (achteraf gezien was dit ook een verkeerde diagnose: geen bacteriële ontsteking maar chronische oogontsteking waarvoor ik nog steeds in behandeling b[lees meer...]en bij de oogarts. Gelukkig was ik nog optijd om verdere schade te voorkomen!). Gezien deze ervaring zou ik iedereen aanbevelen om niet te blijven aanmodderen: als het niet helpt, nogmaals naar de huisarts en evt. naar oogarts!

20-03-2018 | Man | 28
Oogontsteking
last van een conjunctivitis. Na 1 dag is de roodheid al fors afgenomen. Na 2 dagen bijna verdwenen. Werkt bij mij prima!

20-03-2018 | Vrouw | 29
Oogontsteking
Super binnen 5 dagen gaat alles verdwenen. Ben ik blij me .

11-01-2018 | Vrouw | 42
Oogontsteking
Gebruik Chlooramfenicol oogdruppels (4× p/dg) en zalf (1× p/dg) nu al 4 dagen echter zonder succes. Alleen maar verergering van de klachten en de nodige bijwerkingen oa hoofdpijn, rood pijnlijk oog, pijn in benen als bovenrug. Deze medicatie heeft een averechtse werking dus ik stop ermee en maar weer eens naar de huisarts.

06-01-2018 | Vrouw | 43
Oogontsteking
Had al een week last van een rood en pijnlijk oog afgelopen donderdag naar de huisarts geweest keek even en schreef chlooramfenicol voor het is nu zaterdag en geen verbetering wordt alleen maar erger oog veel roder hoofdpijn aan 1 kant wazig zien de hele dag pijn in het oog dus ik gebruik het niet meer maandag maar even terug naar de huisarts

28-09-2017 | Vrouw | 50
Oogontsteking
Eerst mijn oogontsteking behandeld met afgekookt water en 1 druppel babyshampoo. Dit was niet effectief. Nu bijna een week bezig met Chlooramfenicol. Linkeroog geneest beter dan rechteroog. Hoop op enige verbetering nog, anders terug naar huisarts. Had geen bijwerkingen.

Livocab oogdruppels

26-09-2017 | Vrouw | 72
levocabastine
Oogontsteking
In het begin dikke oogrand en dikke ogen, deed pijn bij het aanbrengen. Het gevoel van harde oogdruppels, ongemakkelijk. Daarbij zie ik na 5 dagen gebruik, weinig verschil.

05-09-2017 | Vrouw | 48
Oogontsteking
Nav. ontstoken ooglid, waarvoor in verleden Fucithalmic 10 mg ooggel, geen bijwerkingen, middel niet leverbaar. Daarom chlooramfenicol 4mg, middel wordt afgeraden door oogartsen trouwens, middel werkt wel, maar met veel en gevaarlijke bijwerkingen. Ik houd op met gebruik. NB de fabrikant is firma Thea in België.

20-08-2017 | Vrouw | 58
Oogontsteking
Bij mij helpt het niet. Ik gebruik de druppels nu 6 dagen en geen verbetering. Het wordt alleen maar erger.

chlooramfenicol Minims

19-08-2017 | Man | 13
Oogontsteking
Dit middel gekregen omdat ik een oogontsteking had gekregen nadat er iets in mijn oog was gekomen. Werd alleen maar erger. Dikke oogleden, ogen werden roder en bleef tranen. Dit middel hielp niet.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2642)
Depressie (2126)
Angst & paniekstoornis (2094)
Hoge bloeddruk (1508)
Blaasontsteking (1095)