Ervaringen met Bacicoline-B

hydrocortison/ colistine/ bacitracine

duizeligheid misselijkheid oogheelkundige migraine oorsuizen

Oorontsteking (28 meningen)
Bijholteontsteking (1 mening)

08-04-2024 | Vrouw | 38
Middenoorontsteking

oogheelkundige migraine oorsuizen misselijkheid duizeligheid

Na een paar dagen bijwerkingen als draaiduizelig, misselijk, migraine en oorsuizen. Wat ik nog het meest bijzondere vind is de informatie op de bijsluiter. "Geen bijwerkingen bekend" waarna direct eronder staat dat er in zeer zeldzame gevallen ernstige bijwerkingen kunnen optreden. Dan een arts raadplegen. Dan zijn er dus wel bijwerkingen bekend... Waarom worden die bi[lees meer...]jwerkingen niet vermeld? Op deze manier kan het soms lang duren voordat iemand doorheeft dat de bijwerkingen van de druppels komen. Naar aanleiding van mijn ervaring op internet gaan zoeken en meerdere mensen (familie, vrienden, collega's) gesproken die dit middel ook gebruikt hebben en dezelfde ervaring hadden. Of wij zijn met zijn allen heel zeldzaam of zo zeldzaam zijn de bijwerkingen dus niet... ik gebruik het middel in ieder geval nooit meer.

04-02-2024 | Vrouw | 3
Middenoorontsteking
Dochter van 3 had al langere tijd last van een oorontsteking. (Midden) druppels hadden wel effect en de klachten verminderde, maar het is nog niet over. Wel merkte we bij dag 6 dat haar oor vol zat. Waardoor de druppels niet meer bleven zitten. Morgen weer naar de huisarts voor controle.

15-12-2023 | Man | 34
Middenoorontsteking
Vocht achter trommelvlies met een gaatje zichtbaar in trommelvlies. Eerst neusspray gekregen, maar dat hielp niet. Toen aan de druppels, normaal sofradex maar nu Bacicoline. Voorgeschreven door KNO-arts. Savonds gedruppeld de ochtend erna niet helemaal lekker nogmaals gedruppeld en nu continu duizelig als ik mijn hoofd draai, pijn aan mijn oor die ik eerder niet had, mis[lees meer...]selijkheid bij teveel bewegen. Gebeld met huisarts dat ik hiermee ga stoppen dit werkt niet. Hoop dat de bijwerkingen snel voorbij zijn.

22-07-2023 | Vrouw | 68
Middenoorontsteking
Al jaren regelmatig middenoorontstekingen. In het verleden altijd Sofradex gehad wat prima werkte. Dit is de tweede keer dat ik Bacicoline-B kreeg. Na 1 1/2 dag kreeg ik al bijwerkingen, nog 1 dag gebruikt en toen gestop omdat ik me beroerd voelde en bijna niets meer hoorde. Ik had de eerste keer ook bijwerkingen maar toen ging het om 1 oor, nu beide. Hopelijk is er geen [lees meer...]blijvende schade want mijn gehoor is al slecht. Ik ga dit nooit meer gebruiken.

05-02-2023 | Man | 73
Middenoorontsteking
Rrommelvlies wil niet dicht. Deze voorgeschreven. Na 2 dagen gestopt wegens duizeligheid misselijkheid. Staatniets overi in de bijsluiter. Dit medicijn zal ik nooit meer gebruiken

04-08-2020 | Man | 68
Middenoorontsteking
Voor mij een uitstekend medicijn. Door dat je het zelf aan kunt maken, lang houdbaar en dus altijd achter de hand. Op het moment dat ik de oorontsteking aan voelde komen startte ik met medicatie (druppelen). Binnen enkele dagen effect en de ontsteking zette niet door. Ik heb begrepen dat de Handelsvergunning voor Bacicoline-B is geschorst. Als alternatief Sofradex , voor [lees meer...]mij minder effectief maar werkt wel. Blijkbaar is dit nu ook niet meer te verkrijgen! Heel vervelend, juist dankzij Bacicoline-B en in mindere mate Sofradex had ik mijn oorproblemen de afgelopen jaren zeer goed onder controle. Wat nu?

03-07-2019 | Vrouw | 1
Middenoorontsteking
Mijn dochter van 1 had maandelijks last van oorontstekingen gepaard met looporen. Dit was het enige medicijn wat snel en effectief werkte. Ze heeft buisjes gekregen en toen nog 2 keer dit middel moeten gebruiken en na 8x ontstekingen(bijna maandelijks) gehad te hebben is zij er vanaf gekomen. Zover we konden merken had ze geen last van dit medicijn. Was ondanks de ooronts[lees meer...]tekingen altijd vrolijk.

09-06-2018 | Man | 40
Middenoorontsteking
Dag, ik verbaas me ook na het lezen van al deze reacties op het medicijn. Ik kreeg er de 8e dag last van. Historie 2018 Maart buisjes geplaatst - eind mei loopoor - druppelen met Bacicoline-B - 3maaldaags 5druppels - kuur na 1 week beëindigd Bijwerkingen op 8e dag Ik wordt wakker en voel me verschrikkelijk duizelig, onvast ter been, zwalken, misselijkheid en braken[lees meer...] op de eerste dag. Nu na 4 dagen is de duizeligheid ver weggetrokken. Echter, waar ik niemand over zie schrijven is "plotselinge doofheid" en oorsuizen aan het aangedane oor. Zijn hier ervaringen mee en wat was de remedie?

