Ervaringen met Cannabis

Artrose (1 mening)
Schizofrenie (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Aangezichtspijn (1 mening)
Ziekte van Parkinson (0 meningen)

15-02-2013 | Man | 43
Gewrichtspijn
26 Jaar chronische rugpijn, wordt wat minder en je kan je er beter van afsluiten. Slaap weer als een baby

08-01-2018 | Vrouw | 42
dronabinol / cannabinoiden (5)
Chronisch pijnsyndroom
Ik ben twee maanden geleden begonnen met cbd capsules van MediHemp ( ...) vanwege chronische pijnklachten en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er zeer tevreden over ben. De pijn die ik al jaren dagelijks had is stukken minder geworden. Morfine gebruik ik daardoor niet meer en ik zit in het algemeen veel beter in m'n vel. Ik heb overdag vooral veel meer energie en ik sla[lees meer...]ap ook beter. 1 capsule is voor mij voldoende.

21-12-2015 | Man | 39
dronabinol / cannabinoiden (0,2g)
Aangezichtspijn
Omdat de eerste en tweede keus medicijnen onvoldoende werkten en te veel bijwerkingen hadden ben ik cannabis gaan proberen. Dit werd mij geadviseerd door een kennis en mijn arts zag er ook wel iets in. Begonnen met Bediol vanwege het hoge CBD-gehalte. Ik merkte effect maar het hielp niet voldoende tegen de ergste pijnen. Nu combineer ik het met de soort Bedrocan zodat ik [lees meer...]een THC/CBD verhouding van +/- 3:1 heb. Cannabis houdt niet alle pijn tegen maar het haalt wel de scherpe kantjes er van af. De frequentie van aanvallen gaat ook omlaag. Door de CBD is de psychoactieve werking van THC minimaal dus er bij werken kan gewoon.

16-08-2011 | Man | 32
Hersenbeschadeging en of schizofrenie
Sinds ik dit medicijn heb ondekt heb ik bijna tot geen last meer van mijn problemen. Wel moet ik er bij vertellen dat de soorten erg belangrijk zijn. Sommige soorten versterken mijn probleem. Coffie shop is dus geen optie voor mij. Ik krijg het dus ook op resept. Bedrocan flos. Ik kan eigelijk wel zeggen dat het me leven heeft terug gegeven. Groetjes John

17-01-2016 | Man | 26
dronabinol / cannabinoiden (1g)
Bipolaire stoornis
Ik ben zeer tevreden over mijn medicijn cannabis indica. Ik gebruik het elke avond voor het slapen en kan er heel goed mee ontspannen. Het helpt mij ook om overdag te kunnen concentreren en focussen en ik ben veel beter gaan slapen wat ook een ernstig probleem was. Voordat ik cannabis gebruikte, heb ik een jaar lithium 700mg /d gebruikt. En diazepam 40mg/d en ook een tijd[lees meer...]je ritalin/dexamfetamine. Maar daarbij vond ik me heel vaak moe en sliep heel slecht en het werkte niet goed de stemmingswisselingen werden afgevlakt, maar de uitschieters werden heviger en onvoorspelbaar. Na de 2e week dat ik cannabis indica gebruikte, ging het al beter. Mijn slaap was goed (7 uur )en ik werd weer helder wakker en mijn concentratie was de hele dag goed en stemmingswisselingen zijn er nog wel, maar veel minder dan voorheen en niet één echte uitschieter in mijn stemming. Ik kan zeggen dat ik echt geholpen ben met dit medicijn.

09-01-2010 | Man
Arthrose in de nek
Nadat bij mij arthrosis in de nek was geconstateerd als bron van mijn dagelijkse hoofdpijn bij het wakker worden, schreef de arts mij pijnstillers (Diclofenacnatrium) voor die ik de rest van mijn leven zou moeten gebruiken. Nou was ik niet zo gecharmeerd van de bijwerkingen en herinnerde mij de medische werkzaamheid van wiet thee. Heb gelijk 's-avonds een gram wiet een uu[lees meer...]r gekookt in een liter water en daarvan een kopje gedronken. De volgende dag werd ik voor het eerst in jaren wakker zonder hoofdpijn. Ik gebruik het nu ruim een jaar en heb geen klachten of last van bijwerkingen. Ik drink een kopje per dag, na het eten. Wil je high worden van wiet thee dan moet je daar echt je best voor doen en bijna een liter opdrinken, maar zo lekker is het nou ook weer niet dus dat doe je niet snel.