Ervaringen met Duratears

dextran/ hypromellose

Bij  Droge ogenX

Vidisic Carbogel (27 meningen)
Artelac (12 meningen)
Hylan (9 meningen)
Lacrisert (9 meningen)
Oculentum Simplex (6 meningen)

09-08-2015 | Vrouw | 48
dextran/ hypromellose (2,5mg/g)
Droge ogen
Ik ben sinds 25 jaar blind aan een oog door de ziekte van Coats, waardoor het hele oog kapot gaat. Ook het hoornvlies is erg gesteurd en kapot en het oog maakt geen traanvocht aan. Erg pijnlijk dus. Behalve bij het gebruik van Duratears oogzalf. Er zitten geen 'werkzame' stoffen in, namelijk alleen vaseline, wolvet en paraffine, maar dat smeert het oog en zorgt voor een 'b[lees meer...]eschermlaagje'. Ik gebruik het twee keer per dag en zo nodig vaker. Werkt perfect.

13-05-2019 | Vrouw | 49
dextran/ hypromellose (3,5g)
Droge ogen
Voorgeschreven voor de nacht ivm droge ogen. Door leveringsproblemen helaas tijdelijk moeten stoppen waarbij de apotheek oculentum simplex als alternatief leverde. Zodra het weer leverbaar was weer overgestapt naar duratears aangezien het gebruiksgemak van het aangeboden alternatief voor mij als reuma patiënt slecht was. (Zie ook review die ik daar over geschreven heb)

31-07-2019 | Vrouw | 56
dextran/ hypromellose
Droge ogen
Duratears waren niet effectief genog voor mijn droge ogen helaas. Gebruik nu Vidisic ooggel

02-12-2017 | Vrouw | 59
dextran/ hypromellose (3,2mg/ml)
Droge ogen
Tube oogzalf. Lastig zelf in te brengen. Het helpt soms een paar uurtjes, maar soms helemaal niet.

15-04-2018 | Vrouw | 63
Droge ogen
In het begin gaf Tears verlichting aan mijn geïrriteerde ogen maar na verloop van tijd was het niet afdoende. Ik kreeg meer klachten en ging vooral met links wazig zien en ik kreeg een oogzalf met wolvet voorgeschreven maar daar reageerde ik heel sterk allergisch op, mijn ogen en alles daar omheen zwol op en deed erge pijn. Mijn ogen zijn zeer droog en ik werd doorgestuurd[lees meer...] naar de oogarts.

04-07-2016 | Man | 65
Droge ogen
Door de specialist voorgeschreven i.v.m. droge ogen, maar ze helpen nauwelijks en bovendien heel kort, ook zijn ze maar 1 maand houdbaar terwijl er conserveermiddel in zit! Zelf heb ik nu bij de drogist Opticalm verzachtende oogdruppels plus aangeschaft en die helpen vele malen beter en langer en zijn zonder conserveermiddel 3 maanden houdbaar!

20-04-2018 | Vrouw | 68
dextran/ hypromellose (20mg/ml)
Droge ogen
helpt echt tegen droge ogen

30-11-2023 | Vrouw | 70
Droge ogen
Druppels bevielen goed. Laatste tijd toch meer last van droge ogen. Daarom Vidisic voorgeschreven gekregen

06-10-2017 | Man | 70
dextran/ hypromellose (3mg/ml)
Droge ogen
Door de oogarts voorgeschreven tegen droge ogen. Heeft weinig effect.

29-11-2017 | Vrouw | 80
Droge ogen
Heb dit middel gekregen tegen droge ogen, maar hielp helemaal niet .Sterker nog ik kreeg steeds meer klachten.En ik maar denken dat mijn ogen nog herstellende waren van de staaroperatie en het er bij hoorden .Kreeg tranende en op het laatst zeer pijnlijke ogen,en zag ik wazig. later kreeg ik ook jeuk op mijn lichaam. Toen iemand voor mij de bijsluier er op na sloeg, ble[lees meer...]ken al mijn klachten er in te staan.Als je dit soort klachten er van kan krijgen is het onbegrijpelijk dat dit middel ooit is goed gekeurd.