Travatan

travoprost

Glaucoom (9 meningen)

Xalatan (20 meningen)
Acetazolamide Tabletten (19 meningen)
Lumigan (11 meningen)
Diamox (11 meningen)
Cosopt (10 meningen)

10-10-2018

Glaucoom

Ik gebruik al jaren Travatan, nu moet ik opeens travoprost (goedkoper) gaan gebruiken. Niet vrijwillig. Zijn deze oogdruppels gelijk aan elkaar, ik merkte bij de apotheek lichte twijfel, mijn ogen zijn me zeer dierbaar. Vriendelijke groet M.
24-04-2018

Travatan (travoprost)

In verband met verhoogde opdruk is door de oogarts Travatan voorgeschreven. Na ruim 1 maand last gekregen van een loopneus. Het water (geen snot) liep er ongecontroleerd met druppels tegelijk uit. Dit was ook aan het begin van de griepgolf. Van de huisarts een spat hiertegen gekregen. Circa 4 maanden gebruikt maar het ging maar niet over. In verband met steeds meer oo[lees meer...]gproblemen contact opgenomen met oogarts. Advies om direct te stoppen en consult binnen enkele dagen. Na slechts één dag stoppen met Travatan hield de loopneus op. Direct ook gestopt met de neusspray van de huisarts. Geen loopneus meer gehad. Van oogarts inmiddels andere druppels gekregen. Benieuwd hoe dit gaat . Over loopneus stond niets in de bijsluiters.
18-11-2016

Travatan (travoprost)

Meer ademnood (ik heb COPD), koudgevoel op ogen, veel slechter kunnen lopen. Ik wil dit spul niet meer, had plotseling verdacht lage oogboldruk! Het is allemaal preventieve genees-kunst- heden ten dage. Volgens mijn optometrist heb ik nog heel goed zichtveld voor een man van 79 jaar.
06-11-2016

Glaucoom

Bijwerkingen: oorsuizingen, een (voor druk) gevoelig hoofd. Klachten ontstonden binnen 1 maand na ingebruikname. Ik gebruik het in combinatie met Azarga oogdruppels, wat volgens de apotheek geen enkel probleem zou moeten zijn. Klacht gemeld bij oogarts, die zei van niets te weten. Op internet lees ik echter veel meer vergelijkbare klachten, dus ik twijfel sterk aan deze d[lees meer...]ruppels.
17-05-2016

Glaucoom

Afgezien van enkele genoemde bijwerkingen (verkleurde iris, langere wimpers, huid veroudert sneller) is mijn situatie al jaren stabiel.
27-09-2015

Glaucoom

moest ivm kostenplaatje overstappen van Xalacom op Travatan. was wel huiverig maar het levert helemaal geen problemen op.
22-09-2015

Glaucoom

Denk dat alle medicijnen voor glaucoom waardeloos zijn, krijg morgen andere eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen in die nieuwe medicatie, en overweeg gewoon te stoppen, het zei zo.
19-04-2015

Glaucoom

Moest overstappen van Xalacom naar Travatan. Hierin geen betablokker en conserveringsmiddel. Na 1 a 2 maanden wennen (rode en droge ogen) bevalt het uitstekend. De oogdruk blijft op peil.
16-08-2014

Moeheid

nadat ik deze week mijn verhaal heb verteld over dat ik zo ziek werd na travatan is het gisteren bewezen door mijn specialist. Meerdere mensen zag ik die dat hadden. Ik heb deze en het bijwerkingen papier mee genomen naar mijn arts gisteren en hij schrok. Ik werd meteen naar een hele nieuwe specialist door gestuurd in het ziekenhuis en daar bleek dat mijn lichaam niet b[lees meer...]estand is tegen deze travatan. Ik mag nu helemaal het snachts NIETS meer gebruiken. Ze weten alleen niet wanneer deze troep, ik noem het gif, uit mijn lichaam verdwijnt. Mijn nieuwe arts zegt, je wordt iedere keer nu in de gaten gehouden met je ogen. Krijg telkens gezichtsveld onderzoek en als dat niet goed is en de oogdruk te oog , gaan ze laseren. Dus mensen , lees de bijwerkingen heel goed van die travatan. Dank zij mijn eigen snuffelen op internet en dus hiermee op deze site terechtgekomen, heb ik hopelijk op tijd kunnen stoppen met die travatan.
14-08-2014

Glaucoom

Ik heb sinds 3 jaar Travatan, maar kreeg veel problemen. Ondertussen gaf de oogarts me telkens anderen, maar die flesjes zijn voor mij te moeilijk om er 1 druppel uit te krijgen. Nu is mijn specialist in Brunssum met pensioen gegaan en ben ik nu in Heerlen ziekenhuis weer. Daar vroeg mijn oogarts waarom ik travatan gebruikte ???? Ik zei tegen blindheid is mij verteld. [lees meer...] Helaas worden de klachten weer steeds erger, heel veel hoofdpijn krijg ik er door.
05-07-2014

Glaucoom

Moest van druppel veranderen, had Betagan 025%, kreeg Travatan. na een week voelde ik mij ziek worden, dacht eerst aan griep, hoesten, pijn in mijn schouder algehele malaise. Na drie weken kreeg ik jicht pijnen en kon bijna niet meer lopen, ik had zo,n gigantische pijn in mijn bil uitstralen naar mijn been, kon niet langer lopen dan vijf minuten. Ik voelde mij erg ziek, e[lees meer...]n gaf de schuld aan mijn burn-out. Mijn vrouw legde de link naar de oogdruppels omdat zij mij alleen maar achteruit zag gaan, en zich herinnerde dat ik ziek werd na de nieuwe oogdruppels. intussen naar de oogarts geweest, en die zei dat ze dit nog nooit meegemaakt had, maar zei dat het wel kon. 'k Heb nu weer Betagan maar dan 0,5 %, en ik ga met stappen flink vooruit , kan al weer een flink stuk lopen ik begrijp niet dat dit soort bijwerkingen niet meer bekend zijn
16-04-2014

Glaucoom

Travatan = Travoprost oogdruppels, 1x per dag 1 druppel per oog. Recent ader gesprongen in rechter oog, oog-wit bloed doorlopen. Paar maanden geleden zelfde probleem, zelfde oog. European Medicines Agency waarschuwt hiervoor: Oculaire Hyperemie (=verhoogde bloedtoevoer naar het oog), bij meer dan 1 op 10 patiënten. Bijsluiter Travatan geeft dit niet/onvoldoende aan. [lees meer...]Via oogarts andere druppels (Monoprost = Latanoprost) voor geschreven gekregen. Ga hier op 16-04-2014 mee starten.
04-11-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Travatan gebruik: Algehele Zwakte/ slapheid + pijn in polsen + slechter lopen + pijn in been sinds september 2013 / veel meer jicht afgelopen jaar. Regelmatig niet kunnen lopen wegens jicht en pijn in been. Sinds november 2012 gebruik ik ook Brimonidine tartraat/ sinds die tijd is zwakte + slapheid begonnen. Tevens gebruik ik ook sinds februari 2012 Dorzolamide/Timol[lees meer...]ol.
04-08-2012

Travatan (travoprost)

Sinds jaren gebruik in Travatan. Naar tevredenheid. Sinds enige tijd heb ik veel last van keelpijn. Ik vraag me af of dit het gevolg is van het gebruik van Travatan. Ik druppel iedere avond beide ogen en druk de traanbuis NIET dicht, waardoor het medicijn dus ook in de keel terecht komt. Heeft iemand deze ervaring ook?
19-06-2012

Travatan (travoprost)

Ik heb Travatan oogdruppels gebruikt gedurende 1 jaar. Mijn oogdruk verlaagde nie t spectaculair. Ik kreeg echter verschrikkelijke spierpijn in schouders, heupen en rugwervels. Orthopedisch bleek niks aan de hand te zijn. Uiteindelijk werd de link gelegd tussen de pijn en deTravatan oogdruppels. Oogarts raadde aan om 2 weken de druppels te stoppen. De pijn verdween [lees meer...]langzamerhand. Zijn er nog mensen die deze ervaring delen ? Zo ja, hoe werd dit probleem dan opgelost ?
26-02-2012

Travatan (travoprost)

Ik gebruik travatan sinds mei 2011 en vanaf de eerste weken heb ik pijn in mijn linkerschouder gevoeld. Na raadpleging van mijn oogarts, heeft hij mij zonder veel overtuiging azarga voorgeschreven. Sindsdien is de pijn erger geworden, zowel in mijn schouders als in mijn heupen. Na het lezen van de bijsluiter, werd mij duidelijk dat dit hoort bij de ongewenste bijwerkingen.[lees meer...] Hebben meer mensen hier last van?

Amoxicilline (474) - Antibiotica - penicillines breedspectrum