Ervaringen met Monoprost

latanoprost

kortademigheid acute hoofdpijn afnemende lichamelijke conditie

Glaucoom (16 meningen)

Acetazolamide Tabletten (30 meningen)
Xalatan (20 meningen)
Lumigan (19 meningen)
Travatan (18 meningen)
Cosopt (14 meningen)

16-03-2024 | Vrouw | 57
Glaucoom

kortademigheid afnemende lichamelijke conditie acute hoofdpijn

Ik gebruik nu sinds een half jaar Monoprost in combinatie met Trustop oogdruppels. Ik ben 57 jaar en lijk wel een oude vrouw. Voor de druppels had ik een hele goede conditie, nu kan ik amper een trap omhoog zonder te rusten en volledig buiten adem te zijn.

23-01-2024 | Vrouw | 77
Droge ogen
Eerst moest ik Cosopt 20 mg/ml + 5 mg/ml nemen. Ik kreeg na enkele dagen al sterk opzwellende oogleden en rode ogen. Zeer vervelend gevoel. Ik moest onmiddellijk stoppen. Nu moet ik Monoprost 50 nemen en één ooglid vertoont na een paar dagen al hetzelfde: gezwollen en rood. Ik voel mij een proefkonijn en wil nu niets meer nemen, behalve Systane tegen droge ogen. Dat geeft [lees meer...]een verfrissend gevoel.

15-12-2023 | Man | 76
Glaucoom
Vreselijk product, moet dit al voor de 2de keer proberen . Veel bijwerkingen. Oogarts probeert maar wat. Denk dat het tijd is voor een second opinion

22-12-2019 | Vrouw | 76
latanoprost (50ug/ml)
Ongeveer twee jaar geleden moest ik beginnen met Monoprost oogdruppels. In die tijd bijna 75 jaar was ik heel actief een spring in het veld zoals ze zeggen, een tijdje later kreeg ik overal spierpijn ,ik wandelde alsof ik 100 was, had ademnood hartkloppingen hoofdpijn schommelende bloeddruk enz enz.Naar de dokter en alles was normaal.Bloed goed.Onder de scanner voor versc[lees meer...]hrikkelijke hoofdpijn... alles in orde. En toen begon ik te denken Monoprost zou dat de oorzaak kunnen zijn.Binnen een paar weken sta ik erop een onderzoek van mijn hart te doen en dan heel mijn verhaal bij de oogarts te doen. ik heb in heel mijn leven nog geen langdurige medicatie genomen dus nu afwachten wat de slotsom zal zijn!..

11-08-2023 | Man | 82
Glaucoom
Dit middel ipv zelfde met conserveermiddel, waardoor heftig eczeem onderbenen. Maar van dit middel steeds heviger wordende jeuk over hele lichaam en nu ook rode jeukende plekken in liezen. spierpijn. Dus maar weer gebeld met Bergman Clinics, die weer een ander middel laat proberen: Trusopt. Hopelijk zijn die beter, maar heb er weinig vertrouwen in helaas. Ook heb ik een[lees meer...] voedingssupplement ontdekt, waar oogartsen in Italie al 10 jaar succes hebben: PEA - Palmitoylethanolamide, te vinden op internet. Maar oogarts adviseert dat niet alleen te gebruiken, maar wel druppel. We gaan het zien. Dit is een bericht namens mijn man.

19-08-2021 | Man | 81
Glaucoom
gebruik monoprost nu 10 jaar. langzaam opgebouwd de volgende klachten. Na druppelen voor het slapen, in de ochtend duizelig, durf niet te douchen, onregelmatige hartslag, lage bloeddruk, kort ademigheid en geen conditie. Ben 81 jaar en nu voel ik me een hele oude man. Normaal fiets ik zo 30 km weg en loop ik 12km. Geen E-bike. Een week gestopt en voel me weer goed. Een [lees meer...]keer gedruppeld en in de ochtend weer dezelfde klachten.

26-01-2018 | Man | 49
latanoprost (0,2ml)
Glaucoom
Naast cosopt gebruik ik sinds kort ook monoprost voor het slapen gaan. Cosopt gebruik ik twee keer per dag en monoprost voor het slapen. Komende week heb ik een afspraak bij de oogarts vanwege een drukcurvemeting. Ik zal mijn klachten melden. Wellicht is de combinatie van medicatie de oorzaak van de hartkloppingen. De hartkloppingen heb ik begin van de nacht en houden [lees meer...]mij uit mijn slaap. Ze geven tevens gevoelens van angst dat er iets mis is.

22-06-2015 | Man | 58
Glaucoom
Ik krijg hartkloppingen bij matige inspanning (o.a. wandelen)

06-02-2021 | Man | 89
Glaucoom
Sinds puberteit bronchiaal astma. Met huidige medicaties goed onder controle. Door gebruik Prednisolon toenemende oogboldruk met risico glaucoom. Oogboldruk wordt door Monoprost voldoende laag gehouden. Echter: bij de minste inspanning, zolas lopen en traplopen snel kortademig. Was niet het geval voordat ik de oogdruppels ging gebruiken. Met Simbrinza zelfde resultaat.

08-07-2020 | Vrouw | 66
latanoprost (50ug/ml)
na laseren en allerlei druppels te hebben geprobeerd die veelbijwerkingen gaven is Monoprost de beste. na laseren, dat niet heeft geholpen tegen gesloten ooghoek ben ik dit middel gaan gebruiken. Goed en lang na druppelen ooghoeken dichthouden helpt tegen spierpijn. Als iemand een beter middel weet tegen hoge oogdruk hou ik me aanbevolen.

17-09-2018 | Vrouw | 70
latanoprost (50ug/ml)
Droge ogen en laatste tijd vaak hoofdpijn. Vlekken in het oog die steeds groter lijken te worden.

25-07-2018 | Man | 61
Glaucoom
Niet helemaal zeker of mijn klachten van dit medicijn komen, maar sinds het gebruik er van, zijn mijn klachten toegenomen.

09-05-2018 | Man | 71
latanoprost (50ug/ml)
zenuwbaantjes van ogen zijn zeer klein. Voorzichtigheids maatregel

23-10-2017 | Man | 40

03-03-2023 | Vrouw | 57
Glaucoom
Hoge oogdruk bleek na 6 weken aanzienlijk te zijn gedaald.

01-12-2022 | Vrouw | 55
Glaucoom
Na gelaserd te zijn , op verzoek van de oogarts een poosje zonder medicatie geprobeerd, dat was niet afdoende. Weer begonnen met monoprost, nu redelijk stabiel.