Akineton

biperideen

Tremor (2 meningen)
Ziekte van Parkinson (0 meningen)

Sifrol (59 meningen)
Pramipexol (34 meningen)
Ropinirol (31 meningen)
Sinemet (21 meningen)
Neupro (19 meningen)

03-07-2019

13-05-2019

Akineton (biperideen)

Van fluanxol depot dat ik 1x per 14 dagen spuit kreeg ik veel tremoren. Akineton helpt daar erg goed tegen
23-01-2019

Akineton (biperideen)

Tardieve dystonie tegengaan. Door langdurige inname van antipsychotica ( Trilafon en nu Seroquel geheten) verspreid over 34 jaar kreeg ik in 2005 spierweigering in rechterbeen. Dat was een progressieve bijwerking. Steeds erger wordend tot bijna invalide in de jaren na 2012. Sinds 3/4 jaar ongeveer slik ik Akineton. Hielp in het begin uitmuntend goed. Maar nu naarmate de t[lees meer...]ijd vordert neemt de heilzame werking wat af. Ik moet meer slikken om het heilzame en gewenste effect van het begin te evenaren. En sinds november 2018 last van misselijkheid en braken. Toch blijf ik tot nu toe het slikken en de bijwerkingen op de koop toe te nemen, omdat ik niet terug wil naar invaliditeit. Omdat in mijn ervaring dit medicijn progressief afneemt in tegengaan van spieren die niet willen werken, wil ik, omdat ik zo graag wandel, meer werken aan het wandelen dus zodat ik de wandelingen-bucketlist kan afstrepen. Dus tot nog toe blijf ik het slikken, en hopelijk nooit hoef te stoppen met Akineton, tot ik en omgeving vinden dat de bijwerkingen te erg worden. Elke dag braken ga ik niet volhouden dan. Dus in begin laaiend enthousiast, en liep als een speer, maar langzamer dus nu. Dus werking Iets omgekeerd evenredig met de tijd.
23-02-2018

Akineton (biperideen)

Ik gebruik dit medicijn 1 of 2 maal daags (ochtend en avond). Kwam er per toeval achter via mijn psychiater, dat dit medicijn uitermate goed werkt tegen mijn depressie. Sterke gevoelens van geluk, rustige ademhaling, rust in je hoofd, aangename tintelingen/rillingen, de omgeving die prettig aanvoelt. Nog een belangrijk voordeel: Het medicijn is niet verslavend en geeft [lees meer...]ook geen tolerantie/gewenning. Het werkt dus bijna altijd! Echt de ideale en veiligste drugs die er is, vindt ik persoonlijk. De werking begint na circa een uur, en is bij 2 uren op zijn sterkst. Het werkt dus niet echt heel lang door. Alleen als het middel is uitgewerkt kun je een lichte dip ervaren en wat angstgevoelens. Zodra het middel uit begint te werken, neem ik dan ook meestal Propranolol tegen de angst(hartkloppingen). Ik raad mensen die in een depressie zitten, dit medicijn echt aan! Je bent even in een andere wereld, wat heel prettig aanvoelt. En geniet van dat moment!
23-01-2018

Tremor

Gebruik wegens parkinson tremor . waarbij mijn hele linkerkant aan het schudden is en ook mijn hart onregelmatig gaat kloppen is het wat rustiger geworden slik 2 x halve tablet . zou meer kunnen gaan slikken maar ben daar erg voorszichtig mee
01-02-2016

Psychische klachten

Ik gebruikte het medicijn voor klachten rondom de risperdal. (Bijvoorbeeld vermoeidheid). In plaats van dat mijn klachten vermidderden, werd het alleen maar erger. Een ritje naar de supermarkt hier 500m vandaan was een hel. Kreeg hele erge spierpijn ofdat ik al 5 km had gelopen ipv die 500m. Verder kreeg ik de hik nadat ik mijn medicatie innam. Eerst dacht ik misschien kom[lees meer...]t het door te snel drinken na mijn medicatie. Toen heb ik geprobeerd het met kwark in te nemen, maar dat gaf geen enkel verschil. Na 3 jaar ben ik met mijn risperdal gestopt en mocht ik later de Akineton afbouwen. (Slikte 5 mg per dag). Mijn spieren doen nu nog elke dag pijn en naar de supermarkt gaan of gewoon even een wandeling gaat niet zonder pijnstillers.
18-06-2014

