Timogel

timolol

Glaucoom (2 meningen)

09-10-2018

Glaucoom

binnen 3 dagen een allergische reactie op timogel 1 mg/g dus direct gestopt in overleg met oogarts. binnen 3 dagen allergische reactie op dit medicijn wat ik ook van verschillende ander oogdruppels had. branderige ontstoken oogleden en huid rondom het oog. het enige medicijn is lumigan zonder conserveringsmiddelen.
04-08-2014

Glaucoom

Sinds een jaar gebruik ik Timogel, oogdruk daalde hierdoor wel naar 22/26. Echter steeg dit in de afgelopen maanden. Dagelijks branderige ogen. Nachten extreem droge ogen. In overleg met arts om iets anders te gaan gebruiken. Eerste advies was artelac erbij om de branderigheid tegen te gaan. Nu lijkt de oogdruk te dalen na behandeling door met osteopaat (vastzittende [lees meer...]nekwervels los gemaakt). Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met osteopathie en oogdruk en/of afbouw van medicijnen voor oogdruk?
07-01-2013

Duizeligheid

Ik heb op advies van familieleden mijn oogdruk laten controleren ivm erfelijkheid. en na een dagopname is bekend geworden dat ik vele symptomen heb van glaucoom en moet de rest vm leven druppelen om mijn zicht/druk op peil te houden. ik kreeg timogel mee. In het begin allemaal wennen maar goed in te nemen. Echter na twee maanden begonnen de vreemdste klachten zich voor te [lees meer...]doen... Duizeligheid, haar uitval hart kloppingen, hyperventilatie,vermoeidheid, winderigheid, ik wist niet wat me overkwam.. Ik heb de oogarts om andere druppels gevraagd en het kon nog weken duren voor de timogel uit mn systeem zou zijn. Ik heb nooit medicijnen gehad en dit kon dus de enige verklaring kunnen zijn. Nu 8 weken verder begin ik op te knappen. Ik heb nu travatan wat lastiger te druppelen is maar geen bijwerkingen geeft...

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum