levothyroxinenatrium

08-09-2022 | Vrouw | 49
levothyroxinenatrium (50ug)
Hypothyreoïdie
In 2020 geopereerd aan gezwel schildklier. Helft overgebleven en na paar maanden hypothyreoidie. Dus begonnen met levothyroxine teva. Na het slikken kwamen mijn waardes weer in het normale gebied, maar voelde me niet beter. Telkens ophogen, maar dat hielp niet kon uiteindelijk niet meer werken. In ZKH geconstateerd dat ik mijn lichaam zou overvragen, maar ik kon niets. Moc[lees meer...]ht uiteindelijk heel langzaam met fysio conditie opbouwen. Veranderen leefstijl en voeding. Met de mesoloog op zoek naar de oorzaak gegaan. Uiteindelijk met internist besloten om eens te stoppen met levothyroxine. En dat was de beste beslissing ooit. Zie er weer beter uit, conditie gaat met sprongen vooruit, lage bloeddruk en geen onrustig gevoel meer. Ben er nog lang niet, maar ga eindelijk weer de goede richting op.

28-08-2022 | Vrouw | 60
levothyroxinenatrium (112ug)
Schildklier verwijderd
Heel veel klachten met dit medicijn. Dikke keel, depressieve gevoelens, stijf, niet goed kunnen nadenken, veel gewicht aankomen, veel vocht vasthouden, haaruitval, slaapproblemen (niet in slaap kunnen komen), veel dorst.

12-07-2022 | Vrouw | 40
levothyroxinenatrium (125ug)
Trage schildklier
Ik heb dit middel zo n vier jaar gebruikt. Ik heb mij al die tijd ontzettend slecht gevoeld, ondanks dat de schildklierwaardes steeds goed waren. Ik had klachten als enorme verwardheid, niet kunnen focussen/concentreren, niks onthouden, overprikkeld, depressieve gevoelens, maag/darm problemen, diarree/verstopping, geen eten kunnen verdragen, oververmoeid, slapeloosheid, la[lees meer...]st van mijn spieren/gewrichten, niet meer ongesteld worden en zo nog veel meer. Ik linkte het aan restverschijnselen van de schildklier en heb mij nooit afgevraagd of dit wel eens aan de medicatie kon liggen. Omdat ik steeds meer klachten kreeg, in de ziektewet belandde, diverse deskundigen bij de arm had genomen en eigenlijk ten einde raad was, ben ik daarom research gaan doen op internet en kwam ik bij toeval uit bij bijwerkingen van de Levothyroxine van Teva uit. Deze bijwerkingen kwam exact overeen met mijn klachten. Daarom de Levothyroxine laten staan voor een aantal dagen. Wat blijkt, alle dertig klachten waren allemaal opeens weg! Had ik dit maar vier jaar eerder geweten! Rotzooi is het. Voor mij nooit meer dit middel! Nu Thyrax proberen om te kijken of ik hier beter op reageer.

04-01-2021 | Vrouw | 65
levothyroxinenatrium (25ug)
Trage schildklier
Het middel geeft mij meer energie maar ook pijn in het heupgebied, mijn schouders en nek Dit had ik wat betreft de nek en schouders ooit eerder zonder medicatie. Nu is dit ernstig teruggekomen. Het lijkt of al mijn pezen pijn doen in mijn lijf. Ik krijg kleine rode stipjes in de huid hier en daar. Verder gaat het aardig, ben niet meer deprie

05-10-2020 | Man | 59
Trage schildklier
Schildklier was te traag, na medicijnen ben ik actiever, slaap ik beter en voel me gezonder. Cholestorol sterk gedaald. Wel kortademig, soms sterke pijn op de borst, voel mijn hart kloppen.

04-08-2020 | Vrouw | 61
levothyroxinenatrium (25ug)
Longkanker
Dankzij de immuuntherapie voor longkanker is mijn schildklier aangetast. Schildklierwaarden schommel tussen de 22 en de 26.

11-07-2022 | Man | 50

09-09-2021 | Vrouw | 39
levothyroxinenatrium (175ug)
Doordat Thyrax niet meer te verkrijgen was gaf de apotheek mij dit medicijn! Het duurde lang voor ik de goede dosering had! De waarde is nu goed, maar ik merk geen verschil! Dat kan ook komen doordat ik meer onder de leden heb!

21-05-2019 | Man | 69
Trage schildklier
Ik heb er nooit een bal van gemerkt dat ik het ben gaan innemen, nu 25 jaar, maar volgens de bloedtesten zijn mijn schildklierwaardes nu goed.

09-03-2019 | Man | 72
levothyroxinenatrium (125ug)
Geen nadelige ervaring

16-08-2021 | Man | 45
levothyroxinenatrium (50ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik kreeg dit voorgeschreven nadat een chronische ontsteking van de schildklier was vastgesteld. Aangezien dit een auto-immuunziekte is (Hashimoto) ging het niet vanzelf over en moest ik wennen aan medicatie. In het begin vooral erg lastig qua instellen van de dosering en omgaan met de bijwerkingen (gevoel van onrust). Inmiddels goed ingesteld en het doet prima zijn werk.[lees meer...] Geef het dus vooral even de tijd, minimaal een maand voordat je conclusies trekt. Langzaam opbouwen is wel gewenst. Bijkomend voordeel was dat ik ook veel minder last kreeg van mijn eczeem. Daar had ik al mijn hele leven last van, bij vlagen. Levothyroxine heeft dit grotendeels opgelost. Weet niet of dit een direct resultaat is van de medicatie of dat het puur komt omdat mijn schildklier nu sneller/beter werkt.

30-06-2020 | Vrouw | 67
Ziekte van Hashimoto
Vrouw 68 jaar. Was goed ingesteld met thy rax en toen gooide euthorax roet in het eten. Na moeilijk in te stellen schildklier door endocrinoloog Teva schildklierhormoon gaan gebruiken en nu tweejaar goed ingesteld. Op dit moment lichte verhoging. Beleid is even aanzien ivm wisselwerking metformine.

01-05-2018 | Vrouw | 55
levothyroxinenatrium (150ug)
Trage schildklier
Overgestapt naar dit medicijn nadat Thyrax niet meer (goed) leverbaar was. Schandalig. Echt schandalig. Al wordt Thyrax gratis en wordt het heel aantrekkelijk gemaakt om weer te nemen, stap ik toch echt niet over. Schandalig dat zo'n product gewoon geen rekening houdt met zijn klanten bij een verhuizing. Heb ook gehoord dat ze liever hebben dat je een ander medicijn neemt [lees meer...]waar ze meer aan verdienen.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum