ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3
11-01-2019

Neupro (rotigotine)

De neupro werkt voor de RLS klachten. Niet volledig maar met aanvulling van Lyrica en Oxycodon kom ik een heel eind. Wel is het zo dat ik van een minimale dosis van 4 mg per 24 uur in een periode van ca. 2 jaar naar 6 mg ga. Een hogere dosis is niet verantwoord volgens de neuroloog ivm augmentatie. Dat is dat bij een te hoge dosis de klachten eerder toenemen dan afnemen. I[lees meer...]k moet dan ' gereset' worden. Dwz eigenlijk een periode geen pleister (geen rotigotine) mag gebruiken. Helaas is dat niet haalbaar voor me. Ik mioet tijdens zo'n reset nog minimaal 3 mg gebruiken anders word ik gek. Wat bijwerking betreft krijg ik een bruin vermoeden dat de slaperigheid overdag een gevolg is van deze pleister. Deze bijwerking staat in de bijsluiter en wel onder de noemer ' vaak' . Ik ben uitgebreid onderzocht op afwijkingen in bloed, urine, hart en longen, maar er zijn geen afwijkingen gevonden. De neupro kan dus wel eens de boosdoener zijn van deze vermoeidheidsdeken / slaperigheid die over mij heen valt gedurende enkele dagen per week.
09-07-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Werkt goed, maar heeft last van augmentatie. Moet na een paar jaar gebruik enkele weken tot maanden stoppen met het gebruik.
24-05-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik was redelijk tevreden over de werking van het middel. De huidirritatie nam echter geleidelijk toe. Ik ben met de pleisters gestopt omdat ik verging van de jeuk. Daarnaast liet de pleister rode geïrriteerde vierkantjes achter. Omdat de pleisters dagelijks op een andere plek moest worden geplaatst werd ik na verloop van tijd een lappendeken.
01-03-2018

Ziekte van Parkinson

Gebruikte eerst alleen Sinemet voor de Parkinson, maar naast dat dat heel goed werkte en de tremor gelijk verdween, werd ik daar bij verhoging van de dosis na een paar uur erg depressief van en kreeg een half uur tot n uur na inname irritante en hardnekkige pijn net onder de maagstreek. De Neupro pleister in combinatie met de Sinemet gaf me mijn normale zelf helemaal terug[lees meer...], wilskracht kwam terug, geen mood swings en een rustig gevoel. Wel heb ik de eerste dag overgegeven en bleef een paar dagen misselijk, maar dat is nu weg. Ik ben ontzettend geholpen met deze combinatie!! Het is wel spannend omdat ik nu de dosis Sinemet ga verhogen, die werd te laag helaas. Maar vooralsnog merk ik deze keer weinig van die lamlendige stemming die ik helaas van de Sinemet kreeg voordat ik de Neupro pleisters kreeg. Omdat mijn dikke darm is geamputeerd is het hebben van nog meer buikpijn een heel slecht idee. Eten is al vrij lastig. Daarom ben ik heel dankbaar voor de Neupro pleisters, ik kan zo toch tamelijk normaal leven ondanks alle perikelen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!!
10-11-2017

Ziekte van Parkinson

De eerste 1-2 weken vielen de bijwerkingen (pleisterallergie, spierkramp , slecht slapen, verwardheid, opgejaagd gevoel) nog wel mee, maar wilde doorzetten met het middel ondanks de steeds heviger wordende bijwerkingen. Ik kon mijn werk er door niet meer doen.
11-12-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik kreeg de pleister ivm RLS en ernstige pijn in onderarmen en onderbenen. De pleister veroorzaakte weer slaap problemen, viel weer heel veel in slaap, maar verder voegde dit medicijn bij mij niets toe. De klachten verder zeker niet minder. Ben inmiddels aan medicijn 4 voor mijn RLS en ernstige pijn in onderarmen en onderbenen.
13-11-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Van kinds af aan al last van RLS (rusteloze benen) nu ik 47 jaar ben wordt het eindelijk eens herkend als rls. Ik heb al veel medicijnen gehad waaronder de laatste 5mg methadon . Door bijwerkingen over moet stappen naar neupro 2mg pleister . Deze doet echter helemaal niks, dit is het eerste medicijn dat zelfs helemaal geen verlichting geeft. Heb alleen maar het gevoel [lees meer...]dat het de rls erger maakt. Eerst had ik de meeste problemen met rls in de vroege avond tot in de morgen nu heb ik het bijna 24 uur per dag en zie ik wazig met vlekken in het gezichtsveld.
27-12-2014

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

De pleister werkt prima, ik heb weer rust in mijn leven, kan weer een boek lezen of gewoon tv kijken. Jammer dat ik allergisch ben voor de pleister, dat gaat irriteren en jeuken. Maar ja dat is minder erg dat RLS.
Pagina 1 van 3

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!