Ervaringen met Bacicoline-B

hydrocortison/ colistine/ bacitracine

misselijkheid duizeligheid oorsuizen oogheelkundige migraine evenwichtsproblemen

Oorontsteking (28 meningen)
Middenoorontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (1 mening)

08-04-2024 | Vrouw | 38
Middenoorontsteking

oogheelkundige migraine oorsuizen misselijkheid duizeligheid

Na een paar dagen bijwerkingen als draaiduizelig, misselijk, migraine en oorsuizen. Wat ik nog het meest bijzondere vind is de informatie op de bijsluiter. "Geen bijwerkingen bekend" waarna direct eronder staat dat er in zeer zeldzame gevallen ernstige bijwerkingen kunnen optreden. Dan een arts raadplegen. Dan zijn er dus wel bijwerkingen bekend... Waarom worden die bi[lees meer...]jwerkingen niet vermeld? Op deze manier kan het soms lang duren voordat iemand doorheeft dat de bijwerkingen van de druppels komen. Naar aanleiding van mijn ervaring op internet gaan zoeken en meerdere mensen (familie, vrienden, collega's) gesproken die dit middel ook gebruikt hebben en dezelfde ervaring hadden. Of wij zijn met zijn allen heel zeldzaam of zo zeldzaam zijn de bijwerkingen dus niet... ik gebruik het middel in ieder geval nooit meer.

24-02-2024 | Man | 58

evenwichtsproblemen duizeligheid misselijkheid

Na het gebruik gelijk duizilig, misselijk, braak gevoel en evenwichtsproblemen. Na 6 dagen ben ik pas erachter gekomen dat deze oordruppels de oorzaak van deze bijwerkingen.

15-12-2023 | Man | 34
Middenoorontsteking
Vocht achter trommelvlies met een gaatje zichtbaar in trommelvlies. Eerst neusspray gekregen, maar dat hielp niet. Toen aan de druppels, normaal sofradex maar nu Bacicoline. Voorgeschreven door KNO-arts. Savonds gedruppeld de ochtend erna niet helemaal lekker nogmaals gedruppeld en nu continu duizelig als ik mijn hoofd draai, pijn aan mijn oor die ik eerder niet had, mis[lees meer...]selijkheid bij teveel bewegen. Gebeld met huisarts dat ik hiermee ga stoppen dit werkt niet. Hoop dat de bijwerkingen snel voorbij zijn.

22-08-2023 | Vrouw | 25
Oorontsteking
Heb dit nog nooit meegemaakt van een oordruppel. Al vijf dagen super duizelig, kan amper recht lopen.

21-07-2023 | Vrouw | 39
Oorontsteking
De tweede keer al extreem misselijk en duizelig bij gebruik. Heb melding gedaan bij LAREB zodat deze bijwerking in de bijsluiter terecht komt. Fijn als anderen dat ook kunnen doen en mensen dus gewaarschuwd kunnen worden voor dit medicament. Ben vorige keer op spoedeisende hulp terecht gekomen. Nu ben ik meteen gestopt bij eerste tekenen duizeligheid, maar heb veel moeit[lees meer...]e om te functioneren en me in het verkeer te bewegen.

10-07-2023 | Vrouw | 52
Oorontsteking
Dit middel 7x genomen (3 druppels per keer en 3x per dag) maar het was niet te doen. Zeebenen, heel misselijk, braakneigingen, zwalken, draaierig ook op bed met ogen dicht (en nee geen alcohol op). Met KNO-arts overlegd en direct gestopt. Heb nog nooit ergens bijwerkingen van gehad, van Sofradex nooit problemen, maar is helaas niet leverbaar. Er zou eigenlijk een gele s[lees meer...]ticker op dit middel moeten zitten. Ik kon nog net ziek thuiskomen van het werk met de fiets, autorijden was niet te doen en ook 24 uur niet kunnen doen. Zie totaal niets van deze bijwerkingen vermeld staan. Morgen terug naar de KNO-arts. Na 24 uur gestopt te zijn, veel minder klachten (oor ontsteking zelf gaf veel minder klachten), alleen nog heel draaiierig als ik lang plat gelegen heb (dus bij opstaan na de nacht) en soms licht misselijk nog. Nu 3 dagen gestopt.

05-02-2023 | Man | 73
Middenoorontsteking
Rrommelvlies wil niet dicht. Deze voorgeschreven. Na 2 dagen gestopt wegens duizeligheid misselijkheid. Staatniets overi in de bijsluiter. Dit medicijn zal ik nooit meer gebruiken

11-07-2022 | Vrouw | 45
Oorontsteking
Oren uit laten spuiten. Daarna ontstoken door te harde druk. Toen deze medicatie….

25-01-2022 | Man | 74
Oorontsteking
Had ontsteking in gehoorgang. Maar had ook allang een trommelvlies perforatie. Dan mag je dit middel nooit voorschrijven /gebruiken. De dosering was 3x per dag 5 druppels. De gehoorgang ontsteking was binnen 5dagen genezen, maar de bijwerkingen vreselijk. Vanaf vierde dag evenwichtsverlies, misselijk, braken, ziek. Maar het ergste kwam daarna: blijvend ernstig gehoorverli[lees meer...]es. Ik zal dit middel NOOIT meer gebr.

28-10-2021 | Vrouw | 60
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (7,5ml)
Oorontsteking
Na half jaar buisje, een klein beetje loopoor bij controle. Bacicoline-b voorgeschreven door kno arts. 3x per dag 3 druppels. Na 1e toediening onprettig gevoel in oor. Na 2e toediening naar bed gegaan. Werd ‘s nachts wakker voor toiletgebruik en vond dat ik erg wankel liep. ‘S ochtends werd ik wakker en moest braken. Dit ging de hele dag door: telkens bij bewegen of opstaa[lees meer...]n vreselijk braken. Zeeziek. Kno arts gebeld vanwege mijn vermoeden verband met deze druppels en mijn evenwichtsorgaan. Klachten waren daar niet bekend. Advies kno arts: 2 dagen stoppen en dan opnieuw starten. Geen haar op mijn hoofd dat ik deze druppels ooit nog weer zou gebruiken. Domperidon gekregen tegen misselijkheid en Sofradex. Nu, 2 dagen later nog hoofdpijn en erg wankel. Hoef gelukkig niet meer te braken. Erg verbaasd dat deze klachten, die ik toch veelvuldig lees op het internet, niet vermeld staan op de bijsluiter en, erger nog, niet bekend blijken te zijn bij de kno artsen. Ook geen melding bij Lareb. Wel melding van gedaan. Klachten zijn dusdanig ernstig dat deze m.i. Zeker bejend moeten zijn en vermeld zouden moeten worden. Ik was compleet uitgeschakeld!!

09-06-2018 | Man | 40
Middenoorontsteking
Dag, ik verbaas me ook na het lezen van al deze reacties op het medicijn. Ik kreeg er de 8e dag last van. Historie 2018 Maart buisjes geplaatst - eind mei loopoor - druppelen met Bacicoline-B - 3maaldaags 5druppels - kuur na 1 week beëindigd Bijwerkingen op 8e dag Ik wordt wakker en voel me verschrikkelijk duizelig, onvast ter been, zwalken, misselijkheid en braken[lees meer...] op de eerste dag. Nu na 4 dagen is de duizeligheid ver weggetrokken. Echter, waar ik niemand over zie schrijven is "plotselinge doofheid" en oorsuizen aan het aangedane oor. Zijn hier ervaringen mee en wat was de remedie?

03-06-2018 | Vrouw | 55
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (10mg/5mg/10.000ie/ml)
Ik heb nu in totaal 5 x Bacicoline gedruppeld in mijn 2weken geleden geopereerde oor. Vrijdagavond begonnen met druppelen. Gisterenavond had ik wel een beetje pijn na het indruppelen. Vanochtend mijn oor in bed ingedruppeld. Ik kom uit bed en voel mij dronken, draaierig ,duizelig en misselijk. Mijn evenwicht is duidelijk van slag. Ik ben de bijsluiter gaan lezen maar bij [lees meer...]bijwerkingen zie ik nauwelijks wat staan, er wordt überhaupt niets geschreven over aantasting van je evenwichtsorgaan en de bijwerkingen. Dit vind ik heel vreemd. Nu ik deze site lees, zie ik dat veel mensen deze klachten hebben. Is dit middel wel door een research project heengekomen? Ik betwijfel dit sterk. Ik ben er mooi klaar mee. Ik heb een deadline voor mijn studie en heb mijn dagen hard nodig en nu gebeurt dit.... Ik voel mij misselijk en onbestendig. Gelukkig heb ik geen dienst dit weekend, anders had ik mijn collega's hiermee moeten opzadelen. Ik ga hier zeker werk van maken. De bijsluiter moet zeker worden aangepast. Overigens stop ik direct met dit middel. Ik ben zelf verpleegkundige en begrijp niets van hoe de bijsluiter van dit middel ooit is ontstaan.

18-05-2018 | Vrouw | 54
Oorontsteking
Na 1 buisje in mijn oor te hebben gekregen,moest ik nog even doordruppelen,met Bacicoline,voorheen had ik sofradex.Van Sofradex kreeg ik een schilferige dikke jeukende oor,dus kreeg ik nu Bacicoline voorgeschreven.3 x daags 3 druppels.Na dag 3,werd ik misselijk beroerd,een dronken gevoel,wankelde op de benen,kon niets binnen houden,zelf de huisarts aan huis gehad,was niet [lees meer...]in staat om naar de praktijk te komen.Nu snap ik niet dat deze bijwerkingen niet worden vermeld in de bijsuiter ??? Wat een ROTZOOI

21-04-2018 | Man | 33
Oorontsteking
Via een spoedafspraak kwam ik bij de KNO arts terecht in het ziekenhuis. Ik heb m`n leven lang al gehoor problemen en heb verschillende oordruppels gebruikt. De KNO arts schreef me deze medicijnen voor om snel van de ontsteking af te komen, ook wist hij dat ik een gaatje in m`n trommelvlies heb. Na anderhalve dag dit medicijn gebruikt te hebben werd ik draaierig en [lees meer...]misselijk. Ik kon zowat niet opstaan uit m`n bed en moest me met douchen vast houden aan de wand om niet om te vallen. Zeer heftige bijwerkingen welke ik nog nooit heb ervaren met oordruppels. Ik heb contact opgenomen met het ziekenhuis en een andere KNO arts zei dat ik acuut moest stoppen met deze klachten. Doordat ik een gaatje in m`n trommelvlies heb kunnen deze druppels sneller bij m`n evenwichtsorgaan komen en heb ik eerder kans op deze klachten. Ik ben nu inmiddels een dag gestopt en heb nog steeds dezelfde klachten, duizelig misselijk en lopen als een dronkenlap. Ik hoop dat het snel over is. Dit medicijn neem ik nooit meer!

15-04-2018 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Na 1,5 dag in totaal 5x gedruppeld te hebben in mijn oor i.v.m. een gehoorganginfectie werd ik gisterochtend duizelig en misselijk wakker. Het leek net of ik gedronken had en ik voelde me heel ellendig. Ik heb meteen gegoogeld en kwam op deze site en heb meteen besloten per direct te stoppen met deze oordruppels. Ik was zo duizelig dat ik geen auto durfde te rijden. Nu, 1 [lees meer...]dag later, voel ik me beter; ik ben niet duizelig en misselijk meer, en ik neem morgen contact op met mijn huisarts i.v.m. andere oordruppels. Jammer dat Otosporin kennelijk uit de handel is gehaald, want die druppels werkten eerder bij mij prima, zonder bijwerkingen.

11-01-2018 | Man | 11
Middenoorontsteking
Zoon van 11 heeft al zijn hele leven last van 'lijm oren' met vele oorontstekingen tot gevolg ondanks buisjes. Omdat bij de zoveelste ontsteking, zijn 'vaste' oordruppels ineens veel klachten gaven moesten we overstappen op Bacicoline van een vervangende KNO arts. Gevolg: Een van de pijn gillend kind wat normaal echt wel wat kan hebben, pijn bij slikken en tijdens de 2e [lees meer...]en 3e druppel een pijnlijk soort "woesh" door zijn hals voelen. 5 minuten loopt het oor en daarna zit alles weer vast en is hij weer doof. Nu blijkt dat hij Bacicoline eerder heeft gehad waardoor hij 2 x op de SEH belandde vanwege de ernstige klachten...Altijd fijn als dossiers goed worden bijgehouden......NOT!