Ervaringen met Parlodel

bromocriptine

Ziekte van Parkinson (0 meningen)

29-08-2010 | Vrouw
Prolactinoom, gezwel op hypofyse
plotselinge slaapaanvallen, ernstige kuitkrampen (pijnlijk bij het lopen), kramp in andere ledematen, koude tenen en vingers

13-04-2010 | Vrouw
Verhoogd prolactine

20-12-2010 | Vrouw | 22
Prolactine is verhoogd

28-09-2017 | Man | 27
bromocriptine (1.25mg)

17-05-2013 | Vrouw | 27
bromocriptine
Ik heb een ernstige borstinfectie gehad tijdens de borstvoedingsperiode die mijn melkklieren volledig verstopte. Na veel medicatie en pijnbestrijding had ik nog steeds veel pijn en was ik erg ziek. De klachten werden meer en meer. Toen door de arts parlodel voorgeschreven gekregen, samen met pijnstillers om de borstvoeding snel af te bouwen. Ik mocht vanaf toen geen borstv[lees meer...]oeding meer geven of kolven. Ik heb wel stuwing gekregen, maar de borstvoeding was na enkele dagen helemaal gestopt en mijn borsten waren weer soepel. Wel had ik veel bijwerkingen van de parlodel. Misselijkheid, duizelig, depressieve gevoelens, ineens heftige slaap, vermoeidheid gedurende de hele dag, stoelgang die niet soepel verliep (en hierdoor weer last van aambeien van de zwangerschap). Het voelde of ik de hele dag in een waas leefde. Een half uur na inname waren de bijwerkingen het heftigst en wilde ik alleen maar in bed liggen. Na twee weken was ik gelukkig van de medicatie af en ook van de borstinfectie, dus het heeft wel geholpen.

12-08-2020 | Vrouw | 29
bromocriptine (2,5mg)
Prolactinoom
Parlodel voorgeschreven gekregen door gynaecoloog, om prolactinoom van 6,6 mm te behandelen en cyclus terug te laten komen. Na 3,5 week slikken weer bloed geprikt; prolactinewaarden gedaald van ruim 2100 naar 300, werkt zeer effectief dus! Ontzettend blij mee, maar helaas wel flink last van bijwerkingen. Advies gekregen om Parlodel ‘s avonds voor het slapen gaan te nemen, [lees meer...]omdat je dan zo min mogelijk last hebt. Ik helaas niet. Na inname binnen een uur een verstopte neus en wakker door misselijkheid. Inmiddels neem ik de medicatie tijdens de lunch of tijdens het diner, zodat ik ‘s avonds hopelijk beter slaap. Helaas niet altijd het geval, soms ‘valt’ het inderdaad verkeerd. Ik heb nog steeds de hoop dat het na een aantal weken minder wordt met de bijwerkingen. Al met al wel zeer tevreden, het medicijn doet wat het moet doen!

06-05-2011 | Vrouw | 30
Te hoog prolactine-gehalte
Ik moet Parlodel slikken omdat ik een veel te hoog prolactine-gehalte had. Inmiddels is het bijna nihil. Moet nog een MRI om te kijken of het hoge hormoongehalte door prolactinoom komt. Weet nog geen verder traject. Vaak gaat het goed bij het innemen, maar soms 'valt het verkeerd' en voel ik me suffig en een beetje duizelig. Als ik ongesteld moet worden (wat zonder medic[lees meer...]ijnen NIET gebeurde, dus dat is wel fijn) ben ik een paar dagen zó duizelig en wazig dat ik niet kan werken... Ik hoop eigenlijk op verlaging maar weet niet of dat erin zit.

29-12-2012 | Vrouw | 31
bromocriptine
Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen omdat ik geen eisprong en geen menstruatiecyclus had, wat komt door een cyste nabij mijn hypofyse. Hierdoor is mijn prolactinegehalte te hoog. Na 6 weken gebruik is mijn waarde gedaald van 1500 naar 400, een volledige normale waarde! Hierdoor maak ik gewoon kans op een zwangerschap. Ik ben begonnen met 1 x per dag een halve tabl[lees meer...]et en na twee weken 2 x per dag een halve tablet. De duizeligheid en misselijkheid waar ik bang voor was, zijn gelukkig uitgebleven.

