categorie

Oor

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oor

03-07-2019

Middenoorontsteking

Mijn dochter van 1 had maandelijks last van oorontstekingen gepaard met looporen. Dit was het enige medicijn wat snel en effectief werkte. Ze heeft buisjes gekregen en toen nog 2 keer dit middel moeten gebruiken en na 8x ontstekingen(bijna maandelijks) gehad te hebben is zij er vanaf gekomen. Zover we konden merken had ze geen last van dit medicijn. Was ondanks de ooronts[lees meer...]tekingen altijd vrolijk.
22-04-2019

Middenoorontsteking

Ik loop al 6 maanden met een verstopte buis van eustachius, na meerdere neussprays en een antibioticakuur heb ik van de huisarts sofradex gekregen omdat resultaat uitbleef. Ook was m’n gehoorgang geïrriteerd. Slecht na 2 druppels gebruikt te hebben begon het oorsuizen al. Ik ben totaal niet op de hoogte gesteld van deze bijwerking. Niet door de huisarts, apotheek en he[lees meer...]t stond ook niet in de bijsluiter. Na een website van kno artsen te hebben bezocht en de algemene apotheek website stond er tot mijn schrik dat dit voor kan komen en blijvend is. Ik ben erg teleurgesteld in de zorg en deze fout.
13-04-2019

Locacorten-Vioform oordruppels (flumetason/ clioquinol)
Oorontsteking

Meestal 1a2 x per jaar heb ik last van flinke ontsteking in de gehoorgang. Vermoedelijk door het dragen van gehoorapparaten. Die pijn is echt vreselijk. De eerste keer gehad ik last van oorpijn in Italië De apotheek aldaar adviseerde mij locacorten, dit was zonder recept aldaar verkrijgbaar. Later kreeg ik de druppels op recept via mijn kno arts en huisarts en was ik m[lees meer...]et een paar dagen “genezen. Ik moet t nu doen met vervangende flumetason/clioquinol middelen die niet helpen”. Ook ik speurde er naar in t buitenland. Kan t niet vinden. Weet iemand hoe ik er wel aan kan komen? Momenteel kan ik met de ontsteking een week lang geen gehooapparaten dragen en dus niet naar mijn werk! Dit is echt waardeloos.
19-03-2019

Locacorten-Vioform oordruppels (flumetason/ clioquinol)

JAREN LANG NATTE EN JEUKENDE GEHOORGANGEN. TWEE TOT DRIE MAAL PER JAAR DE OREN UIT LATEN SPUITEN. MET LOCACORTEN GEEN ENKEL PROBLEEM MEER MET EENMAAL PER WEEK DRIE DRUPPELS. HELAAS NIET MEER IN NEDERLAND VERKRIJGBAAR. IK GA ZOEKEN IN BELGIE OF DUITSLAND. GEEN ENKEL ANDER MEDICIJN WERKT BIJ MIJ. OOK OTIFLOX NIET.
27-09-2018

Sofradex oor (framycetine, gramidicine en dexamethason)

Ontsteking gaat niet over na 4 maanden en heel vaak uitspuiten. Krijg er jeuk van!
27-09-2018

Bacicoline-B (hydrocortison/ colistine/ bacitracine)

Ik heb heel vaak oor ontsteken. Andere druppels werken niet, zeker sofradex niet! Helaas zijn ze op dit moment niet leverbaar
09-06-2018

Middenoorontsteking

Dag, ik verbaas me ook na het lezen van al deze reacties op het medicijn. Ik kreeg er de 8e dag last van. Historie 2018 Maart buisjes geplaatst - eind mei loopoor - druppelen met Bacicoline-B - 3maaldaags 5druppels - kuur na 1 week beëindigd Bijwerkingen op 8e dag Ik wordt wakker en voel me verschrikkelijk duizelig, onvast ter been, zwalken, misselijkheid en braken[lees meer...] op de eerste dag. Nu na 4 dagen is de duizeligheid ver weggetrokken. Echter, waar ik niemand over zie schrijven is "plotselinge doofheid" en oorsuizen aan het aangedane oor. Zijn hier ervaringen mee en wat was de remedie?
03-06-2018

Bacicoline-B (hydrocortison/ colistine/ bacitracine)

Ik heb nu in totaal 5 x Bacicoline gedruppeld in mijn 2weken geleden geopereerde oor. Vrijdagavond begonnen met druppelen. Gisterenavond had ik wel een beetje pijn na het indruppelen. Vanochtend mijn oor in bed ingedruppeld. Ik kom uit bed en voel mij dronken, draaierig ,duizelig en misselijk. Mijn evenwicht is duidelijk van slag. Ik ben de bijsluiter gaan lezen maar bij [lees meer...]bijwerkingen zie ik nauwelijks wat staan, er wordt überhaupt niets geschreven over aantasting van je evenwichtsorgaan en de bijwerkingen. Dit vind ik heel vreemd. Nu ik deze site lees, zie ik dat veel mensen deze klachten hebben. Is dit middel wel door een research project heengekomen? Ik betwijfel dit sterk. Ik ben er mooi klaar mee. Ik heb een deadline voor mijn studie en heb mijn dagen hard nodig en nu gebeurt dit.... Ik voel mij misselijk en onbestendig. Gelukkig heb ik geen dienst dit weekend, anders had ik mijn collega's hiermee moeten opzadelen. Ik ga hier zeker werk van maken. De bijsluiter moet zeker worden aangepast. Overigens stop ik direct met dit middel. Ik ben zelf verpleegkundige en begrijp niets van hoe de bijsluiter van dit middel ooit is ontstaan.
18-05-2018

Oorontsteking

Na 1 buisje in mijn oor te hebben gekregen,moest ik nog even doordruppelen,met Bacicoline,voorheen had ik sofradex.Van Sofradex kreeg ik een schilferige dikke jeukende oor,dus kreeg ik nu Bacicoline voorgeschreven.3 x daags 3 druppels.Na dag 3,werd ik misselijk beroerd,een dronken gevoel,wankelde op de benen,kon niets binnen houden,zelf de huisarts aan huis gehad,was niet [lees meer...]in staat om naar de praktijk te komen.Nu snap ik niet dat deze bijwerkingen niet worden vermeld in de bijsuiter ??? Wat een ROTZOOI
21-04-2018

Oorontsteking

Via een spoedafspraak kwam ik bij de KNO arts terecht in het ziekenhuis. Ik heb m`n leven lang al gehoor problemen en heb verschillende oordruppels gebruikt. De KNO arts schreef me deze medicijnen voor om snel van de ontsteking af te komen, ook wist hij dat ik een gaatje in m`n trommelvlies heb. Na anderhalve dag dit medicijn gebruikt te hebben werd ik draaierig en [lees meer...]misselijk. Ik kon zowat niet opstaan uit m`n bed en moest me met douchen vast houden aan de wand om niet om te vallen. Zeer heftige bijwerkingen welke ik nog nooit heb ervaren met oordruppels. Ik heb contact opgenomen met het ziekenhuis en een andere KNO arts zei dat ik acuut moest stoppen met deze klachten. Doordat ik een gaatje in m`n trommelvlies heb kunnen deze druppels sneller bij m`n evenwichtsorgaan komen en heb ik eerder kans op deze klachten. Ik ben nu inmiddels een dag gestopt en heb nog steeds dezelfde klachten, duizelig misselijk en lopen als een dronkenlap. Ik hoop dat het snel over is. Dit medicijn neem ik nooit meer!
15-04-2018

Middenoorontsteking

Na 1,5 dag in totaal 5x gedruppeld te hebben in mijn oor i.v.m. een gehoorganginfectie werd ik gisterochtend duizelig en misselijk wakker. Het leek net of ik gedronken had en ik voelde me heel ellendig. Ik heb meteen gegoogeld en kwam op deze site en heb meteen besloten per direct te stoppen met deze oordruppels. Ik was zo duizelig dat ik geen auto durfde te rijden. Nu, 1 [lees meer...]dag later, voel ik me beter; ik ben niet duizelig en misselijk meer, en ik neem morgen contact op met mijn huisarts i.v.m. andere oordruppels. Jammer dat Otosporin kennelijk uit de handel is gehaald, want die druppels werkten eerder bij mij prima, zonder bijwerkingen.
11-01-2018