15-04-2018 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Na 1,5 dag in totaal 5x gedruppeld te hebben in mijn oor i.v.m. een gehoorganginfectie werd ik gisterochtend duizelig en misselijk wakker. Het leek net of ik gedronken had en ik voelde me heel ellendig. Ik heb meteen gegoogeld en kwam op deze site en heb meteen besloten per direct te stoppen met deze oordruppels. Ik was zo duizelig dat ik geen auto durfde te rijden. Nu, 1 [lees meer...]dag later, voel ik me beter; ik ben niet duizelig en misselijk meer, en ik neem morgen contact op met mijn huisarts i.v.m. andere oordruppels. Jammer dat Otosporin kennelijk uit de handel is gehaald, want die druppels werkten eerder bij mij prima, zonder bijwerkingen.

11-01-2018 | Man | 11
Middenoorontsteking
Zoon van 11 heeft al zijn hele leven last van 'lijm oren' met vele oorontstekingen tot gevolg ondanks buisjes. Omdat bij de zoveelste ontsteking, zijn 'vaste' oordruppels ineens veel klachten gaven moesten we overstappen op Bacicoline van een vervangende KNO arts. Gevolg: Een van de pijn gillend kind wat normaal echt wel wat kan hebben, pijn bij slikken en tijdens de 2e [lees meer...]en 3e druppel een pijnlijk soort "woesh" door zijn hals voelen. 5 minuten loopt het oor en daarna zit alles weer vast en is hij weer doof. Nu blijkt dat hij Bacicoline eerder heeft gehad waardoor hij 2 x op de SEH belandde vanwege de ernstige klachten...Altijd fijn als dossiers goed worden bijgehouden......NOT!

09-10-2017 | Vrouw | 56
Middenoorontsteking
Drie dagen deze druppels gebruikt. Vandaag, derde dag, duizelig en misselijk. Kan niet stabiel lopen , niet eten, drinken met mate, dat komt er snel weer uit (overgeven). Heb buisje in oor, deze druppels gebruikt tegen een loopoor. Vergelijkbare ervaringen met eerdere melders.

03-04-2017 | Vrouw | 34
Middenoorontsteking
Na het plaatsen van een buisje bleef gehoor dof. KNO vertelde mij dat het buisje verstopt kon zitten en schreef Bacicoline-B voor. Na 1 dag druppelen begon de duizeligheid. Deze werd de 2e dag erger en erger... advies was meteen stoppen met dit medicijn. Nu 3 dagen later nog steeds niet over, maar de arts gaf aan dat het tijd nodig had. Bijwerking van Bacicoline dus. Voo[lees meer...]r mijn nooit meer! Liever Sofradex!

08-05-2016 | Vrouw | 78
Middenoorontsteking
Veel pijn en flodderig trommelvlies. uiteindelijk werd er een buisje geplaatst, wat geregeld verstopte. Er bleek ook een gaatje ontstaan vlak naast het buisje. Kreeg een kuur 3x500mg tablet, een per dag. Ook Bacicoline-B druppels 3x daags drie druppels voor tien dagen. De pijn verminderde aanmerkelijk, maar de volgende dag was de pijn erger dan ooit. Na zeven dagen ben ik [lees meer...]gestopt met de druppels. Heb de kliniek gebeld met mijn klachten, maar"alles was normaal". Duizeligheid hoorde erbij. Ik was niet duizelig, kon geen rechte lijn lopen, maar zij bleven dat duizelig noemen en faxten een recept (niet genomen). Volgens de bijsluiter lopen patienten met buisje meer risico, dus een gaatje erbij lijkt mij een rode vlag! Hoe kan een arts dat nou voorschrijven! Ik moet nog eenmaal voor controle, maar vrees dat de doofheid blijvend zal zijn. Ik aanvaard een risico, maar dit was geen risico, eerder uitlokken en ik zit met de gevolgen.

16-11-2015 | Vrouw | 19
Middenoorontsteking
Ik heb trommelvliesbuisjes gekregen, bleef lopen. Toen gebeld en kreeg bacicoline voorgeschreven. Meteen mee begonnen toen ik ze kreeg, merkte dat ik wanneer ik ze net indruppelde wat duizelig werd. Na een paar dagen werkte het tegen het loopoor maar kreeg ik een ontzettend jeukend oor, niet van binnen maar de oorschelp. Later heb ik ze weer eens gehad en had ik weet hetze[lees meer...]lfde probleem.

10-09-2015 | Man | 66
Middenoorontsteking
Na diverse middenoorontstekingen uiteindelijk buisje gekregen. Na 4 weken nog steeds vocht uit oor en Bacicoline B gekregen (kuur 10 dgn) , na 4 dagen oor rustig en geen vocht meer maar de laatste dag van de kuur (dag 9) duizeling, slap op de benen en hangerig. Gestopt met de druppels en verder afwachten maar

13-02-2015 | Vrouw | 14
Middenoorontsteking
In 2012 heb ik laatst OTOSPORIN oordruppels gebruikt die zijn prima geweest, snel en effectief tegen pijn en complicaties. Helaas het medicijn is niet meer leverbaar door de fabricant Glaxo smith kline dus ik kreeg de Bacicoline-B in plaats daarvan, heeft helaas geen enkele nut...