pramipexol

Akineton (19 meningen)

28-08-2021 | Man | 63
pramipexol (0,25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik lig daar dikwijls nachten van wakker. Dat hou je niet vol. Dan slaap je soms voor de tv,wat niet zo fijn is en voor mijn vrouw ook niet.

17-08-2021 | Vrouw | 67

09-08-2021 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Meestal helpt het wel. Maar de laatste tijd absoluut niet. Vreselijk, lig nachten wakker.

25-07-2021 | Vrouw | 76
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goedemorgen. Ikheb 10 jr lang Sifrol gebruikt. Nu afgebouwd en op 9 juli 2021 gestopt. Op advies van mijn Neuroloog. Dat wilde hij al in 2017, maar toen kon het niet, omdat ik de zorg voor mijn Man had en wist wat de gevolgen zouden zijn. Mijn Man is in 2018 overleden. En ben in mei 2021 terug gegaan naar mijn Neuroloog. Die vertelde me nu, het zijn geen restless legs m[lees meer...]aar Choria.? Het leven na 8 juni is tot nog toe, vreselijk.!! Urenlang de schokkende benen, begint laat middag (meestal) niet kunnen blijven zitten of liggen. Daardoor ook heel weinig slaap. De neuroloog zegt: Ik kan niets meer voor U betekenen. Boem Ik ben nu op 13 juli j.l. naar(ten einde raad)een homeopatisch therapeut gegaan. Daar een heel gesprek gehad. En het blijkt vooral dat ik psychisch heel erg in de knoop zit. Vanwege onverwerkte emotie's. Dat klopt.!! Daarom werken mijn zenuwen(stress) zo heftig op de benen. Heb de afgelopen 3 jaar héél veel op mijn bordje gehad. En nu eigelijk mijn vraag. sinds ruim 2 weken zonder Sifrol, heb ik ook nog steeds last van mijn constante lichaamsbewegingen. Ik kan nergens vinden hoelang het duurt eer de stof Sifrol (Pramipexol ) uit mijn systeem verdwenen is (na 10 gebruik !) Weet iemand daar iet van ? Met vriendelijk groet Elly

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol (0,125mg)
geldverspilling en zelfdestructief impulsief gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

13-11-2019 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
1/2 tablet 2 uur voor het slapengaan Mijn benen schokken dan niet meer en ik slaap beter. Opstaan met een zwaar hoofd maar dat komt misschien omdat ik ook rivotril en stilnoct neem

03-01-2019 | Vrouw | 64
pramipexol (0,18mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
vroeger had ik slapeloze nachten, steeds tussen 1u en 3u lag ik lange tijd wakker. Nu slaap ik de nacht door. Ik neem 1 pilletje, een uurtje voor het slapengaan

09-07-2018 | Man | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Sifrol werkte na ongeveer 2 jaar niet meer na een zogenaamde drugholiday (tijdelijk stoppen met de medicijnen om bijwerkingen tegen te gaan)

19-02-2018 | Man | 54
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik slik deze tabletten al 17 jaar Heb verzwaard RLS gecombineerd met PLMD ( Peridic Lomb Movement Disorder). Ben begonnen met 1 tablet voor het slapen maar na verloop van tijd was 1 tablet niet genoeg. Zit dus nu op 3 tabletten s'morgens en 3 tabletten s'avonds. Van specialist mag ik er maximaal 7 hebben. Wat bijwerkingen betreft. Ben vaak hele dag moe en slaperig. Wekt oo[lees meer...]k slapeloosheid op. Hetgeen weer niet goed is voor de nacht. Het is niet verslavend. Maar omdat als tablet is uitgewerkt ik weer zeer heftige last krijg van m'n benen moet ik toch weer tabletten nemen. Weet alleen niet of dit medicijn de RLS verergert na verloop van tijd. Soms wat depressief maar komt waarschijnlijk door vermoeidheid en te weinig slaap. Maar beter dit dan helemaal niet in slaap komen. Want zonder slaap ik helemaal niet door de heftige RLS en PLMD.

24-07-2017 | Vrouw | 40
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik slaap veel rustiger, waardoor mijn man ook veel beter slaapt. Als ik mijn medicatie eens vergeet te nemen, zegt hij de volgende ochtend dat ik het weer 'uitgehangen' heb 's nachts. Ik ben veel minder moe en ik kan me veel beter concentreren.

29-05-2017 | Vrouw | 62
pramipexol (0,25mg)
Zeer moe de volgende dag. Drukkend op de maag.

24-04-2016 | Vrouw | 68
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goed medicijn dat, bij mij, zonder bijwerkingen werkt. Ik neem dit 1x daags een uurtje voor het slapen gaan. Dan werkt het meestal wel tot de volgende morgen. De werkzame stof is Pramipexol. Daar is ook en goedkopere generieke variant van maar dat middel gaf forse bijwerkingen. [zie daar]

28-02-2016 | Vrouw | 56
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Supermedicatie voor deze aandoening. Geeft ook een zeer grote aangename activiteit die werkt op alle spieren en gewrichten. Geeft bij mij ook hulp voor fibromyalgie. Moet wel echt dagelijks gebruikt worden, enige nadeel is dat als de pijn komt er toch een dikke 2 uur duurt dat sifrol echt werkt. Dus op voorhand nemen of op vast dageljks tijdstip.

15-02-2016 | Man | 65

04-12-2015 | Man | 40
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik heb dit middel lang gebruikt eerst de gewone tabletten en naderhand met verlengde afgifte, het nadeel was/is dat door het langdurige gebruik het niet meer werkte. voor mensen met rls het proberen zeker waard..

11-08-2015 | Vrouw | 58
pramipexol (1,5mg)
Ziekte van Parkinson
Pas toen ik een jaar of vijf parkinson had, werd voor mij medicatie gevonden die hielp. Ik was toen bezig met mijn 5e neuroloog. Zijn ontdekte dat ik baat had bij een combinatie van madopar en sifrol. Twee jaar terug heb ik een pomp gekregen. Mijn huidige neuroloog is verbonden aan een werkgroep die er voor pleit eerder met de duodopapomp te beginnen dan nu doorgaans het g[lees meer...]eval is. Ik heb toen geprobeerd om de sifrol af te bouwen. Dat was mij gelukt vlak voor het aanbrengen van de sonde. Anderhalve week later kreeg ik enkele malen per dag een off moment. Omdat de madopar alleen werkte in combinatie met de sifrol was ik er van overtuigd dat ik dit probleem op zou kunnen lossen door weer sifrol te gaan slikken. Mijn neuroloog wilde mij dat echter niet voorschrijven. Ik ben toen op zoek gegaan naar een neuroloog die dat wel wilde en heb die in Belgie gevonden. Ik weet nog dat ik er op dat moment zo slecht aan toe was dat ik niet meer kon lopen en dat ik met behulp van een elektrische step die neuroloog heb weten te bereiken. In de twee jaren die daar op volgden ben ik langzaam aan de computer verslaafd geraakt. Ieder vrij moment wilde ik achter de computer zitten waar ik voortdurend sites als vakantieveiling en ticketveiling volgde. Totaal heb ik daar ongeveer 2000 euro uitgegeven. Erger was echter dat ik totaal niet meer tot rust kwam waardoor ik uiteindelijk oververmoeid ben geworden en in de ziektewet ben beland. Daarbij speelde ook een rol dat ik heel slecht sliep omdat het erg onrustig was in mijn hoofd. Ik vond de computer bovendien zo belangrijk dat ik daar ook maaltijden voor oversloeg. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik een magere vrouw met ingevallen wangen en donkere kringen onder haar ogen. Enkele weken geleden heb ik zelf besloten om de sifrol af te bouwen. Bij het gebruik van duodopa en sifrol zijn mij een paar dingen opgevallen. Een aantal uren nadat ik de pomp heb uitgezet, kan ik weer enigszins lopen als is het voetje voor voetje. Als de pomp aan staat en ik krijg een off moment dan kan ik in het geheel niet lopen maar zak ik door mijn benen. Nu ik de sifrol probeer af te bouwen komen er nog wat vreemde verschijnselen bij. Zo wordt het lopen steeds slechter. Ik maak een rare kronkeling met mijn rechter been, kan alleen mijn tenen aan die kant op de grond krijgen en maak vervolgens een soort huppeltje. Als de pomp enkele uren uitstaat loop ik nog steeds ook al is het pasje voor pasje. Daarnaast begin ik tijdens een off moment behoorlijk te shaken. Als de pomp enkele ure uitstaat bent ik helemaal rustig en tril ik niet. Wat mij erg verbaasd heeft, is dat ik pa sen dag of 10 nadat ik de laatste tablet sifrol had geslikt, echte ontwenningsverschijnselen kreeg. Ik heb mijn hondsberoerd gevoeld. Het leek of alle energie uit mij werd gezogen. Een plaatsvervangend neuroloog heeft toen geadviseerd weer 1 tabletje van 0,375 mg sifrol te slikken. Nadat ik dat 3 dagen had gedaan ging het weer een stuk beter met mij. Vervolgens heb ik geprobeerd om ook dit tabletje af te bouwen door een kwart af te breken. Misschien niet zo'n goede beslissing omdat ik vandaag weer ben gaan shaken en off ben geraakt. Ik weet dat je sifrol niet mag breken dus ik ga er van uit dat maar een beetje sifrol mijn hersenen heeft bereikt. Ik betwijfel n of ik ooit helemaal van de sifrol af zal komen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum