categorie

Oor

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oor

21-04-2022 | Man | 22
Oorontsteking
Werkt zeker goed. Enige nadeel wat ik heb is dat mijn andere oor best wel heftig begint te suizen na ongeveer 2 uur gedruppeld te hebben. Dit stopt wel op het gegeven moment. Heeft na 3 dagen al veel effect gehad op mijn oorontsteking.

Zure Oordruppels met Triamcinolonacetonide 0,1%

22-03-2022 | Vrouw | 34
triamcinolon/ azijnzuur
Oorontsteking
1. Na langdurig gebruik van fluticasonpropionaat ontstond een buitenoorontsteking die bleef terugkeren. Mijn huisarts wist de oorzaak niet en verwees me naar de kno-arts. De kno-arts zit de puzzelstukjes nog te verbinden. Mijn oor ziet er vrij rustig uit, maar hij vond wel een dikke korst in mijn oor wat kan duiden op een oude ontsteking of een schimmel. Mijn klachten z[lees meer...]ijn: branderigheid, irritatie van het oor, huidschilfers, zwarte en witte stukjes uit het oor, zwarte en blonde draadjes met knopjes eraan. Er komt maar af en toe iets uit, maar het loopt niet meer echt. Het oor brandt fors en doet pijn bij vlagen. Meestal houden de klachten uren aan. Ik heb af en aan wat last van tinnitus (ruis met hoge toon) en deze verergert als de pijnklachten en de irritatie verergeren. 2. Er werd deze corticosteroïdhoudende druppel voorgeschreven (niet goed voor schimmelinfecties). Waarschijnlijk is dit de standaardprocedure. Hopelijk doet het meer goed dan kwaad. 3. Na een oortoilet ben ik deze druppels aan het 'uitproberen'. Ik kan wel wat pijn verdragen, maar dit doet erger pijn dan een ontsteking. Ik weet niet of ik ermee mag doorgaan, dus morgen weer naar de polikliniek bellen. Not a happy camper.

Miconazol Oordruppels

16-02-2022 | Vrouw | 39
miconazol
Mijn oorontsteking is overgegaan in een schimmelinfectie. Ondanks dat ik een gaatje in mijn trommelvlies heb is mij miconazol voorgeschreven. De druppels doen echt zeer. Het steekt en brand na het druppelen en ik heb een uur lang vreselijke jeuk. Het is een sterk middel maar het is nodig om de infectie te bestrijden. De kans is groot dat dit middel mijn gehoor aantast. :(

25-01-2022 | Man | 74
Oorontsteking
Had ontsteking in gehoorgang. Maar had ook allang een trommelvlies perforatie. Dan mag je dit middel nooit voorschrijven /gebruiken. De dosering was 3x per dag 5 druppels. De gehoorgang ontsteking was binnen 5dagen genezen, maar de bijwerkingen vreselijk. Vanaf vierde dag evenwichtsverlies, misselijk, braken, ziek. Maar het ergste kwam daarna: blijvend ernstig gehoorverli[lees meer...]es. Ik zal dit middel NOOIT meer gebr.

23-12-2021 | Vrouw | 58
Tinnitus
Deze oordruppels samen met het gebruik van fluticason neusspray hebben mijn tinnitusklachten na 4 maanden volledig doen verdwijnen. Had eind augustus een piep en oorontsteking. Oorontsteking was toen vrij snel weg, maar tinnitus bleef. Kreeg neusspray. Dat hielp, maar het ging langzaam vooruit. Deze oordruppels, na andere oordruppels te hebben geprobeerd , hebben er in dec[lees meer...]ember voor gezorgd dat het oorsuizen volledig is verdwenen.

04-12-2021 | Man | 67
Oorontsteking
Merk niets van verbetering , lijkt eerder slechter en pijnlijker te worden.