03-08-2022 | Vrouw | 32
bromocriptine (5mg)
Prolactinoom
Mijn borstvoeding bleef maar door gaan ondanks dat ik had afgebouwd en wilde stoppen. Ik moet dit middel 2 weken gebruiken maar ben er kots misselijk van en heb nog steeds pijnlijke stuwing.

06-04-2022 | Vrouw | 32
bromocriptine (2,5mg)
Prolactinoom
Aantal maanden terug microprolactinoom vastgesteld die toch wel duidelijke klachten gaf maar ik werd niet serieus genomen. Tepelvloei, + 10kg op 3 maanden tijd, uitgeput, functioneerde niet meer, libido onbestaande, vreetbuien en vervolgens een volledige stop van mijn hongergevoel. Ik neem dit medicijn nu al enkele maanden maar ondertussen is mijn haar enorm beginnen uit t[lees meer...]e vallen, heb ik het kort gewiekt en is het gigantisch uitgedund. Ik ervaar episodes van pure uitputting én ook jeukaanvallen. Ik heb ook hiervoor een ander medicijn geprobeerd maar dat was helemaal niet houdbaar want ik had non stop barstende hoofdpijn en lage bloeddruk. Ik ben zo bang dat ik kaal zal worden en voel me vreselijk onzeker. Ook enorm bang dat geen enkele medicamenteuze behandeling voldoende zal zijn om te kunnen genezen.

13-03-2021 | Vrouw | 34
bromocriptine (2,5)
Prolactinoom
Via fertiliteit traject (menstruatie cyclus wisselend van 20-40 dagen) kwam ik erachter dat mijn prolactinewaarde te hoog was. Bijkomend had ik al een flink jaar erge hoofdpijn, pijn achter mijn ogen en last van duizeligheid, flink overgewicht, overmatige lichaamsbeharing, onzekerheid en depressieve klachten). Op de mri was een microadenoom van 4 mm te zien. Meteen kunne[lees meer...]n starten met medicatie 2 maal daags een halve tablet (totaal 2,5 mg). Na een week was mijn prolactine waarde gelukkig al genormaliseerd. Nu in de 2e week van de medicatie lijkt de duizeligheid vrijwel verdwenen en de hoofdpijn is er soms nog wel maar lang niet zo heftig als voor de medicatie. Ik ben erg benieuwd wat er verder nog verbeterd en of mijn cyclus weer normaler word.

05-02-2011 | Vrouw | 53
Prolactinoom
Had vanaf mijn 15e ineens geen menstruatie meer. Is pas bij toeval in '80 ontdekt. Heb ernstig last gehad van prolactinoom. Prolactine gehalte was niet meer te meten. Zat over de 20.000! Ben getrouwd in '82 met het idee dat wij geen kinderen konden krijgen. Heb inmiddels drie gezonde kinderen gekregen. Heb 8 tabletten per dag geslikt tijdens eerste zwangerschap. Prolactino[lees meer...]om was zeer actief bij zwangerschap eerste (meisje) Drukte op mijn oogzenuw. Kon alleen nog recht voor uit kijken. Bij de twee andere zwangerschappen (jongens) geen probleem gehad. Heb zelfs tijdens die zwangerschappen niets hoeven innemen! Na die zwangerschappen, mocht ik ook borstvoeding geven. Zodra ik stopte met de borstvoeding was het direct weer raak. Prolactinoom werd weer actief. Tijdens gebruik heel veel last gehad van krampen in voeten, benen en handen, Ook spierpijnen en overdreven moeheid. Kon ook nooit lang mijn eigen kind vasthouden op mijn arm. Ben ook vervroegd in de overgang gegaan (rond 38e). Gebruik sinds 2003 (dacht ik) Dostinex. 2 keer per week half tabletje. Nu ben ik 53 en sinds 4 maanden gestopt met het medicijn. Internist wil zien of het Prolactinoom rustig blijft. Over twee maanden wordt mijn prolactine gehalte gemeten. Ik zou een boek kunnen schrijven over mijn ervaringen met Parlodel. Mijn raad aan de medische wereld is toch: Probeer eerst andere middelen voordat je langdurig gebruik moet maken van Parlodel. Mijn spierpijnen heb ik nog steeds. Het heet sinds twee jaar Fybromyalgie. Geloof er niets van. Mijn mening is, dat ik het van de Parlodel heb gekregen. Moet je het toch gebruiken: dan is het zeer effectief tegen bestrijding Prolactinoom.