Requip

ropinirol

06-05-2017

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Aanvankelijk hielp het goed. Later verergeren de klachten buitenproportioneel. Radicaal gestopt met het medicijn ; restless legs volledig verdwenen.
10-01-2017

Ziekte van Parkinson

Blij dat ik op Stalevo kon over gaan
11-09-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Dit medicijn werkte geweldig goed. Maar na zoveel jaren werd het ineens minder succes vol. Daarom ben ik overgestapt. De huisarts heeft Ropinirol aangeraden, maar na een half jaar ben ik niet meer tevreden.
06-10-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Al jaren last van RLS maar gelukkig werkt de Requip daar erg goed voor. Jammer genoeg zijn er inmiddels bijwerkingen ontstaan waaronder rebound en syncope waardoor ik nu over ga op een ander middel. Hoop dat de werkzaamheid daarvan net zo goed zal zijn als de werkzaamheid van de Requip... maar dan zonder de vervelende bijwerkingen.
29-03-2015

Ziekte van Parkinson

nodig vanaf het begin van de ziekte, begon met 2 mg per keer en werd in de loop van de ziekte opgevoerd naar 16 mg per dag, doordat ik van neuroloog ben veranderd is de ropinirol verlaagt tot nu 8 mg per dag, door verslavingsgevoeligheid bij eten en kopen , waardoor ik ontzettend dik was geworden, inmiddels in 1 jaar tijd 20 kg afgevallen, moet nog 20 kg kwijt, vooral bij [lees meer...]mannen schijnt dit medicijn sexverslaving op te wekken , vrouwen hebben hier minder last van volgens de neuroloog, helpt ook bij onrustige benen, wil nog opmerken dat ik bij dit medicijn langzame afgifte heb, werkt ongeveer 12 uur , er is ook met snelle afgifte
06-10-2012

Ziekte van Parkinson

Mijn man is in 2005 gestart met 3 mg per dag, geleidelijk opgedreven tot 8 mg (modutab) en soms nog eens 2 mg bij indien nodig. Sinds eind 2009 kwam Azelect erbij, en vanaf toen is zijn karakter geleidelijk veranderd, hij werd eigenzinniger en soms dwangmatig. Sinds april 2012 nog eens Prolopa erbij, en vanaf mei was mijn man ten prooi aan gokverslaving! Ik heb het eind se[lees meer...]ptember gemerkt, er is ondertussen een zware financiële krater. Requip gestopt op 4/10/12. Het staat nu wel inderdaad op de bijsluiter van requip, maar in 2005 nog niet. Dit is puur vergif voor het brein.
23-08-2012

Ziekte van Parkinson

sinds 3 juli 2010 is vastgesteld dat ik zvp heb. vanaf eind 2010 slik ik requip met verl. afgifte 1dd 1 tablet 4 mg en 1 tablet 8 mg. bevalt goed maar nu gaat het lopen minder en blijft mijn been achter. welk medicijn kan ik erbij nemen. ik hen madopar geprobeerd zonder resultaat en ben daar mee gestopt
12-05-2011

RLS

Ik gebruik Requip voor RLS. Ik was overdag erg vermoeid en viel constant in slaap. De eerste week 0,25mg voor het slapen gaan, voelde me erg duizelig en misselijk. In week 2 over naar 0,50 mg en niet meer duizelig maar wel misselijk. Door 10 minuten voor inname van de medicijnen wat te eten en te drinken niet meer zo misselijk. Mijn klachten zijn veel minder geworden na 2 [lees meer...]weken en voel me fitter overdag. Ik wacht eerst nog af of ik me nog beter ga voelen en na overleg met de neuroloog besluit ik of ik naar 0,75mg over ga.
10-06-2010
Man

RLS

13-05-2009
Man

Restless Legs

Na veel uitproberen via neuroloog/neurologie uiteindelijk Requip gekregen Advies was om 3 milligram per 24 uur te gebruiken, is 12 pilletjes per dag. Op mijn vraag of er naar behoefte ingenomen kan/mag worden werd positief beantwoord Nu al zeker 5 jaar geleden begonnen met 1 pilletje per 6 uur en voor het slapen gaan 2 Dosering op dit moment is opgelopen tot 2 pilletjes pe[lees meer...]r 6 uur en voor het slapen gaan 3 De verpakking is overigens ook gebaseerd op 3 milligram, inhoud potje is 7 x 12 = 84 pilletjes Gewenning komt toch wel in zicht, alhoewel ik nog niet de maximale dosering gebruik Wanneer de verveling toeslaat dan ontstaat toch de dwang om te bewegen waaraan ik dan ook toegeef om niet te snel naar de maximale dosering te gaan. Over het algemeen meer dan zeer tevreden met deze medicatie

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum