Adartrel

Sinemet (21 meningen)
Neupro (19 meningen)

09-04-2010

Restless Legs Syndrome

Eerst verminderen de klachten aanzienlijk. Uiteindelijk moet je steeds meer innemen, en werkt het steeds korter, de klachten worden heftiger en komen eerder. Overdag nog doodmoe, ook heftige haaruitval. Uitslag, jeuk. Met andere woorden: waardeloos.
19-12-2009

Multiple sclerose en rls

ik gebruik 2,5 mg adartrel en de klachten zijn enigszins verminderd. het grootste nadeel is dat ik ,sinds deze medicatie, niet meer slaap dan ca. 4-5 uur per nacht . ik neem nu de adartrel s'morgens in i.p.v. s'avonds. Kent iemand dit probleem?
14-04-2010

Rusteloze benen

Ik gebruik dit medicijn sinds 3 weken. De laatste 2 dagen ben ik er erg misselijk van, moet ook overgeven. Misselijkheid begint ongeveer een minuut of 15 na inname.
14-12-2009

Restless legs

Voor de symptomen van mijn restless legs werkt het uitstekend , alleen ik droom er ontzettend naar van !!, en heb soms last van een gevoel van "wegzakken" `s nachts. Verder heb ik sinds ik dit middel gebruik behoorlijke haaruitval , maar kan dit nergens als bijbehorend symptoom teruglezen .
05-02-2017

Adartrel (ropinirol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

2 pillen sifrol er bij op advies arts tijdens bijeenkomst van restlegss legs (arts radboudziekenhuis). Nu slaap ik hele nachten door sifrol 0,26mg.
07-03-2017

Adartrel (ropinirol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Beste lezers, Gek werd/wordt ik van de RLS. Het belemmerd(e) mij in alles. Doodmoe, zodra je in bed komt begint de ellende. Eerst in de benen, meestal eerst links. Daarna door naar de armen. Je moet je spieren constant stijf houden en bent dus in feite de hele nacht in bed aan het werk. Dit gaat zwaar ten koste van je werkzame en priveleven. Uiteindelijk hou je het doo[lees meer...]r vermoeidheid en frustratie niet meer vol. Ik ben nu echter voor een groot deel van de ellende af. Het is nu 7 maart 2017 en dat betekent dat ik een enorme verbetering heb over een periode van 6 maanden. Eindelijk kan ik weer slapen. Niet overdag want dan hoef ik mijn ogen maar dicht te doen en het begint weer. Wel 's avonds. Ik moet de tabletjes minimaal een uur laten inwerken voor ik ga slapen, maar daarna in bed blijft alles rustig. Het is zo'n luxe als je onder een warm dekbed kunt liggen zonder dat je er door je eigen lichaam na 10 minuten weer onder weg wordt gejaagd. Na enige tijd begon ik ook mijn remslaap weer terug te krijgen. Ik ben zo blij met dit medicijn.
08-01-2017

Acne/puistjes

Het werkt heel goed
05-03-2012

Adartrel (ropinirol)

Sinds ik klein was, heb ik altijd al last gehad van dit syndroom. Op het moment dat ik ging liggen, kon ik een kwartier later niet meer stil liggen. Ik moest bewegen en vaak sliep ik niet voor 1h 's nachts. Een neuroloog heeft 3 jaar geleden Adartrel voorgeschreven en dat heeft mijn leven veranderd. 1 capsule bij het eten en 1 voor het slapen gaan en dan heb ik rustige nac[lees meer...]hten. 1 capsule voor dat ik naar de bioscoop ga en ik kan van de film genieten....etc. Vandaag heb ik vernomen dat het medicijn niet vergoed wordt: dat is onaanvaardbaar! Ik heb dit al eens eerder gehad met een effectief en eenvoudig medicijn: ook niet vergoed. Onvoorstelbaar!
21-02-2012

Adartrel (ropinirol)

Na 3 jaar lang, 3 uur per nacht ''wandelen en lijden'', heeft een neuroloog de diagnose gesteld. De verlichting trad snel op. Bij elke keer vergeten word ik hier weer aan herinnerd. Ik heb geluk dat ik slechts enkele dagen misselijk ben. Dankzij dit medicijn heb ik weer een goede nachtrust en een betere kwaliteit van leven.
20-09-2010
Man

Restless legs

10-06-2010
Man

RLS

Ik heb 24 jaar last gehad van RLS en sinds 2 jaar gebruik ik Adartrel. Vanaf het allereerste moment werd mijn leven een stuk aangenamer. Beter slapen, betere conditie en vooral overdag geen gevoel meer van "loden" benen. Sinds een aantal weken gebruik ik een merkloze ropinirol en de klachten zijn gedeeltelijk terug. Via de huisarts toch maar de apotheker verzocht Adartrel [lees meer...]te geven.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum