Middenoorontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor middenoorontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: middenoorontsteking

Ofloxacine

08-04-2024 | Vrouw | 38
ofloxacine
Middenoorontsteking
Na een week druppelen voor een middenoorontsteking was deze nog niet over. Daarom nieuwe druppels gekregen. Ik heb geen bijwerkingen gehad van dit medicijn.

08-04-2024 | Vrouw | 38
Middenoorontsteking

oogheelkundige migraine oorsuizen misselijkheid duizeligheid

Na een paar dagen bijwerkingen als draaiduizelig, misselijk, migraine en oorsuizen. Wat ik nog het meest bijzondere vind is de informatie op de bijsluiter. "Geen bijwerkingen bekend" waarna direct eronder staat dat er in zeer zeldzame gevallen ernstige bijwerkingen kunnen optreden. Dan een arts raadplegen. Dan zijn er dus wel bijwerkingen bekend... Waarom worden die bi[lees meer...]jwerkingen niet vermeld? Op deze manier kan het soms lang duren voordat iemand doorheeft dat de bijwerkingen van de druppels komen. Naar aanleiding van mijn ervaring op internet gaan zoeken en meerdere mensen (familie, vrienden, collega's) gesproken die dit middel ook gebruikt hebben en dezelfde ervaring hadden. Of wij zijn met zijn allen heel zeldzaam of zo zeldzaam zijn de bijwerkingen dus niet... ik gebruik het middel in ieder geval nooit meer.

Co-Trimoxazol

18-02-2024 | Vrouw | 1
co-trimoxazol
Middenoorontsteking

misselijkheid huilend bittere smaak verlies van eetlust

Dochter (1) kreeg dit na 2 soorten antibiotica en oordruppels als laatste redmiddel tegen oorontsteking. Heeft meer last van dit medicijn dan van haar oren. Moet enorm huilen heel de dag, wil na het toedienen niks meer eten, heeft last van haar darmen. Rotspul. Oor loopt nog steeds.

04-02-2024 | Vrouw | 3
Middenoorontsteking
Dochter van 3 had al langere tijd last van een oorontsteking. (Midden) druppels hadden wel effect en de klachten verminderde, maar het is nog niet over. Wel merkte we bij dag 6 dat haar oor vol zat. Waardoor de druppels niet meer bleven zitten. Morgen weer naar de huisarts voor controle.

15-12-2023 | Man | 34
Middenoorontsteking
Vocht achter trommelvlies met een gaatje zichtbaar in trommelvlies. Eerst neusspray gekregen, maar dat hielp niet. Toen aan de druppels, normaal sofradex maar nu Bacicoline. Voorgeschreven door KNO-arts. Savonds gedruppeld de ochtend erna niet helemaal lekker nogmaals gedruppeld en nu continu duizelig als ik mijn hoofd draai, pijn aan mijn oor die ik eerder niet had, mis[lees meer...]selijkheid bij teveel bewegen. Gebeld met huisarts dat ik hiermee ga stoppen dit werkt niet. Hoop dat de bijwerkingen snel voorbij zijn.

22-07-2023 | Vrouw | 68
Middenoorontsteking
Al jaren regelmatig middenoorontstekingen. In het verleden altijd Sofradex gehad wat prima werkte. Dit is de tweede keer dat ik Bacicoline-B kreeg. Na 1 1/2 dag kreeg ik al bijwerkingen, nog 1 dag gebruikt en toen gestop omdat ik me beroerd voelde en bijna niets meer hoorde. Ik had de eerste keer ook bijwerkingen maar toen ging het om 1 oor, nu beide. Hopelijk is er geen [lees meer...]blijvende schade want mijn gehoor is al slecht. Ik ga dit nooit meer gebruiken.

Tobradex

25-04-2023 | Vrouw | 59
dexamethason/tobramycine
Middenoorontsteking
Tobradex als oogdruppels gekregen voor middenoorontsteking. Na gebruik, half uurtje later barstende hoofdpijnen, warmte aanvallen, hoge bloeddruk en draaierig!. Ben nu 4e dag bezig maar ik ga de week niet afmaken! Ben er te ziek van geworden!

05-02-2023 | Man | 73
Middenoorontsteking
Rrommelvlies wil niet dicht. Deze voorgeschreven. Na 2 dagen gestopt wegens duizeligheid misselijkheid. Staatniets overi in de bijsluiter. Dit medicijn zal ik nooit meer gebruiken

22-01-2023 | Vrouw | 40
Middenoorontsteking
Het hielp wel tot een bepaalde hoogte. Voorheen bij dit soort ontstekingen ook deze gehad en toen hielp het eigenlijk we altijd. Na een week kuur was ik van de ontsteking af maar helaas deze keer niet en dus nu de Sofradex druppels.

Sofradex

22-01-2023 | Vrouw | 40
dexamethason/framycetine/gramicidine
Middenoorontsteking
Na 1 amoxicilinnekuur zonder én twee mét clavulaanzuur te hebben gehad heb ik nu de Sofradex oordruppels gekregen. Behalve dat het me enorm veel jeuk geeft binnenin mijn oor heb ik er verder weinig over te vertellen. Omdat de middenoorontsteking ook een gehoorgangontsteking heeft veroorzaakt en deze wel iets en langzaam lijkt te verbeteren doet het wel wát maar tot nog toe[lees meer...] niet afdoende. Ik ben nu op dag 3 dus wie weet aan het eind van de rit dat het hervallende waard was, maar die jeuk in het oor is echt bijna niet te harden!!!

Ciprofloxacine

16-11-2021 | Vrouw | 64
ciprofloxacine
Middenoorontsteking
De kuur van 14 dagen heeft wel geholpen maar wat een bijwerkingen geeft dit middel. Duizelig, moe, zenuwpijn, branderig gevoel van binnen en schimmelinfectie. Hoop dit middel nooit meer te hoeven gebruiken 1 week was nog een te overzien geweest maar 14 dagen wat een bocht is dit geneesmiddel.

19-09-2020 | Vrouw | 34
Middenoorontsteking
Ik krijg er schimmel infectie jeuk van antibiotica en extreme maagzuur en diarree met bloed wat een bende voor mij nooit meer deze rotzooi denk je een oorontsteking slechte bacterie te verhelpen de goede bacterieen worden ook afgebroken

04-08-2020 | Man | 68
Middenoorontsteking
Voor mij een uitstekend medicijn. Door dat je het zelf aan kunt maken, lang houdbaar en dus altijd achter de hand. Op het moment dat ik de oorontsteking aan voelde komen startte ik met medicatie (druppelen). Binnen enkele dagen effect en de ontsteking zette niet door. Ik heb begrepen dat de Handelsvergunning voor Bacicoline-B is geschorst. Als alternatief Sofradex , voor [lees meer...]mij minder effectief maar werkt wel. Blijkbaar is dit nu ook niet meer te verkrijgen! Heel vervelend, juist dankzij Bacicoline-B en in mindere mate Sofradex had ik mijn oorproblemen de afgelopen jaren zeer goed onder controle. Wat nu?

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

17-01-2020 | Vrouw | 32
xylometazoline
Middenoorontsteking
Mijn neus gaat door deze spray direct open, al heeft het niet mijn oorontsteking verholpen. Alleen de bijwerkingen zijn vervelend; hartkloppingen en slecht slapen.

16-01-2020 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Naast dat het niet geholpen heeft, nadat de kuur (1 week) is afgelopen enorme uitslag ontstaan over mijn gehele lichaam. Dit jeukt ook erg.

28-12-2019 | Vrouw | 23
Middenoorontsteking
Probeer vlak voor inname wat te eten, dit hielp bij mij tegen de extreme misselijkheid.

Co-Trimoxazol

27-09-2019 | Vrouw | 17
co-trimoxazol
Middenoorontsteking
Ik moet 6 capsules per dag. En ik ben 13. Ik heb erg last van diarree en duizelig heid. Ik heb oorontsteking al 2 maanden, maar dan zonder pijn. Er komt nog steeds troep uit. Ik heb al twee keer oordruppels gekregen. Die druppels hielpen niet (werd alleen maar erger). Daarna had ik amdere tabletten. Nu heb ik deze medicijnen.

Azitromycine

15-08-2019 | Vrouw | 51
azitromycine
Middenoorontsteking
Vanwege allergie voor andere antibiotica deze gekregen vanwege heftige middenoorontsteking. 2 uur na eerste inname plotseling duizelig, misselijk, diarree, hartkloppingen. Na een paar uur was dit over en dit herhaalde zich elke dag als ik zo’n pil innam. Na 5 dagen was de kuur klaar, maar ik had niet het idee dat de ontsteking over was. De huisarts zei dat het nog 5 dagen [lees meer...]zou doorwerken. Nu voor 3 maanden een neusspray om de ontsteking van binnen af te bestrijden. Geen idee of deze antibiotica nu echt geholpen heeft. En ook nog diarree ondanks pro biotica erbij gebruikt. Heftig spul dit.

03-07-2019 | Vrouw | 1
Middenoorontsteking
Mijn dochter van 1 had maandelijks last van oorontstekingen gepaard met looporen. Dit was het enige medicijn wat snel en effectief werkte. Ze heeft buisjes gekregen en toen nog 2 keer dit middel moeten gebruiken en na 8x ontstekingen(bijna maandelijks) gehad te hebben is zij er vanaf gekomen. Zover we konden merken had ze geen last van dit medicijn. Was ondanks de ooronts[lees meer...]tekingen altijd vrolijk.

30-06-2019 | Vrouw | 31
Middenoorontsteking
Ik heb een gehoorgangonsgeking een middenoorontsteking en een geperforeerde trommelvlies. Helse pijn kan ik je vertellen! Het zou na 2 a 3 dagen beter moet zijn na dat de trommelvlies “gesprongen” is zo kon de ontsteking eruit. Nou niet dus! Dag 2 eindelijk medicatie gekregen. Na 2 dagen flinke koorts en troep wat uit men oor kwam, voelde me goed beroerd met het ene momen[lees meer...]t ging het goed en binnen een paar minuten kon het weer omslaan. Nu 3 dagen de medicatie en kan je vertellen dat ik me even beroerd voel ondanks dat de huisarts zij binnen 48 zou je je beter moeten voelen. Pluspunt; ontsteking is echt stukke minder! Echter nog heel veel wondvocht en jeuk in mijn oor. Minpunt; voel me nog altijd even beroerd

Tobradex

24-06-2019 | Man | 29
dexamethason/tobramycine
Middenoorontsteking
Hoi, 2 Weken geleden buisjes laten plaatsen in de oren. Het ene oor gaat goed, het ander zit nog vol met slijm enz. Door de KNO Tobradex voorgeschreven gekregen, wat in eerste instantie een oogdruppel is, maar ook voor het oor kan gebruikt worden. Na 5 dagen te kuren met dit, werd ik plots misselijk, draaierig tijdens het winkelen. Nu 2 dagen verder nog steeds misselijk[lees meer...]. Na opzoekwerk dacht ik eerder aan een ziekte of een virus op het evenwichtsorgaan maar daarvoor ben ik niet draaierig genoeg. Na verder te hebben gezocht kwam ik uit bij druppelen in het oor en de reactie's van lichaam op bepaalde middeltjes. Gisteren meteen gestopt met druppelen. De misselijkheid was zo extreem dat ik liever dood was. Vandaag iets beter maar nog altijd misselijk, diarree, ... hopelijk kom ik de dag ietwat door. Maar dit medicijn? Nooit meer. Of toch zeker niet tijdens het dragen van buisjes.

Sofradex oor

22-04-2019 | Vrouw | 26
framycetine, gramidicine en dexamethason
Middenoorontsteking
Ik loop al 6 maanden met een verstopte buis van eustachius, na meerdere neussprays en een antibioticakuur heb ik van de huisarts sofradex gekregen omdat resultaat uitbleef. Ook was m’n gehoorgang geïrriteerd. Slecht na 2 druppels gebruikt te hebben begon het oorsuizen al. Ik ben totaal niet op de hoogte gesteld van deze bijwerking. Niet door de huisarts, apotheek en he[lees meer...]t stond ook niet in de bijsluiter. Na een website van kno artsen te hebben bezocht en de algemene apotheek website stond er tot mijn schrik dat dit voor kan komen en blijvend is. Ik ben erg teleurgesteld in de zorg en deze fout.

19-02-2019 | Man | 44
Middenoorontsteking
diepe oorontsteking, mogelijk ook speekselklieren ontstoken maar dat is niet zichtbaar of voelbaar aan buitenkant hoofd en hals, was ook reden om wachten met naar huisarts gaan die toch oorontsteking zag, eerst sofradex druppels gehad die zeven dagen niet werkte nu pijn in hals en diep in wang toegenomen dus de kuur erbij, men hoopt dat er meer zichtbaar is op MRI deze we[lees meer...]ek

Triamcinolon + Salicylzuur

26-06-2018 | Man | 81
triamcinolon / salicylzuur
Middenoorontsteking
6 dagen gebruikt en geen enkel resultaat. Oor blijf dicht zitten, pijn blijft onverminderd met vooral 's-nachts erge steken in het oor. Erg vervelend: je hoort jezelf praten en hoort aan die zijde totaal niets.

Triamcinolon + Salicylzuur

20-06-2018 | Man | 80
triamcinolon / salicylzuur
Middenoorontsteking
Heb erge oorpijn met af en toe flinke plotselinge steekscheuten. Oor zat bijna dicht, waardoor het praten vreemd in mijn hoofd hoorbaar was, erg vervelend. Slapen op dat oor gaat niet vanwege de pijn. Kreeg donderdags van huisarts eerst een tampon in oor met oordruppels TRIAMCINOLON 0,1 -3x per dag- 3 druppels in oor. Ben maandag daarop teruggegaan. Geen enkele veranderin[lees meer...]g, pijn bleef. Die dag een kuur erbij gekregen met antibiotica FLUCLOXACIL Mylan 500 mg 20 capsules. Het is nu woensdag: resultaat: nul komma nul. Ga a.s. donderdag weer terug. Wordt vervolgd.

09-06-2018 | Man | 40
Middenoorontsteking
Dag, ik verbaas me ook na het lezen van al deze reacties op het medicijn. Ik kreeg er de 8e dag last van. Historie 2018 Maart buisjes geplaatst - eind mei loopoor - druppelen met Bacicoline-B - 3maaldaags 5druppels - kuur na 1 week beëindigd Bijwerkingen op 8e dag Ik wordt wakker en voel me verschrikkelijk duizelig, onvast ter been, zwalken, misselijkheid en braken[lees meer...] op de eerste dag. Nu na 4 dagen is de duizeligheid ver weggetrokken. Echter, waar ik niemand over zie schrijven is "plotselinge doofheid" en oorsuizen aan het aangedane oor. Zijn hier ervaringen mee en wat was de remedie?

15-04-2018 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Na 1,5 dag in totaal 5x gedruppeld te hebben in mijn oor i.v.m. een gehoorganginfectie werd ik gisterochtend duizelig en misselijk wakker. Het leek net of ik gedronken had en ik voelde me heel ellendig. Ik heb meteen gegoogeld en kwam op deze site en heb meteen besloten per direct te stoppen met deze oordruppels. Ik was zo duizelig dat ik geen auto durfde te rijden. Nu, 1 [lees meer...]dag later, voel ik me beter; ik ben niet duizelig en misselijk meer, en ik neem morgen contact op met mijn huisarts i.v.m. andere oordruppels. Jammer dat Otosporin kennelijk uit de handel is gehaald, want die druppels werkten eerder bij mij prima, zonder bijwerkingen.

11-01-2018 | Man | 11
Middenoorontsteking
Zoon van 11 heeft al zijn hele leven last van 'lijm oren' met vele oorontstekingen tot gevolg ondanks buisjes. Omdat bij de zoveelste ontsteking, zijn 'vaste' oordruppels ineens veel klachten gaven moesten we overstappen op Bacicoline van een vervangende KNO arts. Gevolg: Een van de pijn gillend kind wat normaal echt wel wat kan hebben, pijn bij slikken en tijdens de 2e [lees meer...]en 3e druppel een pijnlijk soort "woesh" door zijn hals voelen. 5 minuten loopt het oor en daarna zit alles weer vast en is hij weer doof. Nu blijkt dat hij Bacicoline eerder heeft gehad waardoor hij 2 x op de SEH belandde vanwege de ernstige klachten...Altijd fijn als dossiers goed worden bijgehouden......NOT!

22-11-2017 | Vrouw | 68
Middenoorontsteking
Gebruik het pas een dag.

09-10-2017 | Vrouw | 56
Middenoorontsteking
Drie dagen deze druppels gebruikt. Vandaag, derde dag, duizelig en misselijk. Kan niet stabiel lopen , niet eten, drinken met mate, dat komt er snel weer uit (overgeven). Heb buisje in oor, deze druppels gebruikt tegen een loopoor. Vergelijkbare ervaringen met eerdere melders.