Ervaringen met Madopar

Ropinirol (45 meningen)
Neupro (36 meningen)
Sinemet (23 meningen)

02-11-2019 | Vrouw | 73
levodopa / benserazide (100/25mg)
Ziekte van Parkinson
Een aantal weken geprobeerd maar kreeg steeds meer buikpijn. In overleg met de Parkinson verpleegkundige ben ik een week gestopt waarna het enigszins opknapte. Heb toen geprobeerd met een halve Madopar en een halve Cinemed. Meteen kwamen de klachten weer terug en ben er nog niet vanaf. Dit duurt al vanaf juli 2019.

02-11-2017 | Vrouw | 70
levodopa / benserazide (100/25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Toen ernstige onrustige benen en zware slapeloosheid. Soms hele nachten opzitten en rondlopen. Onrustige benen in de avond en nacht. Specialist raadde toen het nieuwe middel (voor Parkinson) aan: 100 mg levodopa + 25 mg benserazide. Dit middel werd onder diverse namen verkocht. In Nederland momenteel als Madopar. Aanvangs 1/4 tablet 3 x dgs. Werkte prima, wel slaperig. Da[lees meer...]t wende en verdween. Nu gebruik ik 's middags 1/2 tablet, 1/2 7 een 1/2 tablet. 1 om 10 uur; 1 om 1 uur en 1 om 4 uur (ik moet er toch uit om te plassen). En na een 1/2 uur slaap ik dan weer enkele uren. Heerlijk. En geen R.L.S. Als ik een tablet vergeet, b.v. 's middags, dan word ik 'gestraft' met hele pijnlijke onrustige benen en MOET ik bewegen en lopen. Zeer naar als je ziek bent of in het ziekenhuis ligt, want dat verergert R.L.S. en dan komt het zelfs wel 's morgens. Als ik een lichamelijk trauma meemaak, b.v. een operatie, een plotselinge ziekte of zo, dan krijg ik direct ook een aanval van R.L.S., daar moet ik altijd zelf op bedacht zijn en zorgen dat ik de tabletten bij de hand heb en in kan nemen. Het duurt 3/4 uur eer ze werken. Omdat ik nu minder vaak 's nachts voor toilet uit bed zou hoeven, ga ik proberen om 10 uur EN een tablet en een capsule in te nemen en hoop dan tot misschien?? 4 uur te slapen... we gaan het proberen! Dan blijft het totale aantal wat ik inneem wel gelijk, maar langer aan een stuk slapen misschien... Ik had in 2014 plotse ernstige hartfalen, hoewel dat (gebeurt zelden) heel veel verbeterd is en ik bijna weer 'normaal' ben. Ook tijdens operaties 2 x een hartritmestoornis gehad, verder nooit. Ligt dat aan de Madopar? Niemand die het weet....maar ik moet het innemen om goed te kunnen leven. Zonder..... heb ik echt geen leven en... geen slaap.

05-01-2016 | Man | 51
levodopa / benserazide (50/12,5mg)
Ziekte van Parkinson
Ik ben nu een paar weken bezig en heb het gevoel dat de tremors wat minder worden.. Ik verdeel de 3 capsule's over de hele dag, s'morgens 6:00u,14:00u en 21:30u. Ik zet er 's morgens mijn wekker voor, maar weet niet of het ook anders kan? In de weekenden en vakanties is dit wel lastig.

11-07-2011 | Vrouw | 55
Parkinson
Mijn Medicatie was te zwaar voor mijn gewicht, ik ging helemaal krom voorover lopen; was via ziekenhuis in Amsterdam. Nu ben ik weer bij mijn eigen neurologe in Alkmaar en ben nu van 4 x 2 naar 4 x 1 madopar en ik ga langzaam aan weer meer recht op lopen. Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben gehad. Verder ben ik zeer tevreden wan[lees meer...]t ik heb weer mimiek en ik spreek weer veel beter

09-03-2011 | Vrouw | 62
gaat goed

23-01-2011 | Vrouw | 78
versterking van sinemed

23-09-2010 | Man
Parkinson
De eerste pil neem ik om 08:00 uur, en die werkt uitstekend tot 11:00 uur. Dan neem ik de tweede pil die gaat goed toe 14:00 uur. Dan neem ik de laatste pil en die heeft lang niet meer het effect van de eerste twee. En 's avonds accepteer ik dat ik wat moeilijker beweeg.

26-07-2010 | Vrouw
Parkinson
gebruik madopar samen met ropiniriol. bijwerkingen ropinirol zijn ernstige misseliijkheid, allergisch voor middel tegen die misselijkheid, daarna weer allerg. voor anti-histamine. Madopar is nog in opbouw, werkt nog te kort voor mij, ook met reguliere afgifte. Madopar neemt tremor wel af, maar is al na een paar uur uitgewerkt.

16-12-2009 | Man
Parkinson
Duurde een paar weken maar lijkt nu aan te slaan. Gebruik 125 mg en 4 mg requib. Voel me wat minder traag en gezicht heeft meer uitdrukking. Drink ook nog gewoon een wijntje. Geen bijwerkingen. Best tevreden alleen helpt niet tegen het trillen

15-12-2009 | Man

03-12-2009 | Man

02-10-2009 | Vrouw
Ziekte van parkinson
nu ik 6 Madopar met daarnaast Sifrol gebruik (drie keer 8 tabletten) ziet niemand meer aan mij dat ik parkinson heb. Voordat ik begon met deze medicatie kon ik alleen met een stok kleine stukjes lopen en was ik erg stijf. Ik heb zeer weinig bijwerkingen. Ik slaap alleen wat minder en ga daarom 's midags even liggen. Ik heb voor mijn gevoel mijn leven teruggekregen. Ben nog[lees meer...] aan het opbouwen met de medicijnen, dus het wordt alleen maar beter. anja