Neupro

Sinemet (21 meningen)
Akineton (16 meningen)

15-07-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Samen met oxycodon mva 15 mg echt effectief tegen ermstige RLS na alle andere middelen in de afgelopen 20 jaar te hebben geprobeerd
22-05-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Sinds een paar maanden gebruik ik de Neupropleister 2 mg. tegen restless legs en PLMD. Ik moet er pramipexol naast gebruiken en dan nog ben ik niet vrij van klachten. Omdat mijn bloeddruk alleen wil zakken met Amlodipine ben ik die weer gaan gebruiken. Sindsdien hou ik veel meer vocht vast. De pleisters begonnen na een maand steeds meer jeuk te geven en na een week zie ik [lees meer...]nog waar de vorige pleisters hebben gezeten. Ook ben ik steeds vaker in de nacht een uurtje klaarwakker. Ik ga nu afbouwen en stoppen.
11-01-2019

Neupro (rotigotine)

De neupro werkt voor de RLS klachten. Niet volledig maar met aanvulling van Lyrica en Oxycodon kom ik een heel eind. Wel is het zo dat ik van een minimale dosis van 4 mg per 24 uur in een periode van ca. 2 jaar naar 6 mg ga. Een hogere dosis is niet verantwoord volgens de neuroloog ivm augmentatie. Dat is dat bij een te hoge dosis de klachten eerder toenemen dan afnemen. I[lees meer...]k moet dan ' gereset' worden. Dwz eigenlijk een periode geen pleister (geen rotigotine) mag gebruiken. Helaas is dat niet haalbaar voor me. Ik mioet tijdens zo'n reset nog minimaal 3 mg gebruiken anders word ik gek. Wat bijwerking betreft krijg ik een bruin vermoeden dat de slaperigheid overdag een gevolg is van deze pleister. Deze bijwerking staat in de bijsluiter en wel onder de noemer ' vaak' . Ik ben uitgebreid onderzocht op afwijkingen in bloed, urine, hart en longen, maar er zijn geen afwijkingen gevonden. De neupro kan dus wel eens de boosdoener zijn van deze vermoeidheidsdeken / slaperigheid die over mij heen valt gedurende enkele dagen per week.
09-07-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Werkt goed, maar heeft last van augmentatie. Moet na een paar jaar gebruik enkele weken tot maanden stoppen met het gebruik.
24-05-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik was redelijk tevreden over de werking van het middel. De huidirritatie nam echter geleidelijk toe. Ik ben met de pleisters gestopt omdat ik verging van de jeuk. Daarnaast liet de pleister rode geïrriteerde vierkantjes achter. Omdat de pleisters dagelijks op een andere plek moest worden geplaatst werd ik na verloop van tijd een lappendeken.
01-03-2018

Ziekte van Parkinson

Gebruikte eerst alleen Sinemet voor de Parkinson, maar naast dat dat heel goed werkte en de tremor gelijk verdween, werd ik daar bij verhoging van de dosis na een paar uur erg depressief van en kreeg een half uur tot n uur na inname irritante en hardnekkige pijn net onder de maagstreek. De Neupro pleister in combinatie met de Sinemet gaf me mijn normale zelf helemaal terug[lees meer...], wilskracht kwam terug, geen mood swings en een rustig gevoel. Wel heb ik de eerste dag overgegeven en bleef een paar dagen misselijk, maar dat is nu weg. Ik ben ontzettend geholpen met deze combinatie!! Het is wel spannend omdat ik nu de dosis Sinemet ga verhogen, die werd te laag helaas. Maar vooralsnog merk ik deze keer weinig van die lamlendige stemming die ik helaas van de Sinemet kreeg voordat ik de Neupro pleisters kreeg. Omdat mijn dikke darm is geamputeerd is het hebben van nog meer buikpijn een heel slecht idee. Eten is al vrij lastig. Daarom ben ik heel dankbaar voor de Neupro pleisters, ik kan zo toch tamelijk normaal leven ondanks alle perikelen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!!
10-11-2017

Ziekte van Parkinson

De eerste 1-2 weken vielen de bijwerkingen (pleisterallergie, spierkramp , slecht slapen, verwardheid, opgejaagd gevoel) nog wel mee, maar wilde doorzetten met het middel ondanks de steeds heviger wordende bijwerkingen. Ik kon mijn werk er door niet meer doen.
11-12-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik kreeg de pleister ivm RLS en ernstige pijn in onderarmen en onderbenen. De pleister veroorzaakte weer slaap problemen, viel weer heel veel in slaap, maar verder voegde dit medicijn bij mij niets toe. De klachten verder zeker niet minder. Ben inmiddels aan medicijn 4 voor mijn RLS en ernstige pijn in onderarmen en onderbenen.
13-11-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Van kinds af aan al last van RLS (rusteloze benen) nu ik 47 jaar ben wordt het eindelijk eens herkend als rls. Ik heb al veel medicijnen gehad waaronder de laatste 5mg methadon . Door bijwerkingen over moet stappen naar neupro 2mg pleister . Deze doet echter helemaal niks, dit is het eerste medicijn dat zelfs helemaal geen verlichting geeft. Heb alleen maar het gevoel [lees meer...]dat het de rls erger maakt. Eerst had ik de meeste problemen met rls in de vroege avond tot in de morgen nu heb ik het bijna 24 uur per dag en zie ik wazig met vlekken in het gezichtsveld.
27-12-2014

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

De pleister werkt prima, ik heb weer rust in mijn leven, kan weer een boek lezen of gewoon tv kijken. Jammer dat ik allergisch ben voor de pleister, dat gaat irriteren en jeuken. Maar ja dat is minder erg dat RLS.
04-10-2013

Ziekte van Parkinson

Ben nog in opbouwende fase. Had vrij snel resultaat. 1e week het gevoel of er ietmand "bovenop me zat". Onderdrukt gevoel dus. Heb meer energie en de eerste 2 weken bijna geen tremor. Nu 4 weken verder merk ik dat het verhoogd moet worden. Heb het gevoel meer tijd gekregen te hebben. Onderneem nu meer. Pleister laat wel snel los. Blijft bij mij het beste plakken op de[lees meer...] bovenkant van de onderarm. Soms na een iets mindere dag, zie ik dat de pleister niet goed gezeten heeft. Op de achterkant zitten dan ook nauwelijks kleinde bruine stippeltjes. Moet ik beter opletten. Voor nu ben ik er al blij mee.
07-07-2012

Ziekte van Parkinson

Nu 2 keer een dag vergeten de pleister te plakken. Dat merk ik pas 's avonds als ik naar bed ga, dan overkomt mij een zeer akelig gevoel, een soort afkickverschijnsel denk ik.
02-04-2012

Neupro (rotigotine)

Ik ben begonnen met 2mg daarvan een paar weken misselijkheid,toen dat over was naar 4mg daarvan had ik weer lichte misselijkheid maar ook flinke slaapproblemen dus nu weer terug naar 2mg en de specialist voor iets anders.
25-02-2012

Ziekte van Parkinson

Twee jaar lang gebruikte ik Celance, 1 mg verspreid over 2 innames per dag in combinatie met Stalevo 100mg 6 keer per dag. Het resultaat beviel me zeer goed. Het was het enige wat ik kon verdragen. Maar dit medicijn (Celance) is uit de handel genomen. Ik heb het moeten vervangen door Neupro 10mg/24u, nog steeds in combinatie met Stalevo 100mg, 6 keer per dag. Het resultaat[lees meer...] is zeer teleurstellend (spiersamentrekkingen, trage bewegingen et moeite met het gebruik van mijn rechterhand en -arm. Ik herken mezelf niet meer, ik lijk een 90jarige.) Ik vraag me af of het een probleem met de dosering is, maar tot nu toe negeer ik het. Ik heb binnenkort een afspraak met mijn neuroloog om dit probleem te onderzoeken.
23-12-2011

Neupro (rotigotine)

Effect: Na augmentatie door een ander middel, ben ik na een totale DA-stop van 3 maanden, op de Neupro-pleisters gezet. Nog tijdens het afbouwen van de opiaten kwam de RLS er alweer doorheen. Het werkt wel, maar ik heb helaas niet genoeg aan de maximale dosering van 3 mg. Bijwerkingen: Beperkt zich bij mij tot jeuk. Voornamelijk op de plakplek, maar ook wel ruim (20-30 cm[lees meer...]) eromheen. Soms onmerkbaar, soms echter heel irritant en een enkele keer word ik er echt gestoord van. Gebruiksgemak: De pleister moet in de koelkast bewaard worden. Dat lijkt geen probleem, maar kan in de praktijk heel lastig zijn. Pleister plakken is niet moeilijk. Wel een minuutje stevig aangedrukt houden, dan blijft hij beter zitten. Je moet opletten dat de temperatuur van de pleister niet teveel varieert. De afgifte van de Rotigotine wordt daardoor beinvloed. Dus niet lang in een warm bad, sauna, etc. en niet in de zon!
28-11-2011

Primaire RLS

Hielp in het begin wel, maar naarmate de tijd nam de werking af totdat het zelfs erger werd...

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum