Sifrol

<< < vorige
Pagina 1 van 4
03-01-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

vroeger had ik slapeloze nachten, steeds tussen 1u en 3u lag ik lange tijd wakker. Nu slaap ik de nacht door. Ik neem 1 pilletje, een uurtje voor het slapengaan
09-07-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Sifrol werkte na ongeveer 2 jaar niet meer na een zogenaamde drugholiday (tijdelijk stoppen met de medicijnen om bijwerkingen tegen te gaan)
19-02-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik slik deze tabletten al 17 jaar Heb verzwaard RLS gecombineerd met PLMD ( Peridic Lomb Movement Disorder). Ben begonnen met 1 tablet voor het slapen maar na verloop van tijd was 1 tablet niet genoeg. Zit dus nu op 3 tabletten s'morgens en 3 tabletten s'avonds. Van specialist mag ik er maximaal 7 hebben. Wat bijwerkingen betreft. Ben vaak hele dag moe en slaperig. Wekt oo[lees meer...]k slapeloosheid op. Hetgeen weer niet goed is voor de nacht. Het is niet verslavend. Maar omdat als tablet is uitgewerkt ik weer zeer heftige last krijg van m'n benen moet ik toch weer tabletten nemen. Weet alleen niet of dit medicijn de RLS verergert na verloop van tijd. Soms wat depressief maar komt waarschijnlijk door vermoeidheid en te weinig slaap. Maar beter dit dan helemaal niet in slaap komen. Want zonder slaap ik helemaal niet door de heftige RLS en PLMD.
24-07-2017

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik slaap veel rustiger, waardoor mijn man ook veel beter slaapt. Als ik mijn medicatie eens vergeet te nemen, zegt hij de volgende ochtend dat ik het weer 'uitgehangen' heb 's nachts. Ik ben veel minder moe en ik kan me veel beter concentreren.
29-05-2017

Sifrol (pramipexol)

Zeer moe de volgende dag. Drukkend op de maag.
24-04-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Goed medicijn dat, bij mij, zonder bijwerkingen werkt. Ik neem dit 1x daags een uurtje voor het slapen gaan. Dan werkt het meestal wel tot de volgende morgen. De werkzame stof is Pramipexol. Daar is ook en goedkopere generieke variant van maar dat middel gaf forse bijwerkingen. [zie daar]
28-02-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Supermedicatie voor deze aandoening. Geeft ook een zeer grote aangename activiteit die werkt op alle spieren en gewrichten. Geeft bij mij ook hulp voor fibromyalgie. Moet wel echt dagelijks gebruikt worden, enige nadeel is dat als de pijn komt er toch een dikke 2 uur duurt dat sifrol echt werkt. Dus op voorhand nemen of op vast dageljks tijdstip.
15-02-2016

04-12-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

ik heb dit middel lang gebruikt eerst de gewone tabletten en naderhand met verlengde afgifte, het nadeel was/is dat door het langdurige gebruik het niet meer werkte. voor mensen met rls het proberen zeker waard..
11-08-2015

Ziekte van Parkinson

Pas toen ik een jaar of vijf parkinson had, werd voor mij medicatie gevonden die hielp. Ik was toen bezig met mijn 5e neuroloog. Zijn ontdekte dat ik baat had bij een combinatie van madopar en sifrol. Twee jaar terug heb ik een pomp gekregen. Mijn huidige neuroloog is verbonden aan een werkgroep die er voor pleit eerder met de duodopapomp te beginnen dan nu doorgaans het g[lees meer...]eval is. Ik heb toen geprobeerd om de sifrol af te bouwen. Dat was mij gelukt vlak voor het aanbrengen van de sonde. Anderhalve week later kreeg ik enkele malen per dag een off moment. Omdat de madopar alleen werkte in combinatie met de sifrol was ik er van overtuigd dat ik dit probleem op zou kunnen lossen door weer sifrol te gaan slikken. Mijn neuroloog wilde mij dat echter niet voorschrijven. Ik ben toen op zoek gegaan naar een neuroloog die dat wel wilde en heb die in Belgie gevonden. Ik weet nog dat ik er op dat moment zo slecht aan toe was dat ik niet meer kon lopen en dat ik met behulp van een elektrische step die neuroloog heb weten te bereiken. In de twee jaren die daar op volgden ben ik langzaam aan de computer verslaafd geraakt. Ieder vrij moment wilde ik achter de computer zitten waar ik voortdurend sites als vakantieveiling en ticketveiling volgde. Totaal heb ik daar ongeveer 2000 euro uitgegeven. Erger was echter dat ik totaal niet meer tot rust kwam waardoor ik uiteindelijk oververmoeid ben geworden en in de ziektewet ben beland. Daarbij speelde ook een rol dat ik heel slecht sliep omdat het erg onrustig was in mijn hoofd. Ik vond de computer bovendien zo belangrijk dat ik daar ook maaltijden voor oversloeg. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik een magere vrouw met ingevallen wangen en donkere kringen onder haar ogen. Enkele weken geleden heb ik zelf besloten om de sifrol af te bouwen. Bij het gebruik van duodopa en sifrol zijn mij een paar dingen opgevallen. Een aantal uren nadat ik de pomp heb uitgezet, kan ik weer enigszins lopen als is het voetje voor voetje. Als de pomp aan staat en ik krijg een off moment dan kan ik in het geheel niet lopen maar zak ik door mijn benen. Nu ik de sifrol probeer af te bouwen komen er nog wat vreemde verschijnselen bij. Zo wordt het lopen steeds slechter. Ik maak een rare kronkeling met mijn rechter been, kan alleen mijn tenen aan die kant op de grond krijgen en maak vervolgens een soort huppeltje. Als de pomp enkele uren uitstaat loop ik nog steeds ook al is het pasje voor pasje. Daarnaast begin ik tijdens een off moment behoorlijk te shaken. Als de pomp enkele ure uitstaat bent ik helemaal rustig en tril ik niet. Wat mij erg verbaasd heeft, is dat ik pa sen dag of 10 nadat ik de laatste tablet sifrol had geslikt, echte ontwenningsverschijnselen kreeg. Ik heb mijn hondsberoerd gevoeld. Het leek of alle energie uit mij werd gezogen. Een plaatsvervangend neuroloog heeft toen geadviseerd weer 1 tabletje van 0,375 mg sifrol te slikken. Nadat ik dat 3 dagen had gedaan ging het weer een stuk beter met mij. Vervolgens heb ik geprobeerd om ook dit tabletje af te bouwen door een kwart af te breken. Misschien niet zo'n goede beslissing omdat ik vandaag weer ben gaan shaken en off ben geraakt. Ik weet dat je sifrol niet mag breken dus ik ga er van uit dat maar een beetje sifrol mijn hersenen heeft bereikt. Ik betwijfel n of ik ooit helemaal van de sifrol af zal komen.
19-07-2015

Ziekte van Parkinson

Ik ben een man van 77 jaar en heb sinds verleden jaar een beginnende vorm van de ziekte van Parkinson. Ik heb al een paar keer medicijnen er voor gekregen, nu heb ik het Medicijn Sifrol 1 pilletje van 1,05 en 1 van 0.26 gekregen. Ik heb er heel veel bijwerkingen o.a duizeligheid, doodmoe zijn en ken de hele dag wel slapen, is er misschien iemand die ook deze klachten hee[lees meer...]ft? dan weet ik zeker dat het van deze medicijn komt en ga ik daar weer met m'n Neuroloog over praten.
09-07-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik gebruik dit medicijn Sifrol al heel lang wegens restless legs syndroom [RLS] Door de bezuinigingswoede van de zorgverzekeraars kreeg ik op een gegeven moment het generieke middel Pramipexol uitgereikt waarin inderdaad dezelfde werkzame stof in zit. Echter door de naar mijn mening andere hulpstoffen kreeg ik last van ernstige huiduitslag met bijbehorende jeuk waardoor i[lees meer...]k mij tot bloedens toe ging krabben. Voor de effectiviteit moest ik nu ook 2 tabletten in plaats van 1 innemen. Na een paar bezoeken aan de huisarts heb ik deze uiteindelijk zover gekregen dat het originele medicijn Sifrol weer werd verstrekt hetgeen bij de "ijverige" apotheek nog wel eens mis dreigde te gaan. Bij herhaalrecepten moet ik ook steeds weer opnieuw op bovengenoemde problematiek wijzen teneinde Sifrol te krijgen. Langzaam verdwenen de bijwerkingen gelukkig weer.
07-07-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ben precies gedrogeerd, heb twijfels daar het verslavend werkt en eens lichaam aanvaard niet meer af te bouwen, neem langere tijd rivotril ( werkt ook drogerend).
20-05-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Mijn gebruik van Sifrol is toegenomen sinds 2009, ik begon met één tablet. dat werden er al spoedig twee en sinds 2014 zijn het er drie. Mijn rusteloze benen namen af maar het tijdstip waarop het begint kwam steeds vroeger. Ik heb heel veel last van de bijwerkingen, ik lijd nu aan zowel slaperigheid als slapeloosheid, waarvoor ik slaappillen gebruik. Desondanks slaap ik ve[lees meer...]el te weinig en dat is uitputtend. Mijn goede geheugen is heel slecht geworden van dit medicijngebruik. Een uur na het innemen van de eerste dosis Sifrol (18:00 uur) val ik al weg. Een sociaal leven 's avonds heb ik gedag moeten zeggen. Om 02:00 uur 's nachts ben ik vaak al uitgeslapen. Wisseling naar generieke middelen verergden al mijn bijwerkingen. Overschakelen naar Sifrol MVA gaf allergische klachten als galbulten. Momenteel probeer ik 'cold turkey' af te kicken van de Sifrol, de voordelen wegen niet tegen de nadelen op voor mij.
20-04-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

rusteloze benen in de vroege avond. Neem op aanraden van huisarts 1 pilletje 's middags en 1 's avonds rond 19 uur. Ben dan gerust voor de nacht.
14-04-2015

Onrustige benen

Ik gebruik Sifrol al jaren en met tevredenheid. 's-Avond om 22.00 uur neem ik steeds één pil en slaap er goed op. Als ik de pil vergeet krijg ik last van mijn benen.
<< < vorige
Pagina 1 van 4

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!