Middenoorontsteking

Zoon van 11 heeft al zijn hele leven last van 'lijm oren' met vele oorontstekingen tot gevolg ondanks buisjes. Omdat bij de zoveelste ontsteking, zijn 'vaste' oordruppels ineens veel klachten gaven moesten we overstappen op Bacicoline van een vervangende KNO arts. Gevolg: Een van de pijn gillend kind wat normaal echt wel wat kan hebben, pijn bij slikken en tijdens de 2e [lees meer...]en 3e druppel een pijnlijk soort "woesh" door zijn hals voelen. 5 minuten loopt het oor en daarna zit alles weer vast en is hij weer doof. Nu blijkt dat hij Bacicoline eerder heeft gehad waardoor hij 2 x op de SEH belandde vanwege de ernstige klachten...Altijd fijn als dossiers goed worden bijgehouden......NOT!
03-12-2017

Pijn (algemeen)

Mijn zoontje van bijna 3 kreeg deze druppels omdat hij nog steeds vreselijke oorpijn had na 5dgn antibiotica (oraal) en constant pijnstilling. Er zat ook een scheurtje in zijn trommelvlies en had dus al dgn een loopoor pijn werd njet minder. Mag geen vocht in de oren komen maar wel oordruppels??? Hij gilde het echt uit vd pijn tijdens de druppels en daarna hij had zo'n ve[lees meer...]rschrikkelijke pijn daarna liep hij zigzaggend. Huisartsenpost gebeld en toch maar meteen mee stoppen. Geen goede ervaring mee dus bij zo'n jong kindje
09-10-2017

Middenoorontsteking

Drie dagen deze druppels gebruikt. Vandaag, derde dag, duizelig en misselijk. Kan niet stabiel lopen , niet eten, drinken met mate, dat komt er snel weer uit (overgeven). Heb buisje in oor, deze druppels gebruikt tegen een loopoor. Vergelijkbare ervaringen met eerdere melders.
08-10-2017

Oorontsteking

Kreeg dit medicijn voorgeschreven van de kno-arts om mijn oorontsteking te bestrijden. De bijwerkingen die ik heb ervaren zijn zo vreselijk heftig geweest dat ik tot 3 x toe de huisartsenpost heb moeten bezoeken. Na 4 x 5 druppels gebruikt te hebben was ik totaal van de wereld, liep als een dronkenlap, moest enorm overgeven en was niet aanspreekbaar!! Ik snap niet dat dit [lees meer...]middel in de handel mag zijn. In de bijsluiter staat namelijk niets over heftige duizelingen en misselijkheid. Vier dagen na gebruik zijn de bijwerkingen nog niet weg. Ik vind het een vreselijk middel en mag het nooit meer gebruiken!
09-09-2017

Oorontsteking

Na het voor de 4 de keer krijgen van zure oordruppels voor mijn niet overgaande oorontstekingen wou ik wat sterkers met meer resultaat. Ik kreeg deze druppels en had na het eerste keer druppelen al spijt. Enorme pijn. Alsof ik met een mes in mijn oor gestoken werd. Niet te houden. Ik werd misselijk van de pijn en probeerden het 3 dagen uit te houden maar na 2 dagen vond ik[lees meer...] het ondraaglijk en ging terug naar mijn huisarts. Conclusie. Deze medicatie werkt averechts bij mij en geeft meer ongemak en pijn dan ik had.
03-09-2017

Oorontsteking

Duizeligheid, misselijkheid, naar. Na paar dagen druppelen kwamen deze klachten. Bizar dat er niets over staat vermeld in de bijsluiter...
25-05-2017

Otalgan (lidocaine)
Oorontsteking

Werkt bij mij voor geen meter. Verlicht de pijn helemaal niet. Belachelijk dat er voor de rest niks in zit. Bijv iets van een ontstekingsremmer dat zou fijn zijn. Jammer dat je zo afhankelijk word gemaakt van de huisarts voor zure druppels, die werken wel en ben je zo van de oorontsteking af! En dit vind ik troep.. doet geen flikker.. voel mij bedrogen.
14-05-2017

Oorontsteking

Onzeker gevoel in het hoofd, niet echt duizelig maar wel gevoel van dronkenschap en misselijkheid en minder eetlust. Sofradex in het verleden nooit mee gehad.
03-04-2017

