Ervaringen met Sinemet

Neupro (36 meningen)
Akineton (19 meningen)

13-05-2010 | Vrouw
Parkinson
In 1997 ben ik begonnen met medicijnen i.v.m. Parkinson, eerst L-dopa preparaten, maar die hielpen niet. Vanaf januari 1998 nam ik 2 x daags 100 mg. Symmetrel en vanaf januari 2001 werd dat Requip 2 dd 2 mg. Ondanks verhoging van de dosering Requip voelde ik me steeds slechter en vanaf april 2006 kreeg ik er Sinemet bij. Een wereld van verschil! Ik voel me hier heel goed [lees meer...]bij, moet wel zorgen dat ik op tijd de medicijnen inneem, maar heb dan ook vrijwel geen last meer van beperkingen.

08-03-2010 | Man

17-12-2009 | Vrouw
Parkinson
ik gebruik de sinemet al n aantal jaren,en ze werken goed.

16-12-2009 | Man

01-12-2009 | Man
Parkinson
nog opbouwend, pas een week of acht gestart

01-12-2009 | Man
Restless legs
Hoewel veelal voor Partkinson voorgeschreven, helpt het mij goed ivm restless legs en daarmee samenhangende problemen met inslapen. Geen enkele bijwerking.

04-11-2009 | Man

25-05-2012 | Vrouw | 23
levodopa / carbidopa
Ergens in '95 kreeg ik opeens veel last van spierspanningen. 's Morgens functioneerde ik nog tamelijk normaal terwijl ik tegen de middag steeds slechter begon te functioneren. Zo erg dat ik 's avonds niks anders meer kon dan gewoon verkrampt zitten/liggen en mezelf in slaap huilen omdat alles zoveel pijn deed... Als kind, van 6 à 7 jaar, is dit een enorm traumatische erva[lees meer...]ring. Van alles kunnen naar bijna niets meer kunnen in 1, 2, 3... Naar school (op een paar meter van ons huis) gaan ging nog redelijk goed maar na een vermoeiende schooldag terug naar huis stappen was een regelrechte HEL! Waar er anders 5 à 10 minuten over gestapt werd, daar deed ik er opeens 30 à 45 minuten over. Mijn voeten waren gelijk verkrampt waardoor deze naar binnen draaide en het voor mij nagenoeg onmogelijk maakte om ook maar 1 stap te zetten zonder intense pijn te hebben en over mijn eigen voeten te struikelen.... Na uiteindelijk bijna 5 jaar van dokter tot dokter te gaan, en ontelbare "verklaringen" die niets opleverde te hebben gekregen zijn we uiteindelijk via via in Leuven terecht gekomen, waar ze mij dan hebben opgenomen en onderzocht. in 2000 heb ik te horen gekregen dat ik een eerder zeldzame spierziekte had, het syndroom van segawa. Ik kreeg hiervoor sinemet voorgeschreven, en na 1 pilletje was ik compleet terug mijn oude zelf! Een soort van "wondermiddel" dus. Ik neem nu nog steeds 3x p/d sinemet, al moet ik wel zeggen dat ik er heel de dag enorm misselijk van ben na het innemen hiervan. En mijn spierspanning is er niet compleet mee verdwenen, maar het is in alle geval veel leefbaarder geworden. Nu verwdijnt sinmet echte uit de handel en krijg ik een ander medicijn. Als mijn sinemet op is ga ik daarmee van start, ik hoop dat dit minstens even goed werkt....

19-09-2012 | Vrouw | 31
levodopa / carbidopa
Bij mij begon het al sinds ik kon lopen, maar met de jaren kon ik moeilijkere lopen, bewegen. Niet alleen het lopen, ook mijn handen gebruiken. Ik was helemaal verkrampt. De laatste jaren had ik continu stressfracturen. Maar ook dat mensen je pesten omdat je "anders" bent, heeft bij mij veel pijn gedaan. Duwen zodat je zou omvallen omdat ik weinig evenwicht had. Ben in Leu[lees meer...]ven geweest, maar daar wisten ze niet wat ik had. Nadien naar revalidatiecentrum Pulderbos, waar ze me met medicatie terug soepeler maakte. Daar heb ik voor de eerste keer sinimet gekregen. Pas sinds 4 jaar weet ik dat ik het syndroom van Segawa heb. Maar buiten mijn lichamelijke problemen die met sinemet worden opgelost, heb ik nog slaapproblemen en stemmingswisselingen. Dit zou allemaal komen van mijn ziekte.

09-05-2012 | Man | 52
Ziekte van Parkinson
Sinemet vriend en vijand. Helpt bij het onderdrukken van pd-symptomen. Ernstige bijwerking bij inname en uitwerken van Sinemet. Heftige reactie op m.n. mijn rechterbeen (oncrontroleerbare spasmen).

27-09-2011 | Vrouw | 56
Ziekte van Parkinson
houdt veel vocht vast en heb nu spataderen door dit probleem heb er veel last van helpt wel goed tegen rusteloze benen en stijfheid

29-03-2015 | Vrouw | 59
Ziekte van Parkinson
dit medicijn heb je nodig om te kunnen functioneren, zonder heb ik erge parkinsonverschijnselen , waaronder stijfheid, pijn in knie, kramp in hele linkerkant lichaam, moeilijk lopen, tremors , bij te hoge dosering last van spastische bewegingen en wondjes bij mond, gele afscheiding bij plassen, na ongeveer een jaar moet het gebruik worden opgevoerd is het weinig effectief [lees meer...]meer

15-04-2012 | Man | 60
Ziekte van Parkinson
prima middel, begonnen met 1, kreeg daarna, vooral 's nachts (spier) pijn. dosering verhoogd. nu 4 per dag. werkt prima. wel echt tussen de maaltijden innemen ik doe om (ongeveer) 0500 uur als ik toch plassen moet, om en 10, 15 en 20, uur, steeds met een glas water. krijg je al bijna een liter vocht binnen

24-03-2022 | Vrouw | 61
levodopa / carbidopa (50/12,5mg)

09-12-2018 | Man | 61
na DBS operatie ios gebruik afgenomen naar 250mg p/d was meer dan 2000mg pd

11-01-2017 | Man | 61
Dystonie
In 2002 begon ik moeilijker te lopen daarbij had ik last van spierspanningen. In de loop van de jaren werd het lopen steeds moeilijker ( dronkenmansloop), evenwichtsproblemen, oplopende spierspanningen, trillen van hoofd en handen enz. enz.. Er volgde een uitgebreid medisch onderzoek in verschillende ziekenhuizen. Men dacht aanvankelijk aan Parkinsonisme, echter dit werd l[lees meer...]ater tegengesproken. Na dertien jaar ellende ( inmiddels afhankelijk van rollator en deels rolstoel) en verlies van werk kwam een neuroloog op het idee om mij Sinemet voor te schrijven. Binnen twee dagen liep ik weer als een "kievit"en verdwenen de klachten. Nu pas werd duidelijk dat ik leed aan Doparesponsieve Dystonie, een zeer zeldzame aandoening. Ik ben zeer gelukkig met Sinemet, het heeft mijn leven veranderd ( genormaliseerd). Geen last van bijwerkingen.