Ervaringen met Diamox

Glaucoom (2 meningen)
Oedeem (1 mening)

Acetazolamide Tabletten (30 meningen)
Monoprost (22 meningen)
Xalatan (20 meningen)
Lumigan (19 meningen)
Travatan (18 meningen)

22-08-2018 | Vrouw | 52
acetazolamide (250mg)
Mijn man en ik gingen op reis naar het hooggebergte (10 dagen boven 3000m, enkele dagen op 3800m, en hogere passages tot 4900m). Dit middel werd aangeraden en nut ervan bevestigd op de website van het tropisch instituut (Antwerpen). We zijn 2 dagen op voorhand gestart en hebben dit middel genomen tem de dag van onze terugkeer. We hebben geen last gehad van hoogteziekte.

25-02-2016 | Man | 55
Oogontsteking
Na operatie van netvliesloslating oogdruk op 46, na inname van Diamox al na kwartier terug op 23.

30-06-2020 | Vrouw | 49
Idiopathische intracraniële hypertensie
Hersendruk is flink afgenomen in 4,5 maand. Momenteel voorlopig nog doorslikken, 3 Diamox 250 mg per dag (2 ochtend, 1 avond), omdat hersendruk acceptabel moet zijn voor een operatie aan het hoofd en daarvoor niet te hoog mag zijn.

04-12-2011 | Man | 60
acetazolamide
mijn ervaring voor het tintelen in handen en voeten tegen te gaan is veel puur chocolade en tomaten eten

18-12-2010 | Vrouw
Vocht achter het oog
Diamox werkt bij mij wel in tegenstelling tot acetazolamide tabletten. Toen had ik veel bijwerkingen. Bijwerkingen van de diamox zijn tintelingen in voeten en handen. Als ik meer dan 3/4 tablet neem zijn dit veel tintelingen. Alsof iemand naalden in je voeten steekt terwijl je loopt. Met 3/4 tablet ging de vorige keer het vocht uit mijn ogen weg en werd mijn zicht redelijk[lees meer...] goed. Ook de helderheid was beter.

04-12-2009 | Vrouw
Verhoogde hersendruk
Sinds juli gebruik ik de diamox 2 maal per dag. Ik heb ze voorgeschreven gekregen van de neuroloog, om de door de hersenen geproduceerde hersen/ruggenmerg vocht te verminderen. Bij eerste onderzoek was de druk van de hersenvocht 50, na 4 maanden gebruik, in november, was het gedaald naar 41, is wel gepaard gegaan met de lumbaalpunctie. Helaas heeft ook dit medicijn, ne[lees meer...]t als andere geneesmiddelen, bijzondere bijwerkingen. Wat het meest voorkomt bij mij is; vermoeidheid, vermindering van de eetlust, misselijkheid en ook weleens duiziligheid. Moet het nog wel gebruiken tot april 2010.

15-04-2009 | Vrouw
PTC

30-08-2021 | Man | 62
Glaucoom
Na eerst een periode van 3 x 250mg/dg, noodgedwongen moeten overstappen op 3 x 1/2 tablet/ dag. Vooral extreem veel hinder van jeuk. Na halverin van de dosis is de jeuk verdwenen. Vermoeidheid blijft wel aanwezig. Oog druk was 40 en zakt traag naar het normale. Mede ondersteund door oogdruppels.

12-01-2012 | Vrouw | 62
Hypertensie
twijfelachtig qua werking.

25-05-2017 | Man | 55
Glaucoom
Bijwerking: Ernstige darmstoornissen met extreme pijn.

28-01-2010 | Vrouw
Idiopatische Intracraniële Hypertensie
Dit is een medicijn dat op het eerste gezicht erger lijkt dan de kwaal waar het bij mij voor bedoeld is. De bijwerkingen zijn voor mij zo erg dat ik andere medicijnen moet slikken om ze onder controle te houden. Echter zonder de DIAMOX zou ik door de verhoogde hersen-vocht druk langzaam blind worden, dus het is kiezen tussen de slechtste van 2 zeer kwaden....

22-07-2017 | Man | 66
Oedeem
Na katarakt operatie oedeem op netvlies. Gevolg: Verminderd zicht. Bijwerking: spijsvertering totaal ontregeld: overgeven en diarree, ook vermoeidheid.

06-10-2010 | Vrouw
Oog operatie