Ervaringen met Bacicoline-B

hydrocortison/ colistine/ bacitracine

misselijkheid duizeligheid oorsuizen oogheelkundige migraine evenwichtsproblemen

Oorontsteking (28 meningen)
Middenoorontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (1 mening)

03-06-2018 | Vrouw | 55
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (10mg/5mg/10.000ie/ml)
Ik heb nu in totaal 5 x Bacicoline gedruppeld in mijn 2weken geleden geopereerde oor. Vrijdagavond begonnen met druppelen. Gisterenavond had ik wel een beetje pijn na het indruppelen. Vanochtend mijn oor in bed ingedruppeld. Ik kom uit bed en voel mij dronken, draaierig ,duizelig en misselijk. Mijn evenwicht is duidelijk van slag. Ik ben de bijsluiter gaan lezen maar bij [lees meer...]bijwerkingen zie ik nauwelijks wat staan, er wordt überhaupt niets geschreven over aantasting van je evenwichtsorgaan en de bijwerkingen. Dit vind ik heel vreemd. Nu ik deze site lees, zie ik dat veel mensen deze klachten hebben. Is dit middel wel door een research project heengekomen? Ik betwijfel dit sterk. Ik ben er mooi klaar mee. Ik heb een deadline voor mijn studie en heb mijn dagen hard nodig en nu gebeurt dit.... Ik voel mij misselijk en onbestendig. Gelukkig heb ik geen dienst dit weekend, anders had ik mijn collega's hiermee moeten opzadelen. Ik ga hier zeker werk van maken. De bijsluiter moet zeker worden aangepast. Overigens stop ik direct met dit middel. Ik ben zelf verpleegkundige en begrijp niets van hoe de bijsluiter van dit middel ooit is ontstaan.

09-10-2017 | Vrouw | 56
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (10mg/5mg/10.000ie/g)
Middenoorontsteking
Drie dagen deze druppels gebruikt. Vandaag, derde dag, duizelig en misselijk. Kan niet stabiel lopen , niet eten, drinken met mate, dat komt er snel weer uit (overgeven). Heb buisje in oor, deze druppels gebruikt tegen een loopoor. Vergelijkbare ervaringen met eerdere melders.

24-02-2024 | Man | 58

evenwichtsproblemen duizeligheid misselijkheid

Na het gebruik gelijk duizilig, misselijk, braak gevoel en evenwichtsproblemen. Na 6 dagen ben ik pas erachter gekomen dat deze oordruppels de oorzaak van deze bijwerkingen.

27-09-2014 | Vrouw | 58
Oorontsteking
Na 3x gedruppeld te hebben voelde ik me dronken, misselijk, mijn benen gleden onder me weg, viel bijna van de trap. Gestopt.

07-01-2017 | Man | 59
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (15mg/5mg/10.000ie/ml)
Oorontsteking
Na gebruik allerlei oordruppels die niet hielpen, en chronisch last van loopoor, dichtzitten van oor (doof), koorts, kloppend oor, pijn en schilfers etc etc had ik eindelijk echt baat bij BacicolineB. Helemaal nadat de KNO arts mijn oor had leeggezogen van ontstekingsvocht. Geen bijwerkingen gemerkt. Klachten komen zo nu en dan mild terug, maar die probeer ik niet te lat[lees meer...]en escaleren door gebruik van een heel klein beetje cortisoncreme in de gehoorgang te smeren. Oorzaak van de hele misere was het gebruik van oordoppen.