28-10-2021 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Na half jaar buisje, een klein beetje loopoor bij controle. Bacicoline-b voorgeschreven door kno arts. 3x per dag 3 druppels. Na 1e toediening onprettig gevoel in oor. Na 2e toediening naar bed gegaan. Werd ‘s nachts wakker voor toiletgebruik en vond dat ik erg wankel liep. ‘S ochtends werd ik wakker en moest braken. Dit ging de hele dag door: telkens bij bewegen of opstaa[lees meer...]n vreselijk braken. Zeeziek. Kno arts gebeld vanwege mijn vermoeden verband met deze druppels en mijn evenwichtsorgaan. Klachten waren daar niet bekend. Advies kno arts: 2 dagen stoppen en dan opnieuw starten. Geen haar op mijn hoofd dat ik deze druppels ooit nog weer zou gebruiken. Domperidon gekregen tegen misselijkheid en Sofradex. Nu, 2 dagen later nog hoofdpijn en erg wankel. Hoef gelukkig niet meer te braken. Erg verbaasd dat deze klachten, die ik toch veelvuldig lees op het internet, niet vermeld staan op de bijsluiter en, erger nog, niet bekend blijken te zijn bij de kno artsen. Ook geen melding bij Lareb. Wel melding van gedaan. Klachten zijn dusdanig ernstig dat deze m.i. Zeker bejend moeten zijn en vermeld zouden moeten worden. Ik was compleet uitgeschakeld!!

10-10-2021 | Vrouw | 65
Oorontsteking
Ontsteking radicaal holte eerst van zure druppels FNA en nu Bacicoline B hoop dat deze helpen wel jeuk en misselijk

Zure Oordruppels met Triamcinolonacetonide 0,1%

12-08-2021 | Vrouw | 32
triamcinolon/ azijnzuur
Oorontsteking
Stekende pijn met het druppelen. Daarna brand en prikt het in het hoor. Nooit meer!

10-06-2021 | Vrouw | 67
Oorontsteking
2 artsen die verschillend denken over dit medicijn. Maar je altijd blijven gebruiken de ander ,nee daar had je allang mee moeten stoppen. Resultaat ik loop al maanden met oorpijn dof gevoel in beide oren .2 weken geleden zo erg dat ik heel misselijk werdt duizeligheid hopelijk naar ziekenhuis in deventer(was daar een paar dagen op vakantie.)twee jaar geleden TIA gehad dus [lees meer...]bang.nee het is een ontsteking op de gehoorzenuw.gelukkig enerzijds maar voel mij niet serieus genomen door arts.nu gehooronderzoek dan hopelijk gauw naar kno arts.(over 6 weken kan ik pas terecht)

28-01-2021 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Dag 1 sofradex: 3 oordruppels per keer druppelen in het aangedane oor. Nou bij de 3e keer druppelen is mijn oor er nog slechter aan toe! Meer pijn, zwelling. Ondanks inname paracetamol 2x 500mg is de pijn te voelen. Dit is niet goed

04-01-2021 | Vrouw | 53
hydrocortison/ azijnzuur
Moeilijk druppelen als je alleen bent. Jeuk door lekken in oorschelp. 3x per dag bemoeilijkt daar het 20 minuten in beslag neemt. Nog steeds steken in oor na week, lijkt erger te worden. Duizeligheid.

Miconazol Oordruppels

30-09-2020 | Vrouw | 50
miconazol
Ik loop al vanaf november vorige jaar met chronische oorontsteking. Het oor bleef maar lopen. Ik heb in beide oren buisjes. Uiteindelijk werd er een kweek gemaakt en bleek er candida in mijn oren te zitten. Toen werd miconazol ingezet door de kno arts. 3x pd 3 druppels. Nou dat is echt teveel, dan ga je door de grond van de pijn. Het loopt dan via je buisje je ho[lees meer...]ltes in, dat is erg onprettig, doet veel pijn. Ik doe nu zelf 2 x pd 1,5 druppel. En dat gaat prima. Het oor is gestopt met lopen en nu nog de laatste candida resten aanpakken. Maar LET OP. als dit bij een kind voorkomt die ook buisjes heeft, is 3x pd 3 druppels echt TE VEEL en zal het kind het uitschreeuwen van de pijn. Dat is waarom ik het op wilde schrijven.

25-08-2020 | Man | 24
Oorontsteking
Hierdoor is mijn oorontsteking vele malen erger geworden!

25-08-2020 | Man | 51
hydrocortison/ colistine/ bacitracine
Sofradex is nu ook uit de handel. Kwam Bacicoline maar weer terug dat helpt echt

04-08-2020 | Man | 68
Middenoorontsteking
Voor mij een uitstekend medicijn. Door dat je het zelf aan kunt maken, lang houdbaar en dus altijd achter de hand. Op het moment dat ik de oorontsteking aan voelde komen startte ik met medicatie (druppelen). Binnen enkele dagen effect en de ontsteking zette niet door. Ik heb begrepen dat de Handelsvergunning voor Bacicoline-B is geschorst. Als alternatief Sofradex , voor [lees meer...]mij minder effectief maar werkt wel. Blijkbaar is dit nu ook niet meer te verkrijgen! Heel vervelend, juist dankzij Bacicoline-B en in mindere mate Sofradex had ik mijn oorproblemen de afgelopen jaren zeer goed onder controle. Wat nu?

Otalgan

20-06-2020 | Man | 60
lidocaine
Ik gebruikte hiervoor altijd earex druppesls, dit werkte prima. Ik merkte altijd dat dat middel de oorsmeer inderdaad zachter maakte. Dit is helaas niet meer te krijgen. Deze Otalgan is ronduit troep dat helemaal niets doet. Weggegooid geld.

16-06-2020 | Man | 44
Oorontsteking
Enige direct effectieve druppel bij de eerste signalen van oorontsteking die ik ken, in een lange oorprobleemcarrière. Helaas al sinds 2018 uit de handel. Niet verkrijgbaar in Frankrijk noch Spanje. Ik heb daleco pharma gemaild met de vraag of het ooit nog terugkomt. Geen reactie op ontvangen... Nu gebruik in Sofradex, maar die helpen niet zo snel, ik heb daarvan veel meer[lees meer...] druppels nodig, en die stinken zo.

23-05-2020 | Vrouw | 23
hydrocortison/ colistine/ bacitracine
Supermiddel! Helaas niet meer verkrijgbaar. Ik ken meerdere mensen die dit graag weer terug op de markt zouden hebben(oa kno artsen). Alternatieven, Sofradex oa , voldoen níet! Mn effectief bij smalle buis van Eustachius en chronische perforatie in trommelvlies....

19-05-2020 | Man | 60
framycetine, gramidicine en dexamethason
Druppels preventief voorgeschreven door KNO arts ivm vocht achter trommelvlies en plaatsing buis in oor. Druppels genomen , direct stekende pijn. Trok wel weg maar na week begon oorsuizen. Nu ruim 2 mnd verder en nog steeds piep in oor. Bijsluiter apotheek waarschuwt hiervoor. In de bijsluiter flesje Sofradex niet. Resultaat ws blijvende schade oor. Geen prettig gev[lees meer...]oel en vooruitzicht.

11-04-2020 | Man | 24
Griep
Mensen gebruik dit middel niet. Na het innemen van dit middel zijn mijn klachten erger aantoe! Ik kamp met onverdraaglijk oorpijn en andere bijwerkingen als koorts alhoewel deze over waren.

20-03-2020 | Man | 67
Oorontsteking
heb precies hetzelfde probleem...enige middel dat werkt(e) begrijp niet waarom zoiets uit de handel wordt gehaald..(commercie?)

08-03-2020 | Man | 60
Oorontsteking
Last van vocht achter trommelvlies. KNO arts consult. Advies buisje. Ter ondersteuning Sofradex 3x dgs 3 druppels. Bij inbrengen direct heftige en stekende pijn, jeuk. Niet prettig. mogelijk tgv overgevoeligheid medicatie. Snel (3 dagen) gestopt vanwege pijn. Bang voor nevenschade.

03-07-2019 | Vrouw | 1
Middenoorontsteking
Mijn dochter van 1 had maandelijks last van oorontstekingen gepaard met looporen. Dit was het enige medicijn wat snel en effectief werkte. Ze heeft buisjes gekregen en toen nog 2 keer dit middel moeten gebruiken en na 8x ontstekingen(bijna maandelijks) gehad te hebben is zij er vanaf gekomen. Zover we konden merken had ze geen last van dit medicijn. Was ondanks de ooronts[lees meer...]tekingen altijd vrolijk.

22-04-2019 | Vrouw | 26
Middenoorontsteking
Ik loop al 6 maanden met een verstopte buis van eustachius, na meerdere neussprays en een antibioticakuur heb ik van de huisarts sofradex gekregen omdat resultaat uitbleef. Ook was m’n gehoorgang geïrriteerd. Slecht na 2 druppels gebruikt te hebben begon het oorsuizen al. Ik ben totaal niet op de hoogte gesteld van deze bijwerking. Niet door de huisarts, apotheek en he[lees meer...]t stond ook niet in de bijsluiter. Na een website van kno artsen te hebben bezocht en de algemene apotheek website stond er tot mijn schrik dat dit voor kan komen en blijvend is. Ik ben erg teleurgesteld in de zorg en deze fout.

13-04-2019 | Vrouw | 58
Oorontsteking
Meestal 1a2 x per jaar heb ik last van flinke ontsteking in de gehoorgang. Vermoedelijk door het dragen van gehoorapparaten. Die pijn is echt vreselijk. De eerste keer gehad ik last van oorpijn in Italië De apotheek aldaar adviseerde mij locacorten, dit was zonder recept aldaar verkrijgbaar. Later kreeg ik de druppels op recept via mijn kno arts en huisarts en was ik m[lees meer...]et een paar dagen “genezen. Ik moet t nu doen met vervangende flumetason/clioquinol middelen die niet helpen”. Ook ik speurde er naar in t buitenland. Kan t niet vinden. Weet iemand hoe ik er wel aan kan komen? Momenteel kan ik met de ontsteking een week lang geen gehooapparaten dragen en dus niet naar mijn werk! Dit is echt waardeloos.

19-03-2019 | Man | 71
flumetason/ clioquinol
JAREN LANG NATTE EN JEUKENDE GEHOORGANGEN. TWEE TOT DRIE MAAL PER JAAR DE OREN UIT LATEN SPUITEN. MET LOCACORTEN GEEN ENKEL PROBLEEM MEER MET EENMAAL PER WEEK DRIE DRUPPELS. HELAAS NIET MEER IN NEDERLAND VERKRIJGBAAR. IK GA ZOEKEN IN BELGIE OF DUITSLAND. GEEN ENKEL ANDER MEDICIJN WERKT BIJ MIJ. OOK OTIFLOX NIET.

27-09-2018 | Vrouw | 34
framycetine, gramidicine en dexamethason
Ontsteking gaat niet over na 4 maanden en heel vaak uitspuiten. Krijg er jeuk van!

27-09-2018 | Vrouw | 34
hydrocortison/ colistine/ bacitracine
Ik heb heel vaak oor ontsteken. Andere druppels werken niet, zeker sofradex niet! Helaas zijn ze op dit moment niet leverbaar

09-06-2018 | Man | 40
Middenoorontsteking
Dag, ik verbaas me ook na het lezen van al deze reacties op het medicijn. Ik kreeg er de 8e dag last van. Historie 2018 Maart buisjes geplaatst - eind mei loopoor - druppelen met Bacicoline-B - 3maaldaags 5druppels - kuur na 1 week beëindigd Bijwerkingen op 8e dag Ik wordt wakker en voel me verschrikkelijk duizelig, onvast ter been, zwalken, misselijkheid en braken[lees meer...] op de eerste dag. Nu na 4 dagen is de duizeligheid ver weggetrokken. Echter, waar ik niemand over zie schrijven is "plotselinge doofheid" en oorsuizen aan het aangedane oor. Zijn hier ervaringen mee en wat was de remedie?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5659)
Anticonceptie - overig (4162)
Cholesterol (3068)
Depressie - antidepressiva overig (2903)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2604)
Pijn - morfine-achtigen (2373)
ADHD - psychostimulantia (2327)
Pijn (2133)
Verslavingsziekten (2126)
Bloeddruk - betablokkers (1801)
Maagzuur - protonpompremmers (1674)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1604)
Anticonceptie - eenfase (1483)
Angststoornissen (1355)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1315)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1305)
Depressie - antidepressiva TCA (1138)
Antibiotica - urineweginfectie (1108)