Schizofrenie

Ben zeer tevreden over Akineton om de bijwerkingen van Haloperidol te onderdrukken. Dit gaat erg goed en heb derhalve weinig bijwerkingen van de Haloperidol.
24-03-2013

Akineton (biperideen)

Dit medicijn gebruik ik al 10 jaar en het werkt nog steeds even sterk als in het begin. Ik neem mijn medicatie voor het eten in zodat de werking ook maximaal is. Het positieve punt van akineton is dat het zweten tegengaat en je er wat rustig van wordt. Het doet wat het moet doen, maar de vervelende kant is een 2-3 uur durend gevoel van een soort euforie wat ook geen eufori[lees meer...]e is. Een raar gevoel in hoofd en buik. Het is een aangename bijwerking. De meest vervelende bijwerking is een droge mond (extra goed flossen en tanden poetsen) en wazig zien dat 2 a 3 uur na de inname aanwezig blijft. De inname in de ochtend geeft bijna geen bijwerkingen, maar de inname voor het avond eten merk ik een stuk sterker.
15-12-2012

Schizofrenie

gebruik nu venlavacsine 225mg en fluanxol depot 20mg per 14 dagen en 3 maal daags een halve tablet akineton,wordt misselijk van de akineton en krijg oprispingen maar ik heb nu veel meer energie als vroeger toen ik alleen fluanxol gebruikte
19-05-2012

COPD

Het medicijn is tegen de bijwerkingen van het antipsychoticum sisordinol en het heeft een XTC achtige werking, waardoor het zeer verslavend is.
25-11-2011

Hernia klachten

gekregen om de bijwerkingen te onderdrukken van de oxycontin , de dystonie is elke dag iets minder nu na 1 week akineton gebruik. weinig tot geen bijwerkingen van akineton , alleen misselijk na inname die duurt ongeveer 1 uur.
07-11-2011

Akineton (biperideen)

Ik heb aknieton 2mg al geslikken voor 3jaar tegen chronische depressie en het is goed medcijn en geeft voordelen en geen nadelen en het is goed voor maken de spieren in de benen in goed situatie staan en ik heb deze medicijn nodig na laten anatansol injectie 25 mg prikken in mijn biel een maal elke dag en voor de rest van mijn leven
08-11-2010

Cholerge bijwerking AS en AD

Akineton is een goed geneesmiddel. Van genezing is geen sprake, wel het omderdrukken van tremor en spasmen. Bij 4-8 mg kun je zeggen dat je licht dronken bent en het geeft een licht euforisch gevoel van welbehagen, maar auto rijden is meteen afgelopen. Wat ik wil melden is opletten met eten. Oprispingen zijn niet zeldzaam. Verstopping->Movicolon Oesofagische reflux kla[lees meer...]chten ->neem veel kleine maaltijden en bourgondisch eten kan leiden tot braken omdat de oesofagus onder druk komt te staan wat onaangenaam is.
15-12-2009

Psychose

ik slik tweemaal per dag deze medicijn mijn gevoel wordt tweemaal zo goed gevoeld nergens meer last van andere emoties. .heb wel een beetje last van een droge mond en moet daarom zoveel drinken. maar mijn gevoel is zo lekker. al mijn andere behoeftes is helemaal verdwenen. maar mijn vrouw vindt dat de seks zo goed is 1 keer per dag. dit medicijn geeft je de moet om t[lees meer...]e praten over je angsten en behoeftes. praten is een oplossing vooral met je vrouw want zij moet weten hoe je reageert als zij iets wil vertellen . het heeft mij geholpen toen ik nu ben genezen voorlopig. gemeenschap is belangrijk voor een relatie en het geeft mij een eenrichtingsverkeer van mij kant . maar het gevoel is fantasie. het houdt mijn demonen weg . niet helemaal maar ze blijven op een afstand om mij te genezen deze medicijn is een goed daarvoor . mijn agressie is helemaal weg en doe veel meer met de dag .
06-11-2009

Trillen en zweten door AD

Ik heb deze gekregen tegen de bijwerkingen van een anti-depressiva. Het trillen/beven is totaal verdwenen en het zweten is grotendeels verholpen. Hierdoor voel ik mij een stuk vrolijker.
19-06-2009
Vrouw