28-10-2021 | Vrouw | 60
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (7,5ml)
Oorontsteking
Na half jaar buisje, een klein beetje loopoor bij controle. Bacicoline-b voorgeschreven door kno arts. 3x per dag 3 druppels. Na 1e toediening onprettig gevoel in oor. Na 2e toediening naar bed gegaan. Werd ‘s nachts wakker voor toiletgebruik en vond dat ik erg wankel liep. ‘S ochtends werd ik wakker en moest braken. Dit ging de hele dag door: telkens bij bewegen of opstaa[lees meer...]n vreselijk braken. Zeeziek. Kno arts gebeld vanwege mijn vermoeden verband met deze druppels en mijn evenwichtsorgaan. Klachten waren daar niet bekend. Advies kno arts: 2 dagen stoppen en dan opnieuw starten. Geen haar op mijn hoofd dat ik deze druppels ooit nog weer zou gebruiken. Domperidon gekregen tegen misselijkheid en Sofradex. Nu, 2 dagen later nog hoofdpijn en erg wankel. Hoef gelukkig niet meer te braken. Erg verbaasd dat deze klachten, die ik toch veelvuldig lees op het internet, niet vermeld staan op de bijsluiter en, erger nog, niet bekend blijken te zijn bij de kno artsen. Ook geen melding bij Lareb. Wel melding van gedaan. Klachten zijn dusdanig ernstig dat deze m.i. Zeker bejend moeten zijn en vermeld zouden moeten worden. Ik was compleet uitgeschakeld!!

08-10-2017 | Vrouw | 60
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (7,5ml)
Oorontsteking
Kreeg dit medicijn voorgeschreven van de kno-arts om mijn oorontsteking te bestrijden. De bijwerkingen die ik heb ervaren zijn zo vreselijk heftig geweest dat ik tot 3 x toe de huisartsenpost heb moeten bezoeken. Na 4 x 5 druppels gebruikt te hebben was ik totaal van de wereld, liep als een dronkenlap, moest enorm overgeven en was niet aanspreekbaar!! Ik snap niet dat dit [lees meer...]middel in de handel mag zijn. In de bijsluiter staat namelijk niets over heftige duizelingen en misselijkheid. Vier dagen na gebruik zijn de bijwerkingen nog niet weg. Ik vind het een vreselijk middel en mag het nooit meer gebruiken!

15-06-2015 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Hoi Vanaf 15 mei hen ik last van mijn oren in het vliegtuig in mijn oorvlies gescheurd. Vanaf dat moment ben ik doof. Na de huisarts die niets komN zien vanwege het bloed ben ik doorgestuurd naar de kno arts. Heb nu buisjes na klachten kreeg ik panotile oordruppels. Na controle vandaag beide oren ontstoken kreeg ik bacicoline ook het lezen van diverse mensen wordt ik ni[lees meer...]et blij van wat ik hoor, ik ga afwachten of dit help. Ben nog steeds redelijk doof en heb iedere dag toch pijn in mijn oren blij wordt je hier niet van

30-07-2022 | Man | 61
Oorontsteking
regelmatig oorproblemen, andere middelen hielpen niet meer 1e keer gebruik: 3x een dosis, volgende dag wakker met flink misselijkheid en duizeligheid. Direct gestopt, dit is niks. ....maar vervolgens was na een paar dagen wél mijn ontsteking weg. Bij een volgende keer, half jaar later direct maar bij de KNO om dat spul gevraagd, want blijkbaar effectief en die evenwich[lees meer...]tsproblemen moest ik dan maar verduren. Weer uitstekend resultaat op mijn ontsteking en geen enkel evenwichtsprobleem. Onlangs weer gebruikt met weer geen enkel probleem :)

10-10-2021 | Vrouw | 65
Oorontsteking
Ontsteking radicaal holte eerst van zure druppels FNA en nu Bacicoline B hoop dat deze helpen wel jeuk en misselijk

14-05-2017 | Vrouw | 65
Oorontsteking
Onzeker gevoel in het hoofd, niet echt duizelig maar wel gevoel van dronkenschap en misselijkheid en minder eetlust. Sofradex in het verleden nooit mee gehad.

10-09-2015 | Man | 66
Middenoorontsteking
Na diverse middenoorontstekingen uiteindelijk buisje gekregen. Na 4 weken nog steeds vocht uit oor en Bacicoline B gekregen (kuur 10 dgn) , na 4 dagen oor rustig en geen vocht meer maar de laatste dag van de kuur (dag 9) duizeling, slap op de benen en hangerig. Gestopt met de druppels en verder afwachten maar

22-07-2023 | Vrouw | 68
Middenoorontsteking
Al jaren regelmatig middenoorontstekingen. In het verleden altijd Sofradex gehad wat prima werkte. Dit is de tweede keer dat ik Bacicoline-B kreeg. Na 1 1/2 dag kreeg ik al bijwerkingen, nog 1 dag gebruikt en toen gestop omdat ik me beroerd voelde en bijna niets meer hoorde. Ik had de eerste keer ook bijwerkingen maar toen ging het om 1 oor, nu beide. Hopelijk is er geen [lees meer...]blijvende schade want mijn gehoor is al slecht. Ik ga dit nooit meer gebruiken.

04-08-2020 | Man | 68
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (10mg/5mg/10.000ie/g)
Middenoorontsteking
Voor mij een uitstekend medicijn. Door dat je het zelf aan kunt maken, lang houdbaar en dus altijd achter de hand. Op het moment dat ik de oorontsteking aan voelde komen startte ik met medicatie (druppelen). Binnen enkele dagen effect en de ontsteking zette niet door. Ik heb begrepen dat de Handelsvergunning voor Bacicoline-B is geschorst. Als alternatief Sofradex , voor [lees meer...]mij minder effectief maar werkt wel. Blijkbaar is dit nu ook niet meer te verkrijgen! Heel vervelend, juist dankzij Bacicoline-B en in mindere mate Sofradex had ik mijn oorproblemen de afgelopen jaren zeer goed onder controle. Wat nu?

05-01-2016 | Man | 70
Oorontsteking
Er werd een lichte oorontsteking vastgesteld bij mij. De KNOarts heeft het oor schoon gemaakt en vervolgens de druppels medicijn Bacicoline-B voorgeschreven. Tijdens de eerste druppeling rond 18.00 uur op die maandag ging het al meteen mis door de eerste druppel dat plotseling gehoorverlies gaf. Later die avond nog eens gedruppeld en de volgende morgen nog een keer. Al sn[lees meer...]el kreeg ik die dag last van evenwichtstoornissen tijdens het lopen. Ik had geen controle meer over mijn loop en moest me overal aan vast houden. Het werd die dag alleen maar erger. Op de bijsluiter van het product staat echter niets vermeld van al deze bijwerkingen. Wel staat vermeld dat dit middel niet mag worden gebruikt bij een gaatje in het trommelvlies. Dit had de KNO-arts moeten/kunnen weten en dit mij erbij kunnen vertellen. In geval van bijwerkingen, niet vermeld in deze bijsluiter, dan contact opnemen met de arts. Na 2 maanden is mijn gehoorvermogen nog steeds zwaar verstoord. Ik ben wederom voor de vierde keer naar de KNOarts geweest met deze klachten. Na dit gesprek heeft de arts besloten niet meer met mij verder te willen werken. Dank u wel dokter!

25-12-2013 | Man | 70
Bijholteontsteking
Na opnieuw een groot buisje in mijn linkeroor weer een probleem met dat oor (oorontsteking) kreeg ik van de KNO Arts die 14 dagen daarvoor dat buisje had geplaatst deze oordruppels. Na de eerste dosering kreeg ik direct een pijnlijk brandend gevoel in mijn ontstoken oor. Het was alsof het in brand stond. De druppels waren door het buisje aan de binnenkant van mijn oor tere[lees meer...]cht gekomen. Na een paar uur werd ik duizelig en kon niet meer op mijn benen staan. Hele nacht diaree gehad en moest 2 dagen plat blijven liggen vanwege duizeligheid. Sinds die tijd hoor ik met mijn linkeroor beduidend minder en hebt een erg vervelende oorsuizingen daaraan overgehouden. De KNO arts vind het eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat deze klachten van de Bacicoline zouden komen.