ziekte

Middenoorontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor middenoorontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: middenoorontsteking

04-08-2020 | Man | 68
Middenoorontsteking
Voor mij een uitstekend medicijn. Door dat je het zelf aan kunt maken, lang houdbaar en dus altijd achter de hand. Op het moment dat ik de oorontsteking aan voelde komen startte ik met medicatie (druppelen). Binnen enkele dagen effect en de ontsteking zette niet door. Ik heb begrepen dat de Handelsvergunning voor Bacicoline-B is geschorst. Als alternatief Sofradex , voor [lees meer...]mij minder effectief maar werkt wel. Blijkbaar is dit nu ook niet meer te verkrijgen! Heel vervelend, juist dankzij Bacicoline-B en in mindere mate Sofradex had ik mijn oorproblemen de afgelopen jaren zeer goed onder controle. Wat nu?

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

17-01-2020 | Vrouw | 32
xylometazoline
Middenoorontsteking
Mijn neus gaat door deze spray direct open, al heeft het niet mijn oorontsteking verholpen. Alleen de bijwerkingen zijn vervelend; hartkloppingen en slecht slapen.

16-01-2020 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Naast dat het niet geholpen heeft, nadat de kuur (1 week) is afgelopen enorme uitslag ontstaan over mijn gehele lichaam. Dit jeukt ook erg.

28-12-2019 | Vrouw | 23
Middenoorontsteking
Probeer vlak voor inname wat te eten, dit hielp bij mij tegen de extreme misselijkheid.

27-09-2019 | Vrouw | 17
Middenoorontsteking
Ik moet 6 capsules per dag. En ik ben 13. Ik heb erg last van diarree en duizelig heid. Ik heb oorontsteking al 2 maanden, maar dan zonder pijn. Er komt nog steeds troep uit. Ik heb al twee keer oordruppels gekregen. Die druppels hielpen niet (werd alleen maar erger). Daarna had ik amdere tabletten. Nu heb ik deze medicijnen.

15-08-2019 | Vrouw | 51
Middenoorontsteking
Vanwege allergie voor andere antibiotica deze gekregen vanwege heftige middenoorontsteking. 2 uur na eerste inname plotseling duizelig, misselijk, diarree, hartkloppingen. Na een paar uur was dit over en dit herhaalde zich elke dag als ik zo’n pil innam. Na 5 dagen was de kuur klaar, maar ik had niet het idee dat de ontsteking over was. De huisarts zei dat het nog 5 dagen [lees meer...]zou doorwerken. Nu voor 3 maanden een neusspray om de ontsteking van binnen af te bestrijden. Geen idee of deze antibiotica nu echt geholpen heeft. En ook nog diarree ondanks pro biotica erbij gebruikt. Heftig spul dit.

03-07-2019 | Vrouw | 1
Middenoorontsteking
Mijn dochter van 1 had maandelijks last van oorontstekingen gepaard met looporen. Dit was het enige medicijn wat snel en effectief werkte. Ze heeft buisjes gekregen en toen nog 2 keer dit middel moeten gebruiken en na 8x ontstekingen(bijna maandelijks) gehad te hebben is zij er vanaf gekomen. Zover we konden merken had ze geen last van dit medicijn. Was ondanks de ooronts[lees meer...]tekingen altijd vrolijk.

30-06-2019 | Vrouw | 31
Middenoorontsteking
Ik heb een gehoorgangonsgeking een middenoorontsteking en een geperforeerde trommelvlies. Helse pijn kan ik je vertellen! Het zou na 2 a 3 dagen beter moet zijn na dat de trommelvlies “gesprongen” is zo kon de ontsteking eruit. Nou niet dus! Dag 2 eindelijk medicatie gekregen. Na 2 dagen flinke koorts en troep wat uit men oor kwam, voelde me goed beroerd met het ene momen[lees meer...]t ging het goed en binnen een paar minuten kon het weer omslaan. Nu 3 dagen de medicatie en kan je vertellen dat ik me even beroerd voel ondanks dat de huisarts zij binnen 48 zou je je beter moeten voelen. Pluspunt; ontsteking is echt stukke minder! Echter nog heel veel wondvocht en jeuk in mijn oor. Minpunt; voel me nog altijd even beroerd

Tobradex

24-06-2019 | Man | 29
dexamethason/tobramycine
Middenoorontsteking
Hoi, 2 Weken geleden buisjes laten plaatsen in de oren. Het ene oor gaat goed, het ander zit nog vol met slijm enz. Door de KNO Tobradex voorgeschreven gekregen, wat in eerste instantie een oogdruppel is, maar ook voor het oor kan gebruikt worden. Na 5 dagen te kuren met dit, werd ik plots misselijk, draaierig tijdens het winkelen. Nu 2 dagen verder nog steeds misselijk[lees meer...]. Na opzoekwerk dacht ik eerder aan een ziekte of een virus op het evenwichtsorgaan maar daarvoor ben ik niet draaierig genoeg. Na verder te hebben gezocht kwam ik uit bij druppelen in het oor en de reactie's van lichaam op bepaalde middeltjes. Gisteren meteen gestopt met druppelen. De misselijkheid was zo extreem dat ik liever dood was. Vandaag iets beter maar nog altijd misselijk, diarree, ... hopelijk kom ik de dag ietwat door. Maar dit medicijn? Nooit meer. Of toch zeker niet tijdens het dragen van buisjes.

Sofradex oor

22-04-2019 | Vrouw | 26
framycetine, gramidicine en dexamethason
Middenoorontsteking
Ik loop al 6 maanden met een verstopte buis van eustachius, na meerdere neussprays en een antibioticakuur heb ik van de huisarts sofradex gekregen omdat resultaat uitbleef. Ook was m’n gehoorgang geïrriteerd. Slecht na 2 druppels gebruikt te hebben begon het oorsuizen al. Ik ben totaal niet op de hoogte gesteld van deze bijwerking. Niet door de huisarts, apotheek en he[lees meer...]t stond ook niet in de bijsluiter. Na een website van kno artsen te hebben bezocht en de algemene apotheek website stond er tot mijn schrik dat dit voor kan komen en blijvend is. Ik ben erg teleurgesteld in de zorg en deze fout.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

19-02-2019 | Man | 44
amoxicilline / clavulaanzuur
Middenoorontsteking
diepe oorontsteking, mogelijk ook speekselklieren ontstoken maar dat is niet zichtbaar of voelbaar aan buitenkant hoofd en hals, was ook reden om wachten met naar huisarts gaan die toch oorontsteking zag, eerst sofradex druppels gehad die zeven dagen niet werkte nu pijn in hals en diep in wang toegenomen dus de kuur erbij, men hoopt dat er meer zichtbaar is op MRI deze we[lees meer...]ek

Triamcinolon + Salicylzuur

26-06-2018 | Man | 81
triamcinolon / salicylzuur
Middenoorontsteking
6 dagen gebruikt en geen enkel resultaat. Oor blijf dicht zitten, pijn blijft onverminderd met vooral 's-nachts erge steken in het oor. Erg vervelend: je hoort jezelf praten en hoort aan die zijde totaal niets.

Triamcinolon + Salicylzuur

20-06-2018 | Man | 80
triamcinolon / salicylzuur
Middenoorontsteking
Heb erge oorpijn met af en toe flinke plotselinge steekscheuten. Oor zat bijna dicht, waardoor het praten vreemd in mijn hoofd hoorbaar was, erg vervelend. Slapen op dat oor gaat niet vanwege de pijn. Kreeg donderdags van huisarts eerst een tampon in oor met oordruppels TRIAMCINOLON 0,1 -3x per dag- 3 druppels in oor. Ben maandag daarop teruggegaan. Geen enkele veranderin[lees meer...]g, pijn bleef. Die dag een kuur erbij gekregen met antibiotica FLUCLOXACIL Mylan 500 mg 20 capsules. Het is nu woensdag: resultaat: nul komma nul. Ga a.s. donderdag weer terug. Wordt vervolgd.

09-06-2018 | Man | 40
Middenoorontsteking
Dag, ik verbaas me ook na het lezen van al deze reacties op het medicijn. Ik kreeg er de 8e dag last van. Historie 2018 Maart buisjes geplaatst - eind mei loopoor - druppelen met Bacicoline-B - 3maaldaags 5druppels - kuur na 1 week beëindigd Bijwerkingen op 8e dag Ik wordt wakker en voel me verschrikkelijk duizelig, onvast ter been, zwalken, misselijkheid en braken[lees meer...] op de eerste dag. Nu na 4 dagen is de duizeligheid ver weggetrokken. Echter, waar ik niemand over zie schrijven is "plotselinge doofheid" en oorsuizen aan het aangedane oor. Zijn hier ervaringen mee en wat was de remedie?

15-04-2018 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Na 1,5 dag in totaal 5x gedruppeld te hebben in mijn oor i.v.m. een gehoorganginfectie werd ik gisterochtend duizelig en misselijk wakker. Het leek net of ik gedronken had en ik voelde me heel ellendig. Ik heb meteen gegoogeld en kwam op deze site en heb meteen besloten per direct te stoppen met deze oordruppels. Ik was zo duizelig dat ik geen auto durfde te rijden. Nu, 1 [lees meer...]dag later, voel ik me beter; ik ben niet duizelig en misselijk meer, en ik neem morgen contact op met mijn huisarts i.v.m. andere oordruppels. Jammer dat Otosporin kennelijk uit de handel is gehaald, want die druppels werkten eerder bij mij prima, zonder bijwerkingen.

11-01-2018 | Man | 11
Middenoorontsteking
Zoon van 11 heeft al zijn hele leven last van 'lijm oren' met vele oorontstekingen tot gevolg ondanks buisjes. Omdat bij de zoveelste ontsteking, zijn 'vaste' oordruppels ineens veel klachten gaven moesten we overstappen op Bacicoline van een vervangende KNO arts. Gevolg: Een van de pijn gillend kind wat normaal echt wel wat kan hebben, pijn bij slikken en tijdens de 2e [lees meer...]en 3e druppel een pijnlijk soort "woesh" door zijn hals voelen. 5 minuten loopt het oor en daarna zit alles weer vast en is hij weer doof. Nu blijkt dat hij Bacicoline eerder heeft gehad waardoor hij 2 x op de SEH belandde vanwege de ernstige klachten...Altijd fijn als dossiers goed worden bijgehouden......NOT!

Amoxicilline / Clavulaanzuur

22-11-2017 | Vrouw | 68
amoxicilline / clavulaanzuur
Middenoorontsteking
Gebruik het pas een dag.

09-10-2017 | Vrouw | 56
Middenoorontsteking
Drie dagen deze druppels gebruikt. Vandaag, derde dag, duizelig en misselijk. Kan niet stabiel lopen , niet eten, drinken met mate, dat komt er snel weer uit (overgeven). Heb buisje in oor, deze druppels gebruikt tegen een loopoor. Vergelijkbare ervaringen met eerdere melders.

Tramadol

06-07-2017 | Vrouw | 30
tramadol
Middenoorontsteking
Ivm hevige pijn door middenoronsteking dit middel gekregen. Ben nog zieker geworden door de bijwerkingen. Maar werkte wel zeer effectief tegen de pijn

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

19-05-2017 | Man | 53
xylometazoline
Middenoorontsteking
Twee dagen twee keer per dag een pufje in ieder neusgat. resultaat, tien dagen zeer hevige continue hartkloppingen en amper slapen. De twee dagen dat ik het gebruikte maar een uur per nacht. Dit middel ga ik nooit meer gebruiken.

30-04-2017 | Vrouw | 25
Middenoorontsteking
Op woensdag 19-04-17 kreeg ik een kuurtje Furabid 500gr voor blaasontsteking, ik had zo veel last van de bijwerkingen van Furabid dat ik vrijdag weer bij de huisarts ben geweest, en ik moest stoppen met het medicijn. Toen kreeg ik op 26-04-17 vanwege een middenoorontsteking/keelontsteking Azitromycine 500gr. 1x per dag 1 tablet. 12:30 eerste inname, 's middags kwamen [lees meer...]de klachten als buikpijn, krampen, diarree, hoofdpijn en een algehele malaise gevoel. De volgende dag merkte ik zeker dat deze kuur geholpen had was ik had minder klachten, alleen de bijwerkingen van deze kuur zijn zo hevig omdat het een kuur is van 1500mg in 3 dagen! Ik heb nu nog steeds last van de bijwerkingen. Ook afgelopen vrijdag bloed geprikt om de ziekte van Pfeiffer uit te sluiten. Dit omdat ik symptomen had die op Pfeiffer lijken. Ik denk dat mijn lichaam het zwaar te voortduren heeft gehad aangezien ik nog herstellende was van de kuur Furabid en daar gelijk bovenop een zware kuur Azitromycine. Vandaag 30-04-17 voel ik me een klein beetje opknappen, nog steeds wel moe.