Middenoorontsteking

Na het plaatsen van een buisje bleef gehoor dof. KNO vertelde mij dat het buisje verstopt kon zitten en schreef Bacicoline-B voor. Na 1 dag druppelen begon de duizeligheid. Deze werd de 2e dag erger en erger... advies was meteen stoppen met dit medicijn. Nu 3 dagen later nog steeds niet over, maar de arts gaf aan dat het tijd nodig had. Bijwerking van Bacicoline dus. Voo[lees meer...]r mijn nooit meer! Liever Sofradex!
11-01-2017

Oorontsteking

€26 voor 7,5 ml. Dat is nog duurder dan goud! Weer zo'n voorbeeld waar de cliënt door belanghebbende partijen als investeerders en farmaceuten op véél te hoge kosten worden gejaagd met als doel zo'n hoog mogelijke winst. Synalar Otic heeft dezelfde werkzame bestandsdelen en kost maar €2 voor 5ml.
07-01-2017

Oorontsteking

Na gebruik allerlei oordruppels die niet hielpen, en chronisch last van loopoor, dichtzitten van oor (doof), koorts, kloppend oor, pijn en schilfers etc etc had ik eindelijk echt baat bij BacicolineB. Helemaal nadat de KNO arts mijn oor had leeggezogen van ontstekingsvocht. Geen bijwerkingen gemerkt. Klachten komen zo nu en dan mild terug, maar die probeer ik niet te lat[lees meer...]en escaleren door gebruik van een heel klein beetje cortisoncreme in de gehoorgang te smeren. Oorzaak van de hele misere was het gebruik van oordoppen.

Ik ben blij met deze oorzalf (ondanks wat slecht horen na toediening). Omdat ik aan twee kanten een geperforeerd trommelvlies heb helpt het uitwendig en ook in het binnenoor. Op de bijsluiter staat dat je het niet mag gebruiken bij geperforeerde trommelvliezen. Maar mijn KNO arts zei dat het geen kwaad kon en een ontsteking soms erger was. Ik zou het nooit zonder dat a[lees meer...]dvies gebruiken.
17-10-2016

Oorontsteking

Ik had deze 2 dagen gebruikt. Toen ik 's avonds op bed lag, begon alles te draaien, als ik me om draaide ook. Toen ik uit bed kwam leek het net of ik dronken was. Kon niet normaal lopen. Bij mijn werk kon ik ook niet goed het lezen vanaf de computer. Vandaag is het wel minder minder geworden. Apotheek denkt dat het door de kou van de druppels komt. Omdat het niet in de bij[lees meer...]sluiter staat.
08-05-2016

Middenoorontsteking

Veel pijn en flodderig trommelvlies. uiteindelijk werd er een buisje geplaatst, wat geregeld verstopte. Er bleek ook een gaatje ontstaan vlak naast het buisje. Kreeg een kuur 3x500mg tablet, een per dag. Ook Bacicoline-B druppels 3x daags drie druppels voor tien dagen. De pijn verminderde aanmerkelijk, maar de volgende dag was de pijn erger dan ooit. Na zeven dagen ben ik [lees meer...]gestopt met de druppels. Heb de kliniek gebeld met mijn klachten, maar"alles was normaal". Duizeligheid hoorde erbij. Ik was niet duizelig, kon geen rechte lijn lopen, maar zij bleven dat duizelig noemen en faxten een recept (niet genomen). Volgens de bijsluiter lopen patienten met buisje meer risico, dus een gaatje erbij lijkt mij een rode vlag! Hoe kan een arts dat nou voorschrijven! Ik moet nog eenmaal voor controle, maar vrees dat de doofheid blijvend zal zijn. Ik aanvaard een risico, maar dit was geen risico, eerder uitlokken en ik zit met de gevolgen.
24-04-2016

Oorontsteking

Ik heb de oordruppels al een paar dagen gebruikt (bacicoline-B) wegens oorontsteking aan beide kanten. Eerste paar dagen was er nog niets aan de hand, nu 6 dagen verder voel ik mij heel duizelig, dronken en kan niet normaal staan. Ik de gebruiksaanwijzingen goed gelezen en gedaan wat er stond, alsnog kreeg ik deze bijwerkingen. Tevens staat er niets vermeld over deze bijwe[lees meer...]rkingen.
10-03-2016

