Ervaringen met Bacicoline-B

hydrocortison/ colistine/ bacitracine

misselijkheid duizeligheid oorsuizen oogheelkundige migraine evenwichtsproblemen

Oorontsteking (28 meningen)
Middenoorontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (1 mening)

03-04-2017 | Vrouw | 34
Middenoorontsteking
Na het plaatsen van een buisje bleef gehoor dof. KNO vertelde mij dat het buisje verstopt kon zitten en schreef Bacicoline-B voor. Na 1 dag druppelen begon de duizeligheid. Deze werd de 2e dag erger en erger... advies was meteen stoppen met dit medicijn. Nu 3 dagen later nog steeds niet over, maar de arts gaf aan dat het tijd nodig had. Bijwerking van Bacicoline dus. Voo[lees meer...]r mijn nooit meer! Liever Sofradex!

11-01-2017 | Man | 46
Oorontsteking
€26 voor 7,5 ml. Dat is nog duurder dan goud! Weer zo'n voorbeeld waar de cliënt door belanghebbende partijen als investeerders en farmaceuten op véél te hoge kosten worden gejaagd met als doel zo'n hoog mogelijke winst. Synalar Otic heeft dezelfde werkzame bestandsdelen en kost maar €2 voor 5ml.

17-10-2016 | Vrouw | 47
Oorontsteking
Ik had deze 2 dagen gebruikt. Toen ik 's avonds op bed lag, begon alles te draaien, als ik me om draaide ook. Toen ik uit bed kwam leek het net of ik dronken was. Kon niet normaal lopen. Bij mijn werk kon ik ook niet goed het lezen vanaf de computer. Vandaag is het wel minder minder geworden. Apotheek denkt dat het door de kou van de druppels komt. Omdat het niet in de bij[lees meer...]sluiter staat.

20-08-2012 | Man | 52
Oorontsteking
Ben na 3 dagen gestopt wegens ernstige duizeligheid en daarmee gepaard gaande misselijkheid. HEb het middel voorgechreven gekregen tegen een middenoor ontsteking, Mijn trommelvlies is al lang geperforeerd, KNO-arts was daarvan op de hoogte.

10-10-2021 | Vrouw | 65
Oorontsteking
Ontsteking radicaal holte eerst van zure druppels FNA en nu Bacicoline B hoop dat deze helpen wel jeuk en misselijk

16-11-2015 | Vrouw | 19
Middenoorontsteking
Ik heb trommelvliesbuisjes gekregen, bleef lopen. Toen gebeld en kreeg bacicoline voorgeschreven. Meteen mee begonnen toen ik ze kreeg, merkte dat ik wanneer ik ze net indruppelde wat duizelig werd. Na een paar dagen werkte het tegen het loopoor maar kreeg ik een ontzettend jeukend oor, niet van binnen maar de oorschelp. Later heb ik ze weer eens gehad en had ik weet hetze[lees meer...]lfde probleem.

10-09-2015 | Man | 66
Middenoorontsteking
Na diverse middenoorontstekingen uiteindelijk buisje gekregen. Na 4 weken nog steeds vocht uit oor en Bacicoline B gekregen (kuur 10 dgn) , na 4 dagen oor rustig en geen vocht meer maar de laatste dag van de kuur (dag 9) duizeling, slap op de benen en hangerig. Gestopt met de druppels en verder afwachten maar

24-03-2010 | Vrouw
Oorontsteking
Een oorontsteking met perforatie. Op advies KNO dit middel gebruikt. Of het effectief is, weet ik niet, ik heb gebruik na overleg met huisarts gestaakt, na 1,5 dag. Ik ben erg draaierig. Mogelijk omdat het middel/druppels in het midden- of binnenoor terecht zijn gekomen, Mogelijk een overgevoeligheid voor het middel. Dat is nu niet duidelijk. Draaierigheid is dusdanig dat [lees meer...]ik andere medicijnen nodig heb tegen 't draaien, misselijk zijn en overgeven.

04-02-2024 | Vrouw | 3
Middenoorontsteking
Dochter van 3 had al langere tijd last van een oorontsteking. (Midden) druppels hadden wel effect en de klachten verminderde, maar het is nog niet over. Wel merkte we bij dag 6 dat haar oor vol zat. Waardoor de druppels niet meer bleven zitten. Morgen weer naar de huisarts voor controle.

27-09-2018 | Vrouw | 34
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (10mg/5mg/10.000ie/g)
Ik heb heel vaak oor ontsteken. Andere druppels werken niet, zeker sofradex niet! Helaas zijn ze op dit moment niet leverbaar

15-06-2015 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Hoi Vanaf 15 mei hen ik last van mijn oren in het vliegtuig in mijn oorvlies gescheurd. Vanaf dat moment ben ik doof. Na de huisarts die niets komN zien vanwege het bloed ben ik doorgestuurd naar de kno arts. Heb nu buisjes na klachten kreeg ik panotile oordruppels. Na controle vandaag beide oren ontstoken kreeg ik bacicoline ook het lezen van diverse mensen wordt ik ni[lees meer...]et blij van wat ik hoor, ik ga afwachten of dit help. Ben nog steeds redelijk doof en heb iedere dag toch pijn in mijn oren blij wordt je hier niet van

22-07-2023 | Vrouw | 68
Middenoorontsteking
Al jaren regelmatig middenoorontstekingen. In het verleden altijd Sofradex gehad wat prima werkte. Dit is de tweede keer dat ik Bacicoline-B kreeg. Na 1 1/2 dag kreeg ik al bijwerkingen, nog 1 dag gebruikt en toen gestop omdat ik me beroerd voelde en bijna niets meer hoorde. Ik had de eerste keer ook bijwerkingen maar toen ging het om 1 oor, nu beide. Hopelijk is er geen [lees meer...]blijvende schade want mijn gehoor is al slecht. Ik ga dit nooit meer gebruiken.

30-07-2022 | Man | 61
Oorontsteking
regelmatig oorproblemen, andere middelen hielpen niet meer 1e keer gebruik: 3x een dosis, volgende dag wakker met flink misselijkheid en duizeligheid. Direct gestopt, dit is niks. ....maar vervolgens was na een paar dagen wél mijn ontsteking weg. Bij een volgende keer, half jaar later direct maar bij de KNO om dat spul gevraagd, want blijkbaar effectief en die evenwich[lees meer...]tsproblemen moest ik dan maar verduren. Weer uitstekend resultaat op mijn ontsteking en geen enkel evenwichtsprobleem. Onlangs weer gebruikt met weer geen enkel probleem :)

25-08-2020 | Man | 51
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (10mg/5mg/10.000ie/ml)
Sofradex is nu ook uit de handel. Kwam Bacicoline maar weer terug dat helpt echt

04-08-2020 | Man | 68
Middenoorontsteking
Voor mij een uitstekend medicijn. Door dat je het zelf aan kunt maken, lang houdbaar en dus altijd achter de hand. Op het moment dat ik de oorontsteking aan voelde komen startte ik met medicatie (druppelen). Binnen enkele dagen effect en de ontsteking zette niet door. Ik heb begrepen dat de Handelsvergunning voor Bacicoline-B is geschorst. Als alternatief Sofradex , voor [lees meer...]mij minder effectief maar werkt wel. Blijkbaar is dit nu ook niet meer te verkrijgen! Heel vervelend, juist dankzij Bacicoline-B en in mindere mate Sofradex had ik mijn oorproblemen de afgelopen jaren zeer goed onder controle. Wat nu?

16-06-2020 | Man | 44
Oorontsteking
Enige direct effectieve druppel bij de eerste signalen van oorontsteking die ik ken, in een lange oorprobleemcarrière. Helaas al sinds 2018 uit de handel. Niet verkrijgbaar in Frankrijk noch Spanje. Ik heb daleco pharma gemaild met de vraag of het ooit nog terugkomt. Geen reactie op ontvangen... Nu gebruik in Sofradex, maar die helpen niet zo snel, ik heb daarvan veel meer[lees meer...] druppels nodig, en die stinken zo.