03-04-2017 | Vrouw | 34
Middenoorontsteking
Na het plaatsen van een buisje bleef gehoor dof. KNO vertelde mij dat het buisje verstopt kon zitten en schreef Bacicoline-B voor. Na 1 dag druppelen begon de duizeligheid. Deze werd de 2e dag erger en erger... advies was meteen stoppen met dit medicijn. Nu 3 dagen later nog steeds niet over, maar de arts gaf aan dat het tijd nodig had. Bijwerking van Bacicoline dus. Voo[lees meer...]r mijn nooit meer! Liever Sofradex!

05-03-2017 | Man | 61
Middenoorontsteking
ik had een dubbelzijdige middenoorontsteking die maar niet over wilde gaan. na drie weken toch een kuur azitromycine en de klachten waren na twee dagen bijna weg.

02-02-2017 | Vrouw | 42
Middenoorontsteking
Ik ga morgen mijn laatste pil van dit middel nemen. Ik heb het gekregen voor een middenoorontsteking, maar na bijna een week zit mijn oor nog steeds dicht en hoor ik mijn hart er nog in kloppen. Ik moet eigenlijk een andere antibiotica, maar door alle ervaringen die ik heb gelezen durf ik die niet te nemen ( clindamycine). Daarom ben ik doorgegaan met dit middel, maar zal [lees meer...]blij zijn als dit er op zit. Ik heb overal pijn (gewrichten en spieren), zweet s'nachts als een otter en heb niet echt eetlust.

Paracetamol

10-07-2016 | Vrouw | 42
paracetamol
Middenoorontsteking
Helpt minder dan diclofenac maar gelukkig wordt de vreselijke maagpijn minder.

Diclofenac

10-07-2016 | Vrouw | 42
diclofenac
Middenoorontsteking
Niet aan te raden. Het nadeel, de maagpijn, is verschrikkelijk. k kan er al 2 dagen niet door eten.Dan maar liever de pijn van de oorontsteking

08-05-2016 | Vrouw | 78
Middenoorontsteking
Veel pijn en flodderig trommelvlies. uiteindelijk werd er een buisje geplaatst, wat geregeld verstopte. Er bleek ook een gaatje ontstaan vlak naast het buisje. Kreeg een kuur 3x500mg tablet, een per dag. Ook Bacicoline-B druppels 3x daags drie druppels voor tien dagen. De pijn verminderde aanmerkelijk, maar de volgende dag was de pijn erger dan ooit. Na zeven dagen ben ik [lees meer...]gestopt met de druppels. Heb de kliniek gebeld met mijn klachten, maar"alles was normaal". Duizeligheid hoorde erbij. Ik was niet duizelig, kon geen rechte lijn lopen, maar zij bleven dat duizelig noemen en faxten een recept (niet genomen). Volgens de bijsluiter lopen patienten met buisje meer risico, dus een gaatje erbij lijkt mij een rode vlag! Hoe kan een arts dat nou voorschrijven! Ik moet nog eenmaal voor controle, maar vrees dat de doofheid blijvend zal zijn. Ik aanvaard een risico, maar dit was geen risico, eerder uitlokken en ik zit met de gevolgen.

25-04-2016 | Man | 2
Middenoorontsteking
Deze antibiotica gekregen voor mijn zoon van 2 jaar oud, 3 maanden lang, om oorontstekingen te voorkomen. Werkt perfect, hij vindt het lekker dus doet ook mee, geen last gehad van zijn oren sinds hij daarmee is begonnen, geen bijwerkingen, nu maar afwachten totdat de kuur op is, hopelijk komen de oorontstekingen niet meer.

Broxil

26-03-2016 | Vrouw | 15
feneticilline
Middenoorontsteking
Ontzettende last gehad van middenooronsteking. Na een oordruppel-antibiotica kuur die niet aansloeg deze gekregen. Werkt prima!

16-01-2016 | Man | 35
otitis media

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2383)
Depressie (1927)
Angst & paniekstoornis (1832)
Hoge bloeddruk (1357)
Acne/puistjes (964)