Oorontsteking

Sinds drie jaar ben ik Meniere patient in mijn linker oor. Blijvend gehoorverlies, oorsuizen en drukgevoel. Nu sinds vier dagen oorontsteking in dit oor en dit geeft behalve pijnklachten, ook een verergering van mijn Meniere. Daarom van de huisarts Sofradexoordruppels gekregen en na de eerste dag was de oorpijn erg verminderd. Alleen heb ik direct na het gebruik enorme las[lees meer...]t van draaiduizeligheid. Dit verdwijnt na enige tijd wel, maar is erg vervelend. Tussendoor ook duizelig, maar dat komt denk ik door de Meniere. Ben erg blij dat de pijn zo snel minder werd. Zelf toedienen gaat redelijk gemakkelijk.
15-02-2016

Oorontsteking

Op vrijdag begonnen met 2x 5 druppels. Volgende dag stond ik al duizelig op. Toch nog 1x gedruppeld en toen begon de ellende pas goed!!! Verschrikkelijk misselijk, braken en nog duizeliger, stond te tollen op mijn benen, kon alleen maar heel stil blijven liggen met ogen dicht, voelde me verschrikkelijk slecht, kinderen moeten laten ophalen, omdat ik echt niets meer kon[lees meer...] en zelfs de aanwezigheid van hen teveel was. Huisartsenpost gebeld, die schreven pillen voor tegen de misselijkheid, mijn man gebeld die aan het werk was, omdat ik me zo slecht voelde, is hij meteen naar huis gekomen met de pillen tegen misselijkheid, maar met inname met water, braakte ik alles meteen weer uit, mijn man weer huisartsenpost gebeld die zijn gekomen en hebben een injectie gegeven tegen de misselijkheid, tevens nog medicijnen tegen duizeligheid, volgens arts had ik ontsteking aan evenwichtsorgaan door gebruik druppels. Nog 2 dagen verschrikkelijk slecht gevoeld, nu 3e dag begint het gelukkig iets beter te gaan, misselijkheid is bijna helemaal weg, maar duizeligheid nog niet, kan dus ook niet autorijden en werken, voor mij nooit meer deze druppels!!!
05-01-2016

Oorontsteking

Er werd een lichte oorontsteking vastgesteld bij mij. De KNOarts heeft het oor schoon gemaakt en vervolgens de druppels medicijn Bacicoline-B voorgeschreven. Tijdens de eerste druppeling rond 18.00 uur op die maandag ging het al meteen mis door de eerste druppel dat plotseling gehoorverlies gaf. Later die avond nog eens gedruppeld en de volgende morgen nog een keer. Al sn[lees meer...]el kreeg ik die dag last van evenwichtstoornissen tijdens het lopen. Ik had geen controle meer over mijn loop en moest me overal aan vast houden. Het werd die dag alleen maar erger. Op de bijsluiter van het product staat echter niets vermeld van al deze bijwerkingen. Wel staat vermeld dat dit middel niet mag worden gebruikt bij een gaatje in het trommelvlies. Dit had de KNO-arts moeten/kunnen weten en dit mij erbij kunnen vertellen. In geval van bijwerkingen, niet vermeld in deze bijsluiter, dan contact opnemen met de arts. Na 2 maanden is mijn gehoorvermogen nog steeds zwaar verstoord. Ik ben wederom voor de vierde keer naar de KNOarts geweest met deze klachten. Na dit gesprek heeft de arts besloten niet meer met mij verder te willen werken. Dank u wel dokter!
16-11-2015

Middenoorontsteking

Ik heb trommelvliesbuisjes gekregen, bleef lopen. Toen gebeld en kreeg bacicoline voorgeschreven. Meteen mee begonnen toen ik ze kreeg, merkte dat ik wanneer ik ze net indruppelde wat duizelig werd. Na een paar dagen werkte het tegen het loopoor maar kreeg ik een ontzettend jeukend oor, niet van binnen maar de oorschelp. Later heb ik ze weer eens gehad en had ik weet hetze[lees meer...]lfde probleem.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4840)
Anticonceptie - overig (3540)
Cholesterol (2788)
Depressie - antidepressiva overig (2588)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2212)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1868)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1322)
Angststoornissen (1131)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1069)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)