Ervaringen met Propylthiouracil

propylthiouracil

Ziekte van Graves (12 meningen)

06-10-2020 | Vrouw | 37
Hyperthyreoïdie

12-04-2019 | Vrouw | 23
Hyperthyreoïdie
Samengevat: Ik heb al +- 10 jaar last van een snel werkende schildklier gehad. Per ongeluk achter gekomen via een allergie test en toen een enorme hoge schildklierwaarde gevonden. Begonnen met strumazol om schildklierfunctie te verminderen. +- 1 jaar strumazol en toen een goede waarde van de schildklier gekregen. na 1 jaar helaas weer een hoge waarde en weer met medic[lees meer...]ijnen gestart. deze keer 1,5 jaar aan medicatie. (echter door overgaan naar volwassen arts+ kort erna wisseling van arts door ontslag gestopt met medicatie ) enkele jaren later last gekregen van de schildklier functie en daardoor wederom met de specialist naar een oplossing gezocht. Jodiumslok op dat moment niet mogenlijk doordat ik samen met een baby in huis woonde. Vandaar medicatie gestart met strumazol wederom. na 1 jaar moeten stoppen voor mijn leverfunctie goed te houden en daarom weer een jaar gewacht voor de verdere stappen ondernomen. In 2017 begonnen met strumazol vanwege inmiddels heftigere klachten van de snelle schildklier voornamelijk met hartproblemen(ik kon geen warme douche meer nemen zonder last te krijgen van hartkloppingen, had het altijd enorm warm en transpireerde bij de minste inspanningen al. Sport leed eronder maar ook zelfvertrouwen vandaar ) maar deze keer heftige reactie erop gekregen in de vorm van jeuk en bulten waardoor ik niet kon slapen en daardoor overstapt op PTU. Deze werkte enorm goed op de schildklier waarde. enorme daling was zichtbaar. Alleen wel enorm veel last van de bijwerkingen. Nu al een hele tijd enorm depressief geworden, enorm veel last van vermoeidheid door de dag heen. huidklachten zoals een droge huid, verlies van vrolijkheid en opgewektheid, concentratieproblemen, slaapproblemen, creativiteitsverlies en een aanzienelijke toename in gewicht gemerkt nu in afwachting van de jodiumslok die dit jaar geplanned staat. Wel bang dat ik helaas nooit meer de oude vrolijke en opgewekte energiekvolle en slanke zelf ga worden... die persoon mis ik enorm.

19-12-2021 | Vrouw | 35
Snel werkende schildklier
Ik ben al vier dagen er mee begonnen om te slikken. Krijg spierpijn,en voel me toch wel een beetje ziek. Ik huil elke dag omdat ik mij tot voelt. Ik heb bijna geen energie meer over. Die tablet is een beetje zwaar voor mij,maar ik ga toch ervoor,want wil snel weer de oude worden.

15-10-2019 | Vrouw | 73
Snel werkende schildklier
Ik ben er heel ziek van geworden zij er ook andere mensen die het is overkomen gebruik op dit moment geen medicijnen.

23-02-2019 | Vrouw | 38
Snel werkende schildklier
Ik slik het nu voor de tweede keer, de eerste keer heb ik dit gekregen omdat ik voor de strumazol allergische was. Ik reageerde goed op ptu maar ik had wel heel veel gewrichts klachten, toen mijn waardes goed waren ben ik zelf gaan afbouwen en uiteindelijk gestopt mijn waardes waren goed. Nu 1,5 jaar later werkt mijn schildklier weer te snel, beide keren is ontstaan in e[lees meer...]en zwangerschap (laatste zwangerschap is miskraam geworden), ik hoopte dat mijn waardes vanzelf weer goed zouden komen wanneer mijn hormonen weer normaal zouden zijn dit naar een half jaar nog steeds niet, ik zag op tegen de medicatie maar als je het de gehele dag benauwd hebt, hartkloppingen met de minste inspanning het lijkt of je de marathon hebt gelopen, alles vergeet, vreselijk warrig bent niet uit je woorden kunt komen en veel last van spierzwakte hebt..terwijl je sport lessen geeft en continue voor groepen spreekt is dit niet haalbaar. Maar nu ik weer begonnen ben ben ik heel erg blij ik voel mij veel beter wel merk ik al weer dat ik gewricht klachten begin te krijgen. Ik hoop weer net als de vorigekeer hiermee mijn waardes naar beneden te krijgen en dan weer veder te kunnen. In het kort...voor nu ben ik er heeeeel erg blij mee!

18-05-2022 | Vrouw | 36
Snel werkende schildklier
Ik ben best wel tevreden met die tabletten. Heeft mij goed geholpen. Ik heb tot nu toe geen nare ervaring mee gemaakt. Het lukt best aardig met mij. Drinkt af en toe ook nog wat kruiden thee.

27-04-2016 | Vrouw | 52
Snel werkende schildklier
Eerst Strumazol voorgeschreven gehad daar waren de bijwerkingen nog heftiger van. Met de PTU tabletten slik ik veel pijnstillers voor de bijwerkingen nl gewrichtspijnen.